Mennyit ért a jelenlegi autód a megszerzés évében (forintban)?

Címkék

<600 ezer forint
18% (82 szavazat)
600-1M Ft
14% (64 szavazat)
1-2M Ft
23% (105 szavazat)
2-4M Ft
27% (120 szavazat)
4-6M Ft
9% (41 szavazat)
6-8M Ft
3% (13 szavazat)
8-10M Ft
3% (14 szavazat)
10-15M Ft
1% (4 szavazat)
15-20M Ft
0% (1 szavazat)
20-30M Ft
0% (2 szavazat)
30+M Ft
1% (6 szavazat)
Összes szavazat: 452

Hozzászólások

Az alatta lévő szavazással megegyező válaszok, határnál (pld. 10M Ft) kérlek az alacsonyabbat (8-10M) válaszd.


catch (HalmazElmeletException e)
{
    echo "kimaradt a \"nincs autom\" opcio";
}

Tulajdonképpen ezért jutott eszembe a szavazás.
Nagypénzűnek, vagy megszállottnak (nem tudom mi lenne a jobb szó, igényesnek?) kell lenni ahhoz, hogy megvegyél valamit, amire igazából racionális érvek mentén nincs szükséged?
És erre a vagyonod hány %-át vagy hajlandó áldozni?

Ha jól látom a szavazás eddigi állásából, eddig az ész (vagy a pénzhiány) győzött mindenkinél. :)

Vajon a 20+ milliós autókban ülők hogyan szavaznának a másik szavazáson?

"Nagypénzűnek, vagy megszállottnak (nem tudom mi lenne a jobb szó, igényesnek?) kell lenni ahhoz, hogy megvegyél valamit, amire igazából racionális érvek mentén nincs szükséged? "

Van egy réteg, aki nem magának, a maga igényeire, hanem a szomszédnak öltözik, építkezik, vesz autót. Azért, hogy mások lássák, hogy ki is ő. Sokszor persze meg sem engedheti magának. Nem akkora házat épít, ami elég, kétszer akkorát. Aztán nem tudja télen kifűteni, mert arra már nincs pénze. Nem akkora autót vesz, ami kellene, hanem kétszer akkorát. De azt hitelre (ha már lúd, legyen kövér, svájci frankra).

Hány olyat ismerek, amelyik 2 ember, aztán kergetőzik, bujócskázik egy 400 négyzetméteres házban.... Sírnak, hogy mennyit kell takarítani, fűvet nyírni. Látszik, hogy tök felesleges, de a lelkükben valami azt diktálja, hogy nem lehet ennél lejjebb adni.

Autó dettó. Inkább vesznek egy 5-6 éves, 200 e kilométert (plusz a visszatekerés) futott, lógó motoros, kettőstömegű lendkerékcserés, kötyogó turbós, nagy autót, mint egy új, de kisebbet.

Nekem volt olyan munkatársam (egy maga volt, se kutyája, se macskája), amelyik svájci frankra vett egy "nagy autót" 4 millióért. Egy csomó minden lógott rajta, de nagy volt! Alig tudta törleszteni. 2 év múlva az autó már papíron 6 milliót ért, valós értéke inkább a 2 felé tartott. Sajnos volt egy olyan problémája, hogy nehezen tudta tankolni. Arra már nem nagyon maradt.

Nincs ezzel baj. Akinek ez adja... Csak az állandó sírást ne kelljen hallgatni tőle.

--
trey @ gépház

Nincs ilyen ismerősöm. :)
Mondjuk múltkor láttam egy Bentley Continental GT-t egy eldugott, elég kétes kinézetű, idényjelleggel nyitva lévő diszkont benzinkúton tankolni, akkor róluk beszélsz? :)

Kíváncsi lennék, hogy a magyarországi teslások között milyen arányban vannak ilyenek, és azok, akik amúgy tényleg lazán megengedhetik maguknak.

"Sok". Én talán két éve láttam az elsőt, azóta nagyon megszaporodtak. Talán a másik topicban írtam, hogy egyetlen hazaút alatt találkoztam hárommal.
(az első rendszáma meg talán MI volt, a most látottak már new, meg nev és hasonlók)
Szegeden nem fogsz látni, mert odáig nem lehet elmenni vele, főleg az ezektől az autóktól megszokott padlógázas indulással. ;)
--
zsebHUP-ot használok!

Hát, ha kín számára a teher, amit a nagy ház és nagy autó jelent, akkor tényleg rosszul csinálja az ilyen. De gyanítom, hogy ha egy őszinte pillanatban színt kéne vallani, akkor sokan azt mondanák, hogy jó ez így nekik, csak divat panaszkodni, hogy ne nézzék ki maguk közül az emberek.

Nekem sokszor úgy tűnik, hogy a társadalmi rendszer és a bankok is azt az embert preferálják, aki nem megtakarít, hanem hitelekből él hónapról-hónapra. A banknál is az az ideális ügyfél, aki kimeríti a hitelkeretet, késve fizet, de fizet
Aztán a hírek szerint sokszor az jár jól, aki kockázatos befektetésekbe nyúl, svájci frank hitelt vesz fel, mert ha beüt a krach, akkor megmentik, olyan alapból kártérítik, ami eredetileg nem is biztosítja a kockázatos befektetést. Bizonyos mértékig egyébként hasznos is az ilyen a gazdaságnak, mert a költés jelent gdp-t.

Beleolvastam a topicban linkelt cikkekbe és például nem vagyok teljesen meggyőződve arról, hogy az életük végig keményen dolgozó nyugdíjas pár, akik mindig eltették az egyikük fizetését a megtakarításba, szóval hogy azok tették jól. Persze ha egy fizetés is ad egy olyan szinten, ami már jó életet jelent, akkor akár jól is tehették, hogy egy szinttel alacsonyabb kategóriában éltek, mint amire futotta volna. Aztán majd a gyerekeikre lennék kíváncsi, hogy ők is így gondolkodnak-e, vagy a milliós örökségtől megrészegülve elverik azt.

Alapvetően én is az óvatos és meggondolt fajta vagyok. Csak más embereket szemlélve időnként elbizonytalanodom, hogy nem a kockázatvállalók, túlköltekezők teszik-e jól, amit tesznek. Lehet, hogy egyik nap milliomosnak kinézők, akik sokat költenek házra, kocsira, nyaralásra, utazásra, nőre/pasira, de lehet, hogy holnap már hajléktalanok, ha bedől a hitel. A megfontolt, pedig mindig egy átlagos és viszonylag szolid életet él, kevés kockázattal, de kevesebb kalanddal is. Szóval néha elgondolkodom, hogy a kockázatvállalók nem teszik-e jobban, hiszen egyszer élünk.

+1 az egészre

"Szóval néha elgondolkodom, hogy a kockázatvállalók nem teszik-e jobban, hiszen egyszer élünk."

Igen, néha én is elgondolkodok ezen. Viszont ez alkati kérdés, hogy ki hogyan tudja ezt feldolgozni és nagyon kell vigyázni arra, hogy akit belerántasz ebben (családtagok), azok ezt el tudják vagy akarják viselni.

Vannak olyan alkatú emberek, akik beleszarnak mindenbe, nem érdekli és stresszeli őket a létbizonytalanság vagy a kockázat (mindig lesz majd valahogy). Meg vannak olyanok, akik nem tűrik ezt jól. Az utóbbiaknak nem való ez.

Én pl. szeretek nyugodtan aludni, nem stresszelni azon, hogy mit eszünk holnap, hogy a végrehajtó kopog-e ha valami rosszul sül el. Hogy megyünk-e a híd alá. Sőt, szeretek a jövőre is gondolni.

Van az a mondás, hogy addig nyújtózz, ameddig a takaród ér. Én ezt figyelembe szoktam venni.

--
trey @ gépház

vannak ennek egyéb vetületei is.
kedvenc sztorim, amikor az ibs tanulmányi osztályán álltam sorba, az előttem szakad trikó - ezer éves sport rövid nadrág - kínai papucs kombót viselő ránézésre 50-es figura a tandíjról tárgyalt a tanulmányi előadó kisasszonnyal. mikor szóba került, hogy akkor ez most 800 lenne, az ipse előkapott egy befőttes gumival egymáshoz rögzített pénzköteget, leszurkolta tízezresekben a kért összeget, majd távozott.

ha nem saját szememmel látom, tuti nem hittem volna el. de van ilyen

Ez nem feltetlen csak penz es siker kerdese, mindenkinel van egy lelektani es racionalis hatar amit hajlando kifizetni azt hiszem nem cask autora de barmilyen hasznalati targyra. En nem vagyok hajlando 10+ milliot kifizetni egy autora mert tul soknak talalom, de mivel motorbuzi vagyok van egy 7 millios motrom(ami szinten teljesen irracionalis hiszen ez extram sok penz egy motorra, de mosolyra gordul a szam amikor belepek a garazsba minden reggel? igen!!!). :D

+1

A motorom kétszer annyit ér mint az autóm. Viszont 10x fontosabb, mint az autó. A motor egy családtag, az autó egy eszköz.

Mondjuk most éppen autót veszek. Sokkal fontosabb, hogy a célnak megfelelő autó legyen, mint hogy státuszszimbólum. Nekem elég hosszú a himbilimbim, nem kell hosszabbító hozzá.

Az viszont szempont volt, hogy új autó legyen. Nekem mondjuk ez a fontos. Az előző is az volt, a mostani is az lesz. Igaz, én ragaszkodok a dolgaimhoz, ezt sem 2-3 évre, hanem inkább 10-re tervezem venni. Az új autó árából vehetnék simán 2 kategóriával feljebb levő használtat. De minek. Amire én használom, arra inkább egy kis autó való. De az legyen tökéletes állapotban amikor beleülök. Kényes vagyok a dolgaimra. Nem tudnék egy lelakott autóban létezni.

--
trey @ gépház

Igen, ilyen is van. Viszont ehhez kell egy adag szerencse is. 2-3 év alatt (sőt egy alatt is) le lehet ütni egy autót. Aki azt mondja, hogy ránézésre, meghallgatásra, "haver autószerelő srác ránézésére", "szakszerviz kinyomtatom az előzményt"-re tuti nem fog mellé, így biztosan csak jót vehet, az nem mond igazat. Ebben mindig van rizikó.

Van aki vállalja ezt, van aki nem tehet mást, mint hogy vállalja, van aki meg nem akarja.

Mondok egy példát:

Mielőtt úgy döntöttem, hogy újra új autót veszek, egy csomó időt elbasztam arra, hogy keresgéltem használt autót. Nagyon sok hirdetést végignéztem. Néhány nagyon jónak tűnőt élőben is. Az egyik ilyen autó (amiről annyi szépet és jót írtak) benn állt az egyik legnagyobb használt autó lánc telephelyén. Elmentem megnézni.

Szép volt, az ára is megfelelt. Kérdezem mi az előélete? Megható sztori következett arról, hogy egy norvég katonatiszt fél évre jött Magyarországra, annak kellett fél évre, de visszament, eladóvá vált. Isten bizony jó vétel, semmi baja, meg lehet nézni.

Mondom ok, hoznék egy kiolvasó műszert, rádughatom-e? Azt nem, de megmutatja az a számítógépben az előzményét, újonnan itt vették és ide hozták vissza, ezért eladó. Megmutatja, de kinyomtatni nem nyomtathatja, el nem vihető. De semmi baja nincs, nem is volt, higgyem el.

OK, mondom átnézem. Nézem az autót, csillog-villog, de a lámpáknál, a visszapillantó tükröknél az illesztésekben gyanúsan fehér anyag van. Átpolírozták. Gyanús ez egy ilyen újszerű autónál.

Szólok az embernek (gondoltam bepróbálkozok, mint a pókerben egy blöffel), mondom látom polírozták az autót, csak rosszul mosták le. Mondom, melyik elem volt megtörve? Na, a fószer mindjárt máshogy nézett, kezelt.

Elkezdett makogni, hogy hát a bal eleje, sárhányó, ajtó az cserélve lett, de semmi ok az aggodalomra, mert gyári technológiával itt fújták, higgyem el, hogy nem ment el a futómű, hozzak rétegvastagságmérőt, nézzem körbe, cukor az autó.

Na, nekem innen már annyira nem tetszett, ha eddig ennyit "elhallgatott", akkor mi lehet ott még?

Látszott is, hogy elment a kedve, mert nem palimadár jött. De jött egy nyugdíjas házaspár, akik nézegették az autót. Egyből otthagyott, ment hozzájuk és indult a szöveg "higgyék el semmi baja" a "legjobb fogás".

Arról, hogy kb. 700-800 ezer forint értékű (és ki tudja még mennyi) kár volt az autóban, arról szó sem esett.

Szóval, bele lehet nyúlni. Nekem itt egy kicsit elment a kedvem, mert ha egy nagy cégnél ilyen kóklerkedések mennek, akkor mi lehet máshol?

Akkor döntöttem úgy, hogy inkább újra egy új.

Megjegyzem, elhiszem, hogy lehet jó használtautót venni. De nekem nincs arra sem energiám, sem kedvem, sem időm, hogy kiválasszam a sok szar közül a kincset.

Elrettentésül:

Autót vesz? Így verik át - újszerű autó totálkárosból

--
trey @ gépház

Az biztos, hogy vigyázni kell, ahol lehet, átbasznak. De még új autóval is járhatsz így, ha szállítás közben megsérült, simán újrafényeznek pár elemet rajta. Az enyémet is sérülésmentesnek hirdették, de azért kiderült, hogy a bal első ajtó újra volt fényezve. Legalább adott egy kis alkualapot, maga az autó használati értékéből ez semmit nem vont le.

A másik: viszonylag jó áron vettem egy céges Astrát, amit továbbadtam rögtön. 3 éves volt 150.000 km-el. Volt rajta egy kisebb sérülés a jobb oldali ajtókon, meg a hátsó kipufogódob már csereérett volt, ezen kívül hibátlan. Az ember, aki megvette, mondta, hogy ez magának lesz, legfeljebb 3 évig tartja meg, stb., mondjuk ez engem nem izgatott, de azért viszonylag agresszíven alkudozott, végül megegyeztünk. Az adásvételin viszont már egy autókereskedő neve-címe volt, szóval nyilván azért vette, hogy rögtön továbbpasszolja, viszont el nem tudom képzelni, hogy ezzel a km állással, szar kipufogódobbal, sérüléssel az oldalán tudott volna rajta keresni. Szóval valaki tuti vett egy 3 éves Astrát 50.000 km-el az órában, valóságban 150.000 km-el. De persze lehet, hogy nem így volt.

amikor autot csereltem, egy tavoli ismeretlen nepperrel leveleztem le, hogy viszek X autot, ilyen es ilyen allapotu, y osszeget akarok erte. egyuttal elhoznam a hirdeteseben levo Jettat, de csak akkor ha olyan allapotu ahogyan ott irja. ha nem nyert, akkor kernem az odautam koltseget. azt irta ok, ket nap mulva var (akkorra volt szabim), addig a kinezett auto pihen. 1 pirospont.

odaertunk, az eladonak mondom itt egy VAG szerviz be kene menni diagnosztikara es teljes jegyzokonyves atvizsgalasra a Jettaval. ha okes az eredmeny akkor fizetem a bevizsgalast es reszemrol okes a dolog. mondja okes nyomjuk, odauton vezessem. +1 jopont.

szerviz minimalis eltereseket talalt az auton a leirtakhoz kepest, ha ezen felul elterest talalok, az jogalapot teremt egy csinos vitara is akar a szervizzel. +1 jopont, itt mar reszemrol biztos volt a dolog.

visszaertunk a telephelyre, o maga 2-3 kenyes ponton atnezte a vitt autot es 45 percen belul meg a papirmunkakat is elvegezte.

itthon a szokasos szervizkor jott eleg sok penzert, de egy kozel uj allapotu autom lett.

ami miatt irom az, hogy valoban kell szerencse is. akkor volt, pedig nem vagyok szerencses alkat. kesobb az ugymenet vegen mondta az elado, hogy nem akart menet kozben bekavarni es rizsalni, de az van hogy az altalam elhozott auto szemelyes ismerose tulajdonaban volt, elso gazdas megbecsult gep. jobban is szeretem mint az elozot, pedig azt ujonnan vettem. hozza tette meg, ha szaz olyan kuncsaft jonne mint en, az fonyeremeny lenne neki: azt szereti, ha minden klappol.

ilyen is van. Jaszberenyig kellett menjek, mert itt helyben nem vallaltak ilyen feltételeket + egy uilyen tipussal at akartak baszni: csinos kis vita volt a helyi VAG szerviz es a nepper kozott. illetve nem is vita, lebasztak a nepper kifutofiujat, hogy mit kepzel mert akar ilyen sokszorosan torott nem kovetheto eloeletu szart rasozni barkire is. be is kerult a gep a nyilvantartasba, onnantol eleg volt szerintem bemondani a rendszamot. :)

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

"be is kerult a gep a nyilvantartasba, onnantol eleg volt szerintem bemondani a rendszamot"

Kivonják forgalomból, majd vissza, kap új rendszámot, abból már nem követed vissza. Kellene az alvázszám is, azt már nehezebb módosítani/eltüntetni (mert az már bűncselekmény).
--
WP8.x kritika: http://goo.gl/udShvC

Az a "nagy" (vagyis a főnököm főnöke) főnököm aki nálam 3x szinttel magasabban és fizetésben kb 10x annyival előttem van, régen nagy motoros és autós volt. Aztán egyszerre tele lett a töke az adókkal meg az autókkal járó mizériákkal. Azóta eladta az összes gépjárművét a feleségének tartottak meg egy verdát ő pedig tömegközleked (céges autóról úgyszintén lemondott). Persze ő sokat van külföldön és tölünk nyugatabbra ezek a dologok nagyon primán működnek, de itthon is elvan így. Azt hiszem hamarosan én is ezt fogom csinálni. Bico + tömegközlekedés, egy olcsó autó meg bevásárolni és csók. Nekem is már tele van a hócipőm az autómmal egy nyűg az egész. Megjegyzem az illető nem Magyar de Magyarországon él.

--
honlapom http://dyra.eu/

Nálam ennek volt egy csinos kis evolúciója. Ahogy öregszem, egyre kevésbé érdekel az ára, de inkább legyen olcsó és szórakoztasson vagy szerelem legyen. Olyan autókból amiből gyártanak legalább 20e darabot per év, azt hiszem bármit megvehetnék újonnan, de már nem teszem. Valahogy morálisan zavar, hogy leamortizálom pár év alatt a magyar átlagember életében megkereshető összeg jelentős részét illetve annyit, amennyit a magyar átlagember sohasem tudna összespórolni.

Egy Volvo XC-t újonnan vettem és 7 évre rá elcseréltem egy XJ-re, de ezt már nem sokat használom. Történt vele, hogy motorcserés lett, amit én megejtettem és nem a bontóból, hanem a gyárból jött az új blokk. Ő szépen bent áll a garázsban, igazi papa autó lett belőle. Ugyanis a javításközben vettem magamnak egy Smartot (450), amit annyira megszerettem, hogy azóta szinte csak azt használom. Persze az XJ-t eszem agában sincs eladni, mert úgy fun Smartozni, hogy az énképemben azért én egy Jaguaros arc vagyok. :)

Ma már jobban érdekel, hogy vagyonom ne fogyasztásra menjen el, hanem értékálló dolgokat vásároljak belőle. Bár a fentiekből nem látszik, de elmondom: a Volvo XC óta jelentősen nőtt a jövedelmem, így az autó kitettsége csökkent a portfóliómban, azt is mondhatnám, hogy észrevehetetlenné vált. :)

ps.: szoktam BKV-zni hobbiból. Néha nem árt keveredni. :P na jó! Ez így geci volt. Amúgy szükséges a BKV használata, hogy az ember lássa, hogyan él az átlagember és a pénz miatt ne veszítse el az értékítéletét. A tömegközlekedés használata lehetővé teszi, hogy hálás legyek az életnek és elégedett legyek vele. Ezeket én fontosnak tartom, mert kell ahhoz, hogy ne legyek egy gazdag pöcs. :)

Ez így van. Ha drága dolgokat veszel, akkor olyanok fognak körül venni akik szintén így élnek. Azt veszed észre, hogy egy társasági eseményen minden második szó egy termékmárka. Mivel ebben élsz, így folyamatosan szembesülsz azzal, hogy mennyi márka van amivel még nem rendelkezel. Elkezded kevésnek érezni magad emiatt.

Viszont, ha nem veretsz, akkor tankolásnál pl. nyom egy poént neked a benzinkutas. Ha drága autóval mész tankolni, akkor ezt az élményt nem kapod meg. Amióta Smart-tal járok sokkal jobb élményeim vannak az emberi kapcsolatok terén. Azt érzem, hogy élek a társadalommal együtt. Egy kis vagy középkategóriás autóba a női sofőrök is átmernek nézni, míg egy nagy fekete autóba nem. Ha az autóm hétköznapi az emberek lazán megszólítanak. Nekem ez élmény, mert évekig nem így volt.
Most sokkal több mosolyt kapok.

Mivel volt időm rá így sokat gondolkodtam, hogy vajon milyen a tökéletes élet. Nem szaroztam elgondolkodtam rajta, hogy angol királyi család mit is csinálhat egy napján már sok-sok generáció óta. Arra jutottam, hogy biztosan sportol, tanul, olvas és szeretteivel van. Azóta ezen dolgok felfedezése számomra is örömforrás. Amikor egy arisztokrata nagyon drága oldtimer autóval jár, akkor az jut eszembe, hogy ő ezt újonnan vette, bár drága autót vett, de olyat amivel ezt megteheti. Milyen autó lesz értékes oldtimer? Olyan ami már új korában is stílusos és értékes autó volt, lehetőleg hatalmas blokkal. Mert ők nem vesznek Skodát 3 évente, hanem vesznek egy Astont 40-50 évente. Egy kulturált, tanult arisztokrata értéket vesz és nem fogyasztási cikket vagy, ha az előbbit is venné hamar az utóbbivá válik.
Miközben az arisztokraták autóit néztem rájöttem mi a luxus. Legyen mindig tiszta és műszakilag hibátlan az autó, nem az számít mennyi idős, hanem a megjelenése. Jusson ilyenkor eszetekbe a sok koszos BMW-s arc. Ez a gondolatmenet vitt rá, hogy megvegyem az XJ-t (X350 kaszni), kerül amibe kerül de nekem ez életem végéig autó lesz. :)

700K-ert vettuk anno az akkor 8 eves peugeot 206-ost :) Elso autonak tokeletes, azota is nyuzzuk.
Amikor vettuk baratnommel egyutt mindketten tanultunk es meloztunk mellette, igy ezt engedhettuk meg magunknak, azota meg rajottunk, hogy nem is igazan van szuksegunk egyelore nagyobb/dragabb/menobb kocsira. Amire hasznaljuk, tokeletes.

Fiatalabb koromban mindenféle sportautóm volt. Aztán váltottam igénytelen 4x4-re, hogy a kutyákat tudjam szállítani. Gyors járműnek ott a motor. Városi menetre pedig egy 50-es robogó.

---
JMP $EA31

Van egy bukólámpás MX-5-öm, amit 800EFt-ért vettem. Ahányszor belelülök, egyből jön a vigyor és kiszállásig eltart. Ahogy az újsáírók megírták. Hihetetlen, de tényleg így van. Nem forgok vele, meg semmi különös, csak normálisan közlekedek, de így is nagyon jó. Viszont 100 km feletti útra extrém fárasztó (felújítás miatt kikerült hangszigeteléseket pótolva azért valószínűleg jobb lenne). Emellett van egy rendes családi autónk is, amibe befér asszony meg gyerek is egyszerre. A kettő együtt a 2-4M sávban van. Mondjuk családi autóból vehettem volna kisebbet is.

azert aki 30+ jelolt leirhatna milyet es miert :)

Akár 3-4 millió forintért is tudsz már olyan BMW-t venni, ami a megszerzés évében 25-30 millió volt. Baromi nagyot képesek esni ezeknek az árai. Ismeretségi körben van is egy ilyen autó. Ezeket sza-huért meg lehet venni. Nem az a nehéz, hanem fenntartani. A gatyád rámegy. A nevezett autóba elég ha kapsz egy követ a szélvédőre. Mivel HUD-os, 700K a gyári szélvédő bele (vagy ilyesmi). Az illető - akinek azért van mit a tejbe aprítania - gondolta, nem ad ennyit egy szélvédőért. Megrendelt valami utángyártottat 250K-ért. Beletették, szar volt, mert a HUD homályos, defókuszos. Úgyhogy most kénytelen venni egy újat. A mutatvány eddig majd' egy millióra rúg és ez csak egy szar szélvédő.

Más ennyiért vesz autót :D

--
trey @ gépház

Hihetetlenul leszarom a kocsimat.
Volt mar tobb is, volt jo, meg volt nem annyira jo, pl. az utolso elotti kocsink egy ujonnan vett nissan micra volt, ami eleg jo volt kettonknek, aztan jottek az ikrek, eladtam a hat eves autot, es vettem az arabol rafizetes nelkul egy csaladi egyterut, amibe elferunk.
A felesegem hasznalja, jon-megy vele, ha kell, ha baja van, majd megcsinaljuk. Nem veszek dizel autot, mert kornyezetszennyezo fos, es draga javitani, maradnak a benzines kocsik.
Majd ha nem 11 hanem 14 eves lesz a kocsim, majd veszek egy masikat, azt is olyan masfel-ket millio korul, meglatom mennyit kapok erte.

Szeretek BKV-zni, legalabb van idom olvasni, bemegyek a metroig villamossal, onnan meg becsorgok dolgozni, nem fizetek benzint, nem fizetek parkolot. Ha nincs ilyen kanikula, es nincs tel se, hat bemegyek neha biciklivel.
Szerintem hulyeseg nagyvarosban elve autoval kozlekedni, ha nem hordasz magadnal szaz kilo szerszamot, vagy ket gyereket mindig.
Szerintem ez a fajta gepjarmu koltseg a bolodok adoja.

Igazabol azt akartam mondani, csak odaig nem jutottam el, hogy nem nagyon tudom elkepzelni azt a helyzetet, hogy olyan 2,5 - 3 M forintnal tobb penzt koltenek egy autora, es jo vetelnek erezzem, egyszeruen mert felesleges. Legrosszabb esetben veszek egy kocsit 100.000 km-rel, aztan majd en rakom bele a kovetkezo 100-at, 8 ev alatt.
Es ez nem igenyesseg, vagy csorosag kerdese - hal'Istenek beleferne, ha akarnam - hanem annak, hogy szamomra mi az ami fontos. Egy auto pedig nagyon nem az.

Szavaztam mindkét helyen, de röviden hadd írjam le a saját esetem nagy vonalakban…
A jelenlegi autómat kb 7 éve vásároltam. Alkalmazott voltam egy geofizikai cégnél, mellékállásban pedig egyéni vállalkozóként dolgoztam.
A kocsi vételára 1,7M volt, ami ~7-10 havi jövedelmemnek felelt meg.
Az idő múlásával egyre jobban ment a vállalkozásom, átmentem egyéni próbálkozóból Kft.-be, otthagytam a céget és főállású vállalkozóvá váltam (~2 éve).
Jelenleg autóvásárlás előtt vagyok. A kiszemelt jármű egy néhány éves S osztályos Mercedes.
Nem azért veszek ilyen autót, hogy felvágjak vele, nem is azért hogy felzárkózzak egy magasabb réteghez (ezek nem érdekelnek).
Egyszerűen csak azért mert vágyok rá és megtehetem, hogy megvegyem.
Tehát anno 7-10 havi jövedelmemnek megfelelő összeget kellett autóvásárlásra szánnom, mivel ilyen érték alatt nem találtam megfelelő (nekem tetsző) járművet.
Ma már 2-3 havi jövedelmemből fogok autót venni.

És nehogy azt gondolja senki, hogy nagyzolásból vesznek a tehetősebbek drága autókat. Egyszerűen ugyanaz a birtoklási vágy zajlik le bennük is, mint bárkin aki meglát az utcán egy Teslát, csak van aki ugyebár megteheti az átlag meg nem.

--------------
„If there were no hell, we would be like the animals. No hell, no dignity.”

Nincs ember ezen a sárgolyón aki ne kívánna saját magának/családjának többet, mint ami éppen van.
Máskülönben pedig nyilván életvitel kérdése, hogy kinek mennyire stratégiai fontosságú az autó.
--------------
„If there were no hell, we would be like the animals. No hell, no dignity.”

Kinek mi a tobb. Nekem az a tobb, hogy ha elveszitem az allasomat (mert elmegy a cegem az orszagbol, vagy mert valami olyan moralisan vallalhatatlant tesz, vagy var el tolem, hogy felmondok) akkor a mostani eletszinvonalunkat ne kelljen alabbadni ameddig talalok egy masik munkat, ahol ugyanilyen jovedelemmel, es ugyanilyen szabadsagfokkal letezhetek. Ha ez sok honapig tart, akkor sok honapon keresztul.

Nekem a fuggetlenseg, es a "magam ura" elmeny a legfontosabb.