Turbófeltöltő és kéttömegű lendkerék

"Egy szar" mondtam vala itt helyben (is), és elhatároztam, hogy szívó benzinmotor hajtja majd a következő autóm. Mint eddig mindig. Azt is találtam mondani, hogy új autót többé nem veszek, mert az első éves bukót ugyan lesszíves beszívni más. Szóval kitaláltam, hogy lesz egy 6-os Mazdám, egyévesen.

Aztán most, amikor aktuálissá vált megnéztem egy Mazda 6-ot és eldöntöttem, hogy használt kocsiért nem adok 7 miskát. Igazából ennyit most nem is tudtam volna. Adjon akinek három anyja van, meg amúgy is kell a tosznak használt ilyen felállásban. Meg is dőlt az "újat nem veszek" gondolatom, persze az igények lentebb adásának kíséretében.

Kitaláltam, hogy veszek egy Dustert újonnan: villámakció keretében éppcsak 4 miska felett megcsíphető jó felszereltséggel (~full + Outdoor). Bementem ill. bementünk egy Renault szalonba, ahol finoman szólva nem egyeztek az elképzeléseink a beszámítandó autómról. Ráadásul a Duster amilyen mokány kívülről, olyan rémesen igénytelen fullműanyag belülről - majd' mindenütt ahol érintkezel vele. Tényleg nagyon meglepett, mondjuk ennyiért mit vártam. Khmm nagy autó - ahogy a gyerek beült mögém, az első kérése az volt hogy "apa húzd már előrébb az ülésed mert nem férek hátul". Mitagadás, elég közelinek tűnik a két üléssor. Szóval itt megdőlt a "csak szívómotort" elképzelésem is, mert más (nekem) megfelelő új autót hirtelen nem tudtam szívó benzinmotor opcióval.

Szóval ha már minden borult, akkor természetesen maradt a VAG konszern, lett turbófeltöltős benzinmotor kettős tömegű lendkerékkel és új autó. Hát ennyit az elhatározásokról. Szerencsére minden klappolt a beszámítós autóm árával is, az elhozott cuccra pedig meglepően nagy engedményt kaptam a nagyarányú készpénznek-, a valós vásárlási szándéknak-, és a határozott elképzeléseknek hála. Nincs belül műanyag haderő, ráadásul a Jetta után megvan az otthonvagyunk feeling. Nagy szerencsémre megcsíptem egy négyhengerest, szóval nincs Wartburg érzésem sem. Illetve a VAG-megszokottak szerint az ügymenet az első érintkezéstől részemről le volt zárva 2 munkanapon belül, részükről 4 munkanapon belül. Bingó.

Két jelentéktelen kivételt elnézve maximum felszereltségű Rapid sedan lett az áldozat 4 év garral: párezer kilométer után majd megmondom milyen. Egyelőre tökéletes **. Remélem egy hónap múlva azt mondhatom, hogy bárkinek bátran ajánlom - most erre készülök.

** nem az új autó érzése miatt, erre már réges-rég immunis vagyok.

Hozzászólások

Én maradtam a jó öreg orosz technikánál, ott még menő az 1.6 os szívó motor :D

Fedora 26, Thinkpad x220

Ha 5-6 évesen túladsz rajta nem lesz gond a turbóval meg a kettőstömegűvel sem. Nem tudom, hogy ezekben a vezérműlánc problémáját már megoldották-e vagy sem, ezért inkább lehet aggódni a TSI TSFI motoroknál. Emiatt válaszottam inkább a CR TDI-t, de itt meg a részecskeszűrő a kakukktojás.

Mire oda jut, hogy eladja a kettős tömegű, turbó, részecskeszűrő mentes autók már veteránnak fognak számítani. Manapság már nem gyártanak kettős tömegű nélküli motort. Turbo is minden downsize motorban van, különben honnan tudna egy 1-1,2 literes motor száz valamennyi lóerőt? Részecskeszűrő esedékes a következő generációjú benzinmotorokban is, dízelekben már rég alap.

Gratulalok az uj verdahoz. Ha nem titok, mennyibe kerult az uj Rapid es mekkorra motorral?

