Laptop szervíz mizéria

Sziasztok!

Kb. 2,5-3 hete elromlott a garanciális laptopom, ezért elvittem a szervízbe, a probléma az volt, hogy átállítottam egy értéket a biosban, konkrétan a DVMT értékét, majd ezt elmentettem, és ezután se kép se hang. A laptop bekapcsolódott, a winchester felpörgött, de már boot logo sem volt. 1 hét után visszakaptam, azt írták alaplapot cseréltek, viszont a bekapcsoló gomb időközben elromlott. Korábban semmi baja nem volt, viszont miután visszakaptam a szervízből alig tudtam bekapcsolni, úgy tűnt mintha rosszul érintkezne.
Ezután visszaküldtem, újabb 1,5 hét múlva visszakaptam úgy, hogy a bekapcsoló gomb továbbra sem működött teljesen jól de azért a winchestert kicsrélték benne.... Úgy voltam, hogy ezzel már nem foglalkozok, azonban át kellett állítanom a boot sorrendet a biosban, és mentés után ugyanaz történt mint első alkalommal.

Most ott tartok, hogy visszaküldtem még egyszer a laptopot, de tartok tőle hogy a problémám nem fog megoldódni. Ha a mostani szervíz időt is beleszámítom, akkor már kb. 4. hete leszek laptop nélkül, ami mellesleg munkaeszközöm is (de nem céges).

Van esetleg valakinek tapasztalata, hogy mit lehet ilyenkor tenni? Forduljak fogyasztóvédelemhez?
Van bármi szabályozás arra, hogy mennyi idő alatt kell megjavítaniuk, illetve ha nem sikerül nekik akkor ki kell-e cserélniük a laptopot?

A laptop egyébként 1 éves.

Hozzászólások

A notebook típusát mindenképp tartsd titokban továbbra is.

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

Nekem kissé úgy tűnik, hogy nem tudják megállapítani a probléma okát, úgyhogy alkatrész cserével próbálkoznak. A DVMT és a boot sequence változtatása nem akkora volumenű dolog, aminek ilyen hibát kellene okoznia. Szerintem hozd el tőlük és add le egy másik szervizbe (előtte nézz körbe a fórumokon, hogy milyen véleménnyel vannak róla). A fogyasztóvédelemmel mit szeretnél elérni?

Szerk.: A típus annyiból releváns, hogy a Dell, HP garanciális ügyintézése másképp zajlik, mint pl egy Albacomp-é.
Szerk2.: A laptopot kicserélni nem fogják, max visszaadják, hogy halott.

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

Sajnos egyetlen magyarországi márkaszervízt találtam, ahol asus laptopot garanciálisan javítanak, így sajnos nem tudom máshova vinni. (Ez az általad linkelt oldalakon is látszik)

A fogyasztóvédelemmel azt szeretném elérni, hogy az 1 éves 300.000 ezer forintos, munkaeszköznek használt laptopomat ne kelljen nélkülöznöm a szervíz balfaszsága miatt hónapokig.
Kész vicc az, hogy bekapcsoló gomb hiba miatt (amit ők basztak szét mert semmi baja nem volt) kicserélik a winchestert és ennyi.
Van egy olyan sanda gyanúm, hogy az alaplapot se cserélték ki, csak azt írták a lapra, feltételezem hogy csak bios reset volt, mert pontosan ugyanaz a hiba jelentkezett másodjára is. Avagy ez egy széria hiba? Akkor mondják azt. Frissítsenek biost, vagy akármi. Ha nem lenne garis már rég kipróbáltam volna ezt is...

Azért vettem anno drágább laptopot, hogy ne legyenek ilyen gondjaim. Azért vettem asus-t, mert azt olvastam, hogy a többi márka közül ennek egész jó a szervízelése.
Nem feltétlenül akarok én fogyasztóvédelemhez fordulni, csak épp nem tudom mi mást tudnék tenni.

