Android probléma - IMS Service

Fórumok

Samsung A3 2016-os telefonom van, kb. 1,5 éve, gyári rendszerrel.
Az utóbbi időben elkezdett hozzá rendszeresen frissítés jönni. 7.0 android van rajta, és kb. 2 hete jött hozzá az utolsó security update, illetve valami új messaging fene tudja milyen feature, amit először kinyomtam egy párszor, majd csak erősködött, hogy adjam meg a telefonszámomat az aktiváláshoz, hát megadtam... Azóta, nem tudom, hogy ennek az új messaging f*szomnak, amin egyébként semmi különbséget, másságot vagy plusz funkciót nem látok az előzőhöz képest (erre gyanakszok), vagy a frissítésnek köszönhetően (kevésbé valószínű, csak patchlevel update volt), azóta:
- Úgy indul a rendszer, hogy az IMS Service leáll.
- Az esetek 90%-ban nincs hangja az SMS-nek, és egyébként más üzenetnek (viber, whatsapp, stb) sem. (Igen, megnéztem minden hangerőt... Csengőhang is van beállítva.... Az appban sincs elnémítva...)
- De ami a legjobb, van hogy meg sem érkezik az SMS (vagy legalábbis nem látszik).

Android Assistant-tal mindenféle takarítást megcsináltam. Cache partíció törlés is megvolt. Nem javult meg. Ha újraindítom a telefont, néha (nem minden újraindításnál) egy pár óráig, vagy max egy fél napig van hangja.

Kérdések:
- Mi ez az IMS service?
- Le tudom valahogy szedni vagy tiltani ezt az új messaging nem tudom mi a csodát?

Lassan Androidnál is eljutok oda, hogy az az elv, hogy ha működik, ne baszlaszd. Arról ne is beszéljünk, hogy minden egyes frissítésnél (5.0->5.1->6.0->7.0) egyre lassabb és lassabb lett a telefon. Most konkrétan olyan, hogy már földhöz vágnám legszívesebben...

Hozzászólások

Első körben kényszerleállítnám az üzenetek appot és törölném az adatait.

"I had to go to Messages, menu (the three dots), Settings, Advanced Messaging, and turn off the Advanced Messaging feature - that stopped the annoying pop up from coming back."
Magyarul szerintem ez a "cellán belüli adások". Azt kell kikapcsolni.

Nekem LG G3-on volt egyszer ilyen kulfoldon, hogy ha feljelentkeztem a repter wifijere, akkor allandoan IMS service leallt uzenetek jottek. De csak ezen a wifin volt, viszont ezen allandoan, ujrainditas sem segitett. Mashol azota sem jott soha elo. Bele sem merek gondolni mit csinalhat ez a hatterben..

Fogalmam sincs, mi lehet, de esetleg egy factory resetet próbálnék, aztán backupból mehetnek vissza az appok és adatok.

„Lassan Androidnál is eljutok oda, hogy az az elv, hogy ha működik, ne baszlaszd.”

Szerintem az „ami működik, azt ne akard megjavítani” alapelv az nem Android specifikus.

Na jó, de amikor minden napra jut egy (és akkor még szerencse, ha csak egy...) bug, lásd az utóbbi időben wpa probléma, kernel usb subsystem, és a daily privilege szint emelés problémáról ne is beszéljünk, vagy akár az openssl bugjáról anno...
Szóval én mindig az vallottam, hogy persze, frissíteni kell minden lehetőleg, de erről egyre inkább kezdek leszokni minden területen, mert egyszerűen kiszámolhatatlan.
--
"Sose a gép a hülye."

No, nem csak a lejátszással van probléma. A rögzítés sem jó, pl. whatsapp-ban hangüzenetnél néma az egész. Reggel már a google translate sem ment diktálás után, akkor még azt hittem, annak van valami baja. Restart után jó minden... Egy darabig.
Kedves Samsung! Lennél kedves kijavítani ezt a szart?
--
"Sose a gép a hülye."

Click into messages > Click more > Choose settings > Choose chat settings > Then rich communications > Uncheck rich communications

Esetleg:

Messages > More > Configuration Message > Choose a previous version > Select Install