1.2/4henger + 6 sebességes kézi váltó. mármint előre van hat nem összesen :))

az árát majd átküldöm privátban ha tényleg érdekel. várd meg inkább mi lesz a véleményem mondjuk egy hónap múlva, akkor érdekesebb lesz. lista szerint konfigurálva 3 hengeres motorral lett volna 5.35M talán (majd megnézem, felírtam valahová), ha a fényezését és a belső kárpitot nem számolom. hegymenet vezérlő, fáradtságszenzor, lámpamosó meg sportkormány (rotlf) és ilyen szükségtelen okosságok nélkül, így értve - ezek nem kellettek.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Fáradtságszenzor 1 nagy parasztvakítás sztem minden gyártónál: amelyiknél nem belső kamera(ák) nézi(k) a szemedet hányszor pislogsz / csukod le, az csak tippelni tudja h. épp bealvóban vagy-e v. éppen teljesen magadnál vagy 1 nyílegyenes szakaszon, és az eseménytelenség miatti kevés kormánymozdulat dobja fel a warningot.
--

Nekem 70 ezret bírt a kettős tömegűm. De nem a lendkerék volt szar, hanem én nyomom neki úgy mint a hülyegyerek. Legalább megy, annyi jó van benne.

Én is elhatároztam, hogy csakis szívóbenzin, de mire autócserére kerül sor nem lesz olyan a másodpiacon.

De újat akkor se veszek, ha muszáj! Ez nálam elvi kérdés!

elvárás volt az 500 liter körüli csomagtér trükkök nélkül, sőt ha lehet akkor több. nyilván a csomagtartó fizikai dimenziói is legalább ennyire fontosak, de talán az van legközelebb a megelőző Jettahoz, amibe most ültem. ennek a Hondának default 400 liter alatti és eléggé rövid, de amúgy nem is jutott volna eszembe ezt a modellt megnézni.

most mondjuk bekonfiguráltam, valami 6.7m felett állt meg. sok, mármint nekem. mondjuk itt is tudnak okosságokat, a hangszórógyűrű-világítástól kicsit kiakadtam :)

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

mert uj es garancialis zsiga mar nincs. mert vegul mar komolyan lentebb akartam nyomni az eves fogyasztast egy szuk szazassal. mert amit elkepzeltem akar halovanyan is, az mindig santitott valahol. mert a megszokasokhoz rem egyszeru menekulni (durva^2 kozelitessel az elozo autot vettem meg ujban). mert amit vettem arra szerintem eleg tisztesseges arat kaptam. mert ott ahol vettem nem kellett szarakodasra szamitani. mert kinek mit jelent a rendes auto. mert ki mit tud kifizetni egy rendes autoert.

indulora amugy csak a szokasos hazai elvarasaim voltak: nagy legyen, keveset fogyasszon, ne 60 lovas csodaban uljek, nezzen is ki valahogy, legyen mondjuk japan, es ne legyen draga. fini kis lista a maga gyermeki bajaval: mindig igy megyek neki :)

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

A szopóroller skoda. :) Mellesleg nem 1 hónap múlva derül ki egy autóról, h jó-e, hanem 3-400ekm, és 10 év után.

nem tisztán műszaki értelemben gondoltam, mert az nyilván más idő, bár a 10 év eléggé eltúlzott. illetve ha 3-400e után esik le, hogy jó vagy rossz egy autó abból én nem tudok jót kiolvasni. amúgy tökre ugyanezzel a hajtással van a közelemben Jetta, azzal elégedettek és hatodik évében ismét meg mernék venni a típust.

olyasmire gondoltam, mint kényelem, praktikusság, asszisztensek meg ilyesmi, ezek vígan megvannak egy hónapon belül. főleg, hogy viszonylag sokat megyek. pár nap alatt már találtam olyat ami idegesítő és van ami pár nap után már nagyon hiányozna, ha vissza kéne ülnöm a régi autómba. na ilyesmi listára gondolok egy hónap alatt.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

A 10 év azért nem eltúlzott, mert a magyar autók átlag életkora vmi 12 év. :) Én tipikusan 6-8 év körüli kis japán, szívó benzineseket veszek, ilyen kettős tömegű csere, turbó felújítás, vezérlés csere, kábelkorbács csere kifejezetten zaklatásként, illetve konstrukciós hibaként érint, nekem ilyesmi nem kell egy autóba. Legyen benne fűtés, klíma, ne zabálja le a gatyámat, és megbízható legyen. És akkor cserélem le, mikor vmi olyasmi hiba esik be, amit már gazdaságilag nem kifizetődő megcsinálni, plö hátulról beleszállnak, és az árának a felét kell rákölteni. Az hogy hogy néz ki, az a másik, ami nem érdekel, nem vagyok lány, jó legyen.

Engem pont ezek az úri huncutságok nem érdekelnek. Aszisztens, ilyesmi, ugyan már. Majd ha lesz automata kocsi, aminek megadom a címet, elvisz, miközben én alhatok, az már vmi. Kényelem? Vatta új oktávia számomra kifejezetten kényelmetlen hosszabb távon, mert egy szűk lukba kell beülni, és a zsákomat nyomja a két combom. A térdemet meg böki a széles középső konzol. Persze lehet az a baj, h az átlag ember nem gyúr 20 éve, és nem 110kg. :)

Főnök is most dobta az előző dízel superb-t pár hónapja, de már nagyon parázott, h sok a km benne, szabadulni kell tőle. Erre vett egy újat, 1.4tsi mocival, csöbörből vödörbe. Pókvágen-konszern féle árazásra már számíthat eleve.

Az a baj, h egy autóban csak az nem romlik el, ami nincs benne. Japán szívó benzinest kell venni, és sok gondtól megszabadul az ember.

ezekhez nem tudok mit hozzátenni, mert ha valamit másképpen gondolok az is nagyon közeli vágányon fut - szóval feleslegesen menne rá az idő, annyira nem áll messze amit gondolok. kivéve a 10 évet, ne bolondíts már meg :)

japán szívó: jaja. de mint írtam, japán szívót megfelelő paraméterekkel nem tudtam volna kifizetni, ráadásul használt autót más (és megfelelőnek tűnő) autó új ára felett milliókkal nyilván nem is szeretnék kifizetni. (az előző és most leadott autómat 4+ évesen vettem úgy, hogy már rezgett a léc az ingerenciám alatt. ha most vettem volna használtan akkor 1-2 éves játszott volna, ezért írtam viszonylag magas árat)

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Neked TDI volt a jettád? Az enyém -benzines- még hibátlanul teszi a dolgát. Pont a hétvégén volt a második nagy meghibásodásom az elmúlt ~9 évből: kiégett az egyik tompított.

A rapid belső méretekben és minőségben hogy viszonyul a jettához? (szerk: ahogy elnézem a méreteit, nagyon hasonló a jettához, tengelytávra plusz 2cm, viszont valami 8 centivel keskenyebb, a nyomtávja 10 centivel keskenyebb. Értésre nem kisebb belül?)

Én is gondolkoztam már, hogy mi lehetne helyette, de én a méretek miatt az octavia -esetleg kombi- felé kacsintgatok (használtan, valami erősebb benzinessel, mondjuk 1.8TSi). De ez még odébb van, amíg nincs gond a jelenlegivel, addig nem öntök pénzt másikba.

benzines volt az enyém is, a típust érintő hibákon felül problémám nemigen volt vele. tíz éves volt. egyéb adatok miatt idén lett volna vezérlés csere [és egy tisztességes listát írhatnék ide], ez volt a kiindulópont. meg az, hogyha két év múlva megfutom ugyanezt az autócsere kört akkor az idén beletett pénz addigra küszöbre tett pénzzé változik, miközben az autó ára még kisebb is lesz mint most. ez volt a második lépcső. az apróságok már emellé jöttek, így született meg a csereigény. két év múlva tutira lecseréltem volna, nekem komoly szükségem van a rendelkezésre állásra, alkalomadtán külföldre is gurulok, 12 éves autónál ez mind lutri lenne.

belső méretek: széltében 7-8cm-rel szűkebb, ez pár centiméterben megérezhető természetesen belül is - bár látszólag törekedtek a maximális belső térre. azonnal kiszúrtam, ahogy beültünk előre, de mivel a Jetta belső tere akkor is megfelelő volt ha a 150 kilós apósom ült mellém, ehhez képest ez az -érzésre- 4/5cm nem nagy érvágás. az asszonynak pl. fel sem tűnt. a gyerek hátul jobban fér, mint a Jettában, piszok nagy hely van a lábának. ha hátul három ember ül, ott széltében is picit nagyobbnak tűnik a Jettánál. furcsa, mintha a hátuljára gyúrtak volna. a csomagtér majdnem ugyanaz, 177 centimmel behajolva alig érem el az üléssorral érintkező alsó élt. utastér minőség: nekem "bőrkormánnyal", variált kárpittal ránézésre egykutya. érzésre a Rapid annál finomabb, ahol puhának kell lennie ott puha, ahol merevnek ott merev. dehát a kettő között van 10 év mind "divatban" mind az elvárásokban.

egyebek, gyorsban: a Rapid súlyra könnyebbnek érződik, bár nem az, szóval nem tudom miért érzem. talán azért, mert pl. az ajtajaiban kevesebb anyag van, ezt nyitáskor érezni. vagy nem tudom miért. a futóműve másképpen viselkedik, de ezt nem tudom a Rapid sarának mondani, hiszen a Jetta futóműve mindenféle rizsától mentesen szerintem a világ egyik legjobbja. ültem már jóval komolyabb gépben, vezettem már prémium Hondát, BMW-t, amerikai szarokat, de a Jetta lábaihoz képest azok a kanyarban sincsenek. szóval ezt a futóművet szokni kell, mert más. a 10 év múlásához viszonyított belső technikai fejlődésen nagyon meg tudnék lepődni, ha nem ülnék folyamatosan mindenféle más autóban is. annyit tudok még most erről a részéről mondani, hogy kényelmesnek tűnik a műszerezettség. esetenként túl kényelmesnek, pl. a ráfutás előrejelzésére bepirosodó felkiáltójelező figyelmeztető cucc szerintem veszélyes kényelemre tudna szoktatni. a start-stop mondjon le, első dolgom kikapcsolni. ez az autó már tényleg tele van légzsákkal, nem csak az érzékelési pontokon lévő airbag jelvényeket kell számolni. a térdemnél lévő légzsákokat feleslegesnek érzem, de a gyereknél lévőnek nagyon örülök. menettulajdonságait tekintve természetesen húzósabb, mint egy 1.6 szívó - a 6 sebességes váltónak köszönhetően meg főleg. fogyasztása az első 200km megtétele után olyan 85-90%-a a réginek. ahogyan beülsz Jetta után, tényleg megvan az otthonvagyok érzés, nem csak költői túlzás volt.

hirtelen ennyit tudok mondani, de ezek csak olyan első megtapasztalások. várok egy hónapot és majd akkor lesz érdekes.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

"a futóműve másképpen viselkedik, de ezt nem tudom a Rapid sarának mondani, hiszen a Jetta futóműve mindenféle rizsától mentesen szerintem a világ egyik legjobbja."

Ha nem is a világ legjobbja, de tényleg nagyon eltalált hangolású és a kategóriához mérten igényes futóműve van (hátul is független, nem csatolt lengőkaros). A következő generációban ilyet már csak az erősebb/sportosabb változatok kaptak.

Az enyém majdnem napra pontosan 12 éves. Egyelőre úgy vagyok vele, hogy amíg nincs baja (eddig nem volt) -vagy amíg ésszerű a javítása-, addig megtartom. Külsőre a mai napig tetszik, a mérete jó, kényelmes (2 felnőtt, 2 gyerek), csomagtér pazar. Relatíve olcsó hozzá minden. Emlékeim szerint a vezérlés szett 28e Ft volt hozzá kompletten (90 ezernél volt cserélve), lassan megint aktuális lesz, biztos ami biztos alapon.

nézd, nem tudok okosat mondani, mert nem vagyok autószerelő. egy dolog van előttem: az olcsójános megoldásokkal legtöbbször befürödtem amikor rá voltam kényszerülve jó rég. ezt forintosítva a vezérlés szett vízpumpával 40-50 között, 4 gyertya 10, lambdaszonda 30, hátsó aftermarket zárszerkezet 20, elöl a szenzoros fékbetétek 20, egy szett nyári gumi 80, összes olaj és szűrő 25-30 stb. szóval csináltam egy becsületes listát, hogy idén mi lesz esedékes: munkadíjjal együtt durván 400-at számoltam (talán 380-ra jött ki, nem tudom pontosan, a nagyságrend 400), majd egy műszaki vizsga. nekem ez nem nyert 10 éves autónál, hiszen belátható időn belül úgyis eladom. ha két év múlva, akkor további 200e értékvesztéssel is lehet számolni, ami közben a belepakolt 400 elvész. ugyanis azt senkinél nem tudod majd forintosítani, *sajnos* leszarják.

amúgy nagyon szerettem és szerintem is király a formája. ha megdobnának pár miskával akkor visszavásárolnám és megcsináltatnám apósomnak. vagy ha csak hobbiautóként nyűttem volna akkor is maradt volna. egy biztos, ha eladás előtt a legfőbb dolgokat megelőző jelleggel cserélik, akkor valaki jól fog vele járni - főleg, hogy minden eddigi beavatkozás dokumentálva van tök becsületesen. mivel a motor lelke az olaj, tízezrenként simán cseréltettem, azt is dokumentálva. vélhetően meg is lesz csinálva minden, mert garanciával lesz kiadva.

de amúgy értem amit mondasz: én csak emelni tudom a kalapom.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

"az olcsójános megoldásokkal legtöbbször befürödtem amikor rá voltam kényszerülve"

Igazad lehet, most megnéztem, szerintem a vízpumpa nélküli szett árára emlékeztem. Egy jó (Conti, SKF) készlet ára vízpumpával 40-50 között van.

Értelek amúgy, csak én kicsit máshogy matekozok. Aztán majd meglátjuk.

Grat az új autóhoz! :) Ha annyira taszít a többtömegű lendkerék, akkor ott van még a hidrodinamikus nyomatékváltó is. :) Nálam bevált. Annyit nem értek egyébként, hogy miért utálja mindenki a turbós gépeket, pl. a szüleim PDTDI superbjében 300e km van most, semmi baja a turbónak (mondjuk a kettőstömegűnek se). Igazából a lendkereket is a rossz vezetői szokásokkal lehet pikk-pakk kinyírni. A kedvencem, akik sebességben hagyják az autót parkolás közben, de a kéziféket nem húzzák be, aztán panaszkodnak, hogy 100e után meghal a lendkerék..

Annyi a trükk, hogy ugyebár a kettős (vagy mostanában inkább több) tömegű lendkerék a motort és a váltót hivatott "rugalmasan" összekapcsolni, ezzel védi a motort attól, hogy a motor (valamelyik) rezonanciafrekvenciájával azonos frekvenciájú erőhatás "rúgjon" vissza a motorra. A kettőstömegű lendkerék belül tulajdonképpen egy rugószettel kapcsolja össze a főtengelyt a váltóval, így hozza létre a rugalmasságot. És itt jön a lényeg: ha egy nem tökéletes sík terepen a user leparkol, sebességben hagyja az autót, de nem húzza be a kéziféket (mondván a motorfék úgyis fogja az autót), akkor az autó szépen előre- vagy hátragurul picit, majd a motorfék meg is fogja, csak az a gond ilyenkor, hogy ekkor a kettőstömegűben a rugók statikusan asszimetrikusan összenyomódnak, ami nem igazán kedvez az élettartamának.
A másik gyilkos dolog a kettőstömegűre nézve, amikor a user a városban 35-tel 5-ösben alapjáraton pirickál, ilyenkor ugyanis jó nagy erőket kell csillapítania a kettőstömegűnek; érdemes inkább pörgetni a gépet, mint kis fordulaton nagy nyomatékokkal terhelni a hajtásláncot.
A turbóra nézve (állítólag) azzal lehet a legtöbbet ártani, ha autópályázás után (amikor jó forró a turbó), hirtelen rögtön leállítjuk az autót, ekkor ugyanis a turbó csapágyának a kenése rögtön megszűnik, a csapágyak tehát tűzforrón, "szárazon" futnak. Hosszabb utak után érdemes pár percet alapjáraton járatni, mielőtt leállítjuk. (Egyébként mindig így szoktam csinálni, ettől függetlenül az én autómban 200e-nél csapágycserés lett a turbó.)