Azt nem említetted, hogy beszéltél-e velük arról, hogy nem vagy elégedett a javítás eredményével azzal meg különösen nem, hogy ennyi ideig tartott. Próbálj eljutni egy kompetens emberig a szervizben, akivel minderről tudsz beszélni. Beszéljétek meg mik a lehetőségek. Legyél határozott tudd mit akarsz elérni. Tényleg szörnyű. De nyugodj meg, hogy bénázást még ettől drágább (gyümölcs a logója) géppel is elkövettek mire három hét után végül alaplapcserével megoldották a problémát. De előtte visszaadták két hét után úgy, hogy hozzá sem nyúltak, csak állt a szervizben a polcon.
Visszatérve a te ügyedre, elképzelhető, hogy kaphatsz egy olyan papírt amiben leírják, hogy javíthatatlan és akkor kap(hat)sz egy másikat. Ügyvéd ismerős esetleg tud lendíteni a dolgon egy megfelelő levéllel.
Hajrá!

Hát nem tudom. Lányomnak 125 ezres Asus notit vettünk Európára érvényes háztól házig szerviz garanciával amikor kiment Berlinbe félévre. Talán neked is ezt kellett volna igénybe venned ahelyett, hogy "rohangáltál" a szervizbe.

http://elütöttek.hu/
http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Szerintem is próbálj először emberként beszélni velük, kicsit határozottabban kell fellépni, beszélni a szerviz vezetőjével. Ha ez nem jön be, akkor küldeni nekik egy levelet cc a fogyasztóvédelem. Sok sikert, remélem, hamar és gyorsan megoldódik a probléma.

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

IV kerületi szervíz? Mi beadtunk egy 10 colos kis gépet, a BIOS elfelejtette a beállításokat. Alap esetben tipikus lemerült az alaplapi aksi. Alaplap csere volt, utána nem töltött stb. Végén az Edigital vissza fizette az egy éves gép teljes vételárát. Meglátták a papírokat amit a szerviz adott, hogy mit töketlenkedtek - azt hiszem egy fél órát kellett várni míg papírokat megcsinálták - és ide adták a pénzt.

Wincseszterrel nem adunk gépet szervízbe.
Aztán akkor nem tudják feleslegesen kicserélni.

Az Asusnak (és egy sor más márkának is) háztól házig garanciája van. Mindent el tudsz intézni, csak a megfelelő papírok (szla másolat, eredeti gar.jegy) szükségesek. Egy futár megy az egyeztetett időben a készülékért, majd javítás után vissza is viszi neked. Mindezt 0 (azaz nulla) forintért. Ha prémium kategóriás eszközöd van, akkor lehet, hogy még helyszíni garancia is jár hozzá... A vásárolt eszközök garanciáját pedig minden esetben intézheted az értékesítés helyszínén is. A garanciális procedúrát majd az értékesítő lezongorázza helyetted.

Ahol az RMA ügyeket intézheted Asus esetén: Notebook / Eee PC nemzetközi szervizszolgáltatás

---
Lehet, hogy kívül szőke vagyok, de belül sötét, oké?!

Teljesen jól működik az Asus szupportya. Volt hasonló gondom, mondtam a szervizes kölöknek mi a baja monom neki 10 perc ő mondja 1 hét. Akkor jó várok. A barom szétvágta a gépet darabokra potyára, és még hibásan is adta vissza. Persze rajta a matrica én ki nem nyitom. Beszéltem asusék - kal. Baker jött a postásbácsi rá egy kis időre, és verte a tamtamot hun a gép :) rá 2 hétre sajna sok idő de sebaj, visszatért egy origi új masinával. Hogy hova vitte passz piros de visszajött. Plussz egy jó hosszú sorry papír hogy mekkora bal... vagyunk :)
(a gép fél millás kategória)

A konkrét esetre nem tudok mit mondani, de egy jótanács a jövőre nézve: fontos gépet nem "alap" garral kell venni, hanem pl. helyszíni next business day garanciával. Vagyis ha bejelented a hibát akkor másnap ott van nálad egy szervízes egy raklap alkatrésszel és javítja a notit. Ennek persze ára van, de annak is, hogy 1 hónapig nincs géped.

Ez igaz. De a dell szervizekből a garis gépet akkor is visszakapod egy-két hét alatt, ha nem NBD-s.
Máshol persze nem tudom, mi a szokás.
Előtte Lenovom volt, az egyszer volt szervizben ha jók az emlékeim, akkor egy héten belül visszakaptam. Sajnos három év elteltével már nagyon sötét lett a monitor, meg kicsit kontakthibás is lett, akkor váltottam Dellre épp a NBD gari miatt. Hát kevés cuccal szoptam annyit, mint ezzel :(

Hát nemtom, én máshogy emlékszem. Ha gyakori a hiba (típushiba, stb.) akkor a szervízes egy fél mondat után tudja, hogy mit kell cserélni. Ha nem gyakori de reprodukálható a hiba, akkor is könnyű rájönni akár próbálkozással is.

Persze ha a hiba nem reprodukálható egyszerűen és a diag progik se mondanak semmi használhatót, na az szopó.

Csakhogy a hibabejelentő végén nem szervizes ül, hanem egy minimális infókkal rendelkező helpdeskes.
Az én hibámat meg még a szervizesek sem tudják kitalálni... :(

Persze hátha van ötleted: töltőről működtetve a gépet a touchpad felszed némi statikus töltést, amitől teljesen meghülyül és össze-vissza működik. Fura, hogy többnyire munkaidőn kívül csinálja, mintha valamelyik lakótárs elektromos berendezése hülyítené meg.
Ha akkuról használom, vagy nem szigetelt felületen áll a gép, hanem mondjuk ölbe veszem, akkor nincs vele gond.

Tápot, touchpadet már cseréltek, pár hete alaplapot is, a tápcsere 0 változást hozott, az alaplapé minimális javulást, de nem szüntette meg teljesen a hibát. Elméleti ötleteim vannak, mivel az egész egy javítás után kezdődött ilyen durván, de nem értek hozzá, a szervizesek meg nem tudnak mit mondani. (én meg nem tudom két hétig nélkülözni a gépet, mire mondanak végre valamit)

"Csakhogy a hibabejelentő végén nem szervizes ül, hanem egy minimális infókkal rendelkező helpdeskes."

Ez igaz, viszont jó eséllyel több hibával találkozik egy nap alatt, mint te egész életedben. És a hibaleírás alapján egy szervízes fogja megtippelni, hogy mi is lehet a hiba, és ha valami gyanús neki akkor felhív, hogy és még ugye ez is így van, stb.

"Az én hibámat meg még a szervizesek sem tudják kitalálni... :(

Persze hátha van ötleted: töltőről működtetve a gépet a touchpad felszed némi statikus töltést, amitől teljesen meghülyül és össze-vissza működik. Fura, hogy többnyire munkaidőn kívül csinálja, mintha valamelyik lakótárs elektromos berendezése hülyítené meg.
Ha akkuról használom, vagy nem szigetelt felületen áll a gép, hanem mondjuk ölbe veszem, akkor nincs vele gond.

Tápot, touchpadet már cseréltek, pár hete alaplapot is, a tápcsere 0 változást hozott, az alaplapé minimális javulást, de nem szüntette meg teljesen a hibát. Elméleti ötleteim vannak, mivel az egész egy javítás után kezdődött ilyen durván, de nem értek hozzá, a szervizesek meg nem tudnak mit mondani. (én meg nem tudom két hétig nélkülözni a gépet, mire mondanak végre valamit)"

Sajnos nem tudok erre mit mondani. (Tápcsere alatt gondolom töltőt értesz.) Valszeg az elektromos hálózatról szed össze valami szemetet, amit nem kéne, bár ha már mindent cseréltek akkor lehet, hogy mégis akkora a probléma.

Azt mindenképp megnézném, hogy a házban van-e normális földelés, az életvédelmi szempontból is fontos lenne.
Ha földelt a tápkábel, akkor én próbaként bekötném földelés nélkül is (elvileg a notitöltő mindenképpen kettős szigetelésű kell, hogy legyen).
Aztán kipróbálnám más típusú töltővel is (akár a szervíz tudhat kölcsönadni más típust, pl. 65W helyett 90W-ost vagy ilyesmi), akár univerzális notitöltővel is.
És még kipróbálnék egy hálózati zavarszűrőt is a töltő elé.

Ja, valszeg fölösleges de szólok: az áram nem játék, annyit nem ér a hiba kinyomozása, hogy az életed rámenjen, ha nem vagy biztos magadban inkább szólj szakembernek, hozzáértő ismerősnek.

Bocs, egy nem válasszal is megelégedtem volna. ;)

Szóval Dell helpdesk az tapasztalataim szerint úgy néz ki, hogy mondjam meg, mit kell cserélni a gépben, megrendelik és másnap küldik a szerelővel. Ha nem tudom megmondani, akkor vigyem be a szervizbe, esetleg kiküldenek érte valakit, megnézik és egy-két héten belül visszakapom.

Földelés: mértem én (teljesen hülye nem vagyok hozzá, bár tény: arra nem számítottam, hogy ha valaki más hülye volt, esetleg a földvezeték is áram alá kerülhet), mérte egy munkaidőben klímaszereléssel foglalkozó úriember, valamint egy APC villámvédő/zavarszűrő eszköz, amit épp azért vettem, hogy ha valóban hálózati zavar okozza, akkor szűrje ki. Természetesen nem nyert.
(közös null-föld van egyébként, ami akár okozhat is gondot -dellékből attól kezdve, hogy üzleti gépbe ALPS touchpadet tettek, mindent kinézek -, csak nem magyarázza, hogy a legutóbbi szerelés óra miért csökkent a tapipad hibázása - korábban volt, hogy totálisan használhatatlanná vált, most csak "lájtosan" csinálja a korábbi hülyeségeit)

No mindegy, végeredményben ez már csak panaszkodás, meg a remény, hogy hátha valaki hazai sorstársat is találok, mert a dell fórumán láttam már hasonló panaszt. :(

Bocs, hogy megpróbáltam segíteni :)

Amúgy az én (szintén Dell) notimban is alps van, és nincs vele bajom, nincs semmi hasonló probléma töltőről üzemeltetve se. És eléggé egyértelműnek tűnik, hogy a probléma a "konnektorból jön", bár nem tudom hogy az apc cucc mit is szűr. És a közös 0-földet se tartom jó megoldásnak.
Mindenesetre én csinálnék magamnak egy zavarszűrőt...

Amúgy valószínűnek tartom, hogy a szervízben nem tudnák reprodukálni azt a hibát, amivel te szopsz. Gugliztam kicsit, és a "touchpad problems on AC" kifejezésre az első oldalon van hp, mac, dell, samsung, asus és lenovo találat, amúgy 1,6 millió találat ír a gogol, szóval valszeg nem olyan ritka ez a probléma.

Hát én úgy másfél éve keresgéltem e témában, akkor is dell-re szűkítve a kört.
Volt sok találat, de a java része egészen más problémáról írt és volt egy-kettő, ami az enyémmel megegyező, de megoldatlan hibáról számolt be.
Érdekes, hogy a t61-gyel és a synaptics tapipaddal nem volt soha, semmi gondom. Ez meg már kb. a negyedik "palmrest" a gépemben. Ebből két alkalommal azért kellett cserélni, mert a bal alsó gomb borítása minden külső behatás nélkül felpúposodott annyira, hogy beragadt miatta a gomb. :(
(arról nem beszélve, hogy a linuxos támogatása tavaly még nulla volt, mert a gyártó szart az egészre, még windows drivert sem voltak hajlandóak publikálni ALPS-ék :( )

Közös 0-földhöz nem tudok hozzászólni, engem igencsak szíven ütött, mikor egy villanyász elmagyarázta, hogy van ilyen is, de állítólag az újabb építésű házakban már mindenhol ez van(???? - szerintem félrebeszélt az illető, de persze kizárni nem tudom, hogy igaza van)

Roppant tudományos. Nekem az okozott cihológiai problémát, hogy nem tudtam eldönteni a nyócadikon, hogy a muskátli vagy a kaktusz mellé verjem le a szondát. Magányérzetem a Budapest Belvárosban található villanyoszlopok hiányának köszönhető.

Aztán lett internetem, még több marhasággal, de némi ügyeskedés után megtalálhatók a szabványok. (Ez csak hipotézis.)

Komolyra ferdítve. Nem hátrány ám, ha kötelezőségén kívül tudjuk mire való a védőföldelés. Vagy akár azt, hogyan is működik.

Vagy az ilyen-olyan vezetéket összekötő szabványok óta a víz, a gáz, a fűtés, a villany (ja az nem!) nájlonon, meg mindenféle ördögi huncutságon folyik a tisztességes békebeli római ólomcsövek helyett.

Itt a válasz az utolsó mondatban. Jó 20 éve össze kellett kötni a vizet, gázt, fütést (családi házban). Most meg már nincs értelme.

A laptop problémád nem egyszerű. Már ha bírod még az igen/nemnél komplexebb válaszokat amikor nem is kérdeztél. :)

A kettős szigetelés és az arnyékolás az tök más. A primer és szekunder között van egy vékony tekercs, ami a védőföldre van kötve. A 220-on (fiatalabbaknak 230-on) jön a Kossuth Rádió is, alakja meg nem színusz, tüskés stb. Ha ezt a tekercset védőföld helyett zavarforrásra kötöd, rosszabbul jársz, mintha nem is lenne.
Ha a zavarok munkaidő után változnak, akkor (azon a környéken) kisebb/nagyobb lesz a zavarszint, mert változik a hálozati feszültség jelelakja és zavarófeszültség-tartalma.
A hiba valószínűleg kettős. Íme egy hipotézis: Drágább, jól szervizelhető géped van, ezért a tápcsatlakozót nem az alaplapra szerelték. (Ha kiégne, akkor ne az alaplapon kelljen forrasztani.) Tehát a tápcsatlakozó egy pici panelen van, ami tartalmaz még egy csatlakozót és egy apró zavaszűrőt. Ha itt van egy hidegforrasztás, akkor hiába cserélik az alaplapot és a tápot.

Tudok egy jó szervizt. :)

Igen, drágább gépem van és ezt cserélték pár hete az alaplappal együtt. :(
Ha garis szerviz, akkor jöhet a cím! ;)
(egyébként csak "hobbiból" tettem fel a kérdést, mert kb. másfél év óta nem találok olyat, aki határozott magyarázatot tudna adni erre az idiotikus viselkedésre :) )

Egyébként egész határozottan olyan érzésem van, hogy egyvalakinek a házban van valami hibásan működő készüléke, amit ha bekapcsol és folyamatosan járat, akkor megbolondul a laptopomon a tapipad.

Asus supporttal nekem extrém negatív tapasztalatom van. Igaz "csak" 50k-s netbookról volt szó, de akkor is elvártam volna, hogy gari időn belül javítsák.
Történet: Félévesen elkezdett a billentyűzet időnként elfelejteni írni, majd egyáltalán nem működött a C, W, alt gombok. Elvittem szervizbe, ott mondták, hogy asus szerviz, be kell jelenteni majd jönnek. Jelentettem stb. Aszonták, vigyem be. Bevittem ugyanoda ahol előtte voltam, hogy majd onnan viszi az asus szervizes. Oké majd küldik. 3 hét múlva nem küldték. Bementem a helyre, nem hallottak még róla. párnap múlva jött a cucc a szervizbe: a billentyűzet továbbra is szar, és az akku is meghalt, de ők "cserélték" a lapot is... ok, ismét eljátszottam a bejelentettem, majd még 3 hét múlva a billentyűzetet továbbra sem cserélték, de az akkut igen. Ekkor már leszartam, mondom mennyi egy új billentyűzet, mire az ipse: 14,000... Inkább használtam külső billel majd az akku 1 hónap múlva ismét lehalt, ekkor megint jelentettem a hibám, mire elvették a garanciát, mert "megbontottam a burkolatot" pedig csak a matrica amit rátettek a memóriát rejtő fedélre, az magától leesett.

Ekkor tértem át HP-re, ami azóta is kifogástalanul működik.

--
openSUSE 12.2 x86_64