nyaralás lakókocsival

Felmerült a kérdés, hogy Horvátország + lakókocsi (horogra akasztós) lenne az idei program. Bérlése ~10.000Ft/nap. Van valakinek ezzel tapasztalata? Előnyök és hátrányok érdekelnek. Perpillanat csak a buli kedvéért jött az ötlet.

Hozzászólások

Kempngbe tudsz kb menni, akkor meg már sátort is lehet vinni, ami kissebb olcsobb, rugalmasabb.

Jó sofőr vezessen..

--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows

Szerintem mazochistáknak meg nyugdíjasoknak való, akiknek mindegy mennyi időt töltenek el az úton, hiszen csak 100-as tempóval tudsz haladni. Emellé kell egy izmosabb autó is, fogyasztás jóval nagyobb lesz, előzni vele nem lehet, be kell szerezni hosszú karú oldaltükröket is az autóra, másképp nem látsz semmit hátra.

Persze ennek az életformának is megvannak a hívei mint a C64-nek, de nekem személyesen csak egy felesleges stresszfaktor lenne: parkolás, klotyó ürítése, dupla pénz ha kompolni kell vagy fizetős hídon átmenni, bármikor elromlik valami, plussz kerék és gumidefekt valószínűség. Emiatt persze én mint sofőr mindig tűkön ülnék, míg a többiek szórakoznak. Persze ha nem a te válladat terheli a felelősség akkor hajrá.

A pakolást ne is említsem, mivel több a hely az asszony többet fog pakolni, amit neked kell majd ki-be rakosgatni a kocsiba. Ha panelban, a 4-ik emeleten laksz kész öröm! Utolsó nap pedig, míg a többiek még lefutnak egyet fürödni neked már pakolni és tisztogatni kell.

Az igenyeidtol fugg.
Ha pl. a cel az, h kipipalhasd ezt az eletformat is, ahhoz pl. esszencialis hozzavalo:)

Nem tudom melyik részre mennél, de ha van hegy, akkor kell elé egy rendes autó, rendes fékkel. Egyik haverom tavaly Rovinj-ba húzott el egy lakókocsit, ott van bőven hegymenet fel-le. Egy dízel Golf kombival. Azt mondta, soha többet.

--
trey @ gépház

Autó és power az van, tükör nem probléma, pakolás sem téma ilyen bakancslista jelleggel lenne a dolog kb.

A sorban araszolás (dugó, fizetőkapuk, határátkelő sora) meg fogja rángatni az autót. Induláskor is ránt majd, "fékezéskor" is. Olyan autóval érdemes ezt csinálni, ami kifejezetten erre van vagy amiért nem kár.

Én a magam részéről, ha nyaralás, maradok a repülőnél.

--
trey @ gépház

nem 1200 cm3-is fábiával kell húzni a 3 méternél hosszabb utánfutót/lakókocsit.
a megfelelő méretű, súlyú és akaratú vontatójárművel (meg az okos vezetéssel) nincs ráncigálás ;)

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

nem. Te azt említetted, hogy ami kifejezetten erre van (csak vonszolásra nem veszünk autót), vagy amiért nem kár (nyaralni megyünk, nem szervizek látogatására).

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

"Mi lenne, ha elolvasnád a linkelt hozzászólásom?"
ha tudom mi a téma, akkor minek...? :D
nem csak hegymeneten való vonszoláshoz kell épkézláb autó ;)

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

+1
Repülőnél kényelmesebb nincs, csomag is limitált, ez nálam fontos szempont, mert utálom a cipelést és pakolást, autót a Balkánon (Görögország, stb.) olcsón lehet bérelni. Annak idején Krétán 80 eurót fizettem 5 napra egy Aygo-ért, amivel simán bejártuk a szigetet.

Miért nem béreltek ott kempingekben és a 90% macerát el is felejtheted.?
--
God bless you, Captain Hindsight..

0. ne felejtsd el az E kategóriát megszerezni a B mellé (ha még nincs meg, a gyakorlattal együtt)...
1. kempingen kívül máshol nem nagyon tűrnek meg...
2. macerás átvenni és visszaadni (előbbinél Te nem veszel észre hibákat, utóbbinál meg esetleg rád kenik valaki más problémáját)
3. biztosítás hegyek

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

hát nem igazán. ahonnan nem vagy kitiltva, ott is csak pár órát maradhatsz. ezért szétakasztasz a kempingben, és a vontatmány nélkül indulsz autóval csavarogni, bevásárolni, kutyafüle.

pl ilyesmi táblákkal szoktak egy-egy utca/parkoló forgalmát korlátozni.
érdemes ilyenekre figyelni, nehogy meglepetés érjen, pl beszűkül a placc, megfordulni nem lehet, akkora emelkedő/lejtő következik, amit már a szerelvény nem visel el, stb.
valamint sasolnod kell a magasságkorlátozásokat is.

avagy létezik valami országos sátras/lakókocsis társaság, akiktől jó sok inputot lehet begyűjteni útvonaltervhez, frekventáltabb helyek megközelítéséhez.