én úgy tudtam, hogy a kéttömegű lendkerék arra szolgál, hogy az alacsony fordulaton hirtelen megjelenő magas nyomaték ne tekerjen el semmit a hajtáslánc további részeiben, hanem a maximális értéke adott -bár elég rövid- idő alatt jelenjen meg a főtengelyen túli részeken, lineárisan felépülve.

amikor az autót leállítod egy 5 fokos terepen, ott álló helyzetben szerintem akár kézzel meg tudnád tartani, legalábbis egy D20mm faágon sem gurul át 0km/h sebességből indulva. ha megindult akkor persze más, de álló helyzetben szerintem nem igazán tud komoly erőt fejteni a kettős tömegű lendkerékre sebességben hagyva. tévedek?

a turbóval kapcsolatban megkérdeztem a szakembert helyben amikor elhoztam, és azt mondta igazából ezek az új turbók saját "független" hűtéssel rendelkeznek. akár járó motor nélkül is hallhatom ahogyan megy a venti az éppen leállított autóban. ettől függetlenül kb egy percet ráhagytam én is mielőtt leállítottam, biztos ami biztos :)

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Valószínűleg ez is a szerepe igen, turbós motorokban elég nagy nyomatékok ébrednek hirtelen, ami nem csak a hajtásláncnak gond, hanem a dugattyúknak, hajtókaroknak, főtengelynek is (ami manapság nem is kovácsolt, hanem öntött), szóval védi a motort is, váltót is, stb. Arra már sajnos nem emlékszem, hogy hol olvastam (lehet egyetemi tananyag volt), de állítólag nagyon fontos szerepe van a rezonanciák csökkentésében is, ezért nem lehet pl. kettőstömegűre tervezett autóba sima lendkereket beépíteni.

Igazából nem tudom, nem próbáltam még megtartani az autót a főtengelynél fogva. :) Gondolom egyes fokozatban nem ébred túl nagy nyomaték, viszont az megfigyelhető, hogy ha ilyen befeszült állapotban behúzzuk a kéziféket majd kinyomjuk a kuplungot, akkor szabályosan "ugrik" egyet a hajtáslánc, ahogy a feszültség eltűnik.

okés, köszönöm. majd még rágódok rajta a mechanikai kapcsolásokat magam elé képzelve. tehát az autó leáll sebességben -> kuplung kinyomva marad -> kézifék be -> majd kuplung elenged. így a fék tart, a sebesség csak "biztosítás". sebességi fokozat igazából nem is kellene.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

"akár járó motor nélkül is hallhatom ahogyan megy a venti az éppen leállított autóban."

a turbo-t nem az olaj húti, amit az olajpumpa keringet, ami azonnal megáll ha lekapcsolod a motort?

kb 6 éves cikk a témában, talán még nem őskori lelet:
https://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/26/mitol_doglik_a_turbo/

A legtöbb turbófeltöltőnek nincs külön hűtése, ezért nagy terhelésnél akár vörösizzásig hevülhet a háza. Ezek után el tudjuk képzelni, milyen fontos, hogy az a pár kis csapágy mindig megkapja szívószálon át a finom, friss olajat – ez tartja életben

"..azt mondta igazából ezek az új turbók saját "független" hűtéssel rendelkeznek.."

A megkérdezett "szakember" mennyire volt mestere a szakmájának? :O

--

annyira, hogy mogotte lattam par nevre irt skoda es vw papirt bekeretezve. faszom oktatas, faszom licensz. nagyon nem melyedtem bele, kerdeseimre kb. 2mp volt a valasz. megbombaztam rendesen, egeszen az uj kerdesek hianyaig.

nem sokat jelent amugy, lehet sima duma is amit mondott. viszont ha erdekel hivd fel batran. adjak elerhetoseget?

ui a linket koszonom.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Nekem is az a bajom a Skodás szakember magyarázatával, hogy nem csak az a gond, hogy meleg a turbo, amikor leállítom, hanem az is, hogy amikor leállítom rögtön megszűnik a kenése, hiszen a főtengely által hajtott olajpumpa szállítja neki a kenőolajat. Egyébiránt viszont lehet, hogy valamit mókoltak a turbó kiszolgáló rendszerével, hiszen a start-stop rendszer rögtön leállítja a motort, gondolom azt bírnia kell. Vagy ez is olyan, mint a BMW lifetime automata váltó, ami tényleg karbantartás nélkül bírja egész életében, csak azt elfelejtik kommunikálni, hogy élet < 8 év.. :)

Mindent meg lehet ideologizálni, de egy biztos: az új autónak nincs párja. Nem véletlen, hogy a második autómat vettem vadonatújan és ha rajtam múlik, akkor a következő is az lesz.

Értem én, hogy értékvesztés, meg anyámkínja, de hol nem szarom le? Megtehetem? Meg. Akkor?

Majd ha nem tehetem meg, akkor nem teszem meg.

Ketttőstömegű, meg turbo? Ki nem szarja le? A következő autóm lehet, hogy már villanyautó lesz.

--
trey @ gépház

új autónak nincs párja: így van. nekem ez a második új, a többi mind használt volt. az első újnál nekem fájt az azonnal elveszített miska. az, hogy megtehettem vagy sem az majdnem mindegy. mivel azt a miskát el tudtam volna verni másra is, emiatt bennem maradt az élmény.

nem tudom biztosra mondani, de a kéttömegű és a turbó szerintem elsőre neked sem ment le könnyen a torkodon. amikor a dínók idején tanultad a szakmát, akkor az egyszerűség irányába szocializáltak, nem? amikor meg elkezdtek tömegesen megjelenni a turbós motorok az itthoni közutakon is, egy plusz hibalehetőségként emlegették, nem beszélve a lendkerékről. erről a két szóról ha úgy hallottál, hogy a mondatban volt javítás is, akkor ott nem kis összeggel dobálóztak. és nem kevés ideig nem volt autó, mert szervizben volt. nem nagy örömmel írom ezeket, szóval a "mára nincs vele probléma" véleményeknek elég őszintén tudok örülni.

szóval ez a ki nem szarja le előadás nekem gyanúsan könnyednek tűnik. lehet, hogy egy év múlva én is ezt a táncot ropom majd, de szerintem az enyém valamivel erőltetettebb lesz :)

ui a villanyautós sztorit megnézném, egyelőre nem vágom egy lakótelepen miképpen lehet feltölteni egy random ház előtt parkoló 50 autót. ráadásul biztonsággal, minden értelemben. meg amúgy az egészről kb. annyi a véleményem, mint neked a kollégád által vásárolt elektromos szarról, amitől reszket hogy beér-e melózni vagy sem.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

"szóval ez a ki nem szarja le előadás nekem gyanúsan könnyednek tűnik."

Ezek az alkatrészek 150-200 e kilométer után kezdenek lógni. Az előző autómat 13 évesen 78 ezer kilométerrel adtam el. A mostani autóm 2 éves 3 hónapos. Nincs benne 17 ezer kilométer.

Ez nem az én problémám. Feltehetően az autóm, amikor eladósorba kerül, 60 ezer lesz benne.

Jelenleg még 1 év és 9 hónap garancia van az autóra.

Hol a retkesbe kellene, hogy érdekeljenek ilyen problémák? :D

--
trey @ gépház

szerintem más terhelés mellett ott ülne a kisördög a válladon.

a 78e/13év alapján te hobbiautónak vagy bevásárlóautónak használod. én nem, hiszen mondjuk 70-et jelenleg csak azért nem vágok bele két év alatt, mert a ház előtt áll egy 15 éves francia roncs is, ami csóri elveszi a futásteljesítmény durván felét. így a 70 mondjuk kettéoszlik (csak az egyszerű számolhatóság kedvéért) és 35ekm/2év/autó lesz belőle. ahogyan a roncs kiesik, 35ekm/1év következik úgy, hogy egyedül erre az autóra tudok számítani. annak ellenére, hogy ezek a számok sem kiugróan magasak, a tiédnél nagyságrenddel nagyobbak.

szóval ilyen körülmények között én eléggé másképp gondolom és marad az, hogy reménykedek a problémáktól mentes üzemben mondjuk 8 éves koráig. rajtam nem fog múlni, ez egy elég biztos pont :)

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

> új autónak nincs párja.
True dat.

Mondjuk en meg mindig nem latom a kis ccm turbos elonyet egy nagyobb szivohoz kepest (pl. 1.0 vs 1.6). Elvileg picivel kisebb fogyasztas, elvileg picivel kevesebb CO, a gyakorlat meg sokszor mast mutat, foleg ha taposod neki.

Mondjuk ettol fuggetlenul 2-3 ev es teljesen kifutnak a szivo benzinesek, talan a japanok fognak meg kinalni olyat, markankent 1-2 modell erejeig.
____________________
echo crash > /dev/kmem

Na én nem is fogom lecserélni a 2004-es Avensis-t, amíg szét nem esik :) Mondjuk még csak 150e körül van benne, de most is úgy megy mint új korában. A kötelező szervizeken kívül még nem kellett hozzányúlni (kopp kopp).
--
♙♘♗♖♕♔