edigital BF1121

Elszúrták.

Éjjel 1-ig alig-alig jött be az oldal.
Hajnalra már csináltak egy hibaoldalt a túl sok kapcsolat megelőzésére, a bejutottak védelmére, vagy csak lejjebb vitték a limitet.
Ezután 1,5 óra alatt 15-20 próbálkozással sem sikerült a kosárban lévő termékeket megrendelni, amik közben el is fogytak ;(

Ez minden, csak nem az internetes vásárlás népszerűsítése.

ui.: Egy rendszer stresz-tesztnek biztosan jó.

Hozzászólások

Hhhh... Már megint azok, akiknél a döntés joga van - nem ért ahhoz, amiről dönt. Szerintem a kampányról nem konzultáltak az üzemeltetővel, mert lövésük nem volt, hogy bedőlhet az egész.
--
Coding for fun. ;)

jó is az, amikor mindenki tud webshopot meg alá szervert farigcsálni :P
a háda például már párezer felhasználószámnál letérdelt a közelmúltban...

--
Aspire E1-530
"...és micsoda zajt csapott!"

Ha valaki nem vágná, hogy mi volt ez a roham:
Black friday volt/van ma. Több mint 30 000 termék, akár 70%-os árengedménnyel...

:D Vártam, hogy nem fog ez itthon ilyen simán menni :)

Jó tudni hogy itthon is van ilyen black friday jellegű leárazás. Kár hogy semmit nem tudok rendelni mert nem jön be az oldal. :D

Határozottan igen. Sajnos sok minden elfogyott már, de pl láttam xbox 360-at 80-rol 30-ra leértékelve, amire én pályázok (kindle, 34 -rol 23-ra van lehuzva)
De kifejezetten csak eros idegzetuek probalkozzanak, 62. perc - eljutottam a checkout oldalra, sajnos se css se js, igy nem jutottam meg tovabb;)

Szerk 1.: Sokat gyorsult az oldal, most mar nem kell 30 masodpercet varni az 503 internal server error-ra, eleg 150ms

// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)

az egyes számú disztribúciós partner itthon az ingram, náluk is 20 nettó felett van by nagyker. valaki nézze már meg pls, nem tudom biztosra mondani.

szóval [összeesküvés on] az edigital kiírt pár vad dolgot, te beszélsz erről a dologról, az oldalról egyébként is mindenki beszél, miközben a terméket valós személy nemigen vette meg, bármit látsz. bünti talán nem játszik, nehezen ellenőrizhető a dolog. szóval nem annyira luuzer dolog ez, marketing lvl 101, egy kis röhögésért én pl bevállalnám egy hónappal karácsony előtt. szóval lesz még ilyen roham kevéssé nagy mértékű akciókkal, ahol *minden* elfogy 20 perc alatt valójában is, nehogy "elvigyék" / nehogy a technika "fosszon meg" a lehetőségtől. az oldal pedig nem fog letérdelni: hogy mik vannak / lesznek: akar valaki forgatókönyvekre fogadni?

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

> xbox 360-at 80-rol 30-ra leértékelve

Most reggel felszaladtam az emagra, egyelőre csak egy videó van kint, hogy találkozunk reggel. A videóba mutogatnak árakat is:
Microsoft Xbox 360 konzol + Kinect + 3 játék 49 900 Ft.

Gondoltam szólok, hátha érdekes számodra, vagy nem sikerült megvenni az edigitalnál.

Szerk.
> amire én pályázok (kindle

Ja nem is Xboxra vadásztál. :)

Ők meghirdették, az emberek bevették. Valamit tenniük kellett nehogy megvegyenek mindent féláron! :)

Akkor a fekete pénteken nekik is érdemes venni további szervereket occóért, így legközelebb ki fogja bírni :)

most mar aterzheti mindenki hogy milyen egy neptun reghet/vizsgaidoszak nyitaskor :D :D

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Samsung Galaxy S5 mini 16GB LTE kártyafüggetlen okostelefon, Black (Android)
87.900 Ft helyett
124.900 Ft

- kihagyhatatlan :)

most 8 szerverrel intézték a webes forgalmat (van még 3 egyéb newsletter/mail meg 1 valami mas).
Nem tudom ki nyerte el a munkat de oszinten gratulalok neki, megbukott. A fejlesztoknek meg kulon gratulacio, ilyen egy php-ban taknyolt fos oldalt meg nem lattam

// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)

Sikerült bárkinek is vennie bármit is a behírdetett mértékű kedvezmény közelében, vagy csak megint 1 jó marketingfogással szívatták a spórolni akaró népet?

Tényleg érdekel!

Megjegyzésként a jövőre: Ha hasonló helyzet van hogy egy akció közepette összeomlik a rendszerük (volt már ilyen, nem ez az első) akkor telefonon a központi számot hívd, ott a diszpécsernek pontos adatokra van szüksége hogy mit szeretnél venni (pl.: cikkszám!), illetve érvényes regisztráció kell hozzá (ők adják le helyetted a rendelést).

// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)

Jó ötlet köszönöm, 1 év múlva akkor így fogok tenni :)
Arra nem emlékszem, vajon látszott előre, mik lesznek az akciózott termékek? Mert ha nem, és csak akkor derül ki mi akciós mikor már belépni sem tudok, akkor már kideríteni a cikkszámot sem egyszerű. Viszont azon meglepődtem h. próba kedvéért most felhívtam az üfsz.-t és úgy tűnik h. hétvégén (ráadásul kvázi este) is aktív!

Ha helyre állt volna az oldaluk pár órával azután, hogy lehozták a hírportálok az túlterhelést, akkor szerintem is nagyon pozitívan jöttek volna ki belőle.
De így, hogy egészen éjfélig csak szerencsével és sok kitartással lehetett leadni rendelést nagyon sok csalódott vásárlót eredményezett.

Mit lehetett volna csinálni?
- Nyilván ilyen gyorsan eredményesen optimalizálni az oldalt nem lehet, de a vásárláshoz nem kritikus részeket (kiegészítő ajánlók, utoljára megtekintett termékek, kommentek, esetleg keresés stb.) ki lehet venni, így megspórolva egy nagyadag lekérdezést.
- Blackfriday oldakat statikusan kiszolgálni (akár facebookra feltölteni képként), kirakni egy email címet ahol a rendelést leadhatják az emberek
- Kiterjeszteni az akciót 1-2 nappal

A rendelési oldal 1.5 órával éjfél után még mindig nem ment, mikor már az összes többi oldal ~300ms környékén válaszolt (most is ennyivel válaszol). Vagyis ez alapján terhelés már nem volt, a rendelési oldal pedig üres, kb 0.5 - 3 másodperces random kiszolgálási idővel válaszolgatott (sleep random?:)). Hajnali fél 2-kor eltünt felülről a fekete black friday-t éljenítő csík és a form is megjavult:).

Reggel 8-kor már úgy nyilatkoztak, hogy az egész napra számolt forgalmat elérték, egy ilyen akció tetemes veszteséget termel a cégnek. Gondolom elpusztították a formot:)

// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)

Én igen, már úgy harangozták be, hogy erősen bukta nekik ez az akció, de marketing értéke van és szeretnék népszerűsíteni az internetes vásárlást, illetve magát a black friday-t. Ha reggel 8-ig már elérték a tervezett "buktát", gondolom gyorsan cselekedtek, az egyéb utak (telefonos vásárlás) pedig már erősen korlátozott ahhoz, hogy nagyon "elszaladjon"

// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)

Ebből látszik hogy mennyire reaktív és skálázható az edigital oldala. Pont amikor a legtöbben pénzt költenének, letérdel.
VAGY.
Ez egy direkt akció volt. Mivel kevésbé értek a marketinghez és kereskedelemhez, nem tudnám alátámasztani.
Nekem mondjuk feltűnő volt hogy a BF napján egyáltalán nem jött be, pedig a nap folyamán többször is ellenőriztem, hátha látok valami ütős akciót.

--
arch,debian,windows,android

dev: http://goo.gl/7Us0GN
BCI news: http://goo.gl/fvFM9C

Szerintem délig térdeltek, már éjfél előtt érezhető volt hogy ez el fog feküdni. Déltől valamit kalapáltak rajta amitől jobb lett, de ezzel a lendülettel szerintem kikapcsolták a megrendelés formot, mivel a terhelés után sem működött még vagy másfél órán át;) Ez utobbit azert is tartom valoszinunek, mert mar a BF elott hangoztattak hogy ez nekik veszteseges dolog lesz, a nagy napon pedig reggel 8-kor mar jott a nyilatkozat hogy elertek az egesz aznapi tervezettet:)

Kozben en mar atvettem mindket termekemet:D

// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)