Legtöbbet használt gépjárművem környezetvédelmi osztályba sorolása ...

Címkék

1
1% (4 szavazat)
2
2% (9 szavazat)
3
0% (0 szavazat)
4
13% (60 szavazat)
5
1% (3 szavazat)
6
13% (59 szavazat)
7
4% (18 szavazat)
8
2% (11 szavazat)
9
18% (85 szavazat)
10
5% (23 szavazat)
11
0% (0 szavazat)
12
0% (0 szavazat)
13
0% (0 szavazat)
14
8% (37 szavazat)
15
5% (21 szavazat)
nincs besorolása
3% (12 szavazat)
Nincs gépjárművem, nem érdekel stb.
27% (124 szavazat)
Összes szavazat: 466

Hozzászólások

Hint: Forgalmi engedély V.9 mezője, értelmezése itt

--
trey @ gépház

A szálló porért az erőművek és a fűtés a felelősek. Nyáron sokkal több gépjármű közlekedik, mégsincs ekkora szmog. Ha a gépjárművek mennyisége/minősége lenne a felelős, akkor nyáron pl. a Balaton partján szmogriadónak kéne lennie.

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
/usr/lib/libasound.so --gágágágá --lilaliba

Kis ellentmondást vélek felfedezni, hogy ha az erőművek meg a fűtés a felelős, akkor miért az autókat tiltják be :)

A wikipédia (https://hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%A1ll%C3%B3_por, bár ez ugye nem tudományos értekezés, már csak azért sem, mert a széntüzelést nem említi meg hansúlyosan, pedig én is tudom, hogy az elég jelentős forrás) szerint:

" Az emberi tevékenységek közül fő forrásnak a kétütemű motorok és a dízelmotorok üzemanyagának tökéletlen égéséből származó koromszemcsék számítanak. A dízeljárművek részecskekibocsátása – melynek legnagyobb része korom – egy nagyságrenddel több, mint a benzinüzemű motoroké"

Igazából mindegy. A lényeg, hogy miért tiltják be a benzineseket egy szmogriadó esetén, amikor a diesel motorok sokkal szennyezőbbek? (és akkor még azzal nem számoltunk, hogy csalnak a diesel gyártók...)

A Totalcaron volt belinkelve a legutóbbi ADAC vizsgálat, ami valós körülmények között vizsgálta a károsanyag kibocsájtást. Bizonyára sokan meglepődnek, de a modern dieselek alapvetően jobban szerepeltek, mint a benzinesek, még korom tekintetében is. Az viszont nem meglepő, hogy a valós szennyezés közelében sem volt a hivatalos tesztekben mért értékeknek, egy-két autót leszámítva.

Ezen nem lepődök meg hanem konkrétan nem hiszem el. Linket kaphatok? Maximum CO2-ben rosszabbak egy hajszálnyival a benzinesek. De titeket nem ez fog megölni, hanem a dízelekből áramló kén-dioxid, meg a mikrorészecskék.

----------------------------
Az emberiség valaha volt legnagyobb tévedése a dízel személyautó...

Nincs akkora eltérés a benzines és dízel között:

A szénmonoxid kétszerese a benzinesnél, a mikrorészecskék azonosak (kivéve a nem közvetlen befecskendezésű benzines, mert itt nincs határéték), szénhidrogén és nitrogénoxid a bezinesnél 0,1 + 0,06, dizelnél meg a kettő együtt 0,17.

Benzines (Euro6) / Dízel (Euro6):
CO: 1,0 / 0,5
HC,NOx: 0,16 / 0,17
PM: 0,005 / 0,005

https://hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%B3pai_kibocs%C3%A1t%C3%A1si_norm%C…

Ez mind szép, csakhogy az idehaza igencsak népszerű VW konszern dízelei "kicsit" más értékeket produkálnak valós körülmények között. Arról nem is beszélve, hogy Magyarországon a katalizátor és a részecskeszűrő javítása az egyszerűbb módon történik, azaz sima cső kerül a helyére. Ezen körülmények ismeretében inkább a benzines autó való kicsiny hazánkba.

Egyéni érzékenység kérdése, de nekem pl. a dízelfüsttől (a modern dízelektől is) kaparni kezd a torkom igencsak hamar, míg a benzines csak szimplán büdös.

A magam részéről nem értem, hogy miért besorolási kategória szerint van az eltiltás. Természetesen tisztában vagyok vele, hogy ez így egyszerűbb, de ha a forgalmiban a konkrét részecskeanyag kibocsátás (g/m3) is szerepelne, ami a vizsgamérések alkalmával amúgy is mérésre kerül, akkor kiderülne, hogy sok 4-es kategóriában lévő autó még közlekedhetne és még több felsőbb kategóriában szereplő jármű, pedig nem.

A magam részéről nem értem, hogy miért besorolási kategória szerint van az eltiltás. Természetesen tisztában vagyok vele, hogy ez így egyszerűbb, de ha a forgalmiban a konkrét részecskeanyag kibocsátás (g/m3) is szerepelne, ami a vizsgamérések alkalmával amúgy is mérésre kerül, akkor kiderülne, hogy sok 4-es kategóriában lévő autó még közlekedhetne és még több felsőbb kategóriában szereplő jármű, pedig nem.

Az erőművek talán kevésbé, mivel azokra szigorú előírások vonatkoznak, szűrőberendezések, ilyenek. A lakosságra meg nem, sőt, a barnaszén esetében még a közületek által megfizetett valami környezetterhelés adót (vagy mit) sem kell megfizetni, tehát az állam nemhogy nem akadályozza a barnaszenes fűtésből eredő szennyezést, de ezzel egyenesen támogatja.
Dízel autók:
Károsabb-e a füstölős?
Modern, részecskeszűrős dízel kontra régi, szűretlen

________________________________________
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."

Sajna így van. Hetekre is leállíthatják az autók egyharmadát a helyzet akkor sem lesz jobb. A hőerőművek elavultak, amiről hallgatnak. Kispest, Zugló és a többi... nagyrészt többségében fával vagy más szálló port növelő dologgal fűt. Nyilván a gépjárművek is rontanak a helyzeten, de a legnagyobb problémát sz elavult fűtés jelenti. A magam részéről nem értem, hogy miért besorolási kategória szerint van az eltiltás. Természetesen tisztában vagyok vele, hogy ez így egyszerűbb, de ha a forgalmiban a konkrét részecskeanyag kibocsátás (g/m3) is szerepelne, ami a vizsgamérések alkalmával amúgy is mérésre kerül, akkor kiderülne, hogy sok 4-es kategóriában lévő autó még közlekedhetne és még több felsőbb kategóriában szereplő jármű, pedig nem.

Még egy túlpörgetett ZIL-ből sem jön annyi szutyok, mint egy kéményből. Szerintem ha a teljes lakosság egyszerre, a nap 24 órájában közlekedne dízelmotoros géppel, akkor sem lenne jelentős a szmog.
Tudom, mert én is fával fűtök. De ha tél van, és másfajta fűtésre nam futja, akkor meg kell fagyni?
Ez a közlekedésieszköz-tiltás inkább csak egy tessék-lássék rendelkezés, merthát azt nem merik mondani, hogy "nem tudunk mit csinálni a szmoggal". Kitiltottak bizonyos járműveket... és? Kisebb lett a szmog?

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
/usr/lib/libasound.so --gágágágá --lilaliba

"Tudom, mert én is fával fűtök. De ha tél van, és másfajta fűtésre nam futja, akkor meg kell fagyni?"

Vízes v. kiszáradt fával fűtesz? Száraz fával füstölésmentesen és elégséges levegőutánpótlás esetén gyaklag károsanyagmentesen (kivéve CO2) lehet tüzelni.
--

Valamennyit tudsz, de van ahol annyit tavasszal már nem vágnak. Felénk olyankor egyik nap van még 200 mázsa az egyik embernek, két nap múlva meg azt mondja, hogy majd a következő szezonban. Egy megoldás van, ha van a környéken elég fa*, hogy most megvenni a következő télit. De van aki ezt nem tudja hol tárolni, illetve most drágább mint tavasszal.

