Egy szoftvertermék, szoftveralapú szolgáltatás sikerességét szerintem ...

Címkék

semennyire sem befolyásolja annak neve.
7% (33 szavazat)
minimálisan befolyásolja annak neve.
33% (152 szavazat)
közepesen befolyásolja annak neve.
30% (137 szavazat)
jelentős mértékben befolyásolja annak neve.
22% (103 szavazat)
Egyéb, leírom.
1% (4 szavazat)
Csak az eredmény érdekel.
7% (33 szavazat)
Összes szavazat: 462

Hozzászólások

Egy terméke neve nem minden nyelven hangzik jól. A Fing például jó kis program, és nem hiszem, hogy a neve miatt lenne sikeres.

azért a Fing ilyen szempontból elég extrém példa. Egyszer egy marketinges mesélte rádióban, nem tudom már ki, hogy profi marketinges csapatoknál ez is az előkészítési folyamat része, hogy lecsekkolják a kiválasztott terméknevet/brand-et, hogy valamilyen nyelven nincs-e esetleg ilyen jellegű rosszul csengő jelentése. És ezt azt hiszem a nagysikerű vizes VB kabalafigurája kapcsán mesélte.

Szerintem végfelhasználói és üzleti felhasználói piacon másképp van ez, végfelhasználóknak jópofa, megjegyezhető, ajánlható név kell, az üzleti oldalon szerintem kevésbé ezen múlik az, hogy elterjed-e, vagy szeretik-e. Persze ott is fontos része a döntésnek az érzés amit belelátnak az emberek a termékbe, de a mérhető termelékenységi növekedés, mint elvárás, megfelelően intoleráns tud lenni még a legfrappánsabb névvel is, és ezáltal az ajánlásokkal is.

Három dolog jutott ezzel kapcsolatban eszembe:
1. Manapság ott tartunk, hogy nagyjából mindenről (égitestek, földrajzi helyek, stb.) neveztek már el szoftvert így nehéz egy olyan nevet találni ami "egyedi" és még jól is hangzik.
2. Részben az 1-ből és a marketingesekből adódik, de engem személy szerint engem borzasztóan zavar, amikor egy szoftvertermék nevének semmi* köze ahhoz amire az a szoftver való, így külön fejben/írásban kell tartani egy "mi a neve" - "mire jó" listát. (és ez library-kre is különönsen igaz).

*: persze a név jelentését és közét a szoftverhez mindig megmagyarázzák 72 asszociációs lépésen keresztül a készítők

3. saját tapasztalat, hogy semmi nem tudja úgy rontani a produktivitást mint mikor nevet kell találni a készülő programodnak :D Különösen jó ez akkor mikor olyan internal tool nevén vergődök fél napig amit jó esetben max. 2 ember fog rajtam kívül használni...

2/3 lenyegesen megkonnyitheti a kommunikaciot a cegen belul, ha egy rovid nevet adsz neki, mennyivel egyszerubb "He Jozsi, lefuttatnad nekem a Nebulat?" "He Jozsi, lefuttatnad nekem azt a programot, amit a multkor Feri keszitett, ami attolti az adatokat a masik DB-be?"

----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
--> YouTube csatornám

Ha a szoftver jó, azt csinálja, amire használni akarom és úgy csinálja, ahogy az nekem megfelel, akkor kb. teljesen mindegy, hogy mi a neve.

BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)

Egy szoftver sikerességét egész jól lehet azzal mérni, hogy mennyien használják. Ha sokan vannak azon a véleményen, amin én (nem fontos a név), akkor a szoftver sikeressége a funkciójától és a minőségétől függ.

Egyértelmű meg akkor lenne, ha látnánk olyan szoftvereket, amiket több különböző néven is terjesztenek ugyanazzal a stratégiával és látható különbség lenne a felhasználók számában a különböző nevek alatt.

BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)

Számít a név. Rengeteg autótípus és egyéb márka van ami országokhoz igazítja a nevet, mert ott helyben nem hangzik jól. Közeli példa, a Pina Colada itthon nem véletlen nem terjed, de ha itthon 'Puszi' néven futna be valami ami mondjuk nem szexuális segédeszköz, külhonban rosszabbul hangzana. Lásd az úszóvébés kabalababák nevét, amiből azonnal botrány lett.

Hirtelen For Prefect neve jutott eszembe még a GUS-ból, ahol pont ezért az az egyik főszereplő neve, hogy megzavarja az amerikaiakat :) .
Illetve van olyan ahol fölös megváltoztatni, mert a 'Kona' márkájú kerékpár 'Kula' típusa itthon is ilyen néven futott, de beleillett a palettába. A többi ugyanis Scrap, Scrab, Stinky stb. néven futott, a jelszavuk is az volt, hogy „Pull my finger” :)

☆☼♫♪♫♪☼☆
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Én konkrétan a Gnome-al tudtam nagyon nehezen megbarátkozni. Mondjuk a kezdeti kinézete illett is a nevéhez.. Azóta összebarátkoztunk, és már nem jut eszembe a negatív konnotáció.
De amúgy meg nyilván számít, hogy mi a neve egy szoftvernek. A színészek sem véletlenül változtatnak nevet.

Ha egy barackot úgy hívnak, hogy obama, abból akár amerikai elnök is lehet.

> Sol omnibus lucet.

fing
fingbox
gobolinux
files (GNOME)
asmjs
notorm
akarmi.io

Ja es ugye az Apple es az OS X-ek:
Regen globalisan gondolkodtak: nagymacska nevek, hogy az egesz vilag ertse.
Mostmar lokalisan gondolkodnak: csak California hires hegyei erdeklik oket, semmi mas. Jo USA modra "mi az a vilag tobbi resze?".

Ha a szoftver különben valós és nagy érdeklődésre számot tartó igényt elégít ki, akkor a neve minimális mértékben befolyásolja a sikerét.
Ha pedig egy unalmas semmire sem való szoftverről beszélünk akkor egyedül a neve lehet az amiért megveszik vagy letöltik.
Szóval a sikerre bármilyen mértékű lehet a befolyása, de ez nem csak a nevén múlik!
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Szerintem ez nagyban fugg a termek pillanatnyi piaci reszveteletol. A Google vagy a Coca Cola kb akarmire valtoztathana a nevet, nem buknanak vele sokat. Egy eppen bevezetes alatt levo termekhez visznot nem szerencses a felhasznalok szamara nehezen kiejtheto, nehezen megjegyezheto nevet valasztani. Tehat azt mondanam, hogy a piaci bevezetes sikeresseget befolyasolja leginkabb a nev.

Tudom, hogy szamit, tudom, hogy be is szoktak arazni a kulonbozo brandeket es persze hulye lenne egy nagy ceg a jol bejaratott nevet lecserelni, hiszen nem nyerne semmit. Csak azt allitom, hogy nem is bukna akkorat mint hisszuk. (De ezt sose fogjuk megtudni, mert ahogy mondtam nincs is okuk valtani.) Ha holnaptol a google-t swanswango-nak fogjak hivni (es persze az URL szepen at lesz redirect-elve), akkor ez hany usert fog eltantoritani a hasznalatatol? Egy even belul mennyit fog valtozni a google... akarom mondani swanswango reszesedese?

Pedig a rebrandre is van bőven példa, ott ponthogy a márkanívó növelését szokták megcélozni. Hirtelen kettő jutott eszembe IT területről, az egyik a Goldstar vagy ott az ITT, de legyen közelebbi is; Olcsó Asus -> Asrock, olcsó Acer -> Packard Bell.

☆☼♫♪♫♪☼☆
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Nálunk egy ügyfél egyszer szóvá tette hogy miért a görög mitológiából választottunk egy nevet, embere válogatja :)

Szerintem nagyon nem mindegy, hogy ki a célközönség. A tech emberek szeretnek belemélyedni az apróbetűs részbe. A nekik szánt megoldásoknál inkább a tartalom számít, mint a marketing. Ha nem-tech felhasználók vannak, akkor mindennek klappolni kell: név, marketing szlogen, design, stb.