Valami véget ért, valami új kezdődik

Valami véget ért

Valami véget ért, valami új kezdődik

2002. szeptembere volt, amikor átvettem 2 futott kilométerrel a Skoda Fabia 1.4 Cool-t a győri Porsche szalonban. Most, 2015. szeptemberében, 83 651 futott kilométerrel később válok meg tőle. Noha egyszerű volt, mint a faék, én szerettem. Remélem, hogy az új gazdája is jól fog vele bánni. Gyakorlatilag karcmentes, garázsban tartott, belül új állapotú. Csak márkaszervizben szervizelt, minden szervizidőpont maximálisan betartva. (╯︵╰,)

Valami új kezdődik

Valami véget ért, valami új kezdődik

Ami a régiben nem volt:

  • biztonságiöv kontroll
  • ABS (blokkolásgátló)
  • elektromos ablak elöl/hátul
  • EDS (elektronikus differenciálzár)
  • ESP (elektronikus stabilitás vezérlés)
  • Fáradtságérzékelő szenzor
  • Gumiabroncs légnyomás ellenőrzés / kontrolllámpa
  • ISOFIX hátul
  • komfort irányjelző
  • elektromosan állítható tükrök
  • multi collision fék
  • multifunkciós kijelző
  • oldal/fejlégzsák
  • start-stop rendszer
  • tárcsafék hátul
  • ködfényszóró elöl
  • könyöktámasz
  • fűthető első ülések
  • fűthető ablakmosó fúvókák
  • fényszórómosó berendezés
  • parkolóradar elöl/hátul figyelmeztető hanggal
  • sebességszabályzó berendezés (tempomat)
  • bőr bevonatú kormány, vátló, kézifék

2015. szeptember 29-én vettem át 2 futott kilométerrel a győri Porsche szalonban a VW Polo 1.2 TSI-t. Eddig 70 kilométert futott... Remélem, hogy ezzel sem leszek kevésbé elégedett a végén!

Hozzászólások

Az obligát poén: ennyi pénzér már rendes autót is kaptál volna :-).

Mennyiért adod a Skodát? Autót akarok venni.

Tiszta hülyék az emberek. Hiszen 83 651 futott kilométer az kb mind hideg motorral történt.
Ezzel azt akarom mondani, hogy a motort tekintve nem biztos, hogy jobb állapotban van, mint egy 200k-t futott autó, ami vélhető, hogy minden más jobb állapotban van. Igazi papaskoda! :) Minden vevő álma.

ps.: grat a cseréhez, végre nem apeh ellenőr autód van :P

"Tiszta hülyék az emberek. Hiszen 83 651 futott kilométer az kb mind hideg motorral történt.
Ezzel azt akarom mondani, hogy a motort tekintve nem biztos, hogy jobb állapotban van, mint egy 200k-t futott autó"

Ezt már egyszer végigfutottuk és a végén igazat adtál. Ez nem dízel, hogy melegíteni kell. Mire kiállok a fűtött garázsból és bezárom az ajtót, akár a legkeményebb téli napon is, valamint végigmegyek az 1 kilométeres egyenes úton az első kereszteződésig egyenletes 1800-2000-es fordulattal, már üzemi hőfokon van minden. Vesd össze azzal, aki az utcán parkol és az autó a merevre fagyott motor/váltóolajjal küzd.

Egyébként meg nem zsákbamacska. Ez egy holt egyszerű motor. Lehet rajta kompressziót mérni. Meg lehet nézni. 13 éves, 800 e forintért kínált autótól nagy csodát nem kell várni. Cserébe egy komplett, működő, bontott motor annyiba kerül, mint egy redves, koszlott A6-oson egy olajcsere.

Ez egy 8 szelepes, kiforrott, láncos vezérlésű, agyonvághatatlan motor. Egyetlen hátránya, hogy a városi fogyasztása horror. Azon kívül semmi rosszat nem lehet rá mondani.