*Most felénk azzal viccelődnek, hogy erdő közepén fogunk megfagyni. Folyamatosan megy a vágás, de a rönkök feldolgozatlanul mennek már az irtásról az egyik környező városba. Szerinted mi marad itt eladásra? Nem sok van közte amit baltával kellene kettécsapni a vastagsága miatt... És természetesen majdnem rendes fa árában pörög, mert nincs más. Ebből nem szívesen vennék meg most egy télre valót.
Pár emberrel beszélgettünk erről, és vagy az van, hogy hozatsz ugyanennyiért fát, olyan 15-20km-ről, de legalább 30 mázsa legyen a tétel, vagy az erdészen keresztül vásárolsz szálban, és feldolgozod magadnak. Vagy veszed ami van.
- - - - - - - - - - -
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Egyszerűen nincs annyi fa. Romániából hozták a nagy részét az itthon terített tüzifának, de de csökkentették a kitermelést, mert kezdenek felkopaszodni.
Így gyakorlatilag hiány van bármiből. Van ahova már a szemetet viszik égetni, mert kurvára nincs más.
És hála a múltkori fasza szabályozásnak, ha megcsináltatnád magadhoz a gázfűtést, akkor ugye csak turbóst lehet, ahhoz turbós kémény, etc, >1 millás tétel.

Csak mondom, nálunk úgy van itt a lakóparkban, hogy a turbós kazánok közvetlenül a falra vannak felszerelve, és közvetlenül kifelé fújják a füstöt egy kb. 3 centis kis csövön át.
Szóval nincs kémény.
És ez ugyanígy van a családi házak és az emeletes társasházak lakásai esetén is.

Csak mondom, hogy 2012 óta nem igazán lehet: "80. §271 (1) Homlokzati égéstermék-kivezetést létesíteni - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - építmény, építményrész homlokzatán nem lehet."

A kivételek között meg az van, hogy a kivezetés legalább 10 méterre kell legyen bármilyen épülettől és 2-2 méteres függőleges vonalban felfelé nem lehet nyílászáró vagy szellőző, ami eléggé ritkán szokott teljesülni.

Egészen addig lehet a korábbi szabályozás szerint, amíg hozzá nem kell nyúlni, utána fel kell húzni az érvényes szabályozási szintre.

Érdekes.

Mondjuk én nem Magyarországon lakom, szóval bizonyára az itteni szabályzás eltérő. Kíváncsi vagyok, mi miatt van ez így, ahogy beidézted. Félnek, hogy visszaáramlik a füst? Vagy kiharcolta a kéményépítő lobbi? :-D

Mondjuk az én kivezetésem a konyhában van a hátsó ajtó mellett közvetlenül, talán fél méterre, és felette van az emeleti ablak.
Az is igaz, hogy télen, ha megy a fűtés, akkor ez az ajtó meg ablak zárva van az idő nagy részében. Nyáron meg nagyon keveset megy a kazán - azokon a napokon viszont az emeleten a fürdőszoba ablaka általában nyitva van.

És mivel sorház, a szomszéd ajtaja és füst kivezetése is közel van.

Ja, és a lakóparkot 2016-ban fejezték be, az építés kb. 2011-ben kezdődhetett (a pontos év valószínűleg nem érdekes)

Aha csak érdekes módon az új év első munkanapján(amikor megindul az autós forgalom) is szmogriadó volt. Előtte való nap meg egész jó volt a levegő. Biztos előtte való nap nem tüzeltek a mínusz 10 fokban.

----------------------------
Az emberiség valaha volt legnagyobb tévedése a dízel személyautó...

Érdekes módon a szmogriadó az előző két napos adatai alapján dolgozik. Azaz az, hogy január 2-án szmogriadó enyhébb, tájékoztatási fokozatát rendelték el, azt jelentette, hogy december 31-én és január 1-én a szálló por koncentráció értéke meghaladta a tájékoztatási küszöböt.
Január 1-én már a kritikusab, riasztási küszöböt is elérte a szálló por koncentráció.

Vagy szerinted a szmogriadót jövőbelátással adják ki? Ne viccelj.
http://budapest.hu/Lapok/2017/budapesten-indokolt-a-szmogriado-tajekozt…

Ez a kiemelés az érdekes:
"Megjegyezzük, hogy a szilárd- és olajtüzelésű berendezések nem megfelelő tüzelőanyag használata eredményeképp – az utóbbi fűtési időszakokban rendszeresen ismétlődően, különösen a csepeli királyerdei térségben – olyan kiemelkedő szennyezettségi szint figyelhető meg, melynek rövid idejű hatása is veszélyt jelenthet az emberi egészségre, továbbá ami nem köthető a főváros jelenlegi meteorológiai helyzetéhez, a közlekedési, vagy ipari eredetű kibocsátásokhoz, illetve az országhatáron át terjedő szennyezési folyamatokhoz."

Hehe, én 99%-ban itthonról oldok meg mindent, általában csak a hírekből tudom meg hogy riadóztak.
Mondjuk tegnap mikor mentem át Pilisvörösváron, a minimál forgalom ellenére belső keringetést kellett állítani. Olyan durva volt a fa&szén tüzelés miatti füst, amilyet Budapesten a legdurvább szmogban se sikerült látni. Szvsz több értelme lenne a szilárdanyag égetéses tüzelést gázra átállíttatni célzott támogatásokkal, mint a forgalmat korlátozni.

holnap remelem centivel. Igaz a ket vegfalat szigeteltek csak, elol-hatul nincs semmi se. De 3 panelnal is ugyanigy csinaltak (november-december).
Megmerem amit kaptam 10 db maradekot, hogy hany centisek. En 30cm-esnek neztem, de holnap tuti leellenorzom.

Azt nem kerdeztem, hogy milyen penzbol csinaljak/tak.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Inkább, mint elbasszák a pénz 5 centire, a mukadíj, színezés, ragasztó az ugyanaz mindkét esetben.
Viszont egy kockaháznál a födém alapterülete nagyjából hasonló a falak területéhez, és födémet szigetelni nagyon olcsó, 1 év alatt visszahozza az árát tüzelőben. Úgyhogy erre még pénzt se kéne sokat adni az államnak, hanem csak szimplán kötelezővé tenni, meg azért büntetni, ha nem csinálják meg.

Igaz en kozetgyapottal, de pont iden nyaron szigeteltem fodemet, ezert tudom, hogy nem ilyen egyszeru a dolog. Egyreszt a mennyezettol fuggoen a pora miatt kellhet ala paraatereszto folia, masreszt a nyestek (es tarsaik) miatt felulrol is celszeru letakarni valamivel, mert egyebkent eloszeretettel ragnak bele szep nagy lyukakat. Arrol nem is beszelve, ha esetleg lomok tarolasara is szeretne a tulaj hasznalni.

Egyebkent meg mar a NAV is emberarcu, legyel te is az. Nem lehetne mindenki szennebuntetese helyett inkabb egy figyelemfelhivo kampanyt osszehozni?

Már ahol van gáz.
Ráadásul ott ahol a legtöbben azért tüzelnek fával mert árérzékenyek, nincs önerő a gáz bevezetésére, a ház átalakítására, a készülékek megvásárlására.
Szerk. A mi településünkre sincs bevezetve a gáz.
- - - - - - - - - - -
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Budapest melyik körzetében nincs gáz bevezetve? Úgy tudtam hogy szinte teljes a lefedettség. De ez csak az egyik fele a dolognak. A szén esetében az ára és az égéskor leadott szennyezés mértéke erős összefüggést mutat. Simán lehetne tiltani a túlzottan szennyező szén értékesítését. Krakkóban például nem vacakoltak, hanem betiltották a szilárdanyag tüzelést még 2014 körül. Lehet hogy van aki árérzékeny, de náluk sokkal többen vannak akik meg levegőérzékenyek és szeretnének hosszan egészségesen élni.

Londonban híresen magas volt a légszennyezés. Ugye a szmog szó is Londonban keletkezett.

Viszonylag régen betiltották a fa és szén tüzelést, leginkább gáz vagy elektromos a jellemző. Nem tudom, mi a helyzet (van-e, volt-e, tiltott-e vagy engedélyezett) a fűtőolajjal.

Persze most is gond van a légszennyezéssel, és most leginkább az autóforgalmon próbálnak trükközni, de az 50-es évekhez képest óriási javulást értek el.

Azt ugye látod, hogy ez a thread a házak fűtéséhez használt anyagokról szól?

Lehet, hogy félreérthető voltam, amikor a fa és szén tüzelés betiltásáról írtam, az épületek fűtésére gondoltam.

Nem tudom, hogy érthetted félre. Talán azt gondoltad, hogy szén és fa tüzelésű gőzkocsikról írok?

Most épp ellentétes irány van: nemrég lettek betiltva a nem kondenzációs kazánok épp környezetvédelem miatt. Elméletileg valamivel kevesebbet fogyaszt, viszont drágább a beépítése. Ráadásul gyűjtőkéményes házakban nem lehet kevereni a kazán tipusokat, vagyis ha valakinek váltania kell (a régi elromlik, akkor már csak kondenzációsra cserélhető) akkor midenkinek aki azt a kéményt használja.

A másik gond ezekkel a magasság. A 80/60 kémény esetén azt hiszem 5m lehet a maximális távolság a kazán és a kémény teteje között. Talán felmehet 10-15m-re is, feltéve ha van hely 120-130-as kéményre. Ez viszont nagyon jóindulattal csak a legfeleső két szint.

Persze ha csak melegvíz előállításra kell az még húzósabb, itt nagyobb mértékű az áremelkedés. Különösen az olyan öszvér megoldás, hogy lesz egy csili-vili kombi kazán, viszont a fűtési rész nincs használva.

Most épp arra tartunk, hogy a gáz használata egyre inkább luxus lesz (beállítási költségek) a környezetvédelem miatt.

Csak érdekességképp írom:

Londonban az új építésű lakásokba jellemzően nem vezetnek be gázt. Van elektromos tűzhely és sütő, meg elektromosan melegített meleg víz, és elektromos fűtés. Nem vagyok biztos benne, de szerintem tűzvédelem a fő oka.

Családi házakban jellemzően van gáz.

Azért Londonban szignifikánsan melegebb van télen mint itthon, egy társasházi lakásban amúgy is jóval kevesebb szokott lenni a fűtés számla, így lehet megéri az olcsóbban beköthető villany. Van körúti bérházban 70 négyzetméteres lakásunk, 4-5 ezer a gázszámla pedig a tűzhely is arról megy, ha semmit nem fűtesz akkor is van 18 fok.

Amire válaszoltam, az például Pilisvörösvárat említette, én hoztam mellé másik témát. Nem kifejezetten Budapestről, hanem a légszennyezettségről volt szó.
- - - - - - - - - - -
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Inkabb az lehet, hogy a szokatlanul hideg tel miatt sokkal tobbet kell egetni, mint maskor.
Egyebkent nem tiltani kellene a szilard anyagokkal valo futest, hanem inkabb szurni az egestermeket, mert ugy egyebkent a fa, foleg ami energiaultetvenyekrol szarmazik egy jo megujulo energiaforras lehetne.

"Smoke&Charm", bár az enyém 260.000 után sem okádja a füstöt.

Egy T-34-es melyik osztályba tartozik? Olyan van, hogy fektetett 8-as?

Azt hiszem azt a szmogot, amit december kozepen a pekingi repteren lattam/ereztem, meg egy ideig nem fogja tudni megdonteni Budapest.
Egy cseppet tulzasba viszik nalunk a szmogriadot.

--
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess? - Wargames

Azt hiszem Finnorszagban kotelezo kemenyre telepiteni szurot.
Akartam utanaolvasni, de irodalmat nem nagyon talaltam.
Finnorszagba csak ezert nem volna kedvem elutazni.

Valakinek bovebb infoja esetleg?

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Az enyém 0. Nem volt a listában, így a "nincs besorolva" radiobuttont jelöltem meg.

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
/usr/lib/libasound.so --gágágágá --lilaliba

Nem tudom.

szerk: utánanéztem. Euro-5-ös, vagyis 14-es lesz.

8 éves dízel, részecskeszűrő nélkül. Eléggé meg is lepett, hogy 10-es.

Kocsiban van a forgalmi, fejből tököm se tudja, mi van benne. Euro4, Yaris 1.3 benzin.

Ha jól látom, 2000. január óta van Euro III besorolás. Ha az autó típusengedélye ez előtti, akkor nem kaphatott Euro III besorolást, hiszen az engedélyeztetéskor még nem létezett olyan.

Utólagos átminősítés (bazi sok papírmunkával) lehetséges, ha az adott motornak van újabb típusengedélye.

Azért ezek a dolgok elég érdekesek.

Az én autom 1992-es, De a motorját 1991-2004-ig gyártották. Ugyan ilyen (évjárat, felszereltség, stB) autó a németeknél forgalmi alapján EURO2, de a pár évvel későbbi ugyanolyan felszereltségül, stb itthon is euro2-es. A végefelé üzembehelyezett autoknál (ugyanezzel a motorral) meg már EURO3-asok.

Csak itthon ilyen merevek, hogy hiába ugyanaz az auto, a motor, akkor nem lehet magasabb a besorolása, mert csak 96-tól kötelező az euro2 (holott a követelményeket már 70-es évekbe lefektették, szóval akárki csinálhatot olyan motort ami megfelel annak).

Az enyémnek ugyanarra a motorra van EURO 2-4-ig példa, és az igaz, hogy maga a motor ugyanaz, de a vezérlés, gyújtás, katalizátor és egyéb apróbb szarságok eltérőek. Kapásból EURO3: dupla lambdaszonda, OBD II, aminek 91-ben még híre-hamva se volt. Gondolod, hogy ahogy 1991-ben kijött a gyárból, nem tudott az EURO 3-at.

Annyi, hogy az EURO III-al vezették be, azt, hogy legyen egy szabványos felület a motor károsanyag-kibocsájtásával kapcsolatos dolgainak leolvasására. Pl. nehogy azt hidd már, hogy a Check Engine lámpa azért van, hogy állj meg, ha a motornak baja van :) Annak akkor kell világítani, ha az emisszióval kapcsolatos probléma van. Ha nincs olaj, nem feltételenül fog égni, ha elszáll a katalizátor, akkor viszont az arcodba virít.
EURO III-tól úgy kezdi a vizsgáztató, hogy rádugja az OBD II-es csatlakozóra a gépet, megnézi a hibakódokat, stb.

Igen, elképzelhető. az autót 2000 márciusában helyezték forgalomba (2000-ben gyártották), lehet hogy a 3 hónap alatt nem érett meg a szabályozás... :) Felhívtam most a Suzukit, és azt ígérték, hogy kiderítik milyen osztályba való, és segítenek a további ügyintézésben. Írok majd hogy mire jutottam :)

Nálunk is ez van a zafirával aminek euro 3-at biztosan tud, mert amúgy nem is lehetett volna akkor már eladni, de elvileg az euro 4-et is megugorja simán, erre a forgalmijában 4 van így nem tudunk vele menni. A Mozaik utcában elvileg megoldható 2000-ért a csere, csak kicsit sok km van a kocsiban, aztán kitudja ott átmenne-e... Illetve új műszakinál kell szólni, hogy baromság és akkor szintén +2000-ért kaphatsz újat az okmányirodában.

Kicsit sántít ez a besorolás, mert nekem GPL-es a kocsim, és 02-es mert 22 éves. De az égéstermék függ az üzemanyagtól is. Szóval a gáz CO2 + H20-ra ég el (szabályzott keverés) mégis kitiltanának. Szép is lenne, ha a palackos tűzhely otthon kormolna, füstölne, meg még kitudja mit nyomatna a lakásba.
Lehet mondani, hogy de benzinnel indulok. Nem mindig legfeljebb az első sebességváltásig, ami tolatás után megvan ha kiállsz a parkolóból.

"GPL-es a kocsim"

Nem LPG? :)

"Szóval a gáz CO2 + H20-ra ég el (szabályzott keverés) mégis kitiltanának."

Ilyen alapon minden szénhidrogén égésterméke CO2 + H2O... nagyon nem mindegy az égés folyamata és azt is illik tudni, hogy a levegő nem csak oxigénből áll, esetleg ezt tekintsd át, mielőtt úgy gondolod, hogy semmi károsanyag nem jön ki a kipufogódon: http://www.iea-amf.org/app/webroot/files/image/fuel%20info/LPG/lpg_t2.j…

Illik tudni hogy olasz mesterek szóval ,gas di petrolio liquefatto. Igen, vicces, de max IT körökben.
Persze hogy nem tiszta oxigénben égeted, de egy köhögő dieselhez képest...
Kerestem benne a szálló port, a kormot, meg a nagyon kirívó dolgokat, max ammónia.

Amúgy meg mi az az IEA-AMF?

"Illik tudni hogy olasz mesterek szóval ,gas di petrolio liquefatto. Igen, vicces, de max IT körökben."

Ahja, olaszul igen, de mintha nem olaszországi fórumban írogatnánk... :)

"Persze hogy nem tiszta oxigénben égeted, de egy köhögő dieselhez képest..."

Na, akkor mégse csak széndioxid és víz? És csak köhögő dízelhez képest?

"Kerestem benne a szálló port, a kormot, meg a nagyon kirívó dolgokat, max ammónia."

Az ammónia is épp elég... messze nem tiszta víz.

"Amúgy meg mi az az IEA-AMF?"

Egy üzemanyagokkal kapcsolatos K+F cég, bővebben: http://www.iea-amf.org/content/about_amf/mission

EURO6 lesz pentektol mikor atveszem :)

Alapvetoen a besoroloasnak nem a karosanyagkibocsatashoz, hanem a forgalombahelyezes evehez van koze. A besorolast ugyanis nem aktualizaljak a forgalombahelyezes utan, theat a szigorubb szabvanyok teljesiteset nem vizsgaljak.
Utananzetem, hogy az autom rohogve teljesiti a meg eletbe sem lepett euro6d-s hatarertekeket (prius 2), de euro4-es besorolasa van.

Igen, es a tipusengedely csak a kiadasakor (a jarmutipus forgalombahozasaval egyuttjato tipizalasakor) ervenyben levo kornyezetvedelmi eloirast veszi figyelembe. Es ezt kesobb sem a foimportor, sem a kozlekedesi hatosag tobbe nem vizsgalja felul.

Magyarul nem arra kapja a jarmu a besorolast, hogy mit kepes telejesiteni, hanem mi volt a minimum elorias, amikor forgalomba haoztak.

Ha jól emlékszem, amennyiben az importőr ad egy igazolást, hogy a kocsidban lévő motorod valójában jobb környezetvédelmi osztályba tartozik, kérheted az NKH-nál az átírást.
Tipikusan ilyenek az aktuális ráncfelvarrás körüli modellek, amik amúgy már megfelelnek az magasabb feltételeknek is, mert a jogsiba írt kódot tartalmazó rendelet kicsit lassabban követi a valóságot, és egyszerűen még nem voltak benne a rendszerben.

4-es, ami nem lenne baj, de holnap vidikrűl fel kell mennem pestre (ha törik,ha szakad) :-(

A forgalmi érvényességét le tudja kérni a rendőr rendszám alapján gondolom 1 pillanat alatt (tipp: beállni traffis 3-lábúval, és nem sebességet mérni csak rendszám-leolvas). Ugyanitt kellene fejleszteni a formot h. a V9 rubrika értéket is kidobja, és már mehetne is a max. 150 ezer. /s

A védás spiclikamerák amúgy büntetnek erre is pl. ezen a héten?
--