Verziókezelés Microsoft Word-höz

Címkék

A Git és GitHub funkcióinak összereszelése a Microsoft Word-del. Javasolt mindenkinek, akinek hosszú életciklusú dokumentumokkal van dolga. Például ügyvédek, kutatók, újságírók stb. Részletek itt.

Hozzászólások

akinek hosszú életciklusú dokumentumokkal van dolga

Az nagy ívben, messze kerülje el a word-ot és társait ;)

Szerintem.
--
zrubi.hu

HTML -> Jó vicc, főleg, ha kell bármi tartalomjegyzék, lábjegyzet, ábra, akármi ilyesmi.

MediaWiki meg egész másra van. Az újak alatt meg feltételezem a 2007+-t érted. Hát... Kössz, nem sírom vissza a régi menüs-toolbaros szart, amiben semmit nem lehetett megtalálni.

(Mielőtt rákezdenél, hogy "itt sem" - ami szerintem már tényleg az egyéni szoc. probléma kategória, már funkciókereső is van az Officeben. Igen látható helyen.)

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

HTML nem esik szét, úgy néz ki, ahogyan kell. CSS-el nagyon jól ki lehet pofozni, nyomtatásra is.
Tartalomjegyzéket a MediaWiki megoldja. Lehet benne custom CSS-t használni, ha valaki nyomtatni akar, van PDF export.

Nem kell hozzá semmi, csak egy böngésző.
A források jól összehasonlíthatóak, verziókövetettek.
A táblázatokat mondjuk elég bután kezeli (mint szinte minden text alapú formátum), ezt elismerem.

De ha beszúrsz egy képet, az is verziókövetve van, ha több helyen jelenik meg, egyszerre frissül. Normálisan lehet doksik közt kereszthivatkozásokat létrehozni. Amikor 50+ dokumentum van, azért ez nem hátrány.

Ha rendes CSS sablont használsz, az is egyszerre applikálódik mindenhol, nem kell makrókkal hülyéskedni.

Na ezek közül kb. semmit nem tud a word, és nem is fog soha.

A 2007 egyébként nekem még tetszett, bár már abban is volt pár baromság, látszódott, hogy nem volt megírva rendesen. Pl. PowerPointban a formátum másoló nem másolta a vertikális igazítást, stb. De az még azért tetszett. Bár tény, hogy én jobban eligazodtam a 2003-ban, de megértem, hogy sokan nem.

Ami 2007 óta van, ugyanazt tudja, csak sokkal-sokkal lassabban (nem mellessleg rondább is).

Te egy központosított rendszerben gondolkozol, azaz kijelölnél egy szervezetet, aki hostolja az adatot.

Nos, ilyen az ügyvédi gyakorlatban nincs (bírósági ügyekben van ugyan EPER de gyakran akkor is van lokális másolat hogy tuti az van-e meg), ugyanis ott rendszerint két egyenrangúnak tekintendő fél vitázik egy megegyezésről.

Amint az egyik hostingszolgáltatóként lépne fel, ez az egyenrangúság megszűnne.

Ellenben sz@rrá van telepítve a szakma Microsoft Worddel, ami pár nagyságrenddel többet tud, mint a Google Docs, és hát ezekben az esetekben ezt a többlettudást használják is rendszeresen. Ha egy ügyvéd valamilyen szoftverhez ért, az a Word. Ezért sem másznak át másra, hanem pluginek vannak rá.

Én pl azzal írtam már annó a szakdolgozatomat is ;)
És az azóta készült összes prezentációm is abban készült.

Aki a wordben eddig sem használt stílusokat, és számára a TAB a legbonyolultabb formázási varázslat, meg szerinte CTRL-v az egyetlen mód a képek beillesztésére, annak a LyX is túl bnyolult. És meg fog őrülni attól hogy nem tud 2 space-t egymás után tenni. Vagy két sort enterrel egymástól távolabb varázsolni ;)

a LyX-et pl könnyű megtanulni, és a végredmény a LaTeX backend révén eleve professzionális lesz. De meg KELL tanulni. És teljesen más szemlélet kell hozzá mint a word-hoz.

