MMO Civilization-szerű játék mobilra

Na, már egészen játszható a dolog, kialakult egy stabil játékos csapat is, akik viszonylag komolyan veszik a játékot...


Medici | petrus ive spotted your army at my doorstep, whats your plan with that?
Petrus | Medici, only my unit wchich will walk around your land will be that one explorer.
Medici | what about your 5 warriors at my border?
Medici | Im gonna keep an eye on them for sure ;)
Medici | agreed, your scout is free to go again
Medici | everything south/south-west is territory of mine just so you know

...akik folyamatosan új dolgokat követelnek és jelentik a hibákat, szóval mindig könnyen össze tudom szedni a következő sprint feladatait, csak végig kell olvasnom a közös chat üzeneteit...

zblexx | hi guys ,someone know when the building update come ?
Petrus | it seem sth goes wrong with my production. when coundown finish. there are deployed more than 1 unit in one moment.
Huitzilopochtli | i still cant tap the update button inside the redistribution tab
Captain Dro | omg i just disbanned a settler on accident. it should ask if i was sure or not lol
Captain Dro | i wish the map was just open so i wouldnt have to march all over the world just to find bits and parts of yalls empires
Czar Garrett I | Does anybody know when more features are going to be released like buildings and etc?

...időközben átköltöztem leállás nélkül a DigitalOcean-ról a Vultr-re, nagyjából háromszor gyorsabb ugyanannyi pénzért, illetve az topológia bővült egy kaliforniai Cassandra DC-vel, a következő egy-két hétben adatokat gyűjtök arról, hogy a frankfurti és a kaliforniai központ mekkora válaszidővel érhető el és ha jelentős a különbség, akkor majd a kliens eldönti, hogy melyik központhoz fog csatlakozni, ezzel kicsit javul a felhasználói élmény és készülök az éles üzemre...

https://eu.gacivs.info
https://us.gacivs.info
https://test.gacivs.info

...elkezdtem dokumentálni a játékot, lett fórum és wiki oldal is...

https://portal.gacivs.info/web/guest/forum
https://portal.gacivs.info/web/guest/wiki

...szóval zajlik az élet... :)

---

Itt meg a témaindító régmúlt... :)


Egy ideje kacérkodom a gondolattal, hogy egy startup keretében indítanék egy játékmenetében és grafikájában Civilization (illetve FreeCiv) jellegű játékot, amely azonban MMO elvek mentén multiplayer, tehát adott esetben több ezren is lehet játszani.

Fejben és papíron nagyjából összeállt a játékmenet és a stratégia, pár hónapja kezdtem el implementálni munka mellett esténként. A lineárisan skálázható IT architektúra is nagyjából összeállt cloud alapokon és most tartok egy olyan döntési ponton, hogy főállás mellett folytatom vagy valamelyik crowdfunding oldalon (indiegogo vagy kickstarter) próbálok tőkét gyűjteni, céget alapítani a feladatra és néhány hónapig ebből a tőkéből élve főállásként írom és íratom meg az elképzeléseim és a felhasználói visszajelzések szerint.

A crowdfunding oldalon van már draft projekttervem, bevezető bekezdés:
"Here comes the Golden Age of Civilizations, a semi turn-based MMO strategy game, inspired by (but not exactly followed) the classic games of the genre, such as Civilization, Age of Empires and Rise of Nations; mixed up with some MMO capability and flavored the best parts of other online games."

Jelenlegi elképzeléseim szerint a gyűjtés során a támogatók kapnának összegtől függően öt különböző csomagot tíz éven át, amelyek előnyöket adnak nekik az átlagos és/vagy ingyenesen játszó játékosokkal szemben.

Bár sokszor ellenérzéseket kelt, de alapvetően a free-to-play és a freemium elvek mentén gondoltam indulni, mivel a megfelelő teljesítményű és minőségű kiszolgálás pénzbe kerül és így a legegyszerűbb a játékot terjeszteni, mert nem kell pénzt adni a kipróbálásáért, ugyanakkor akinek kevesebb ideje és több pénze van, annak lehet előnyöket adni.

Az elsődleges platform Android (ezt ismerem), a másodlagos pedig böngészőben JS+HTML5 (ezt még tanulnom kell), a fejlesztés végterméke pedig nyílt forrású (például LGPL) lenne. A későbbiekben akár iOS és WP is szóba jöhet, a szerver interfész REST alapú, tehát ideális esetben bárki képes lehet kliens alkalmazást írni bármilyen platformon. :)

Alapvetően egy addiktív és élvezhető játék lebeg a lelki szemeim előtt, a játékmenetet pedig - a kezdeti felfedezést követő villongásokat leszámítva - a játékosok közötti együttműködésre próbáltam kihegyezni, ahol ki tud alakulni több területi szövetség, amelyek vagy harcolnak vagy kooperálnak egymással, a cél a sok játékos okán inkább az adott szövetség tudományos fejlődése, világcsodákkal és/vagy - a Civilization játékhoz hasonlóan - az űrhajó építése, mint a teljes dominancia.

Nagyjából két nagy kétségem van:
* van-e ilyen játékra igény? Mert ugyan van például a Civilization Online [http://www.civilizationonline.com/], de ez nagyon nem az, ami ez a brand eddig volt
* mennyire támadható jogilag a játékmenet, tehát mikortól nem egy meglévő játék másolata egy új játék? Mert ott van a FreeCiv és ott van több Civilization klón, amelyek többé-kevésbé eltérnek az őstől.

Szerintetek? :)

...és a lényeg, aki ki szeretné próbálni (nincs kész, a térképen kívül még nem működik!): https://test.gacivs.info/

Hozzászólások

like, egy ilyenre én is vágyom...

Most ránéztem erre a CivOnline-ra, de nem igazán derül ki, hogy mi is lesz belőle.

Nekem csak a turn-based résszel van gondom. Vagy ezt nem úgy kell elképzelni, mint rendesen, hogy amíg valaki nem lép, addig áll a játék, hanem úgy, hogy vannak 1-2 órás körök, amiben mindenki léphet, aztán aki nem lépett, az így járt, illetve folytatódnak az addig megkezdett lépései?

Amúgy ilyenben leginkább egy Total War-hoz hasonló dolog tetszene, bár ott a realtime csatákat nehéz összehozni multiban. Civ-vel sajnos még sosem játszottam, lehet az is bejönne :)

Mindenesetre sok sikert :)

"Nekem csak a turn-based résszel van gondom. Vagy ezt nem úgy kell elképzelni, mint rendesen, hogy amíg valaki nem lép, addig áll a játék, hanem úgy, hogy vannak 1-2 órás körök, amiben mindenki léphet, aztán aki nem lépett, az így járt, illetve folytatódnak az addig megkezdett lépései?"

Nagyjából úgy, hogy mindenkinek vannak saját körei, amit vagy felhasznál, vagy nem. Nyilván az MMO jellegéből adódóan nem 1-2-8 órás folyamatos játékra kell gondolni, hanem 1-2-8 hónapos játékra viszonylag kompromisszumos köridővel.

"Amúgy ilyenben leginkább egy Total War-hoz hasonló dolog tetszene, bár ott a realtime csatákat nehéz összehozni multiban. Civ-vel sajnos még sosem játszottam, lehet az is bejönne :)"

Total War nem rémlik... majd utánanézek, hogy az milyen... ötletek mindig jól tudnak jönni.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Szerintem ha nem tettél már le korábban semmit hasonlót az asztalra, amire hivatkozni fogsz, akkor legalább egy in-game videó a már majdnem működő játékról elkelne a crowdfunding oldalon. Ahhoz persze meg egy majdnem működő játék.
Gondold el, ezek az emberek neked adják a pénzüket, és (az ő szempontukból) jó eséllyel semmit nem kapnak cserébe. Valamivel el kéne nyerni a bizalmukat.

Szerintem.

Nyilván úgy indulnék a crowdfunding oldalra, hogy van egy olyan demó, amely nincs befejezve, de el van annyira kezdve, hogy látszon a beletett munka és az irány. Van már néhány munkaóra a dologban, de még eléggé deszkamodell a státusz... :)

Tipikus 80/20 a dolog... az alapok 80 százalékát le lehet tenni az idő 20 százalékában, aztán a maradék 20 százaléknyi "szépségtapasz" dolgokhoz kell az idő 80 százaléka, de ezek kellenek ahhoz, hogy játszható és stabil legyen.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Pénzért előnyöket kapni az pay 2 win. És ezt nem csak én fogom így gondolni.
Aztán meg mondtad h eleve androidra tervezel. Nos az én ismeretségi körömben gyakorlatilag mindenki azt nézi meg elsőnek hogy van-e alkalmazáson belüli vásárlás ha igen akkor játékokat egyből kerüljük tök mindegy hogy mi az. Appokon belül meg megnézzük h mik a korlátozások és mérlegelünk. Különösen kényes téma ez mióta EA kihozta az új dungeon keeper játékot. Érdekesség hogy ők azt nyilatkozták hogy az üzleti modeljük hibátlan a játékosok a szarok. :D
Aztán meg írod h a fejlesztés végterméke nyílt forrású lenne. Azt még is hogyan? Nem ismerlek és nem tudom mik a képességeid. De ha vmi hibát vétesz és azt megtalálják a forrásban az komoly károkat tud okozni. Például a diablo 3 zárt forrású meg egy nagy cég foglalkozott vele mégis úgy tudom hogy az rmah-ban volt egy jó hiba amit elég sokáig ki is lehetett használni.

"Pénzért előnyöket kapni az pay 2 win. És ezt nem csak én fogom így gondolni."

Lehet... ez egyrészt azon múlik, hogy milyen előnyöket ad, másrészt meg azon, hogy mennyire pénzéhes az adott kiadó vagy cég... egyébként milyen más üzleti modellt tudsz, amivel fenn lehet tartani egy közepesen költséges infrastruktúrát?

"Aztán meg írod h a fejlesztés végterméke nyílt forrású lenne. Azt még is hogyan? Nem ismerlek és nem tudom mik a képességeid. De ha vmi hibát vétesz és azt megtalálják a forrásban az komoly károkat tud okozni. Például a diablo 3 zárt forrású meg egy nagy cég foglalkozott vele mégis úgy tudom hogy az rmah-ban volt egy jó hiba amit elég sokáig ki is lehetett használni."

A kihasználható hibák nem feltétlen abból jönnek, hogy ismert-e a forrás vagy sem... hanem abból, hogy mennyire derül ki a hiba, illetve milyen arányban vannak azok, akik nem használják ki és szólnak róla, illetve milyen arányban azok, akik kihasználják és/vagy pénzt kérnek a tudásukért. Én ezen jelenleg nem aggódok, majd akkor aggódok, ha ebből probléma lesz... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Olyan modell van PC MMO világban (meg gondolom máshol is), hogy bizonyos szintig lehet eljutni pénz bedobása nélkül. Pl. max lvl 80-nál 20-ig lehet játszani ingyen (Everquest 2).
Vagy az xp és/vagy az ingame kredit jön gyorsabban, ha fizetős az acc -> gyorsabb fejlődés (World of Tanks).
Vagy egyes pályákra való belépés vagy küldetések felvétele csak fizetés után lehetséges (Dungeons and Dragons Online).
Lehet korlátozni a parti létszámot, batyuméretet, gear/weapon/skill minőség/szintet (utóbbiak már félig pay2win) is.

Mondjuk egy mobilos játéknál nyilván máshogy kell belőni az arányokat, mint egy PC-s játéknál, de ezek a konstrukciók - ahogy látom - egész jól működnek.
Ingyenes játéknál a legnagyobb ellenség a grind -> unalom.

Jo, csak ezt nagyon ovatosan kell csinalni. Csaladban volt erre jo pelda, flashes farmos jatek, lassan mar minden penzbe kerul, az ingyenesek meg siman csak lemorzsolodnak. Nincs ezzel baj, csak nem erzem korrektnek az ingyen jatszok fele.

En azt gondolom, hogy az ingyeneseknek is lehetove _kell_ tenni azt, hogy eljuthassanak ugyanarra a szintre, mint a fizetosok (legfeljebb lassabban/kesobb), illetve a fizetosok max 2-3 lepcsovel lehessenek elorebb. Igy nincs meg az az erzes, hogy a fizetosok a penzukkel cheatelnek.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Igen. Viszont en azt is tudom, hogy az ugyfel elegedettsege fontos, raadasul van sajat cegem, ahol tudom, hogy az elegedettseg mellett fontos az is, hogy minel tobb ugyfel talalja meg a szolgaltatasomat, es minel tobb ugyfel fizessen is erte, mert nekem abbol van penzem. Ha ugy vesszuk, a sajat jol felfogott erdekem az, hogy az ugyfel elegedett legyen - akkor ugyanis sok ugyfel sokat fizet.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

"Nem feltetlen, siman lehet pillanatnyilag nulla is vagy negativ, ha az egyszer befektetett munka kesobb meg tobb profitot hoz. Ez a befektetes a jovobe."

Ha Te olcsón el tudod előre dönteni, hogy mennyit kell foglalkozni ahhoz, hogy az adott ügyfélre P&L a legjobb legyen, akkor már dollármilliárdos lennél.

De azért kérdezek: mennyi pénzt szoktál elkölteni havonta (mobil)játékokra és hány (mobil)játékkal játszol heti szinten legalább egyszer?

Nem értem, hogy miért fecséreled az idődet válaszra, amikor emberünk olyanról próbál kioktatni, amiről neki talán tapasztalata sincs, te meg éppen csinálod. Az a kínai mondás ugye megvan, hogy "kicsit álljanak hátrébb azok, akik szerint lehetetlen megcsinálni, mert zavarják azt, aki éppen csinálja"? :)

--
„Spiró ótvar, Konrád átok, Nádastól meg mindjárt hányok!”

Nem tudom nem értek az üzlethez Nem tudom mit takar egy közepesen költséges infrastruktúra. Viszont azt tudom hogy célszerű lenne olyan játékot csinálni amivel az emberek játszanak és el lehet adni. Ha játszanak vele akkor megveszik a játékon belüli _tartalmat_ Pl. skineket pályákat nemzeteket stb... Az így csurgatott kiegészítők mindig hoznak vmi új színt a játékba. És ebből remélhetőleg folyik be annyi összeg hogy nem kell előnyt árulni a több bevétel reményében.

Ha egy játék eleve azzal kezdni hogy vegyél ezt h ez jobban menjen akkor a fene megette szerintem.

"Nem tudom nem értek az üzlethez"

...én se... :)

"Nem tudom mit takar egy közepesen költséges infrastruktúra."

Amit mondjuk egy megfelelő kezdőtőkével alapított cég könnyedén ki tud fizetni, ha megfelelő az üzleti terv és lesz megfelelő bevétel, de magánszemélyként különösebb tőke nélkül már nehéz finanszírozni.

"Viszont azt tudom hogy célszerű lenne olyan játékot csinálni amivel az emberek játszanak és el lehet adni."

Igen, és az egyik ilyen az, amikor plusz dolgokért fizetnek. Játszottam sokszor ilyen játékkal, és fizettem a plusz dolgokért. Ha jól van meghatározva a fizetős feature lista, akkor nem annyira zavaró: lesznek, akiknek több az idejük és kevesebb a pénzük és lesznek, akiknek több a pénzük és kevesebb az idejük, viszont ezzel kiegyenlítődnek az erőviszonyok.

Persze lehet úgy is, hogy az ingyenes játék játszhatatlan, de szerintem nem ebből kell kiindulni.

"Ha játszanak vele akkor megveszik a játékon belüli _tartalmat_ Pl. skineket pályákat nemzeteket stb..."

Én skin-ért még nem fizettem... :)

"Ha egy játék eleve azzal kezdni hogy vegyél ezt h ez jobban menjen akkor a fene megette szerintem."

Volt olyan, hogy hónapokon keresztül fizettél azért, hogy egy játékban kevesebb időt kelljen eltöltened?
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Általában azt szokott lenni, hogy minden csoportban nagyjából azonos arányban fordulnak a különféle (pénz- vagy idő-) előnyökkel rendelkező játékosok... két dudás egy csárdában nem szokott megférni tartósan, ha pedig több százról van szó, akkor pláne... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

ettől még a freeként játszó nem fog játszani pay2win konstrukcióban mások ellen, mert a cannon fodder szerepet kevesen élvezik. Egyedül játéknál is elég idegesítő a pay2win, de ott az ember max lassabban halad, vagy néhány pályával véreset hugyozik, vagy valami. De mikor a másik megveszi az automatacélzós puskát, neked meg csak egy irodai tűzőgéped van ellene, akkor az nem jó játék.

Mondok egy ellenpéldát... :)

Vegyünk egy hasonlóan kiélezett helyzetet, amikor van két fajta játékos:
- hotelrecepciósok, tűzoltók, ügyeletes orvosok vagy nővérek, portások, éjjeliőrök; többen visznek egy játékot, gyakorlatilag 7/24 online valaki és 5-10 percenként ránéznek a játékra
- normál dolgozó, aki a munkahelyén nem tud játszani, 6-10 órát alszik/pihen, utána a családdal törődik és naponta kétszer képes belépni a játékba, például amíg tömegközlekedik

Szerinted azonos esélyekkel rendelkeznek a győzelemre? Milyen módon tudnád kiegyenlíteni az esélyeiket?
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Többek között ezért nem nagyon játszok mmmo-t.

De egyébként azzal, hogy ha aki ellen éppen játszok, az kb azt tudja, amit én. Az, hogy mondjuk az adott izé megszerzése neki 2 nap volt, nekem meg 2 hét, az kevésbé érdekes, ha a játék éppen akkor élvezhető, mikor játszom.

Néha segít a csapatjáték. 5-20 nagy birodalom, ahol a játékosok városokat/területeket irányítanak. Vanak köztük gyengébbek, azok nem szállnak be a harcokba, csak a városukat építgetik a többiek védelmében. Aki meg akar, megy portyázni az ellenfél területére a haverokkal...

Ha azóta nem változtott a rendszer, akkor nagyjából úgy működik a dolog (javítsatok ki ha tévedek, csak 2 x trial-t nyomtam az EWE-vel), hogy lehet venni ISK-t (InterStellar Kredit) pénzért, meg termelhetsz is bányászattal, kereskedéssel, küldetésekkel, kalózkodással, stb. Akinek sok ideje van, meg szeret ilyenekkel szórakozni, az úgyse vesz ISK-t pénzért, mert neki az az öröm, hogy bányászik, kereskedik, küldetéseket csinál, kalózkodik, stb. Ellenben akinek kevesebb ideje van, az esetleg vesz ISK-t USD-ért és ugyanott van fejlődésben. De ha jól tudom ez nem legális/támogatott, de talán eltűrt?

Másik, ami viszont legális, támogatott: a játék tényleg F2P lehet, hiszen az előfizetést kifizetheted ISK-ban is. Tehát ha sokat játszol, akkor sok ISK-d lesz, fizethetsz abban, ingyen játszhatsz. Akinek kevesebb ideje van, az meg kifizeti a havi előfizut, viszont minden egyes megtermelt ISK-t szabadon felhasználhatja, nem kell a hónapból 2-3 hetet csak arra fordítania, hogy meglegyen a következő havi ISK.

Amúgy baromi lassú játék az is, már a trial időszakban is voltak olyan alap skillek, amiket 2-3 nap volt "megtanulni", később ezek felmennek 1-2 hétre is, ha jól emlékszem. És skillekből van baromi sok, tehát azzal, hogy pénzért veszel skill könyveket, nem kerülsz igazi előnybe, mert ugyanannyi ideig tart megtanulni, mint annak, aki csak ISK-ért vette. Talán picit esélykiegyenlítősebb így, ahogy Obsitos is írta, hiszen akinek nincs ideje napi 8-10 órákat játszani, annak sose lesz elég ISK-ja, akinek meg van ennyi ideje, az valószínüleg úgyse fog ilyenre költeni, mert minek. Amíg tanulja az adott skill-t, addig termelheti a következőhöz az ISK-t.

Szóval érdemes lehet az EWE-re is vetni egy pillantást, okosan ki van találva.

Tanulsagos:
https://en.wikipedia.org/wiki/Wyvern_%28video_game%29
erdekes:
http://steve-yegge.blogspot.co.uk/2007/12/codes-worst-enemy.html
azota persze:
http://youtu.be/KTJs-0EInW8
(de elkalandoztam)

Amugy jo jatekra _mindig_ van igeny, munkahelyi kieges ellen tok jo lehet 6 honap fizetes nelkuli szabit kivenni es "jatszani" egy kicsit. De a Kickstarterhez noname developerkent szerintem is egy demo a minimum.

"Amugy jo jatekra _mindig_ van igeny, munkahelyi kieges ellen tok jo lehet 6 honap fizetes nelkuli szabit kivenni es "jatszani" egy kicsit."

:)

"De a Kickstarterhez noname developerkent szerintem is egy demo a minimum."

Tudom, hogy kell demó, ezen dolgozgatok... :)

Jelenleg az alábbi linken látható ponton tart a web frontend. Persze mögötte a backend már kiszolgálja a térképet, éppen a játékosok egyéni térképén dolgozgatok, szóval nincs még egyedi térkép, de pár nap és lesz... :)

https://test.gacivs.info/frontend/

Mint ahogy látszik, kell hozzá Google account, ennek oka, hogy a fő platform Android, ott azzal a legegyszerűbb az azonosítást megoldani (nem kell külön felhasználókezeléssel bajlódni), de a szerveren nem tárolok le semmi különöset a Google azonosítón (id/sub) kívül, se jelszót, se email címet, a kiírt adatok tájékoztató debug adatok... :)

Vélemények jöhetnek, javaslatok, ötletek is, ha hibát találtok, az is... :)

Nem akarom elvenni a kedved, de ahogy mások is irtak, jo marketing, video elengedhetetlen.

Ami még ide kapcsolódik, hogy nagy adag elszántság is kellhet:
http://prog.hu/hirek/3411/Egyre+eselytelenebb+penzt+keresni+a+mobilos+a…

Magam részéről a telefonon, ritkán játszom. Ha hasonló játékban gondolkodsz mobilra mint pl. az ikariam, azt kipróbálnám. :)

Szijártó Zoltán
Aki tud az alkot, aki nem tud az csak szövegel.

Hogy én is okoskodjak:

- Játszom (boldogan) f4p játékkal, és már többet költöttem rá (benne), mint bármelyik másik gémre. Igaz, azok olyanok voltak, hogy fogtam a fejemet, hogy miért voltam olyan hülye, hogy hallgattam a szakújságokra, és előrendeltem. V.ö.: halálos fing.
- Telefonon - én - az olyan játékokat szeretem, amiket a párperces üresjáratokban (pl. tömegközlekedés közben) is lehet játszani. Úgy sejtem, hogy a telefonon játszók nagy többsége hasonlóképp van ezzel, ezért egy Civ jellegű játékot nem hiszem hogy mobilra kéne tervezni. Eselegmaximumtalán tabletre.

Jelenleg a játékmenetet arra építettem fel, hogy töltelék időben gyorsan be lehessen lépni, ezt-azt elvégezni és kilépni (plusz persze a push notification, ha igényli az ember), tehát ne azt a fajta Civ játékot képzeld el, hogy telefon előtt görnyedve 1-2-4-8 órán át megy a játék aztán vége és mindenki megy a masszőrhöz, hogy egyenesen tudjon járni, hanem 1-2-4-8 hónapon át megy a játék (mondjuk pár órás fix körökkel) és tényleg elég naponta többször 5-10 perc, hogy az ember beavatkozzon a játékmenetbe.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Hát, erről nem tudok véleményt mondani (illetve tudnék, de nem lenne sok értelme :D), mert bár a Civ kedvenc volt, de sose voltam nagy rajongója a stílusnak.

Ha sikerül úgy megoldani, hogy kb. mindegy legyen, hogy egy nap hatszor játszik vele, de mondjuk egy-két percet, vagy egyszer, de egy órát, és akkor se legyen gond, ha kihagy pár napot vagy akár hetet, akkor életképes lehet.

Viszont van egy olyan elméletem, hogy a kompetitív játékok inkább a HC játékosoknak valók, és a kooperatív játékok valók az alkalmi játékosoknak. És a mobil inkább kazuárplatform. Viszont ha jól értettem hogy milyen játékot akarsz, akkor macera a kooperatív mód. Hacsak nem valami túlélős-együtt küzdünk a gonosz környezettel jellegű lenne, ahol az általam termet nyersanyagot pl. használhatja a klánom, és én mondjuk csak annyit állítgatok, hogy a emberkéim most fát vágjanak vagy búzát termeljenek.
Ez cifrázható még pl. rövid küldetésekkel, amik tényleg rövidek - 1-2 perc, figyelembe véve pl. a metró vagy busz ritmusát - de lehet szerezni ritka kincseket, mint pl. farkasfog vagy mittomén.

Ez az engine aztán tetszés szerint skinelhető favágás helyett kristálybányászattal, stb. stb. V.ö.: starcraft vs. warcraft.

"Ha sikerül úgy megoldani, hogy kb. mindegy legyen, hogy egy nap hatszor játszik vele, de mondjuk egy-két percet, vagy egyszer, de egy órát, és akkor se legyen gond, ha kihagy pár napot vagy akár hetet, akkor életképes lehet."

A kitalált játékmenet szerint menni fog... aztán az "éles tesztüzem" során majd kiderül, hogy tényleg megy-e... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Szerintem az elképzelésedben van egy logikai baki, amivel nem számolsz :ha egy játékkal napi szinten csak pár percet kell eltöltened az nem lehet annyira addiktív hogy valaki pénzt költsön rá. Casual gamerek nem hiszem hogy hajlandóak valós pénzt belevinni ha napi szinten csak 15 - 20, esetleg 30 percre köti le a figyelmüket. Ha pénzt látni az egészből addiktív játék kell és rengeteg hardcore gamer.

A kedvenc játékom a Rise of Nations volt. A fejlesztések, a korszakok váltása, az építés és még a harc része is jó volt. Meg ez a térképen az országok támadása is jó volt.
Azt sajnáltam, hogy a korszakok kb a jelen időig tartott és talán túl nagyok voltak az átmenetek. Az Empire Earth mintha itt jobb lett volna, de a grafika és játszhatóság terén nekem nem jött be.

Nézd meg a Castle TD várvédős játékot, hogy ők hogyan csinálták. Elég nagy épületek, egységek voltak, rájuk lehet szépen bökni és mozgatni.

Szerintem ha sem grafikailag, sem funkcióban nem ugyanaz, mint pl a Rise of Nationsban, akkor nem a másolásról lesz híres. Azt javaslom, hogy te építsd fel a korszakváltásokat, a fejlesztési rendszert, a grafikai részt, a harci rendszert stb. A termelői lehetőségekkel is lehet kezdeni, melyeknél fontos tudni, hogy melyik milyen korszakban érhető el. Rengeteg termény, ásványi anyag, morál, előfeltétele lehet, hogy mi kell minek az építéséhez, gyártásához, mert van napraforgó olaj is, só, mészkő, bauxit, agyag és porcelán stb. Egységeknél mentős egység is lehet. Kovács műhely is lehet, ezzel növelhető az olyan harcosok, harci eszközök max száma, amelyekhez kovács munkája is szükséges. Később áramforrásra is szükség lehet, mint a nyersanyag esetén. Csak erőművek állítják elő.

Szívesen tesztelek. Vagy mentési lehetőséggel vagy pálya teljesítési idő meghatározásával érdemes lehet úgy csinálni, hogy fél órát vagy néhány órát is tudjak játszani és haladjak. Mikor mennyi időm és kedvem van hozzá.
Mivel multis, a pályáknál esetleg be lehetne állítani a korszakoknál, ha akarsz korszakváltást, hogy melyik korszaktól mely korszakig tartson, a váltási idő pár óra vagy hónap legyen, a pályába mely korszaknál lehet beszállni és épp hol van. Nálam a RoN esetén az volt a baj, hogy sokat kellett várnom, hogy kapjak egy multis pályát és volt hogy a megszakadt kapcsolat után cseszhettem az egészet.
......................
Egymás segítésére még: http://pc-kozosseg.com

Pl ha az épületre rákoppintasz, körbe nyilik a fejlesztési vagy rombolási lehetőségek. A te esetedben a gyártási lehetőség is. Bár lehetne külön menüpontban kezelni ilyeneket, bár számíthat, hogy helyileg hol legyen fejlesztés, gyártás. Az épületfejlesztésnél van olyasmi is, hogy kb a 4. szintre fejlesztéskor választható, hogy milyen jellegű épületté alakuljon tovább. A PC világban meg úgy volt, hogy ha pl egy barakkban volt fejlesztés, az minden barakkra érvényes volt. Vagy épp nem az épületben történt a fejlesztés, hanem külön menüpontban, ami miatt nem kellett az épületeket keresni.
Én a helyedben előre lerajzolnám, hogy hogyan nézzen ki a fejlesztés, egységek gyártása, munkások használata stb. Itt ami számíthat a logikus, átlátható felépítés, könnyű használat.

......................
Egymás segítésére még: http://pc-kozosseg.com

Ja és nekem nem okosmobilom van, hanem 7 colos tabletem 1024x768 felbontással HD minőséggel. Azért írom, mert ez is egy képernyő, nem elég csak moboilra optimalizálni. Lehetőleg jól fusson tableten is. Sok 7 colos és minimum 800x600 körüli tablet is fogyott, habár a felbontásra nem emlékszem tisztán. Megoldhatod külön mobilra és külön tabletra is. Vagy automatikus felismeréssel vagy felhasználói beállítással lehessen megoldani, hogy a jobb eszközökön jobb minőségben menjen, a lassabb eszközökön ne akadjon nagyon.

......................
Egymás segítésére még: http://pc-kozosseg.com

Tényleg ennyire iszonyat nehéz megérteni, hogy vannak szabvány felbontások, amiknek van nevük, és ami felbontás nem ezek közé tartozik, azt nem kéne úgy nevezni? Még ha a gyártók/forgalmazók minden szarra rá is írják, mert a nyomik csak akkor veszik meg? Az általad írt amúgy a WXGA

http://en.wikipedia.org/wiki/Display_resolution#Computer_monitors

És ebből látszik hogy miért rühellem a címkék ráaggatását valamire, mert a nyomi megveszi a HÁDÉ készüléket, aztán csodálkozik, hogy a felbontása mégse annyi, amennyit gondolt(*), hanem a gyártó szerint pl. 1366x768 már hádé, ami persze lehet hogy igaz is, de ha valaki 1080 sort akar, akkor 1080 sort akar.

Aztán meg persze én vagyok a hülye amiért belemegyek ebbe a dedós vitába, amikor valamilyen felbontást írtál meg HÁDÉ minőséget, ami kb. azt jelenti, hogy egy liter savanyú képzelet.

*) már ha észreveszi egyáltalán, ehe.

Hat ezen besz*rtam: meg mindig megy a Tulelok Foldje:
http://www.beholder.hu/?m=tf&cikk=1

Valamikor 15 (?) eve jatszottam vele egy rovid ideig, amugy nagyon elveztem, csak addigra mar felistenek szaladgaltak az elso szintu karakterem korul (na jo, nem egeszen, de akkor mar eleg regota ment ahhoz, hogy a torzsgarda teljesen mas dimenzioban letezzen).

Ott ugy oldottak meg azt, hogy a kezdo/alacsony szintu karakter egyutt tudjon jatszani a tobbiekkel, hogy a terulet volt elosztva ugy, hogy ahol kezdtel, ott mindenkeppen csak a kezdokkel kerulhettel ossze - aztan ahogy vandoroltal beljebb, jottek a kemenyebb legenyek.

Ezt peldaul nem tudom, hogy lehetne egy Civ-tipusu jatekban megoldani, de talan erdemes rajta gondolkodni.

Illetve, ha nem ismered a TF-et, nagyon jo otleteket lehet kapni arrol, hogyan mukodhet egy levelezos (ertsd: hagyomanyos, postai!) jatek ilyen jol. Ehhez kepest a "napi ketszer belepek mobillal" urtechnologia :)

"Írhatod a parancsokat egy papíron is, majd ha készen vagy, betáplálod az interneten."

Lassan eljutok az első mérföldkőig, amely az lenne, hogy böngészőben a belépett játékos lássa a saját egységeit és a globális térkép látható részeit, mégpedig abban a formában, hogy ahol épp egysége van, ott egy bizonyos kört frissen lát, ahol már járt, ott van egy akkori képe, hogy miképp nézett ki, amikor utoljára látta... :)

https://test.gacivs.info/

Belépés Google/G+ azonosítással, a szerver nem tárol semmilyen személyes adatot, esetleg kiírja futásidőben, hogy milyen tokent kapott vissza.

Belépés után elvileg átdob a térkép nézetre, ha mégsem, akkor a "Jump to the map" link használható. Egyelőre a térképdarabok összeillesztése még nincs teljesen száz százalékra kész, szóval vannak még hiányosságok, de észrevétel, panasz, bánat, javaslat bátran jöhet mondjuk az info@gacivs.info email címre, hogy el ne vesszen... :)

Jah: néha törlöm az adatbázist (főleg, ha sémát illető módosulás van), szóval legközelebbi belépésnél, ha esetleg másképp néz ki a játéktér, akkor csak töröltem az adatbázist... :)

Technikailag egyébként most négy darab (DigitalOcean-nál legkisebb) droplet van alatta (512M memória, 1CPU, 20G SSD), benne Cassandra és WildFly 8 cluster.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Már jó, az apache üdvözlő szövege jött akkor be.
A térkép lassan jött be nálam. Ez most android böngészőre is optimalizált lesz?
A térkép elsőnek jó, aztán menet közben úgyis kijönnek a kényelmetlenségek.

......................
Egymás segítésére még: http://pc-kozosseg.com

"Már jó, az apache üdvözlő szövege jött akkor be."

Hm... fura.

"A térkép lassan jött be nálam."

Nagyjából 10MBájt képet tölt le... szóval elsőre lassú, de ez függ attól is, hogy milyen gyorsan tudsz letölteni. Amint már letöltődött és a böngésző elmenti, már nem lesz lassú.

"Ez most android böngészőre is optimalizált lesz?"

Android-ra natív kliens lesz nemsokára... de a REST backend teszteléséhez kényelmesebb volt "Deploy-on-save" megoldással a HTML5+CCS felület.

"A térkép elsőnek jó, aztán menet közben úgyis kijönnek a kényelmetlenségek."

A kényelmetlenségek majd megoldódnak valahogy... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

"Egyrészt zavaró volt, hogy a „térképablak” nem ugrott össze akkorára, amekkora a kijelző, le, s jobbra kellett scrolloznom, hogy lássam az egységemet. S hiába böktem a nyilakat, az egység nem mozdult semerre :-("

Messze nincs még kész... az egységek mozgatása most következik, aztán a városalapítás. Egyedül dolgozok esténként, csodára azért nem kell várni... mint írtam, jelenleg az a fontos, hogy látszódjon a beletett munka, hogy sikeres legyen a projekt a crowdfounder oldalon, ehhez nem kell 100% készültség (sőt), de azért valamennyire játszható demó kell.

Valószínűleg addig viszem el, hogy a publikus teszt környezetben diplomácia és tudományos fejlődés nélkül lehessen fejleszteni a városokat és az egységeket, illetve lehessen harcolni és várost foglalni... ezzel el lehet bíbelődni játékosként hetekig, aztán meglátom, merre érdemes haladni, lesznek-e támogatók vagy sem... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Szerintem a körökre osztott stratégia és multiplay problémás egymással. Ha RTS-re alakítod a játékmenetet akkor már nem lesz ugyanaz a Civilization játékmenet.
A körökre osztott stratégia sakknál még remekül működik, pláne ha óra is van. De a játékosok számának növekedésével egyre nehézkesebb az, hogy egymásra kell várni.
Single player Civilization viszont kiváló játék lenne Androidra, főleg táblákra. Az sem hátrány ha a grafika Civ3 szintű, a Civ1 grafika akkor csak hardver kényszere miatt volt olyan. Bár divatosak mostanában a Papers, please típusú C64 korát idéző grafikai megjelenésű játékok, egy Civilizationt feldob a szép grafika. 3D kinézetű 2D bőven elég, valódi 3D felesleges.

Körökre osztott játék: Dungeon gems. Google playen rajta van androidhoz. Lehet belőle meríteni.
Egyébként. Multiplayer alatt minél többen vannak, annál kevesebbet kell egymásra várni. Csak gondolj bele, hogy egyre több hasonló szintű játékos lesz egyre gyakrabban fent, akik közül lehet választani. Egy gond lehet, hogy valaki túl hamar lesz 100-as szintű és még nem érte el senki ezt a szintet vagy épp nincs online. Ha jól tudom, ezt úgy szokták megoldani, hogy egy pályát, amit mondjuk csak 100-as szintűek játszhatnak, csak megfelelő számú 100-as szintű játékos játszhat. Vagy másképp tálalva kiírja a 100-as szintűeknek, hogy hamarosan folytatható. Ha nagyon jó a single player része is, ha ez is van, akkor addig talán ezzel is le tudja magát foglalni.

......................
Egymás segítésére még: http://pc-kozosseg.com

Nem ismerem a játékot, a nevéből ítélve valami rpg lehet. Azokban általában karakterek játszanak. Ott kevésbé probléma ha valaki nem lép időben vagy egyszerűen csak kilép a játékból. Ilyenkor általában "elpárolog" az érintett karakter de a játékvilág lényegesen nem változik. Egy Civilization típusú játék teljesen más. Képzeld mi történik ha egyszer csak elpárolog Kína a játékból.
Mivel itt karakterek helyett nemzetek játszanak egy adott játéktéren ahol területeket uralnak, a kezdő játékosok végig egymáshoz ragadnak. Nem léphetnek ki-be szabadon a nemzetek mint a karakterek egy rpg-ben.

" Multiplayer alatt minél többen vannak, annál kevesebbet kell egymásra várni. Csak gondolj bele, hogy egyre több hasonló szintű játékos lesz egyre gyakrabban fent, akik közül lehet választani." -- ezt hogyan óhajtod alkalmazni körökre osztás esetén, mikor mindenkinek meg kell várni az "én lépekjét"?

Nem egy dologra gondoltunk. Te már magán a játszmán belüli eseményekre gondoltál. Én meg arra, hogy a játékosok számának növekedésével egyre több játszmát játszhatunk. Mert kihívhatod gipsz jóskát vagy szent pétert vagy akárkit egy párbajra.

......................
Egymás segítésére még: http://pc-kozosseg.com

Ja, csak te Ritternek erre a felvetésére reagáltál: "Szerintem a körökre osztott stratégia és multiplay problémás egymással ... a játékosok számának növekedésével egyre nehézkesebb az, hogy egymásra kell várni." Ami meg imho az, amiről én beszéltem, és te meg idekevertél cáfolatnak játékindítást.

"Szerintem a körökre osztott stratégia és multiplay problémás egymással."

Vagy egy elméletem, hogy miképpen lehet jól ötvözni, ki fog derülni, hogy megy-e a gyakorlatban. :)

"A körökre osztott stratégia sakknál még remekül működik, pláne ha óra is van. De a játékosok számának növekedésével egyre nehézkesebb az, hogy egymásra kell várni."

Ez könnyen megoldható a játékidő hónapokra való széthúzásával és a fix körökkel... mint írtam már: ne olyan MMO játékmenetet képzelj el, amely csak órákig tart.

"Single player Civilization viszont kiváló játék lenne Androidra, főleg táblákra."

Ugyan nem túl jó minőségű, de van FreeCiv (https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.org.zielinscy.freeciv).

Egészen konkrét Civilization klónt nem biztos, hogy lehet készíteni jogi problémák nélkül... azt viszont jelenleg nem tudom megítélni, hogy mekkora különbségtől más egy körökre osztott stratégiai játék, amelyben vannak városok, egységek, tudományos fejlődés és diplomácia. :)

"egy Civilizationt feldob a szép grafika. 3D kinézetű 2D bőven elég, valódi 3D felesleges"

Jelenleg a FreeCiv egyik izometrikus csomagjára épül a grafika... :)

Intézek is egy képernyőmentést (publikus megosztás, nem kell hozzá Facebook azonosító): https://www.facebook.com/gacivs/photos/a.544825628980012.1073741827.544…
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Nem tudom ismered-e, van egy ilyen szintén free licencű játék: http://glest.org
Illetve ennek forkjait összefogó MegaGlest.
A játék rts, viszont a grafikája jó minőségű és szintén szabad licencű (különböző CC liencek) sok eleme felhasználható lenne egy Civilization játékban is.
Szerintem a FreeCiv már kiállta a jog próbáját, amit abban lehet, az egy másik free cives játékban is lehet, pláne ha az is nyílt forrású.
Én a helyedben több "sebességűre" csinálnám a játékmódot. Van akiknek napi pár lépésre van idejük. Vannak akik napi sok órát hajlandóak játszani így ők legalább napi 50 lépést szeretnének. Illetve hasznos lenne ha 50-66%-os többségi szavazattal lehetne változtatni a játéksebességen ha később mégis úgy látná az egy játékban levő gamerek többsége, hogy mégsincs annyi idejük vagy pörgősebb játékmenetet akarnak.

Van egy Boom Beach nevu jatek (iOS/Android), az alapjan megoldhato lenne szerintem. Ha jol vettem ki a leirasbol, akkor egy jatekos csak a kb. hasonlo szintu jatekosokat latja maga korul +/- par szint. Tehat nem lehet az, ha valaki jol bevasarolt a jatekban es mar mondjuk 50-es szintu akkor lenyomja az ugyanakkor kezdo, de csak az ingyenes opcioval jatszo masikat. Aki gyorsan fejlodik, az gyorsan felugrik a tobbi fejlett jatekos melle, akik esetleg az ingyenes reszen jutottak el arra a szintre tobb idot raszanva. Civilization eseten sem lenne problema ha a jatekosok cserelodnenek kozben, a jobban fejldok elhuznak es nem latszanak csakugy mint a lemaradok.

Jó de ez nem azonos a klasszikus szerepjátékos szinttel. :-)
Ezt egyébként hibája volt ez minden Civilizationnek, hogy a játékból hiányzott a lehetősége annak, hogy egy muskétás lelője a vadászrepülőt. Pedig a valós történelemben volt erre több példa is, például Vietnam dzsungeleiben. Persze a vietkong muskétások kezében már AK-47 és föld levegő rakéta volt.
A másik hiányossága szerintem, hogy egymás mellé települő megavárosok negatív hatással vannak egymásra és nem tudnak fejlődni, még a valóságban pont fordított jelenség figyelhető meg.

Területileg viszonylag jól elválaszthatóak egymástól a különféle fejlettségi szinttel rendelkező játékosok, de nyilván annak van értelme, ha nincs nagy különbség a szintekben. Majd addig kell játszadozni a különféle egységekkel és a szintekkel, hogy kiegyensúlyozott legyen a játék.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

chrome (Version 36.0.1985.125 m) csak a logót látom. (bár a sourceban látom, hogy kéne lenni egy géplusz loginnek :) )

Na, lehet mozgolódni már a térképen, a nyilak végére kattintva (majd megoldom, hogy ne a nyilakat tartalmazó téglalap alakú kép legyen érzékeny a kattintásra.. :)

Teszt:
https://test.gacivs.info/frontend/

Vélemények, ötletek mindig jöhetnek... :)

Na, a hétvégi munka abból állt, hogy CentOS 6.5-ről CentOS 7-re költözött át a négy kiszolgáló, s ezzel egyidőben a WildFly 8 helyett WildFly 8.1 került, illetve Cassandra 2.0.6 - 2.0.9 frissítés is volt, meg Java 8u11... :)

...és ami lényegesebb lehet: a REST kapcsolat helyett WebSocket lett (bővebben: http://prohardver.hu/tema/mmo_civilization-szeru_jatek_mobilra/friss.ht…), így sokkal-de-sokkal jobbak a válaszidők... majd képes lesz a felület visszatérni REST-re, ha nem jó a WebSocket, de ez még nincs kész.

Nade, akkor próba, akinek van rá kedve: https://test.gacivs.info/frontend/

Az eheti fejlesztés a városlétrehozás lesz, illetve az egységek mozgásának a kordában tartása, mert most nincs rá limit. Aztán következik a városokban az egységek és az épületek létrehozása, aztán megállok kicsit pihenni és jön az Android alkalmazás, mert azt egyelőre elhanyagoltam.

Ötlet, vélemény, javaslat, bármi jöhet nyugodtan. :)

Ööö... izé... volt egy kis probléma a WebSocket nyitásával és mivel a WebSocket-ről REST-re való visszatérés nem működött megfelelően, ezért nem jött le a térkép. Jelenleg is csak WebSocket-el megy, ha esetleg azt írná ki, hogy "Remote host closed or refused WebSocket connection" és az oldal újratöltése nem oldja meg, akkor sajnos nem fog menni... :(
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Egyelőre nem tudom, hogy mi lesz a pontos üzleti modell... lásd: itt is mekkora viták voltak, hogy ki miért hajlandó vagy nem hajlandó fizetni...

Nem tudok olyan leírni, amit aztán tudok is tartani, mert könnyen kiderül menet közben, hogy értelmetlen vagy aránytalan előnyöket ad...
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Egy körökre osztott játéknál van 5 percenként növő pont, ami most nálam max 20-ra limitált és ez nő majd. Most már 7 pontot vesz le, ha magasabb szinten játszok. Majdnem 3 játszma jön ki, de ez 100 perc alatt újratermelődik folyamatosan. Van olyan fizetős rész, hogy pillanatok alatt meg lesz az a 20 pont. Végülis így egy nap alatt többet lehet játszani, nem kell kivárni a termelődést.

......................
Egymás segítésére még: http://pc-kozosseg.com

Akkor adj dedikált pólót, adományozó nevét öröklő egységet, nevet a creditsben és hasonlókat.
Így csak az jön le, hogy nincs képed arról, hogy mit is szeretnél, majd lesz, ami lesz.
Erre kevés ember fog pénzt adni.

Az indiegogo / kickstarter oldalnak profinak és teljesen kidolgozottnak _kell_ lennie, különben eltűnik a tömegben.

"Akkor adj dedikált pólót, adományozó nevét öröklő egységet, nevet a creditsben és hasonlókat."

Hm...

"Így csak az jön le, hogy nincs képed arról, hogy mit is szeretnél, majd lesz, ami lesz."

Egészen pontos képem nincs arról, hogy milyen lesz, amikor elkészül. De többet tudok arról, hogy milyen lesz, mint arról, hogy milyen üzleti modell alapján fog pénzt hozni.

"Az indiegogo / kickstarter oldalnak profinak és teljesen kidolgozottnak _kell_ lennie, különben eltűnik a tömegben."

Kevés projektnél van egy működő és kipróbálható félkész termék. Amelyiknél van, arra többnyire adnak pénzt, ezért nem a leírást szeretném végletekig finomítani, hanem - ha hibákkal is, de a játékot tenném ki, hogy próbálgassák.

Nem azt szeretném sugallni, hogy ha nem lesz pénz, akkor nem kezdem el, hanem ha nem lesz pénz, nem tudom befejezni.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Nyilván ezek most a legfontosabb dolgok... :)

"Terméket fejlesztünk, közben irodát nézünk, és felvettünk egy PR-ost, egy titkárnőt, marketingest, SEO-szakértőt, sales vezetőt, sales asszisztenst, bullshit-menedzsert, pénzügyi vezetőt, COO-t, életmód tanácsadót, takarítónőt és egy félállású masszőrt (Senior Vice President of Well-being), mert az inspiráló munkahelyi környezet fontos! User count = 0"

http://startupdate.hu/ket-startup-naplo/

Ha eljön az ideje, akkor majd lesz designer és grafikus is.

Én az utóbbi pár hétben megnéztem pár tucat indiegogo és kickstarter projektet, hogy képet kapjak arról, mitől lesz sikeres egy projekt... nem jegyzeteltem ki részletesen a benyomásaimat, de láttam egy csomó projektet remek grafikai tervekkel, nulla készültséggel és nulla támogatással és láttam néhányat nulla design-el, jelentős támogatással és kipróbálható demóval.

De beszéljünk erről: szerintetek mennyi pénzt kellene zsebből befektetnem grafikusra, designer-re és zenészre meg marketing szakemberre, hogy sikeres legyen a kampány? Lehet, hogy rossz irányba indultam... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Az tudom, hogy egy játék esetében általában/a nagyközönség számára legalább annyira fontos a külbecs, mint a belbecs.
Az is tud működni, ha a "belbecs" kiemelkedően jó és alacsony a "belépési küszöb" (pl. Dwarf Fortress, Minecraft, Eternal Lands) - de ehhez nagyon sokat kell dolgozni előzetesen.
A játékod műfajában én úgy látom, hogy kevés lesz a tied jelenlegi grafikai és design színvonala, és forradalmi ötletet sem látok benne. :)

A helyedben megkeresném a tiédhez hasonló témájú adománygyűjtő projekteket, és összehasonlítanám őket az kért pénz - grafikai színvonal/design - készültség - kidolgozottság - eredményesség relációban! :)

"A helyedben megkeresném a tiédhez hasonló témájú adománygyűjtő projekteket, és összehasonlítanám őket az kért pénz - grafikai színvonal/design - készültség - kidolgozottság - eredményesség relációban! :)"

Ezt már megtettem: http://hup.hu/node/133623#comment-1763048

"A játékod műfajában én úgy látom, hogy kevés lesz a tied jelenlegi grafikai és design színvonala, és forradalmi ötletet sem látok benne. :)"

Nincs benne forradalmi újdonság, az n+1. hasonló játék lenne... :)

...na jó, nem nagyon találtam olyan MMO-t, ahol Civilization szerű térképen lehet lépkedni az egységekkel, a legtöbb ilyen játék a városra koncentrál, a térképen csak a városok vannak, a katonaság csak a városban van vagy láthatatlanul mozog két város között, nincs olyan MMO, ahol a tudományos fejlődést bizonyos szint után már csak közösen lehetne elérni... satöbbi... szóval a három (Age of Empires, Civilization, Rise of Nations) alapjain nincs jó webes MMO...

...és van egy csomó Android-os játék, amelyek szintén ez alapján működnek. Lehet, hogy nem működik a műfaj MMO alapokon, mert az MMO alapú www.onlinecivilization.com játékmenete is teljesen más, mint Civilization. De ha nem működik, akkor nem működik. De ki szeretném próbálni, hogy tényleg nem működik... :)

Nem hiszem, hogy saját zsebből kellene pénzt fordítanod grafikus/designer segítségért -- ígérhetsz sikerdíjat vagy kereshetsz Hozzád hasonlóan lelkes alapítótárs(ak)at.

De összességében inkább arra próbáltam utalni, hogy a concept/ötlet általában sokkal jobban átadható vizuálisan, mint egy limitált demóval, és várhatóan sokkal több érdeklődő megnéz egy 2 perces videót a demóval ellentétben. Persze ez valóban célcsoport függvénye.

"Ki a játék célközönsége? Indiegogo-s leírásból számomra úgy tűnik, hogy egy nagyon szűk (kockák, open-source fanokat) réteget célzod csak meg. Kérdés, hogy csak rájuk építve össze tudsz gyüjteni 50e-t?"

Hm... igen, kicsit többet is írhatnék arról, hogy milyen lesz a játék, de arra gondoltam, hogy inkább több screenshot-ot teszek bele és végülis ki lehet próbálni, az többet mond minden szónál.

A technikai részletek arról szólnak, hogy nem arra akarom használni a bejövő pénzt, hogy abból drága dolgokat vegyek.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Egy trailert összerakhatnál a kampánynak, mivel nem mindegy hogy hogyan tálalod a játékod. Screenshotok mindenképpen kellenek (esetleg animgif-ek hogy még "interaktívabbnak" tűnjön). Jelenleg túl száraz a szöveg. Szerintem az emberek nagyon kis hányadát érdekli, hogy milyen vps-ed van, milyen technologiára épül a játék. Helyette inkább azt taglalad, hogy mivel nyújtd többet mint a kunkurensek (erre kellene kihegyezd az egész kampányod)

Írtam egy ilyesmit, hogy miről is szól a játék:

The players can move or act with their units on the map, build new cities and units, build and improve resources nearby their cities and facilities in their cities. The improved resource (farmland, forest, mine, ...) gives more production to the nearby city and the improved facility (barrack, wall, court, ...) gives more power to the player's units and cities.

The game is semi-turn-based, each unit type has a different time to next move or act after the previous action, so that (for example) you will move your Settlers unit at 10PM if the last action has been performed at 8PM with this unit because of the Settlers unit has two hours per action "speed".

The players will choose technologies to research to improve their cities and units and allow to build new units or facilities. You can earn technology points and you can improve your technology point income by improve facilities in your cities and improve resources nearby your cities.

The players can initiate negotiations with the neighborhoods, so that you have the decision to declare war, make peace, remain neutral or organize an empire with them. Each empire has a government type (despotism, monarchy, republic, ...), so that the suitable players will be officers in the government of their empire.

Átnézettem néhány ismerőssel, a javaslataik benne vannak már a szövegben (volt közöttük is véleményeltérés, olyanok között is, akik évek óta Angliában dolgoznak), szóval nyugodtan írd le, hogy mi nem jó és szerinted miért nem jó (nem helyes, nem odavaló kifejezés, nem érthető, stb), akkor tudok érdemben változtatni. Azzal nem tudok mit kezdeni, hogy "nem jó, nézessem át valakivel".
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Három hibás kifejezést írtam le helyből, ami problémás. Amúgy két perc google azt is megmondja neked, miért.

I did not finished yet -> Ez nyelvtanilag mindenképp gázos (mit keres itt a "finished"? Én vagyok befejezett?).
http://www.usingenglish.com/forum/threads/105005-Did-not-even-finished-…
Amúgy meg inkább present perfect, a yet amúgy is azt implikálja:
http://english.stackexchange.com/questions/24753/i-didnt-finish-versus-…

Az SSL certifications-t javítottad, ok.

Ez már vitathatóbb:
I want to release early and release often, so that you can move with your units and establish cities only -> Korai és gyakori release-eket szeretnék csinálni, úgy, hogy csak az egységeidet tudod mozgatni és várost tudsz alapítani.

Inkább így:

I want to release early and release often, so for now you can only move your units and establish cities.
Szórend, töltelékszó kellene bele (for now).

Ezért írtam, hogy nézesd át.

Itt blogolgatok... :)

...áttértem canvas-ra, eddig egy nagy halom IMG volt a térkép, most már egy darab canvas, ami pont illeszkedik a böngészőhöz, kicsit gyorsabb lett így és jóval kevesebb memóriát fogyaszt az adott lap (legalábbis Chrome esetén). Ezen túl két dolgot tettem bele:
- középre igazítja az éppen mozgatott egységet, így nem kell keresgélni a térképen, hogy merre is van
- az egységre kattintva vagy ki lehet jelölni mozgatásra vagy ha már aktív, akkor egy felugró ablakban lehet (majd) az állapotát látni és parancsokat kiadni

Az utóbbi három napban igen sokat tanultam a WebSocket-ről, a jQuery-ről és a Canvas-ról... mondjuk nem szerettem még meg a JS-t, de már eligazodok a működésében... :)

Aki tenne próbát: https://test.gacivs.info/frontend/

Az e heti feature terv a városalapítás, most annak fogok nekiállni. :)

Mai haladás: teljes képernyős térkép, amelyik nem lóg ki, nem lóg le, nem hiányos. :)

Most már határozottan kezd játék formát önteni... :)

https://test.gacivs.info/

Alakul a játék és a projekt oldala is... :)

Indiegogo preview: http://www.indiegogo.com/project/preview/185d6891
Teszt oldal: https://test.gacivs.info
Twitter oldal: https://twitter.com/gacivs
Facebook oldal: https://www.facebook.com/gacivs

Azt hiszem kell egy listát írnom, hogy melyik külföldi oldalakon kell majd elhintenem ezeket a linkeket, amikor elindítom a projektet... Nektek van ötletetek, hogy milyen élő fórumok vannak MMO stratégiai játékokkal kapcsolatban?
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Tégy úgy, mintha te is ilyen játékot keresnél. Van ahol csak kommentelni tudod, hogy egy új játék indult, érdemes lehet kipróbálni. Néhány mondatban kell leírnod, hogy milyen, hogy legyen fogalma magáról a játékról és ha neki elsőnek jónak ígérkezik, akkor megnézi. A másik része, hogy a facebokkal kell összekötni. Pl kap érte ásványi anyagot, ha időnként rákattint a share gombra és ilyenkor érdemes rákérdezni, hogy miért érzi jónak. Ami nektek is jó jelzés, meg a facebookra is kikerül.

......................
Egymás segítésére még: http://pc-kozosseg.com

Szvsz mindenképpen hamarabb, mint jövő év nyara (a nyár amúgy is uborkaszezon, midenki nyaralni megy). Ha figyelembe vesszük a hírlevelek és a social kampányok hatékonyságát rengeteg user fog addig lemorzsolódni. Ezzel midenképpen számolnod kell. Idei megjelenést javasolnék, még abban az esetben is, ha a tervezett featurek nincsenek mind kész!

"Szvsz mindenképpen hamarabb, mint jövő év nyara (a nyár amúgy is uborkaszezon, midenki nyaralni megy)."

Nyilván... sőt, a legjobb az lenne, hogy holnap... :)

"Ha figyelembe vesszük a hírlevelek és a social kampányok hatékonyságát rengeteg user fog addig lemorzsolódni."

Akik támogatták, azok nyilván nem. Aztán pedig addig is ott a teszt környezet, ahol addig is lehet játszani, bárki számára nyitott.

"Ezzel midenképpen számolnod kell. Mindenképpen idei megjelenést javasolnék, még abban az esetben is, ha a tervezett featurek nincsenek mind kész!"

Arra ott a teszt környezet: az most is működik és használható. :)

"Előbb regisztrálok a fészbúkra, mint a G+-ra... :("

Miért jobb egy Facebook regisztráció, mint egy Google account létrehozása?

Egyébként a G+ nincs megkövetelve, de ilyen a Google OAuth gomb egy ideje.

"Szerintem (hangsúlyozom: szerintem!) ezzel sok potenciális felhasználót veszítesz."

Egyrészt a potenciális felhasználók nagy többségének van Google account-ja, a cél platform ugyanis Android és akinek van Play hozzáférése, annak van Google account-ja is. Másrészt észre se fogom venni valószínűleg, ha az az 0,5-1% nem regisztrál, aki paranoiás és/vagy Google ellenes.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

G+ vs FB... A gomb olyan, mintha G+ kellene, nem sima google acc.
És bár már eltörölték, de anno mindenféle szankciókkal, többek közt az account törlésével fenyegetőztek, ha nem valós névvel regisztrál valaki. Én meg az androidot egy annyira lyukas platformnak tartom, hogy arra saját nevet már nem nagyon bíznék. Még ilyen formában sem.

"G+ vs FB... A gomb olyan, mintha G+ kellene, nem sima google acc."

Egyrészt mint írtam vala, ilyen lett egy ideje, másrészt ez nem igazán érv amellett, hogy ha odatennék egy FB gombot, akkor azzal miért lépnél be... :)

"És bár már eltörölték, de anno mindenféle szankciókkal, többek közt az account törlésével fenyegetőztek, ha nem valós névvel regisztrál valaki. Én meg az androidot egy annyira lyukas platformnak tartom, hogy arra saját nevet már nem nagyon bíznék. Még ilyen formában sem."

Amíg negyedévente ~250 millió Android telefont adnak el, addig ez lesz a célplatform.

Gondoltam, érzékeled a khm... nevezzem iróniának? FB-re sem vagyok hajlandó regisztrálni, képzeld mekkora kedvem van a G+-hoz! ;)
(OK, vettem az adást, hogy csak látszat, de én még az első élménynél tartok, hogy úgy nézett ki, mintha...)

Ha sima google accounttal megy, az számomra sem jelent gondot, talán ránézek.

"Gondoltam, érzékeled a khm... nevezzem iróniának?"

Ahja...

"Ha sima google accounttal megy, az számomra sem jelent gondot, talán ránézek."

Köszönöm. Mondjuk többet nem fogsz látni, mint ami screenshot van a kampány oldalán. Kivéve, ha mondjuk a JS is le van tiltva nálad, mert akkor semmit nem fogsz látni... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Facebook-osat. Ezt és az wmail címes regisztrációt rakd még be. Ha nem teszed meg, akkor kevesebb játékosod lesz.
Van aki yahoo mailt, fremailt vagy mást használ, így google fiókra nincs szüksége. Facebook fiókja meg szinte mindenkinek van. Én is facebookal regisztrálok és lépek be, ahol van ilyen.

......................
Egymás segítésére még: http://pc-kozosseg.com

"Facebook-osat."

Ezek közül esetleg még ezt gondolom végig, de csak azoknak, akik nem Android irányból jönnek. Az eredeti ötlet az volt, hogy Android játék lesz, aztán jött egy kis kanyar, mert rájöttem, hogy a HTML5 és a JavaScript egészen új alapokra helyezi a játékfejlesztést, így lett böngészős verzió is, aztán most ott tartok, hogy az Android alkalmazás van erősen lemaradva. :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Apró újítás történt: be lehet lépni Facebook azonosítóval is, ha valakinek a Google nem megfelelő.

Tesztek alapján működni látszik, azonban még mindig van egy néha előbukkanó "Internal Server Error" hiba, aminek valószínűleg a WildFly az oka, van nyitott hibajegyem, remélem javítják. A jó hír az, hogy oldal újratöltésre megjavul. :)

Az első Indiegogo kampány nem igazán jött be, de sokat tanultam belőle, főleg azt, hogy egész iparág épült ki a lehúzásra, hiénák serege ír levelet, hogy nála van a bölcsek köve, és pár tíz-száz dollárért megoldja a finanszírozást... a sok hiéna között vannak talán ígéretesek is, például az http://www.appvj.com/ készít bemutató videót hozott anyagból. :)

Az OpenGL ES 2.0 fejlesztést tekintve rájöttem röpke 5-6 hét alatt, hogy nem lesz időm megtanulni, így áttértem HTML5 embedded böngészőkomponensre. Most értem utol magam, a sztori időrendben:
https://www.facebook.com/gacivs/photos/a.544825628980012.1073741827.544…
https://www.facebook.com/video.php?v=580693552059886
https://www.facebook.com/gacivs/posts/581152548680653
https://www.facebook.com/gacivs/posts/589556347840273

További fejlemények és információk: https://www.facebook.com/gacivs

Szóval haladok, ha nem jön szemben semmi extra szívás, akkor idén már lesz alapszinten játszató játék... :)

Az első kampány amolyan "vesztenivalóm nincs" alapokon indult és valóban sokat tanultam belőle, nem vártam komoly sikert vagy jelentős bevételt. :)

Három irány jutott eszembe:
- ugyanez a kampány, de fixed funding, mert ez elvileg biztonságosabb a befizetőknek
- flexible funding és mindig kisebb falatok (kb. egy-egy sprint finanszírozása)
- adopt a feature jellegű flexible funding, ahol a perk egy-egy feature támogatása

Viszont szeretnék egy nagyjából játszható játékot, mire elindítom a következő kampányt, mert december végéig fix szerződésem van egy projektmunkán, addig úgy sem tudok csak ezzel foglalkozni, az elkövetkező három hónap alatt pedig megvalósíthatónak érzem az első olyan release-t, amelyik már akkor is élvezhető játékmenetet ad, ha az egyszerű és rövid, egyelőre kb. 6-8 hetes csúszásban vagyok a publikált road map-hez képest, mert amit augusztus 17-re szerettem volna, azt csak ezen a héten sikerült... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Ha esetleg tudod reprodukálni, annak nagyok örülnék, mert látok a szerver oldali logban és a kliens oldali hibajelentésekben is egy típushibát, de nem jöttem még rá, hogy mi okozza... valószínűleg van egy olyan használati eset, ami se nekem, se a többségnek nem jut eszébe, de néhány felhasználónak igen...
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Akkor csinálta, amikor új épületet akartam létrehozni, előtte már a nevét is megadta. Viszont most nem csinálta.
Csinálj még olyat, hogy a frissítések után bejön egy ablak vagy a játékba lépés előtt kiírja, hogy milyen változások voltak. Mert nem minden feltűnő elsőnek.

......................
Egymás segítésére még: http://pc-kozosseg.com

Volt egy sejtésem, hogy nem árt az Android alkalmazás... de azt nem gondoltam volna, hogy szinte rögtön napi 30-40 új regisztrációt hoz... :)

https://twitter.com/gacivs/status/522775628375158785

Most az a stratégia, hogy együtt viszem az Android alkalmazást és a böngészős verziót (ami nem lesz nehéz, mert az Android alkalmazásban egy beágyazott HTML5 böngészőben fut a játék, így a HTML5+CSS+JS kódbázis igen nagy része közös -- és próbálok az alkalmazásból felhasználókat irányítani az Indiegogo oldalra, arra alapozva, hogy ha alapvetően tetszik nekik a játék, akkor támogassák. :)

Ezen túl még mindig az a cél, hogy alapszinten kényelmesen játszható legyen a játék, ehhez viszont már nem sok dolog kell: a város és egység áttekintő, egységek képzése és az ellenségek támadása... aztán talán kialakul egy törzsközönség, aztán jöhetnek a viral marketing és a meghíváson alapuló kedvezmények... :)

Van in-app billing, de egyelőre még nem hoztam létre terméket a tiszta támogatáshoz... majd hozzá szeretném kötni egyéb szolgáltatásokhoz, illetve meglátom, hogy mennyi átkattintásom van/lesz az újabb Indiegogo kampányhoz, és abból mennyi támogatás keletkezik... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Új release, új feature, új kampány... :)

Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=info.gacivs.android.test
Browser: https://test.gacivs.info/
Kampány: https://www.indiegogo.com/projects/support-of-golden-age-of-civilizatio…

Ez utóbbit lehet lájkolni, osztani Facebook, Twitter és G+ formában, minél több a megosztás, annál nagyobb a GoGoFaktor, annál valószínűbb, hogy több emberhez eljut...
...bár jelenleg a legnagyobb nézettséget az Android alkalmazás hozza az óránkéni 3-5 új felhasználóval... :)

Nagyon szép értékelési állapot:
https://twitter.com/gacivs/status/534277427598725120

Aki elolvassa a játék leírását és az indulás utáni felugró ablakban a figyelmeztetést, annak nagyon tetszik, aki nem olvas, az ad egy csillagot, mert nem lehet a játékkal játszani... :)

Egyébként most már naponta 200-300 új regisztráció van, gyűlik a tapasztalat és az igénylista is... :)

Félreértesz. Akit csak a grafika érdekel az nem telefonon játszik. Szerintem rossz gondolat a játékélményt és a grafikát külön kezelni, mert a grafika a játékélmény szerves része. Tudomásom szerint crownfunding kampányt szeretnél indítani és ahhoz nagyon is az kell hogy jó benyomást tegyél az esetleges befektetőidre (a grafika ebben segít). Arról ne is beszéljünk, hogy azon áll vagy bukik egy ilyen kampány, hogy hány játékost (értsd: amelyik "adakozik") tudsz megfogni egy ilyen kampány során.

"Félreértesz. Akit csak a grafika érdekel az nem telefonon játszik."

A grafikára izguló játékosoknak is vannak fokozatai... :)

"Szerintem rossz gondolat a játékélményt és a grafikát külön kezelni, mert a grafika a játékélmény szerves része."

A grafika eléggé változatosan és gyakorlatilag bármikor cserélhető egy ilyen típusú játék esetén, mert egy felparaméterezett tileset és sprite halom az egész. A játékmenet és a szerver oldali architektúra viszont nem ennyire rugalmas és jelenleg erre koncentrálok, hogy az általam elképzelt világ tud-e működni és milyen erőforrásokat igényel.

"Tudomásom szerint crownfunding kampányt szeretnél indítani és ahhoz nagyon is az kell hogy jó benyomást tegyél az esetleges befektetőidre (a grafika ebben segít). Arról ne is beszéljünk, hogy azon áll vagy bukik egy ilyen kampány, hogy hány játékost (értsd: amelyik "adakozik") tudsz megfogni egy ilyen kampány során."

Próbaképp indítottam már kettő kampányt és kicsit beleástam magam a működésmódba, szóval arra jutottam, hogy két okból pörög fel egy crowdfunding projekt:
- vagy valami annyira újszerű, hogy felkapják és önmagától terjed
- vagy jelentős összegű PR van benne

Ez a projekt nem annyira újszerű, hogy lázba hozzon tömegeket, viszont nincs 500-1000 dollárom arra, hogy PR kampányt indítsak. Ellenben elérhető a játék HTML5 és Android platformon, van naponta 50-100 új felhasználóm, van heti szinten 150 visszatérő felhasználóm. Nekem ez most bőven elég. Amikor 500 új regisztráció volt és naponta jött 5-6 levél, illetve 10-20 szöveges értékelés a Play-en, akkor az erre fordítható időm jelentős részét elvitte a válaszolás és a support.

Jelenleg van egy csomó mérési pontom, amelyekből jönnek vissza az információk, az Android oldalon a hibaarány lement 1% alá, a legjobb játékosok jobban fejlődnek mint én, van egy majdnem tíz fős tesztelő "csapatom", ők a legelszántabb játékosok és még egyszer leírom: ez egy igen kezdetleges teszt projekt, egy proof-of-concept, messze nem egy kész játék.

Szóval nyilván számít a grafika és a hang, de ennek nem most van az ideje.

Szia,

fanatikus civ játékos voltam hajdanán, és nagyon tetszik ez a kezdeményezésed. Igyexem röviden írni, hogy minél kevesebb idődet raboljam el a fejleztéstől.

[...]

Engem a civben mindíg az izgatott, hogy mennyire tudta modellezni az emberi történelmet a játékmenet, és pl a civ iv megjelenése előtt már elég konkrét elképzelésem volt arról, hogyan kellene a fejlesztőknek belenyúlni az erőforrások, fegyverek <--> techtree rendszerébe ahhoz, hogy bizonyos shortcut-okat kiküszöböljenek (aztán persze jöttek a multik meg a hálózatos vallás, ami egészen új perspektívákat nyitott). A te játékod szigorúan a civ1 civilopédiáján alapszik (gondolok tile típusokra, improvementekre, csodákra, egységekre, tech-ekre)?
Ha igen, ez szerzői jogi megfontolások miatt, vagy mert ilyenre van igény?

"Igyexem röviden írni, hogy minél kevesebb idődet raboljam el a fejleztéstől."

Szerintem nyugodtan írj hosszan... :)

"A te játékod szigorúan a civ1 civilopédiáján alapszik (gondolok tile típusokra, improvementekre, csodákra, egységekre, tech-ekre)?"

Inkább azt mondanám, hogy nem alapszik egyik Civ ruleset-en se, csak a FreeCiv grafikai csomagját használom.

Nyilván lesznek technológiák, egységek, épületek, de rendszeresen "szondázom" az igényeket és próbálom összeegyeztetni azzal az iránnyal, amit elképzeltem, szóval bármi is lehet belőle... most éppen a diplomáciát szeretnék igen erősen a játékosok, amit én későbbre gondoltam implementálni, de előre kell hoznom... :)

Szerintem a legkézenfekvőbb megoldás a civ III diplomáciájának átemelése lenne, gondolom több lépcsőben. http://www.civ3.com/faq3.cfm

Mi az az irány egyébként, amit te is elképzeltél?

És ami még érdekelne, hogyan tervezed kezelni az elárvult civ-eket, ill. hogyan lépnek be új játékosok? Én el tudnám azt képzelni, hogy szigetvilágban kezdünk, és amikor megjelenik egyes játékosoknál a Galleon, akkor úgy csatolnánk össze a térképeket, hogy a hasonló szintű játékosok kerüljenek egymás közelébe (képzelj el egy N dimenziós tojástartót :)) Valöszínűleg praktikus lenne felajánlani a középkori kezdés lehetőségét is egy külön világban, amelyet megint csak score alapján illesztenénk a hasonló szintű játékosok világai közé...

"Mi az az irány egyébként, amit te is elképzeltél?"

Ennek lassan új fórumot kellene nyitni valahol... :)

Nyitottam: http://portal.gacivs.info/web/guest/forum/-/message_boards/message/11138

:)

"És ami még érdekelne, hogyan tervezed kezelni az elárvult civ-eket, ill. hogyan lépnek be új játékosok?"

Most sehogy nincsenek kezelve... ott állnak az egységek mozdulatlanul és ott állnak a városok védtelenül, szabad préda... ezt viszont nem tudod biztosan, hogy tényleg kilépett a játékos végleg vagy csak alszik, mert másik időzónában van...

Az újak belépése egy spirál mentén történik, szóval mindig mindenkinek lesznek szomszédai, és az idő előrehaladtával majd kapnak kompenzációt az új belépők.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

WebGL-el nekem csak egy fekete képernyő van, lent ennyi hiba szöveggel:

GwtApplication: exception: (TypeError) : undefined is not a function
(TypeError) : undefined is not a function

Az is lehet... de Analytics szerint az Android alkalmazásnál 87% visszatérő felhasználó, a weben pedig ugyanez 42%, szóval nem tudom azt mondani, hogy nem működik...

Nyilván vannak hibák, idővel majd ki fogom javítani, de most bőven elég nekem a major hibák javítása és a featureset növelése.

Alakul a dolog... lásd témaindító... :)

Az Indiegogo kampányodról szívesen olvasnék egy blogbejegyzést, miután lezárult. Pláne ha sikeres, vagy sikeresnek mondható lesz a végeredmény. Nem kell nagy dolgokra gondolnod, csak pl., hogy érzed, mit csináltál jól, vagy mit csinálnál másképp a kampányban, voltak-e nehézségek, stb... :)

Már a harmadik sikertelennél tartok... de mivel költség nincs vele és ez is egyfajta reklám, így szorgalmasan újra és újra indítok kampányt... :D

A jelenlegi kampány itt található: http://igg.me/at/gacivs-201503/x/8052545

Alapvetően kicsit csalódott vagyok...

...van ugye a "Gogo" faktor, próbálkozom a publikált-kitapasztalt szabályok szerint: generálok forgalmat, vannak social megosztások, publikálok frissítéseket, aztán azt látom, hogy a "Trending" szekcióban olyan kampányok voltak és vannak jóval előrébb, amelyek szimplán csak $500 pénzt kuncsorognak arra, hogy PS4-et vegyenek maguknak vagy erősebb PC-t vagy Steam előfizetést... de valószínűleg az abszurditásuk miatt egy fillért nem fognak gyűjteni, viszont -- gondolom -- elegendő kattintást generálnak ahhoz, hogy feljebb legyenek, ezzel viszont hátrébb sorolnak értékesebb projekteket.

A másik meglátásom, hogy az Indiegogo elég sok szemetet tartalmaz, mert nem nagyon nézik meg, hogy van-e értelme, nem is nagyon propagálják a projekteket, tehát nehezen jut el potenciális támogatókhoz, azt a kampányolónak kell megoldania, hogy sokfelé ismerjék a projektjét.

A Kickstater ebben sokkal jobb, ott van egyfajta moderáció, de a kampányt nem tudom magyarországi címről elindítani... mondjuk az angliai cégalapítás folyamatban van, csak kell hozzá némi szervezés, hogy el is induljon a cég, de amint megvan, átnyergelek Kickstarter-re, aztán meglátom.

Egyébként a játék szépen növöget, lassan fejlődik, az irány a visszajelzések szerint jó... :)

Ket kerdes:
- Van lehetoseg arra, hogy a fo weboldal (portal.) kicsit bovebb infokat tartalmazzon?
- Lesz bongeszobol tolhato verzio? Nem mindenki szereti a telefonjat bokdosni.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

"Van lehetoseg arra, hogy a fo weboldal (portal.) kicsit bovebb infokat tartalmazzon?"

Igen. Megmondod mi hiányzik és megpróbálom pótolni. :)

"Lesz bongeszobol tolhato verzio? Nem mindenki szereti a telefonjat bokdosni."

Most is van: https://test.gacivs.info és https://us.gacivs.info

Kell hozzá WebGL támogatás.

--
http://igg.me/at/gacivs-201503/x/8052545

Nekem a test.gacivs.info -ra bejon egy logo, utana eltunik, es nem tortenik semmi. Se az, hogy bocs, toltok, se egy progress bar, semmi.

Chrome latest (a franc tudja hanyas) (41.0.2272.118 Linux amd64).

Portal: hat, abbol, ami most kinn van, mindent megtudok, ami ram tartozik: semmit. Mi ez a jatek, kepernyokepek, hanyan vannak, free to play vagy fizetos, rendszerkovetelmenyek, semmi. Ertem, hogy a test.gacivs.info -n majd a webgl app minden josagot elmond (tenyleg, elmond?), de mi van, ha valaki nem akarja kivarni, mig betolt az app?

Design szempontbol raadasul elegge katasztrofa az oldal, a hasznalhatosaga meg... ehh. Ertem, hogy nem volt ra ido, de egy oldal akkor hasznos, ha vagy info van rajta, vagy intuitiv modon megtalalhato az info. A portalnal ez 0/2.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

"Nekem a test.gacivs.info -ra bejon egy logo, utana eltunik, es nem tortenik semmi."

Blokkolsz minden social integrációt, mint a Facebook, a Google, a Twitter és a Disqus, illetve esetleg a JavaScript futást is, ugye? :)

"Portal: hat, abbol, ami most kinn van, mindent megtudok, ami ram tartozik: semmit."

Nem lehet, hogy itt is abból adódik a probléma, hogy blokkolod esetleg a Javascript-et vagy egyéb komponenseket?

"Mi ez a jatek,"

https://portal.gacivs.info/about-us

"kepernyokepek,"

https://portal.gacivs.info/wiki

"hanyan vannak,"

Nincs ilyen publikus statisztika.

"free to play vagy fizetos,"

https://portal.gacivs.info/about-us

"rendszerkovetelmenyek,"

Android esetén ha ott van a Play-ben elérhetően, akkor megvannak a rendszerkövetelmények. Web esetén ki fogja írni, hogy kell hozzá WebGL, egyébként meg semmiféle extra rendszerkövetelménye nincs.

"semmi."

Biztos?

"Blokkolsz minden social integrációt, mint a Facebook, a Google, a Twitter és a Disqus, illetve esetleg a JavaScript futást is, ugye? :)"

Meglepo modon, nem. Eleg szigoru az AdBlock listam, pl itt a HUP-on sincs neha reklam (pedig allitolag kivetellistan van), de a szocialis gombokat pont nem szoktam piszkalni. A JS-ek meg korlatlanul futhatnak, mert neha-neha webfejlesztek is. Tbh, kicsit tobb segitseget varnek, hogy mi lehet a problema, vagy egyaltalan, merre keressek megoldast.

Portal:

nem-nem, felreertesz. A fooldalon semmilyen info nincs, semmi, ami arra kesztetne, hogy egyaltalan kattintsak. Ki van csapva valami linklista, fole van irva valami motto, es ennyi. Ez nagyon sok minden, de nem egy jatek weboldala. Tessek megnezni barmelyik $RANDOM jatek weboldalat, mar a fooldalon kepernyokepek, jatekbeli grafikak, dizajnos nev es feliratok vannak. Erre mondtam, hogy megertem, hogy ezekre mind nem volt ido, de a fooldal egyaltalan nem informativ, es azt sugallja, hogy a tobbi oldal sem lesz az, hanem valami felkesz valamik fognak figyelni a linkek mogott. Nincs semmi, ami miatt en, mint kulso szemlelo megbiznek az oldalban, mert a fooldal is igenytelen, "legyen itt valami placeholder" jelleget sugall.

Egy low-cost fooldal szerintem eleve ugy kellene kinezzen, hogy slideshow-ban kepernyokepek, felette cim, alatta "The best multiplayer real-time strategy game ever!" -jellegu mondatok, bazi nagy "try the game! It is FREE" feliratok mindenfele. Ez informativ. Az ami most kinn van, az nem az. Es amit itt felsoroltam, az kb. masfel ora munka, plusz ket ora grafikus munka. Max.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

"Meglepo modon, nem."

Kapcsold ki az összes olyan dolgot, ami blokkolhatja, aztán nézd meg.

Naponta ~100 új felhasználó jön a webről, be tudnak lépni, meg tudják nézni a játékot, csak Te nem, fura... ha olyan eszközöket használsz, ami megnehezíti az életedet, akkor ne a másik oldaltól várd, hogy kitalálja az információnak azt az utat, amit még éppen átenged a szűrőd... :/

Majd ha már csak az a fél százaléknyi felhasználó számít, akik önmagukat szopatják mindenféle szűrőkkel, akkor majd átgondolom, hogy mit tegyek. De addig, amíg a többi 99,5 százalék gond nélkül használja, addig olyanra teszem az szűkös erőforrásaimat, ami több hasznot hoz.

Ugyanez igaz az Android oldalra is. Nem foglalkozom azokkal a hibákkal, amelyek csak a felhasználók kis részét érintik. Felesleges a hangyabaszással foglalkozni, amikor sokkal nagyobb célpontok is vannak.

"A fooldalon semmilyen info nincs, semmi, ami arra kesztetne, hogy egyaltalan kattintsak."

Ez van.

"Es amit itt felsoroltam, az kb. masfel ora munka, plusz ket ora grafikus munka. Max."

Aki jól ért a HTML5+CSS3 fejlesztéshez, annak igen. Nekem valószínűleg sokkal több.

Másrészt megmondjam miért nem akarok 3,5 órát erre fordítani? Mert a játékra jön ~10 ezer session havonta, a portálra meg 100. Ha van 3,5 órám, amit erre a projektre tudok fordítani, akkor azt arra fordítom, ami nagyobb értéket teremt és ez jelenleg maga a játék...

--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

De ha igenyes lenne a portal, akkor jonne ra ~10 ezer session, es az megdobna a jatekra jovo sessionok szamat is, vagyis tobb penzt termelne. Tudod, van az az orokzold mondas, hogy penzt csak penzzel tudsz teremteni. Meg az, hogy a te erdeked, hogy elegedett legyek es fizessek a szolgaltatasodert, nem pedig az enyem. De tudom, ezek ures frazisok, amikor neked nem kell csinalnod semmit, es dol a le. Majd kesobb rajossz te is.

Legalabb annyira lennel segitokesz egy potencialis vasarloval, hogy leirod, milyen bongeszok felelnek meg a jatek kovetelmenyeinek?
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Szóval úgy gondolod, hogy el kellene vennem a szűkös erőforrásaimat az Android alkalmazás fejlesztése elől és a felszabaduló ráfordítással felfejlesztenem a portált, oda irányítani a potenciális felhasználókat és abból több megmaradó felhasználóm lesz? Játszhatunk olyat, hogy megegyezünk egy pénzmennyiségben, amit megkapsz, ha bejön az ötleted és elbuksz a befektetett munkáddal együtt, ha nem jön be. No?

.

"De ha igenyes lenne a portal, akkor jonne ra ~10 ezer session, es az megdobna a jatekra jovo sessionok szamat is, vagyis tobb penzt termelne."

Hhh... úgy látom jobban ismered a behavior flow-t és acquisition channels-t mint én az analitikák alapján... ja, nem.

Szóval amíg fogalmad nincs arról, hogy a komplex rendszer melyik komponensére érkeznek meg a felhasználók és onnan merre mennek tovább, addig legyen már meg a lehetőségem és felelősségem nekem eldönteni, hogy melyik részét fejlesztem az architektúrának és miért pont azt...

Jelenleg a felhasználók kb. 95 százalékának nem a https://portal.gacivs.info a landing page és még csak nem is a https://test.gacivs.info az, hanem az Android Play... és kevéssé hiszem, hogy ha erősen tolnám a hirdetést a portálra, akkor csőstül jönnének a felhasználók, ahogy például az Android alkalmazásra most jönnek.

"Tudod, van az az orokzold mondas, hogy penzt csak penzzel tudsz teremteni."

Tudom, éppen ezt teszem.

"Meg az, hogy a te erdeked, hogy elegedett legyek es fizessek a szolgaltatasodert, nem pedig az enyem."

Nekem az az érdekem, hogy a 100 beérkező felhasználóból 80 elégedett legyen, az igényeiket kiszolgáljam és ne a fanyalgó és negatív 20 százaléknyi felhasználót próbáljam meg egy csomó felesleges munkával körbeudvarolni, mert úgyis le fognak szakadni.

Gyakorlatilag ezzel a bejegyzéssel is elment majdnem fél órám és alapvetően semmi értéket nem teremtettem ezzel a munkával... :/

"De tudom, ezek ures frazisok, amikor neked nem kell csinalnod semmit, es dol a le."

Nyilván nem dolgozok a játékon, ez messziről látszik, ugye?

"Majd kesobb rajossz te is."

Minden bizonnyal.

"Legalabb annyira lennel segitokesz egy potencialis vasarloval, hogy leirod, milyen bongeszok felelnek meg a jatek kovetelmenyeinek?"

Ha az utóbbi 3-4 évben frissítetted utoljára, akkor megfelel a követelményeknek. Persze, ha mindenféle beépülő kiegészítővel szopatod magad, akkor nem fog menni. De ez ne az én felelősségem legyen.

Ha nem ezt látod, akkor valami szűr, blokkol vagy szopat: https://pbs.twimg.com/media/CCn9PM0WAAAffUL.png:large