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

Ha már mindenképp ilyesmi, akkor inkább lakóautó. Bár az drágább...

Kenbingben bérelj lakókocsit, húzni 2000ccm alatt lehet de ne tedd. szépen fog azzal is fogyasztani.
Talán akkor lenne értelme ha körbeutazod vele Horvátországot, de ha nincs elöre foglal hely a kempingben lehet kellemetlen élmény lesz.
Lakóautó utazás idelyére talán nagyobb buli, vontatás nem az.

Vontattal mar barmit is eletedben? Az hogy levezettel 500K-t egy szemelyautoban nem garancia arra hogy baleset nelkul meguszod.
Szelesebb hosszabb lesz a jarmu (ezt gondolom nem kell magyarazni) de rossz utakon razhatja a kocsit is illetve ha szel van akkor okozhat oltari nagy meglepeteseket(kvazi ostorcsapas szeruen lengedezhet az utanfuto). Skociaban szoktam latni minden nyaron elso utas lakokocsi huzokat felborulni vagy eppen az arokban vesztegelni...

Mas is irta:
-Szaguldozni nem lehet vele (hiaba birja esetleg az auto egy atlag kolcsonzos utanfuto nem arra van kitalalva)
-Parkolas extra szivas (hiaba tudnad kifizetni akar a dupla dijat ha mondjuk nem is parkolhatsz ott akkor szopo van)

Inkabb bereljetek lakoautot az gyorsabb es kenyelmesebb is.

Sracok ti ezt csinaltatok is vagy csak dumaltok ismeretlenul ?

Az alabbiak lakoautora vonatkoznak - lakokocsival valszinuleg nem ugyanaz a buli de ha mas nincs akkor akkor jo az is. En inkabb lakoautot javasolnek

Tapasztalat: 2 eve kisse kivolt a t*ckom az elettol es bereltem egy lakoautot es elmentunk a parommal 1.5 honapra europaba... Loire volgyi kastelyok, Francia alpokon at Monaco-ba, toszkana, Roma, visszafele Svajcon keresztul. Amikor hazaertem azt mondtam nekem kell egy ilyen es azota is az a kovetkezo "jatekszer" amire gyujtok... A legjobb vakaciom volt az eletben... Szabad vagy es mesz amerre akarsz, aludtam az alpokban farkasuvoltos ejszakan a legelon egysavos uton felrehuzva, Firenzeben a David szobor melletti ultraszuper kempingben es Francia vendeglo parkolojaban mert kicsit tbb bort ittam vacsorara mint amennyivel beulnek volan moge (europaban 0.05%% altalaban a hatar - egy-ket pohar belefer).

Kell ra egy biciklitarto hatul es szabad vagy mint a madar... Az enyemre majd meg hajo lesz utanakotve az almom alapjan. Azota mar vagy 5x bereltunk - a teli szunetben a Skot felfoldet es a Hebridakat jartuk be vele 2 hetig...

Nyugdijas ? Inkabb szabad... Egy kempingre nem eri meg inkabb utazni vilagot latni felfedezni de arra tokeletes... Az elmeny megfizethetetlen. Ajanlom neked meg ha utanfuto is de akkor inkabb menj tobbet fedezz fel tobbet mint egy kembingben ucsorogj...

jaja. lakóautót venni 8 millió alatt lehet, de pici/lófasz/hulladék. lakókocsit lehet már találni másfél-kétmillió körül. de ha csak időnként iszok tejet, minek vegyek tehenet... :)

nem feltétlen szopóroller, ha tudod honnan bérled, tudod hogyan vonszold. az első 2-3 alkalomra én is a (lakóautó/lakókocsi) bérlés mellé pártolnék, aztán ha megtetszik, akkor lehet beruházni egy épkézláb sajátra. ez egy teljesen egyedi "sport", időnként nomád élet.

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

Kb 30 eve voltam a csaladdal. Nagyon jo elmeny volt. Mindenkinek ajanlom, aki meg nem probalta.
Egy rossz emlekem maradt, hogy a szuleim nem engedtek meg, hogy menet kozben is a lakokocsiban legyek.
Emiatt ujra kiprobalnam, de most mar menetkozben is utaznek a lakokocsiban.

dehogynem. minden határon, valamint fél ausztria/svájc/olasz, meg egyes német szakaszokon hőkamerás kontroll van.
de nem is ez a lényeg, hanem hogy egy baleset során alig 15% esélye van az életben maradásra - ellentétben az autóban való tartózkodással. avagy mindenki maga dönti el, hogyan/hol/mikor óhajt pacskert feldobni -de lehetőleg ne előttem kísérletezzen-.

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."