Szvsz úgy általában az emberekkel van a baj, mert a word-hoz sem értenek. Aki ért hozzá, és esetleg 10 oldalnál hosszabb dolgokat is szeretne alkotni, az tudja hogy arra nem való. Emellett sok pénzbe kerül, zárt forrású, nem nyílt szabványokra építő formátumokat használ, Linuxon nem is fut, és sokszor önmagával sem kompatibilis.

Az ügyvédek "problémái" meg engem mondjuk cseppet sem izgatnak :)

Nagycéges környezetben is kezdik belátni, hogy az offiszban tákolt egyedi doksikat levélben körbeküldözgetni nem a leghatékonyabb dokumentumkezelő megoldás ;)

szerintem.

--
zrubi.hu

"meg szerinte CTRL-v az egyetlen mód a képek beillesztésére"

Nyilván nem, jó lenne, ha nem adnál a számba olyan dolgokat, amiket nem mondtam. Viszont egy dokumentáció írásánál sokkal időigényesebb process egy screenshot készítése, fájlba mentése, az belinkelése, mint szimplán nyomni egy CTRL+V-t. Vagy a "Beszúrás -> képernyőkép" funkció használata. LyX-ed hol tud ilyet?

"eleve professzionális lesz"

Lehet, de erre nagyon sok esetben nincs olyan szintű igény, mint arra, hogy gyorsan lehessen dolgozni.

" nem nyílt szabványokra építő formátumokat használ"

Office 2003 elég rég volt már. Bár már szerintem az is ismert ilyeneket, mint XML meg HTML.

"Az ügyvédek "problémái" meg engem mondjuk cseppet sem izgatnak :)"

Na ezért olyan egy halom szoftver, amilyen.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

jó lenne, ha nem adnál a számba olyan dolgokat, amiket nem mondtam
őőő, még csak nem is a Te hozzászólásodra reagáltam.

Tőlem mindenki abban pötyög amiben akar (vagy épp amire kényszerítik a munkahelyén)
Egyiket sem én írtam, szóval nem miattam olyanok amilyenek :D

még a LyX-sem az "enyém", bár a magyarra való fordításához jelentősen hozzájárultam annó,
emiatt nyilván közelebb áll hozzám mint bármelyik másik :)

az is tény, hogy hamarabb használtam ezt produktív munkára, mint bármelyik office verziót vagy később az open "klónjait", mert ebben már akkor (~1996) volt működő helyesírás ellenőrzés, elválasztás, aktív tartalomjegyzék, matematikai képletek, verziókövetés, értelmes szövegszedés, PDF kimenet!
És nem kellett hozzá windows-t sem vásárolnom, hogy használhassam...

Tehát, a word biztosan nem nekem készült. Soha nem volt (és remélem nem is lesz) rá szükségem.

--
zrubi.hu

"Aki ért hozzá, és esetleg 10 oldalnál hosszabb dolgokat is szeretne alkotni, az tudja hogy arra nem való."

Ez nettó baromság, ha értesz hozzá, akkor remekül lehet benne 10 oldalnál hosszabb dolgokat alkotni.

"Nagycéges környezetben is kezdik belátni, hogy az offiszban tákolt egyedi doksikat levélben körbeküldözgetni nem a leghatékonyabb dokumentumkezelő megoldás ;)"

jaja.

Szerencsére ezt az ms is észrevette, és olyan szinten integrálta bele az outlookba, hogy legyen sharen/sharepointon akárhol az a doksi, amit érdemes megszemlélni :)

Szóval akkor a hétköznapi emberek esetében nem fogja egy ideig kiváltani az Office-variánsokat.
De ha esetleg a két szóközre vagy a két enterre feldobna egy ablakot, hogy "igazítást tabulátorokkal" ill. "bekezdések közötti távolságot térközzel szabályozz", és megnyitná a vonatkozó párbeszédablakot - szóval akár még alkalmas is lehetne Word-alternatívának.

Minden haladó wördös tudja, hogy a négyenteres térköz már idejétmúlt, két éve is csúnyán néztek az olyanra - sőt, hallottam, hogy valakit a "négyenteres" miatt vágtak meg vizsgán.
Egyébként aki word-ben már r>1 júzer, az ismeri a tab billentyűt, kb. harmadannyiszor kell megnyomni, mint a szóközt, hogy a számok (és egyebek) megfelelően igazodjanak. Nagy találmány, hiszen a szóközt a szövegben is sokat használjuk, így nagyon kopik és könnyen hibásodik a billentyű, ezért volt nagy húzás az igazítást a tab-billentyűre kötni - a kevesebb gombnyomással ráadásul időt is spórolsz! Persze a hátránya az, hogy a vonalzót vagy mit ott fenn ki kell kapcsolni, mert ha véletlen rákattintasz, elromlik az igazításod. Szerintem ez valami nagyon régi bug lehet, mert egy korábbi verzióval is így működik. Rajtam kívül ez senkinek se tűnt fel, hogy még nem javították ki?

Viszont akkor kellene egy olyan verziókezelő is, amit "az emberek" is tudnak (megfelelően) haszálni.
Sőt, egy "word-huszárnak" vajon mekkora igénye lehet egy verziókezelő programra, mikor az első verzió.docx, 2. verzió.docx, végleges.docx, nyomtatni!.docx stb. végződések kreatív használata teljesen lefedik ezirányú igényeit?

Egyik grafikusunkkal beszéltem egyszer a verziókezelésről, őt például érdekelte volna az ilyen, csak erre az SVN, Git és társai alkalmatlanok.

(Egyébként apró érdekesség: TortoiseSVN docx fájloknál a Wordot nyitja meg, mint diff tool, ami hellyel-közzel még akár használható is.)

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

De hat pont erre valo a git, hogy nagy binaris dolgokat taroljunk benne :D

Szóval a szerzodes_v2_sanyi_javitott_final_draft_javitott(v3)_final.docx helyett lesz 27 git branch, amit ugyanúgy szívás lesz összerakni? Én nagyon szerettem a Sharepoint-tal dolgozni, ugyanezt tudja a Google Docs, mindkettőben ott van a history, realtime kollaboráció és kommentelés, kell ennél több?

Ja, na hát ezt az ügyvédeknél elfelejtheted. Ne úgy képzeld el hogy az ügyvéd és az ügyfél küldözgeti a leveleket, hanem van a partner, a sima ügyvéd, a bojtár, van az ügyfél, az ügyfélnek van ellenoldala (pl. vásárlásnál eladó-vevő) és annak is vannak ügyvédei, és gyakran még a hatósagnak aki ezt az egészet felügyeli is vannak jogászai. Ezek küldözgetnek mindenféle attachmenteket egymásnak.

Felejtsd el hogy saját rendszerben lesz, felejtsd el hogy publikus cloudban lesz (az emailben bezzeg valamiért bíznak, én se értem), és felejtsd el hogy OpenOffice-ban lesz.

Egyébként az az userek baromsága. Wordben van beépítve változáskövetés, egy kattintás bekapcsolni. Persze, amikor a "hozzáértő" hupuk képtelenek egyszer az életben végiglapozni a szalagokat és megnézni, hogy milyen gombok vannak rajta...

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Be is van kapcsolva, de egyrészt ezzel mérföldkövezi (tudom, gDocsban van named revision, marha kényelmetlen), másrészt gyakran belenyúl az ügyfél a fájlba, a PSD-vel ellentétben ezt az utolsó idióta is meg tudja nyitni írásra.

Nyilván szokásjog kérdése is, az ügyvédeket is baromi nehéz leszoktatni erről.

Erre vannak grafikus ügyvédi verziókezelő szoftverek, ilyen pl. az általunk redesignolt NetDocPro, de van egy csomó másik document lifecycle management, van SharePoint alapú, van allegro plugin, stb, és persze van egy csomó közvetlen amerikai konkurencia is.

Synology NAS-oknak van egy rakás érdekes szolgáltatása, például multiplayeres office suite a browserben, olyasmi mint a google-féle, csak ehhez nem kell eladni a lelkedet. Az ügyvédi iroda meg tudja venni.

--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows