Használat- és funkcióbeli korlátorzások
Fájlrendszerből nincs nagy választék... FAT.
Telepítés első szakaszának vége
Magyarul folytatódik a telepítés
A telepítés Windows 2000-re hajaz
A magyarítás messze nem teljes
Magyar nyelvű üzeneteket nyomokban tartalmaz
Hálózat, internet "alapból" működik (DHCP-vel)
Az egyik legfontosabb Windows kliens összetevő, a Pasziánsz
Mozilla Firefox telepítése ...
Böngészésre mérsékelten alkalmas (de inkább nem)
Működget, de azért ha túl sokat akarunk, akkor megadja magát... (de legalább a BSOD is implementálva van)
Összefoglalva: biztos, hogy baromi nagy munka van benne és egész figyelemreméltó, hogy hova jutottak a fejlesztők a vele az elmúlt két évtizedben, de azért használat közben magunk is rájövünk, hogy ez egy erősen fejlesztés alatt álló, messze nem stabil rendszer jelenlegi formájában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 9589 megtekintés
Hozzászólások
Respect meg minden, de ennek aztán tényleg abszolút semmi értelme, már a gondolat is beteg, hogy írjunk egy "Windows"-t a Windows helyett.
--
robyboy
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hasonló jutott az eszembe, hogy mire stabil lesz, addigra pont senki sem fogja használni. Most még lehet vannak haldokló, utolsókat rúgó rendszerek, amik csak Windows alatt futnak (itt nálunk legalábbis vannak), de ezek mennyisége csökken.
(Tudom, tudom, csak maguknak csinálják és hobbi, de akkor is ez jutott eszembe.)
"Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan."
"Vajon mit várok a sorstól, ha hányok az édestől, és izzadok a sóstól."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért mondjuk egy DOSBox is köszöni szépen, jól elvan :) Ha pár éven belül a ReactOS is kiforrja magát, nem lennék meglepve, ha az archive.org szoftvergyűjteménye ezt is elkezdené emulálni a Wines progik alá.
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Figyelembe véve a ReactOS fejlesztési ütemét felhasználói szemszögből, pár évtized a reális a pár év helyett, ha kiforrásról beszélünk. Őszintén, a 0.3.x-től próbálgatom és a fejlődés alig észrevehető, de csak ez az periódus is súlyos éveket jelent.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
DOSBoxnak több értelmét látom, mint ennek, ami nem zárja ki, hogy másnak erre van igénye. Mondjuk engem főként a MUNT és VOODOO rész miatt érdekel a DOSBox, ami aztán lehet ebben is van.
"Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan."
"Vajon mit várok a sorstól, ha hányok az édestől, és izzadok a sóstól."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A télen upgradeltem pár alkatrészt az otthoni backup desktop rendszeren. Biost kellett frissíteni, mert az új procit nem látta az alaplap. Na, ekkor merült fel bennem az ötlet, hogy ki kellene a React OS-t próbálni, ugyanis a bios frissítő windows only cucc volt. Nem mertem bevállalni, inkább kölcsön kértem egy merevlemezt telepített windowsal, ami 2. automatikus reboot után (video, wlan, hangkártya még ekkor sem volt normálisan használható) végre meglátta az USB-re dugott kütyüt, amiről aztán a frissítőt futtatni lehetett.
Ilyen célra, ha bízna az ember benne, sokat ér egy React OS féle rendszer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt már, hogy ilyen esetben bebútoltam egy Windows 7 telepítöröl, az elsö képernyönél SHIFT+F10, ott a parancssor. USB-röl szépen futtathatók a Windows binárisok ezzel a módszerrel.
--
robyboy
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
EZ nagy ötlet. És az a poén, h tudtam, csak nem lenne eszembe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
/no offense
Hát ja. a Google korában már nem "divat" használni az agyunkat... az internet előtt voltak a "nagy idők", amikor az ember magára, a csavarhúzójára, meg a tudására volt rászorulva.
Ma meg minden válasz fent van a neten, minden kérdésre. Ma már csak keresni kell megtanulni, meg, hogy szűrjük az információt, a sok szarból ki.
--
robyboy
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Ma már csak keresni kell megtanulni, meg, hogy szűrjük az információt
"csak"
Ebben az a szomorú, hogy sokaknak még ez sem megy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindig jón valaki, aki elmondja, hogy ennek semmi értelme, én pedig sohasem értem ezt. Ha csak annyi értelme van, hogy a készítő gyakorolta a programozást, netán új dolgokat ismert meg, már megérte. Így pedig, hogy az egész közkincs, mások is profitálhatnak belőle. Szerintem ha valakit mélyebben érdekel a Windows működése és programozása, annak remek alap lehet ez. Nem a te idődet és pénzedet fordították a fejlesztésre, szóval nem igazán értem ezt a megnyilvánulást. Van aki játszik szabadidejében, netán filmet néz. Más pedig operációs rendszert ír.
-----
„Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben.”
rand() a lelke mindennek! :)
Szerinted…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
semmi ertelme?
Van egy beleptetorendszerunk. Nem is regi (3 eves talan). A management szoftvere (ki mikor melyik kartyaval lepett be).
Windows XP only. A belepteto rendszert nem valaszthattunk (berlemeny). Ez most egy vm-ben fut, internetre nem lat ki, helyi halon van csak.
Szivesebben hasznalnek reactost a winxp helyett.
Senki masnak nincs ehhez hasonlo use-case-e?
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 a tanulási célra, emellett ha önéletrajzba beírod, szerintem elég kevesen fognak belekötni a tapasztalatodba...az irányultságba talán (üzletileg nem biztos, hogy lesz valaha is sikere), de azt nem fogja senki vitatni, hogy tudsz valamit.
Emellett mindig elmondom, hogy a WINE project-el összekötve folyik a fejlesztés, tudtommal sokat profitáltak egymásból, ez se hiábavaló (a wine azért sokak életét könnyítette meg már több esetben, kiváncsi lennék rá mondta-e valaki anno arra is, hogy felesleges és/vagy lehetetlen).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Öskövület, szar rendszerekhez lehet ragaszkodni, de nem érdemes. Tanulni sem érdemes öket. A jövö nem ezekröl szól. A piac sem ezekröl szól. Föleg akkor nem, ha csak egy utánzat, és még nem is stabil.
Önéletrajzba sem írnám be, mert szerintem max. vicces.
--
robyboy
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudsz mutatni valami hasonló kaliberűt, amit te készítettél?
-----
„Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben.”
rand() a lelke mindennek! :)
Szerinted…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kritikus nem azért kritikus, mert mindent tud, amit a kritizáltak. A kritika egy külön szakma.
Amúgy, ha tudnék ilyet (ilyet tudnék), akkor sem lennék rá büszke. Olcsó (ingyenes) hamisítvány, semmi több. A kínai Rolex-ek is biztosan vannak olyan jók, mint az eredetiek ugye?
Egyébként azt csodálom, hogy a Microsoft egyik ügyvédje még nem küldött nekik levelet.
--
robyboy
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csoda srác lehetsz Te. Tehát ha valaki implementál egy Windows szerű valamit ami binary-compatible, akkor az egy hamisítvány ?
Ennyi erővel az egész Samba* projekt is egy hamisítvány + az AD integráció is.. Mert hát azt nem ők találták ki... Ők csak lemásolták jól! (ja nem, nem jól..)
a WINE szintén ! Meg az összes emulátor ami létezik (C16tól kezdve). Kínai rolex, ahogy te mondanád.
Elgondolkozom hogy te mit is tettél le az asztalra ami szerinted nem kínai rolex.. valószínűleg semmit, mert azt már tuti valahogy megcsinálták valahol. Bravo.
Végülis Linus is "másolta" a Linuxot amikor megkreálta. Hisz ott volt a UNIX. Csak le kellett "kínai rolexezni" + egy két módosítást belerakni. Nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért másolat és másolat között is van különbség, ezt talán még te is beláthatod.
Viszont egy olyan másolat, ami szinte működik, de inkább mégsem, bóvli. Nem indokolt, hogy létezzen. Ha tanul belőle valaki, aki csinálja, rendben van. Elfogadom. De attól még ugyanolyan bővli a produktum.
Nem hasonlítanám a műszaki színvonalát a Linux kernel-nek a ReactOS-hez. Linux kernel-t használ a világ millió célra, a ReactOS kb. semmire sem jó.
--
robyboy
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hasonlítanám a műszaki színvonalát a Linux kernel-nek a ReactOS-hez. Linux kernel-t használ a világ millió célra, a ReactOS kb. semmire sem jó.
Én sem tenném. Csak arra akartam rávilágítani, hogy ha valaki "kínai rolexet" kezd el gyártani, mint bárki más az opensource világában, akkor miért is kell
egyből ledegradálni ? Mert te ezt tetted, konkrétan hamisítvánnyal vádoltál egy projektet.
no offense.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igaz, de egy Windows utánérzés mi más lenne, mint hamisítvány? Talán elkövette a Microsoft azt a hibát, hogy a grafikus felületet nem védték le szerzői joggal. Lefesthetem a Mona Lisát tökéletesen, az attól még hamisítvány. Nevezhetjük projektnek is, úgy jobban hangzik.
--
robyboy
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-----
„Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben.”
rand() a lelke mindennek! :)
Szerinted…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lock x2
"kollegánál" nagyon sok gond lehet... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért másolat és másolat között is van különbség, ezt talán még te is beláthatod.
Viszont egy olyan másolat, ami szinte működik, de inkább mégsem, bóvli.
Te egész pontosan hol olvastad, hogy most, hogy megjelent a 0.4.2 a készítői feldobták a kezeiket, ittak egy-egy pohár pezsgőt és közölték, hogy most akkor vége?
Nem indokolt, hogy létezzen.
Ahogy gondolom a Samba sem volt indokolt, hogy létezzen, hiszen 8 évvel ezelőtt még ugyanott tartottak, mint a ReactOS, hogy black box módszerrel próbálták egy akkor már legacy-nak számító (NT domain controller) rendszer működését megismerni és a protokolljait implementálni. Ma azért már ott tartanak, hogy ők reportolnak évtizedek óta nyitott sechole-okat az MS-nek (lásd legutóbb a BadLock).
És nézz körül a szálban, nem egy lehetséges felhasználási módot írtunk rá, amire még ha most nem is alkalmas, simán alkalmassá tehető.
Nem hasonlítanám a műszaki színvonalát a Linux kernel-nek a ReactOS-hez.
Nem is szabad, mert messze nem ugyanazokkal a feltételekkel játszanak. Az egyik gyakorlatilag azt csinál, amit akar, a másiknak akár bug-by-bug reprodukálnia kell egy belső működését tekintve ismeretlen rendszert (ami ráadásul híres arról, hogy a userland bugjait kernel szinten workaroundolja - ezt nekik is meg kell csinálniuk).
Kicsitt arrébb egy másik szálban:
Lefesthetem a Mona Lisát tökéletesen, az attól még hamisítvány
1) nem, ha nem állítod, hogy az a Mona Lisa, hanem az igazad mondod róla, hogy a Mona Lisa másolata - nem lesz olyan értékű a Mona Lisa másolatod, mint az eredeti (mert annak az értékét az egyedisége adja), de egy jó minőségű másolat lehet értékes (mert valaki ki akarja tenni a falára, vagy akar csinálni egy videót, amiben felgyújta a Mona Lisa-t, csak azért illene erre nem az eredetit használni, akármi...)
2) ugyanezen az elven, a könyvkiadók is hamisítványokat árulnak, mert csak a kézirat az eredeti? Ha én a könyv kéziratát digitálisan írom és folyamatosan egy verziókövetőbe teszem, melyik commit lesz az "eredeti", amihez képest a többi sima hamisítvány?
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát te úgy írod be az önéletrajzodba az OS tapasztalatokat, hogy Win8.1 -től Win10-ig? :)
Mert nálam még mindig ott figyel a Win95 -től .... Lehet én vagyok a hülye. De anno a Win95-el még tudást is lehetett felszedni..
Nem csak kattingatást.. Amúgy is a régi rendszerek szerepeltetésének az önéletrajzban szerintem nem az a funkciója, hogy "ú fel tudok telepíteni egy W95öt".... hanem a mögöttes tudás amit felszedett az ember azidőtájt ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi nem őskövület szerinted? Átfogalmazom: mi az, ami nem iteratív változatás volt a ReactOS által megcélzott 2k3 és mondjuk egy 2k16 Windows között?
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A jövő pont ezekből épül... Amúgy minden utánzat...
{_}>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
#miafasznak
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az eredeti beteg ötlet az volt, hogy csilivilizzük el, bloat-osítsuk el az új Windows-okat. Aztán szüntessük meg a támogatását az XP-nek, ami a feature freeze után végre egy kifejlett, hosszú távon stabil OS lehetett volna, ami régi gépeken is megy, így nem kényszerült volna senki arra, hogy kidobálja a gépét a lusta fejlesztők miatt. Beteg gondolatra beteg gondolat a válasz, szerencsére.
Én nagyon szeretném, ha a ReactOS ki tudna fejlődni stabil állapotúra úgy, hogy még esetleg a Windows-ra írt driver-eket is képes futtatni. Egy ilyet büszkén tudnék operációs rendszernek nevezni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az eredeti beteg ötlet az volt, hogy csilivilizzük el, bloat-osítsuk el az új Windows-okat.
Azért az XP óta eltelt 15 évben [és lássuk be, a pre-XP témázatlan szürke Winekhez képest az is csillivilli bloat volt :)] sok minden más is változott. Az XP egy hosszú távon (13 év!) stabil OS volt, és azt a "csillivilli bloat-ot", amitől a későbbi rendszerek jobbak lettek (gyorsabbak, biztonságosabbak, hatékonyabbak, könnyebben menedzselhetők, stb.) nem lehetett volna beletenni úgy, hogy ne törjenek el dolgokat (pl. valamelyik másik topicban írta valaki, hogy bezzeg a szaralinugzon nem megy a legújabb Xorg-al a zárt ATI driver, bezzegawindows, arról mondjuk megy a hallgatás, hogy a WDDM bevezetésével Vista idején sokan szembesültek a "Standard VGA" videókártya apróbb hiányosságaival - és persze mindez azzal együtt, hogy megértem, hogy kellett az új architektúra, hogy egy graf. vezérlő ne tudja olyan könnyen megborítani a rendszert...).
Beteg gondolatra beteg gondolat a válasz, szerencsére.
Azért no:
Windows XP RTM: 2001 Aug 24
Windows Server 2003 RTM: 2003 Apr 24
Windows XP SP3: 2008 Apr 21
Windows Vista RTM: 2007 Nov 8
A ReactOS 1998-ban alakult, eredetileg még a 95-öt akarták újra implementálni. Aztán az NT-t. Most éppen az NT kernel 5.2-t, ami speciel a Windows Server 2003 kernele volt (ill. a 64 bites XP-é, ami elég bukó volt).
---
A következtetéssel ("szeretném, ha a ReactOS ki tudna fejlődni stabil állapotúra") viszont egyetértek.
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"(ill. a 64 bites XP-é, ami elég bukó volt)."
Max nem terjedt el, én évekig örömmel használtam.
--
arch,debian,osmc,android,windows
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, a nem terjedt el (és ennek az összes vonzata: gyakorlatilag nulla driver és szoftver támogatás [még ma is van olyan szoftver Win-re, ami csak 32-bitesként érhető el - úgy meg megkérdőjelezhető, de védhető a 64 bites rendszer értelme] stb.) akart lenne a "bukó volt".
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk mai napig sokan a 32 bites verziót ajánlják fel 64 bites Win10-re, a teljesség igénye nélkül: Firefox, Libreoffice, Vivaldi Browser, Foobar2000 (ebből nincs is 64 bites tudtommal). Szóval még mindig él és virul a 32 bit.
--
robyboy
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem betegebb, mint irni egy unixot a unix helyett
--
NetBSD - Simplicity is prerequisite for reliability
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gnu is not a unix
--
robyboy
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Technically, GNU is generally like Unix."
http://www.gnu.org/software/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
--
zrubi.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez hányas firefox?
Miért ilyen randák a betűk?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
45-ös FF / Opera-ban jól néznek ki a fontok (HTML5 lejátszóval még a YouTube is elmegy)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olvasás nélkül az első benyomásom az volt, hogy már implementálták a kék halált.
DigitalOcean 10$ kredit- Cloudatcost VPS 50%: MEQy2epUny - <3 openSUSE, Ubuntu, KDE <3
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De nincs benne emoji :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit off: ilyen, mint ez az app manager, van windowshoz is?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekesnek tűnik, köszönöm, megyek kipróbálni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
On: a klasszikus pasziánsz elérhető Ubuntu alatt? Egy csomót végignéztem, és mind egy kicsit másképp működik (de lényegileg, nem csak külsőre). A célközönség pedig az eredetit akarja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom mi lesz 5-10 év múlva, de ha ilyen ütemben haladnak akkor meglesz a kompatibilitás a Windows 7-el is, ha csak ki nem találja az MS, hogy belekössön. Nagyon sok lehetőség van a használatára, sajnos nagyon sok olyan progi van ami a mai napig XP only, lásd ahogy mások is írták beléptető. Azt se felejtsük el, nagyon sokan nem szeretnének MS operációs rendszert látni a vállalati gépeiken (Oroszo. Kína, egyes arab államok) viszont nagyon sok fejlesztés történt amelyek csak Win operációs rendszereken futnak.
Otthoni viszonylatban akkor lesz sikeres, ha a játékok 90%-a stabilan fut alatta, mert legyünk reálisak nagyon sok embernél, ha Win van telepítve akkor ez sok esetben csak ezért van, hogy játszani tudjon. Ha véletlenül felpörögne a fejlesztők kedve ne adj isten valahonnét hátszelet is kapnának (Oroszo., tudom részben most is érintett a projekt, Kína) akkor hirtelen nagyon sikeres is lehet és nem jut BeOS és a többiek sorsára. Viszont egyéb esetben tényleg csak fejlesztési "játék". Mit nem adnék ha ilyen szinten tudnék programozni, ez nekem is csak "játék" legyen ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mert legyünk reálisak nagyon sok embernél, ha Win van telepítve akkor ez sok esetben csak ezért van, hogy játszani tudjon
Bizonyára Linuxon böngészik az internetet, chatelnek, hallgatnak zenét és néznek filmeket, és csak a játékok kedvéért feltesznek egy Windowst. :D
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az általad felsoroltak közül mindegyik tökéletesen működik windows nélkül, egyedül a játékokban vannak még némileg korlátok, de abban is javul a helyzet.
☆☼♫♪♫♪☼☆
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szép munka a ReactOS csapattól! Én meg tudom érteni őket, hogy van egy ilyen bogaruk, és nem is tartom feleslegesnek a munkájukat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy látom ez kb. Windows 98 feel. Tehát csak 15-20 év lemaradásban vannak :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
NT 5.2, vagyis W2k3. Úgyhogy csak 13, ne túlozzunk :)
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazad van, a szerver vonalban nem gondolkodtam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha eljutna egy stabil Windows 2000 szintre már bőven elég lenne. Szerintem eddig az volt a Microsoft legnormálisabb rendszere, több helyen ment 10+ évig újratelepítés nélkül.
(sőt még ma is találkozni lehet vele ipari környezetben)
Mondjuk Windows 10-nél már lehet most is stabilabb, napi ~3x fagy ThinkCentre gépeken..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Windows 2000 volt a Microsoft legösszeszedettebb rendszere. Ott még nem az optikai tuningon volt a hangsúly.
--
robyboy
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-1 windows 10/server 2012 r2 összehasonlíthatatlanul bonyolultabb a 2000-el
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
összetett vs összeszedett :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni