OTP bankomat coderek, a k*rva anyátok

Eddig még sosem vette el bankomat a kártyámat. Eddig.

Story:
Vasárnap be kellett jönnöm kicserélni egy disket. Utána volt programom, az iroda meg úgyis útba esik a metró felé, nem volt kitérő. Disk csere után bementem a Duna plázába hogy vegyek fel egy kis pénzt, mivel hamburgerezni mentünk és ha sokan vagytok macerás kártyával fizetni egy "all in" számlát. Szóval odasétálok az automatához, ahová mindig is járok, bedugom a kártyámat a nyilásba, elkezdi látszólag beolvasni. Lassabb volt a szokásosnál, és a PIN kódomat már nem kérte be, hanem kiirta, hogy "A bankomat átmenetileg karbantartás alatt áll. Pár perc türelmét kérjük". Utána szépen ahogy kell kikapcsolt az XP, újrabootolt az 1000 MHz celeron alatta és lefrissitette a a szoftvert. Közben kigugliztam az üf. számát (mert a bankautomatára NINCS kiirva, csak a login screenen irja). Egy unott hangú női hang vette fel a 4. menüszint mélységében. Elmondom a bánatom, azt mondja, hogy ő nem tud segiteni de átkapcsol és ha nem vennék fel akkor hivjam ezt meg ezt a számot.
Természetesen nem vették fel, de addigra már elindult az automata és kiirta a megfelelő számot. Felhivtam, elmondtam a csókának a történteket, ő letiltotta a kártyámat megbeszéltük, hogy melyik bankfiókba küldjék ki a kártyát ...bla bla bla Természetesen 15 banki munkanap mindez. De addig ingyen tudok pénzt felvenni a bankfiókban ha jelzem hogy elnyelte a kártyámat a gép.

Kérdéseim:
-Miért vasárnap délután 3-kor frissül a szoftver az automatán?
-Miért indul el az update tranzakció közben úgy, hogy a kártyát már bevette a gép?
--Ha el is indul legalább a kártyámat adja vissza mielőtt kiirja hogy karbantartás... bla bla
-Természetesen a bankfiók nem küld értesitést ha a kártya beért hozzájuk, lehet őket hivogatni és érdeklődni, miközben az összes létező adatomat tudják, beleértve a telefonszámot is, emailt ... mindent.

A slusszpoén az egészben, hogy az ember a végén átment sales-be és rám akart tukmálni hitelkeretet. Anyátok, elveszitek a kártyámat, de azért adnátok hitelkeretet a számlámra....

Hozzászólások

"Utána szépen ahogy kell kikapcsolt az XP, újrabootolt az 1000 MHz celeron alatta és lefrissitette a a szoftvert."

:D

"Jó oda a ZIXPÉ, nincs hálózaton'".

--
trey @ gépház

Én nem tartok bankban pénzt. A macskaalom tálkájának aljába építettem a pénzt.

Na akkor most találhatsz neki új helyet, mert ezek után ott nem hagyhatod. :)
Viccet félretéve, egyik ismerősöm kivet egy nagyobb összeget a bankból. Valószínű kifigyelték és követték. Hazament bedobta a pénzt a konyhaasztalon lévő tál alá majd lelépett. Mire hazaért a lakást feltörve találta. Mindent áttúrtak, de a pénz az ott volt hiánytalanul a konyhaasztalon a tál alatt.

„Miért vasárnap délután 3-kor frissül a szoftver az automatán?”

Mondj egy olyan időpontot, amikor nem zavarna, hogy elnyelte az ATM a kártyádat. :-)

btw, az megvan, hogy itt valószínűleg nem a WinXP "frissült" ? Hanem adott esetben a bank saját sw-je. Annak meg nem hiszem hogy sok köze lenne ahhoz, hogy mi fut alatta :)

Bár tény, ha már elindult a folyamat a min. az lenne, hogy letiltja az ATM funkciókat, vagy ha van benne kártya épp, akkor 1. kiadja, 2. nem indít frissítést, stb.

Semmit sem változtat a lényegen.

"Utána szépen ahogy kell kikapcsolt az XP, újrabootolt az 1000 MHz celeron alatta és lefrissitette a a szoftvert."

Felhasználói szoftver, ami operációs rendszer rebootot igényel. Üdvözlünk a Windows csodálatos világában! Ott sikerül olyan programokat csinálni a mai napig, hogy reboot kell hozzá.

--
trey @ gépház

Értem, és ez az alatta futó OS-t minősíti, hogy olyan szoftvert írtak rá, amihez OS reboot kell ? Fura. :)

Ennyi erővel egy nemrég beüzemelt "behívó" rendszer Win10-es OS-re meg lehetne azt mondani, hogy maga a support aki a komplett kezelőprogramot írta, annyit tud kinyögni, ha bármi hiba van indítsuk újra a gépet, mert akkor biztosan minden szolgáltatás elindul (mmint nem windows szolgáltatás.. a program saját sz.rjai).

ps.: meg persze az sem változtat a lényegen, hogy biztosan az XP hibája volt az is, hogy sw frissítésnél nem tiltja le az ATM funkciókat így nem nyelte volna el a kártyát. De persze, ez is lényegtelen ... :)

hm :)

valójában az a lényeg, hogy a bank nem akar fizetni.

amikor beteszel pénzt, akkor azt kb 1 perc alatt eltüntetik...
ha ki akarsz venni, akkor azt csak elavult, hibás, rosszul megírt szoftvereken keresztül teheted meg, kb 2 heti várakozással, és hogy kerek legyen, ha 100 ft.-nál többet veszel ki, még fel is jelentenek a terrortámogatás/pénzmosás meg ilyesmi miatt.

ez az oka hogy a bankautomatákon meg az ügyintézők gépein win fut, abból is az ósdi, a bank belső rendszerein meg nem :))

Minősíti ez az egész brigádot, a szoftvergyártótól az üzemben tartón (jelen esetben a bank) át a op. rendszer gyártójáig.

Igen, az op. rendszer gyártóját is, amelyik belemegy abba, hogy egy általa 200-szor eltemetett, általa milliószor leírt "ez egy nem biztonságos, osdi szar" operációs rendszert a mai napig toldoz-foltoz, mert enged a bankok egy egyéb félbolondok nyomásának, akik nem akarnak pénzt áldozni a 200 éves rendszereik lecserélésre, mert az PÉNZBE KERÜL.

Bérci kollégádnak nagyon kiforrott véleménye van erről a hozzáállásról (bank, érdekkör, nagy orr összefüggésben), konzultálj vele privátban a részletekről :D

--
trey @ gépház

Értem, de kissé kisarkaztad arra, hogy mer az OS*

Én csak arra akartam rávilágítani, hogy itt alapvetően nem az OS volt ezért a felelős.

Azzal egyet értek, hogy ideje lenne esetleg az ATM* rendszereket modernizálni. Az, hogy ez kitől mitől függ, arról fogalmam sincs szerencsére. Biztos van erős lobby érdek, stb, stb. Pénzbe is kerülne, valóban.

Egy statisztikára azért kíváncsi lennék, bár valószínűleg nem nyilvános, hogy pl magyarországon az ATMeknél előforduló, hibák, restartok..., stb. mennyire jellemző. Mert én akárhány ATMnél jártam eddig, soha nem volt gondom. Kártyát is csak egyszer evett meg, de az is a saját hülyeségem volt, mivel ~fél hónapja lejárt.

Nincs Bérci kollégám, szóval. :)

"a toldoz-foldoz, mert enged" gondolatmenet nem túl logikus - ha lehet hinni azoknak a számoknak, amelyek a kitolt support árát jelölik. valami cikk talán itt is volt róla: nekem olyan összeg rémlik, aminek elkerüléséért inkább 2x migrálnék más rendszerre egymás után miközben kínoznak. ha valaki megtalálná, előrébb lennénk :)

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Az hogy valaki drágán végez gánymunkát, attól az még gánymunka. Nem ismered te az emberi természetet. Ahhoz, hogy migráljanak, valakinek ki kéne adni a parancsot, hogy "migrálásra fel!". Mivel kevés embernek van vvér a faszában az ilyenhez, inkább ragaszkodnak az 1000 éves szarhoz, mert "abból bajom nem lehet, különben is az elődöm kötötte a szerződést".

Nap mint nap látok ilyen hozzáállást.

--
trey @ gépház

ó dehogynem ismerem, egyikünk sem szaros gyerek. körbenézek a világban, a közös nyelv a pénz, a kommunikációs csatorna az ismeretség. a felmerült igényen túl ma legtöbbször ezeken múlik egy migrálás, nem a parancsszavakon. szóval a drágább utat választani is jó lehet valakinek. ezen részen talán összecseng az "enged a nyomásának" gondolattal, de szerintem nem azért mert egy felhasználó szervezet nem akarja lecserélni az ósdi rendszerét. ugyanis azt akár banki hálózatban is megtartani jóval többe kerülhet anyagi és kockázati oldalon egyaránt.

de valaki tényleg segíthetne előkeresni pár számot, több szem többet lát. illetve Marci is banki szférából jött, ő többet tudhat ilyesmiről.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

No, és végül meghívott valaki hambira, vagy éhen maradtál? :)

Remélem azért a bankkártyaletiltásért nem vontak le pénzt...

Ugyanezt csinálta az én kártyám egy bankomat pár hete, csak az Win 7 Pro volt és shutdown közben kiadta.

http://imgur.com/Gbg07c6

--
The worst or stupidest ideas are always the most popular.