Valakinek futkorászós, vagy első autónak teljesen megfelelő.

"ps.: grat a cseréhez, végre nem apeh ellenőr autód van :P"

Mondod te, aki Smart-tal jár :D Egyébként valóban, a NAV-osok sok Fabia-t használnak. Pont a NAV mellett dolgozom. ;)

--
trey @ gépház

Ez egy 8 szelepes, kiforrott, láncos vezérlésű, agyonvághatatlan motor.

Nem akarom ekézni az üzleted, de a láncos vezérlés ennél a motornál nem igazán említhető pozitívumként. Autószerelő barátom mutatott vagy egy tucattal a múltkor, és azon röhögött, hogy szarabb, mint ha szíjas lenne, ugyanis annyira silány minőségű a lánc, hogy nyúlik. És ha jól megnyúlik, bizony átugrik egy-két fogat, és az vicces dolgokat tud művelni.

Szóval ha még nem volt lánccsere, akkor az új tulaj nézesse meg :)

nem csak ennel, sajna sok lancos vezerlesu motornal okoz komoly gondokat (nem is ertem miert, a motorkerepar-blokkoknal remekul mukodnek, mar amelyik nem a zsenialis fogaskerekes vezerlessel keszult, ugye :D)
erdemes vegigfutni a totalcar.hu-n a "20 legrosszabb motor" cikket

MOD: meg is van: http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_…

Filléres téma, nyilván oda kell rá figyelni. A szervizintervallumokat meg be kell tartani. Ezt sokan el szokták felejteni, aztán jön a sírás. A bordásszíj ugyanez. Az meg ha szakad (márpedig az meg azt szokott), kurva világ van.

Egyébként a megnyúlt láncnak cefet hangja van, az azért figyelmeztető jel. Aki full süket, annak mondjuk mindegy...

--
trey @ gépház

gyári fejegység nincs? vagy ennyire más lett a középkonzol? nem látszik teljesen a kép jobb oldala.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

te jó ég mennyit mennyit változott 6 év alatt.

http://imgur.com/nZgFQFj
ezen a képen 6 éves jól felszerelt autó látható belülről, nagyobb géposztályból. a középkonzol "kicsit" maradibb. a csipogós kulcstartóért a konzervatív világnézet nevében elnézést kérek.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

a leadott autód a 2008/2009 szint alatt volt épp egy teljes generációval minden téren, hiszen kb Golf4 szint, azt is alulról szagolva. viszont a képek alapján az én autómtól számított két generációnyi eltérés meglepőbb** lett, az új autód dash képe nekem valamiért bejön.

btw én akkor adom le a Jettát, ha CC Passat lesz belőle. az mostanában ilyen belülről (az a visszataszító óra nagyon kellhet középre, mert anélkül nem világ a világ).

** nyilván azért, mert nem követem

szerk: miket beszélek - dehogy adom le, odaadom az asszonynak.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Passat nekem is tetszik, de sem a mérete (nem fér be a garázsba a motor mellé, márpedig a motor fontosabb), sem a nagy motorjai (kis távolságokat megyek, nem melegszik fel rendesen) nem felelt meg.

A ~ 100LE-s motor a Polo kis kasznijával kifejezetten városi tempóra megfelelő, a hely benne ugyanannyi, mint a Fabia kombiban volt, a csomagtartót meg amúgy is csak hébe-hóba használtam, de ha cipelni kell valamit, akkor úgyis céges teherautó játszik.

BTW: az új Polo már jól megnőtt, inkább két generációval ezelőtti Golf kategória méretben.

--
trey @ gépház

csak szőr mentén:

nem rajongok különösebben a feltöltött motorokért, de mire autót veszek már nekem is csak ez jut majd. bár amiket nézegettem (vagy közelben voltak) VW TSI-k, nyomatékban jobban megleptek a kelleténél - cserébe olajhasználatban is :)

szóval szívómotor & benzin rulz

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

A turbót én sem kértem volna, de ma már nem nagyon van opció. A turbóra is lehet vigyázni. Haverom egy Toyota Yaris-t hajt céges autónak, 320 ezer van benne és nincs baja a turbónak. Persze odafigyel a megfelelő felmelegítésre és lehűtésre pl autópályázás után.

Nem ördögtől való. Benzinesben a turbó a mumus, dízelben meg a kettőstömegű. Szóval nem nagyon lehet ezeket kikerülni.

--
trey @ gépház

Nem 6 év az, hanem inkább 10. Mármint nem a te példányod konkrétan, hanem amikor ezt a típust (Jetta V / Golf V platform) tervezték. De egyébként ehhez is volt extraként választható nagy érintőképernyős GPS-es fejegység, ami nem is nézett ki rosszul. Ettől függetlenül persze az újabbak jobban néznek ki.

Valami ilyesmi. BTW: a notebookomat is 2-3 éve "cserélem le" (szó nélkül kicserélnék szerintem ha szólnék), de még mindig azt használom. Mondjuk az iPhone-okat eldobtam 2 év után, egyszerűen semmi érzelmi kötődés nem alakult ki velük kapcsolatban. De pl. a hátitáskámat nem cseréltettem ki garanciában, hanem inkább megjavíttattam, mert pl. az is hozzám tartozik.

Érdekes dolgok ezek.

--
trey @ gépház

Talan mert olyan tartosberlet erzese van tole az embernek:)

Nekem legalabbis. Igaz ipad, meg csucsmodell, de alig hasznalom.
Sztem egy honapja nem volt a kezemben, az tuti.
Egyszeruen olyan erzesem van tole, mint amikor a moziszekben feszengek vs. otthoni kanapen kenyelmesen elheveredek.
Barmikor radszolhatnak, hogy hangosan ropogtatsz.

Fura dolog az erzelmi kotodes. Egyebkent minden kocsinak van neve, az a fura, ha valamelyiknek nincs. Az olyan jellegtelen, *barmikor kicserelheto*.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Én pont a telefonommal vagyok így, fázom a gondolattól, hogy cserélni kéne. De három éves - ez a készülék, amúgy asszem négy éve jött ki az iPhone 4S - és, bár megkapta az iOS 9-et, azért érződik rajta a kor. Ráadásul fárad a "home" gomb.
A saját laptopom még fiatal, alig másfél éves, bár felmerült a csere, de inkább nem. Ugyanakkor a céges laptopoktól sose volt nehéz megválni. (a ProBook 6555b-től meg különösen könnyű volt :-D)
Autócsere 3-4 évente. A Focust addigra szerettem meg. Az első kocsimtól - Skoda Octavia - volt talán eddig a legnehezebb a megválás, de a mostani Auris is nehéz lesz, nagyon megkedveltem.
Érdekes ez a ragaszkodás a tárgyakhoz, talán nem is teljesen egészséges, nem tudom.

Ave, Saabi.

Ja értem. Most fogok megválni én is a T61-es thinkpademtől. Már csak azért van, hogy néha frissítsem rajta a rendszert (Jó lesz még otthonra öregeknek, kap egy új SSD-t meg új billentyűzetet). Hát azért én is sajnálom (7,5 éve vettem), de nem értem miért, már nem is használom.

Jöjjön elő 4 éven belül! Annyi rá a garancia.

BTW: mit hallani? Mi a baja? Illetve úgy kérdezem, hogy melyiknek nincs valami baja? Egyébként a TSI motor már a jó páradik javított generációnál tart. Egy új, ismeretlennel jobban paráznék.

Egy kevésbé sem elfogult cikk:

Kilencedszer is az 1.4 TSI lett az "Év motorja"

:D

--
trey @ gépház

Mar linkeltek a cikket.
Emlekszem, amikor a magyar vw udvaran 10+ gazdasagi kukas 1.2TSI allt, mert szetment benne a motor.

VW-csoport 1.2 TSI (EA 111)

Motorkódok: CBZB, CBZA
Gyártás: 2009-től, kockázatos 2011 júniusáig
Típusok: Audi A1, Audi A3, Seat Altea, Seat Leon 1P, Seat Ibiza, Seat Leon II, Seat Leon III, Škoda Fabia II, Octavia II, Škoda Roomster, Škoda Yeti, VW Golf/Golf Plus, VW Caddy, VW Jetta, VW Polo V, VW Touran

Indok: Végére a vitamin. A motor, amelyről a VW-csoport legszívesebben hallani sem akarna már, az EA111. Pedig valójában az összes, VW-csoportos TSI-motor vezérműlánc-kórban szenved, de leginkább a 2011 nyaráig gyártott pöttöm 1.2 TSI. A gyártás 2009-es kezdete óta ez nem nagy időintervallum, de iszonyatos mennyiségben gyártották, és a legkeresettebb motorváltozat lett.
Eleinte gyermekbetegségei jöttek csak elő, de utána kiszakadt a vezérmű-zsák, ezért csak a 2012 után gyártott típusokat javasoljuk megvételre, melyek jó eséllyel már a szélesebb vezérműlánccal szerelt motorokat kapták. Ez jobban bírta a torziós lengéseket. Vagy még inkább a teljesen átdolgozott, immáron szíjas EA211-es motort.

Sajnos a régebbi változatok főtengely-lánckereke nem kompatibilis a szélesebb lánccal, így ezen motorok tulajdonosainak nem marad más, csak az ismétlődő lánc- és vezérléscsere. Nem annyira horrorisztikus költség, a bizonytalansági faktor az igazán rossz, mert nem lehet tudni, mikor vált vészüzembe a motor.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

" jó eséllyel már a szélesebb vezérműlánccal szerelt motorokat kapták. Ez jobban bírta a torziós lengéseket. "

Na persze a torziós lengések! Mi is a cím? Ja, totalcar. Ez az a méltán népszerű és a sok évtizedes motortervezésben megfáradt mérnököknek cikkírásért kiegészítő keresetet nyújtó portál, amit még a VW fejlesztési részlegénél is félve nyitnak meg! Mert az utóbbinál bizony előfordul, h rosszul mérik ám a torziós lengéseket, vagy basszák a fillért és csak azért is keskeny láncot szerelnek. Arról pedig minden suttyó [szak]újságíró tudja, h ha valamit nem bír, na akkor az a torziós lengés.
Egyáltalán nincs az az érzése az embernek, hogy a szakszervizben autószerelőként foglakoztatott, de egyébként szakács végzettségű konditermi haver által előadott ormótlan állatságokat A motor, amelyről a VW-csoport legszívesebben hallani sem akarna már, az EA111 kanalazzák át az internetre [szak]újságírás címén.

#szerk ahh mea culpa, most látom h valami cseh írás fordítása...

"ezért csak a 2012 után gyártott típusokat javasoljuk megvételre, melyek jó eséllyel már a szélesebb vezérműlánccal szerelt motorokat kapták"

Oké. Ezt a motort a múlt hónapban gyártották. Mondjuk ettől még lehet szar. :)

"Sajnos a régebbi változatok főtengely-lánckereke nem kompatibilis a szélesebb lánccal, így ezen motorok tulajdonosainak nem marad más, csak az ismétlődő lánc- és vezérléscsere. Nem annyira horrorisztikus költség"

Nyilván a lánc nem a kortól nyúlik meg, hanem a futott kilométertől (és a rossz szervizeléstől pl. nem jó olaj). 13 év alatt mentem 83 ezer kilométert az előző autómmal. Nem gondolnám, hogy ennyit nem bír ki egy láncszett. De majd beszámolok róla.

--
trey @ gépház

Király dolog birtokba venni az új autót! És milyen kár h csak ritkán adatik meg az embernek ilyesmi! És tényleg a szívhez tud nőni a kocsi, a sok élmény, a nyaralások stb, tanúja és részese volt a hátrahagyott éveknek. És persze csak egy tárgy, gép, lélek nélküli, de olyan rajta túladni mintha az emlékeinket bocsátanánk árúba vele. Na de, forog a kerék tovább :-)

En egy VW match 1.6 2015-os modelt szereztem be magamnak 0km-es, mar fel eve, hogy hasznalom nagyon meg vagyok elegedve vele. Szerintem nagyon jol jartal vele eleg megbizhato kocsikat gyart vw.
Max annyi baja van, hogy keveslem az 1.6 motort ehhez a nagy kasznihoz :)

Kb ugyan ugy nez ki mint a polo :D
https://drive.google.com/file/d/0B-fZ_u_kRmneMExYN3Nqam1WcDA/view?usp=s…

----------------------------------------------
nextGenHost: www.nextgenhost.hu

En is par hete vettem autot, bar az nem uj, 15 eves :D (egy 2000-es evjaratu Ford Focus 1.6 kombirol van szo)
Az uj autot penzugyi ongyilkossagnak tartom, inkabb az 5-6 eves hasznaltak fele kene tendalni... Bar ezzel a (most) 15 evessel elleszek szerintem egy darabig, sikerult egy nagyon patent allapotut talalni, a '97-es, leharcolt Accent utan eleg nagy a kulonbseg :D

Ha gondolod kiszamolhatjuk hogy mennyibe kerultek Neked az autoid az utobbi kb. 10 evben (nagyjabol azota van autom, par hete vettem a harmadikat) es mennyibe nekem
Elhiszed hogy tobmillio forinttal jobban jartam? :)
Nyilvan megvan a maga varazsa az uj autonak, de nekem ez a 'feeling' nem er meg milliokat

ha felaron vetted, vagyis mondjuk 5 milla helyett 2.5-ert, akkor talan (bar en ennyit sem adnek autoert) :)
en legutobb 6-800ezer koruli savban kerestem, esetleg valami nagyon joert hajlando lettem volna 1 milliot adni, de szerencsere nem kellett, 650-bol meglett a jargany :)
es nem kell markaszervizbe hordanom ahol elmebeteg osszegekert cserelnek olajat, stb
ha meg rauntam, minimalis ertekvesztessel el tudom adni

egy uj autonal csak az ertekvesztes 2-3 ev alatt millios buktat jelent, annyit en 10-15 ev alatt koltok autovasarlasra :D

Nyilván az "új autót vettem, de fasza vagyok" nem az az érzés, ami miatt új autót vennék. Ám én például nem értek az autókhoz. Vezetni tudom, persze, talán nem is rosszul, de nem nagyon érdekel, hogy mi van a motorháztető alatt, hogy mitől megy - csak annyiban, hogy tudjam, hogyan megy - és az se, hogy miként lehet egy használt autónál úgy csinálni, hogy jó, miközben nem az. Egyszerűbben fogalmazva, engem egy használt autóval csúnyán át lehetne baszni, mivel nem értek hozzá. Egy új autónál legalább a csúnya neppertrükkökkel nem kell számolni, illetve van rá garancia, ha elromlana. Az elmúlt másfél évtizedben volt szerencsém néhány új autót használatba venni, így tudom, hogy az, hogy új, nem jelenti, hogy probléma mentes is lesz.
Persze vennék én használt autót, amennyiben én használtam korábban, vagy olyan valaki, akit jól ismerek. (mondjuk ez utóbbi azt is hozhatja, hogy Isten ments, hogy megvegyem az autóját :-D) De ismeretlentől nem mernék használt autót venni, kereskedőtől meg különösen nem.

Ave, Saabi.

Nyilvan megvan a maga kockazata a hasznaltauto-vasarlasnak (bar az uj autonak is, olvasni eleg horror sztorikat).
Ezt eleg jol ki lehet kuszobolni egy filleres megoldassal: elviszed egy szerelohoz a vasarlas elott, aki parezer forintert alaposan atnezi, megmeri amit kell. En a legelso automat igy vettem, a szerelo elmondta elore kb. fel-egy evre hogy milyen gondok varhatoak, ezek tokeletesen be is jottek (semmi extra, par kopoalkatresz, amit uj auto vasarlasa utan is cserelni kell idovel).

Abban egyebkent teljesen igazad van hogy az elozo tulaj rengeteget szamit. A mostani autot is ugy vettem par hete hogy 'papirforma szerint' nem volt tul jo vetel (ugyanannyiert kaptam volna a "fel-extras" helyett full felszereltsegut is), de nagyon gondos, odafigyelo gazdaja volt, es igy hosszu tavon siman megeri :)

Egyebkent sok helyen vallalnak hasznaltautora is garanciat ;)

milyen szabalyozas? :S
amilyen otvar hulladek autokat akarnak megkimelt, kituno allapotukent eladni, erosen ketlem hogy barmifele szabalyozas gatat szabna...

multkor fel oran keresztul nezegettem egy Focust: kivul- belul nagyon szep volt. Aztan beleneztem a motorterbe: olaj alig van benne, az is koromfekete. Beinditottam: a motorhiba lampa eg. Mentem vele probakort (a srac ott ult mellettem), es vartam, de egyetlen szot sem szolt a vilagito checkengine lamparol :D
Siman eladott volna egy olajsarral teli, ki tudja milyen (de legalabbis erosen gyanus) allapotu jarganyt kituno allapotukent...

Persze az is egy szempont ha valaki minden megkeresett penzet minel elobb el akarja kolteni :)
Mint feljebb irtam is, megertem hogy van egy varazsa az uj autoba ulesnek, de nekem ez a tudat nem er meg sokmillio forintot.
Inkabb veszek toredekeert egy pontosan ugyanannyit (vagy a magasabb felszereltseg miatt meg tobbet) nyujto hasznalt autot, ami annyiban kulonbozik hogy tudom, es nem csak hiszem hogy mas is belefingott mar az ulesbe :D
Az igy megsporolt milliokat pedig elkoltom mas, hasznosabb dolgokra, vagy felreteszem hogy nyugdijaskoromban ne a gyerekeimnek kelljen eltartani.

Az, hogy most egy új autóba ültem, nem jelenti persze azt, hogy én nem teszek félre, ne lenne befektetésem, vagy nem gondoskodom magamról.

Azt ugye tudod, hogy ha mindenki úgy gondolkodna, ahogy te, nem nagyon lenne a használtautó piacon normális utánpótlás? :)

--
trey @ gépház

Én is a minap számolgattam, hogy 8 éve vettem 7 évesen az autóm, és eddig összesen kb egy fapados Dacia Logan ára ment rá (vételár + szervizek). Csakhogy a kocsi nagyon nem Logan kategória...
El kellene adnunk, venni egy újabbat, mert mégiscsak öregecske már, de nagyon nem akaródzik. Az újabb autókban túl sok az elektronika, túl sok a segédberendezés, ami mind faszán elromolhat. Új autóra meg nem telik abban a kategóriában, amit szeretnék, kicsit meg nem veszek, mert nem férünk bele.

Helló Trey!

Meg van még a Polo? Mi újs azóta az 1.2 TSI motorral? Golfot nézek ilyesmivel (EA211), mire számítsak? :)

Rapidban nekem ugyanez az 1.2-es *4 hengeres* motor van 6 sebességes váltóművel, közöttük kettőstömegű lendkerékkel. eddig 10e km körül vagyok, köszöni jól van, amióta megvettem 6.0-6.1 l/100km a teljes átlagom, elég sok városi futással, javarészt kikapcsolt start-stoppal. már megszoktam, hogy nem állítjuk le azonnal stb.

én fostam mielőtt megvettem, de már csak negyed annyira fosnék. elmúlni szerintem sosem fog, jogos a kérdésed :)

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS