OBD kódolvasó

Fórumok

Azon gondolkozok, hogy be kellene szerezni egy OBD kódolvasót, 2+1 okból:
-1) így talán ki tudnék olvasni olyan adatokat az adott autóból, amiket a műszeregység nem jelenít meg (pl. olajhőfok, akármi);
-2) ha esetleg kigyullad a check engine, akkor ki tudom olvasni a kódot és nem kell x ezer Ft-ot fizetni csak ezért valakinek minden egyes alkalommal, az időveszteségről nem is beszélve;
-+1) talán ki is tudnám nullázni az esetleges hibakódot (tudom, hogy nem viccből világít), és esetleg egyszerűbb problémákat tudnék magam is orvosolni;
-+2) és az sem baj, ha más autóhoz is használható;

Viszont nincs tapasztalatom az ilyenekkel. Úgy tudom, egy ideje már kötelező az autókba ODB csatlakozót elhelyezni, az enyémen meg is találtam.

Szeretnék beszerezni egy olvasót magamnak, de nem tudom, hogy egy pár ezer Ft-os olvasóval mire mennék. Kinek van ilyenekkel tapasztalata? Külön figyelnem kell-e rá, hogy OBD vagy OBD2 olvasót vegyek? Ha jól tudom, vannak "szabványos" hibakódok, és vannak típusspecifikusak is. Nekem első körben az is elég lenne, ha csak a számot kiböfögné, szöveg nélkül ;)

Láttam kapcsolásokat a neten, de nincs időm és merszem velük kísérletezni. 7-10000 Ft-ot viszont megérne nekem egy normálisabb OBD olvasó beszerzése, csak nem tudom, melyik legyen, és hogy úgy általában érdemes-e.

Mik a tapasztalatok?

Hozzászólások

Keresd meg az autódhoz megfelelő programot a kiolvasáshoz. A programnál meg (általában) szerepel, hogy milyen olvasókat támogat (pl. www.multiecuscan.net). Én két olvasót is vettem ebay-en, 3-5.000 Ft-ért, mindkettő működik, de a típusra / kompatibilitásra figyelj rendeléskor.

sub

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

Hmm ez tök jó!
Az Én autómban (Peugeot 206) elég macerás helyen van a port, a pedálok felett kellene leszedni valahogy a burkolatot:
http://www.youtube.com/watch?v=b6Esgk5skHc

Ha ilyen olcsó a BT adapter, akkor azért megérni rádugni egyet :)

Még extrémebb megoldás:
http://www.youtube.com/watch?v=UdYVlgv5D3Q

Azt ertjuk, hogy mi a fenenek kell a Raspberry? Ha jol latom, a Raspberry az USB-bol kapja a tapot, es az UART RX/TX van meg bekotve.

Mi lehet az ertelme, hogy a szamitogep es az auto kozott van meg egy Pi plusszban? Esetleg azt tudnam elkepzelni, hogy a Pi ment adatokat es PC nelkul is mukodik, de ez nekem nem jon le sehonnan.

/sza2

Ok, I <3 RPi, meg minden, van is belole 3, de csak azert betenni valamibe, hogy ott legyen (es ezaltal kicsit bonyolultabba valjon), haaaat...

Akkor legalabb tenne ra egy franko kijelzot
http://www.youtube.com/watch?v=fPTaWHccljo
vagy kettot :-)
http://www.youtube.com/watch?v=wxJpWRPKe-g
ahol meg tudja jeleniteni az ertekeket, es nem kellene a PC.

/sza2

Ne vegyél külön eszközt (mint az első), a sima ELM327-esekkel tudsz PC-vel és okostelefonnal is kapcsolódni, nincs kábel, kicsi, könnyű, csatiról veszi a tápot. Nekem mindig bent van a kocsiban, befér a biztosítéktábla ajtaja alá, az én kocsimon ott van a csati (2010-es Kia Rio).

2007/11 kocsin OBDII kell hogy legyen (max extrém esetben kell egy átalakító kábeldarab) mert 2004 után EUs kocsikon az a szabvány (http://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics#OBD-II)

Azt nem tudom eldönteni, hogy az autóm OBD2-es vagy sem. Ha pedig csak sima OBD-s, akkor ha rácsatlakoztatok egy OBD2-es olvasót, lesz-e valami baja (az autónak), fog-e működni (az olvasó)? Az OBD2 olvasók vajon lefelé kompatibilisek a sima OBD-vel? Én azt gondolnám, hogy igen...

Felhívom a szerelőm, hátha hajlandó lesz elmondani, hogy OBD vagy OBD2 olvasót használt-e az autómhoz...

Mikor kiadás?
OBD II kompatibilis lefelé.

Ez egy szabvány
0...1000-ig egységesek a motorkódok. Minden ami érinti a környezetvédelmet kiolvasható ebben a tartományban. Felette gyártói specifikus, így sw/app kérdése.

http://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics
Scrollozz le az EOBD-hez ott írja:
2001-től már kötelező az EU-ban (Benzines)
2004-től már kötelező az EU-ban (Dízel)

Sok gyártó már jóval korábban bevezette. Szóval, ha az autód 10 évnél fiatalabb, akkor biztosan OBDII.

Köszönöm mindenkinek.

Mivel 2007/11-es az autó, ezért vélhetően simán jó lesz hozzá az OBD2/EOBD csatlakozó + műszer. Mindenféle okokból egyelőre nekem a kis kézi készülék a nyerő...

Ez egy önálló műszer, ami működik okostelefon stb. nélkül is. Régi okostelefonom van, nincs kedvem csak ezért újabbat venni, appokat vadászni stb (ez a világ valahogy nagyon nem kapott el engem) és kellett egy készülék, ami megbízhatóan működik, listázza a kódokat, törölni is lehet a kódokat és nem kötődik semennyire sem a mobilokhoz. (Lassan ott tartunk, ha elvesztjük a mobilunkat vége az életünknek) Illetve nem (kifejezetten) autóspecifikus.

Árban sem jobb a bluetoothos móka, és ha választhatok, én a drótos megoldásra szavazok.