8,5 millió dollárral zárta Kickstarter kampányát az Ouya

Címkék

Az androidos játékkonzol projekt, az Ouya finanszírozási kampánya lezárult. A hihetetlen sikeres Kickstarter projekt összesen 63 414 szimpatizánst állított ügye mellé. Ezek támogatók 8 596 277 dollárt "invesztáltak" az elképzelésbe.

A finisbe fordulás alatt újabb hírekkel szolgált Julie, az Ouya vezetője. Az egyik hír, hogy partnerségre törekednek az XBMC-vel, így a nyílt forrású médialejátszó megoldás minden bizonnyal érkezni fog a konzolra. Az XBMC csapat bejelentése itt olvasható. Szintén említésre méltó, hogy az Ouya összeállt a TuneIn-nel, így rádióállomások tízezrei lesznek elérhetők a konzoltulajok számára függetlenül attól, hogy azok hol tartózkodnak. A részletek itt olvashatók.

További hírek:

  • A NAMCO BANDAI Games és az Ouya aktív tárgyalásban vannak annak érdekében, hogy a cég kihozza több játékát is az "izgalmas, új, nyílt konzolra".
  • Az Ouya négy kontroller fog támogatni.
  • Az Ouya támogatni fogja a Plex-et.

További részletek itt.

Hozzászólások

Ahogy jönnek a hirek, egyre inkább erősödik bennem a gondolat, hogy nagyon nagy innováció ez a kütyü. Elvégre egy baromi erős az igény, olcsó,tömegcucc,elképesztően támogatható, és rettentő sok ügyes ötlet összefoglaló hardvere lehet, tehát állatira benne van a lehetőség, hogy egy de facto androidos játék, és média konzol "szabvány" legyen. Ez elképesztő érvágás lesz a sony,microsoft konzolgyártóknak, a kisebbek talán el is vérezhetnek. Az android ha megveti a lábát egy területen képes teljesen eluralkodni. Ha meg egy psp like kiadás is lesz, a játékos menthet a nappali konzolján, majd fogja a kézi változatot, és betölti a játékállást az utazás közben.
Ez az a platform függetlenség amivel viszont egyetlen mostani gyártó sem tud majd versenyezni, mert ha van is kézi konzolja fő konzol-kézi változat hardvere (és ezért szoftvere) köszönő viszonyban sincsen egymással. Forradalmat vélek felfedezni a hirek mögött...
--

"Ez az a platform függetlenség..."

XBox - WP7, W8, ugyanaz. Sőt, folytathatod a PC-den is. Már ha van/lesz rá elég játék.

Apple - GameCenter, ugyanaz, csak nekik még nincs konzoljuk.

Ez csak a Linuxos közösségnek furcsa, a többi platform már régóta "platformfüggetlen" :)

Félreértesz.
Nagyon nem érted mire gondolok.
Ha játszom egy játékkal xbox-on, és mentem a játékállást a felhőbe, ugyanazt a játékot betölthetem PC/wp7&8 telón, és folytathatom ugyanazt a játékot ugyanott, ugyanúgy?

Mivel a tegra3-as kis ouya, és a kézi konzol változat hardverben, és OS szinten sem kell eltérjen egymástól, ezért UGYANAZ a játék simán elfut a kézigépen, mint az ouya-n, csak kisebb képernyőn.

Magyarul pont olyan, mintha a wp8-as noikámon be tudnám tölteni az xbox-on is használt new vegas-t, és az állás betöltése után 1:1 ugyanazt játszhatnám a buszon is, mintha a TV előtt görnyednék.
Mintha a gow3 az xbox live-ról lejönne a wp8-as nokiára is.
Ez a lehetőség van ebben, és erre jelenleg senki nem tudna válaszolni.

Egyébként egy angry bird esetén, vagy olyan játékok esetében amelyek HW igénye nem több egy jó mobil/tablet igényénl, az simán megy ouya-n is, és a megjelenéskor egyszerűbb játékoknál ez a lehetőség azonnal adott. Csak a mobilod a kézikonzol, és a mentést a play alá kell intézni. (mondjuk google drive-ra)
--

Ha belegondolok, akkor ez már most is működhetne röccenés nélkül igy.
A játék minden andoridos kütyümre letölthető a play-ből.
Ha a tabletemen a játék a gdrive-ba ment, a másik kütyün rögtön szinkronizálódik.
Technikai akadálya már most sincsen annak, hogy az ouya-n megnyomja a savegame gombot, majd mire kilépek az ajtón a játék állás ott legyen a mobilomon, amit betölthetek a vonaton, és játszatok tovább.
Legrosszabb esetben nem a gdrive intézi mindezt, hanem lesz egy ouya_sync androidos SW, amit szintén letöltesz a play-ből :)
--

Én nem tom, de nekem eddig még csak outlook miatt kellett bekapcsolnom IMAP szerveren workaround-okat, meg a jabber az nem is jabber egyes operációs rendszergyártók szoftvereiben, stb. stb.
Máshogy közelítjük meg a szabványosságot és interoperabilitást, de amiket írsz abban igazad van. Én inkább az egyes adatátfolyatásokra gondolok különböző operációs rendszerek és termékek között. Végül is protokoll szintű interoperabilitásról beszélek. Amiben az MS persze nagy, ha saját termékeiről van szó ezt el kell ismernem, sőt gyakran jobb is, mint mondjuk egy Oracle vagy RedHat ökoszisztéma, de hogy semmi mással nem kompatibilis vagy csak vért pisálva lehet kompatibilissé tenni, az tuti. :)

Na, ennyire ne kezeld már tényként a képzelgéseid. A Sony, MS, Nintendo és társai nem fognak egy csapásra hasraesni ettől. Ahogy az emberek sem. Jelenleg ott tartunk, hogy van egy dobozunk, amire tettünk egy Android-ot, meg összeharácsoltunk egy jó adag pénzt, ami nagyjából kiteszi 1, vagy talán 2 nagy játék fejlesztési költségét. Bár ekkora lufifújás mellett az összeg jó része valószínűleg el fog menni mindenféle management költségekre.

Lehet jönni azzal, hogy majd a meglévő játékokat portolják faszán (a'la GTA4 rofl), és az milyen jó lesz. Csak annyi ezzel a gond, hogy 200+ millió embernek már megvan a konzolja, amellé meg nem fog venni egy újat, hogy játsszon ugyanazokkal a játékokkal, pontosabban azoknak egy portjával, ami vagy tűrhető, vagy nem.

A fingós appok analógiájára, a "fingós" játékok sem fognak kiváltani egy GTA-t vagy egy Halo-t. Egyszerűen más világ. A nem fingós játékokhoz meg pénz kell, jó sok. Ja, meg idő is.

Az se világos, hogy ebben mi lesz platformfüggetlenebb, mint a jelenlegi Xbox, PS, Wii eszközökön. Az Android játékok is csak Android-on fognak futni. Csak ott még szophatsz majd egy külön kört a verziókkal, amiket a Google szép ütemben fos ki magából, te meg győzd követni, akár user, akár dev, akár vendor vagy.

A legszebb akkor lesz, ha majd jönnek ki az új revíziók az Ouya-ból, vagy esetleg jönnek az alternatív Android-os konzolok, mert mért ne, olyan szabad itt minden, hogy simán. Aztán te majd kapkodhatod a fejed, hogy x játék a te dobozkádon, te OS verziódon vajon fut-e majd egyáltalán, és ha igen, mennyire lesz az élvezhető. Mert hát a Csamcsung már megtanította velünk, egyszerű mezei parasztokkal, hogy egy kütyü akkor jó, ha minél több RAM, meg minél több CPU mag van benne. Sounds like fun.

Szóval oké, hogy lelkes vagy meg minden, de azért visszaszállhatnál a valóság talajára :)

Bevallottan lehetőséget vázoltam fel a hordozhatósággal. A hasraesés meg 2-3 éven belül következhet be, ami azért valóban mozgalmas lenne.
Egyáltalán nem lehetetlen amit felvázoltam, nagyon nem.
A doboz fogadtatásán múlik minden. Ha egetverő siker lesz, hóditó útra indul, erre komoly összegben merek fogadni. A hype sokat számit, és az meg is van. Azért droidra vannak jobbak is mint a fingós.
És a hordozhatóság (amit emliettem) radikálisan növeli az értékét a játéknak.
Siker esetén a játék gyártók biztosan komolyan kezdenek majd felé kacsingatni, elvégre itt tényleg csak az android verziók miatt fragmentációval kell foglalkozniunk, szemben mondjuk az pc,xbox,mobil átiratokkal, portolással, stb... Nagyon sokat visz el egy AAA osztályú játék fejlesztése, és brutális össze egy másik platfrom átirata. Nem szórakozásból xbox only, vagy pc only egy-egy játék.
Szóval a konzolpiacot képes lesz átformálni, ha siker lesz.
Ettől függetlenül nem kizárt, hogy nem lesz az, és megy a levesbe az egész.

--

Ezt a hordozhatosag-dolgot mar jopar helyen megprobaltak elloni, de meg sosem jott be igazan.

Tenyleg azt gondolod, hogy ugyanaz a jatek jol hasznalhato mobilon, konzolon meg desktopon? Nyilvan mindegyikhez kulon kell optimalizalni (foleg az iranyitast es a grafika minoseget), innentol meg mar nem annyira kulonbozik a dolog 'portolastol', amit fentebb lesajnaltal.

----------------------
while (!sleep) sheep++;

De abban is biztos vagyok, hogy teljesen platformra kódolni, vagy egy billentyűzet/egér támogatás beletenni egy kész szoftverbe nagyon nem ugyanaz.
A portolást ott sajnálom le, hogy kiadok valami szemetet nokiára, a húzócim néven.
Tipkusan a pc-s mohaa, és a nokiára kiadott javas nokia közötti különbség ugrik be.
A pc-xbox között a különbség szint elenyésző, ez világos.
Ez a féle portolás egyáltalán nincsen általam lesajnálva, ellenben ha fejlesztős stúdió vagyok igen komoly összegbe kerül nekem mindkét platformot támogatni.
Ekkor van az, hogy örülök ha van egy olyan platfrom amire ha megirom a szoftveremet, akkor maximum egy egér támogatást kell belereszelni, ha ugyan bele kell, és minden közép-felső kategóriás készüléken máris van egy életképes játékom.
Maximum még a megjelenitő felbontással kell szivnom.

Egy biztos. Sokkal előbb lesz rendes shadowgun szintű játék mobilra/tabletre/ouya-ra/egyéb androidos set-top-box-ra 8 USD áron, mint halo xbox/pc/windows phone-ra.
70 USD-ért.
És előbbi előbb lesz üzleti siker is.

Minden azon múlik, hogy az ouya mennyire lesz sikeres.
--

Nem a fejlesztéssel van a baj, hanem az eszközzel magával. Aki szerint egy otthon, fotelban ülve, kontrollerrel, 70 centis tv-n kapott játékélmény összevethető a metró aluljáróban rohanva, 4" kijelzőn, mindenféle fizikai vezérlő nélkül elkövetett "játszással", az vagy hazudik, vagy festi magát.

Ettől függetlenül remek üzlet metróban játszható játékot is fejleszteni. Elég sok példa van erre. És te is fejlesztenél ilyent ha megérné neked.
És inkább erre fejlesztenél, és az erőforrásaidat is ide csoportositanád, ha ez megéri neked.
És nyilvánvalóan nagyobb játékélmény a 104 centi előtt ülni, de egy utazáson a kedvencemmel én is kibékülök a kisebb felbontással/képernyő mérettel, pláne ha tudom ,hogy csak ideiglenes, és a mentés után visszaülhetek a 104 centi elé is.
Szerintem logikus amit mondok.
--

Persze, van ilyen is, (talán) érdekesebb ezt csinálni, mint a szemben ülő bamba fejét bámulni, csak ez marhára nem vetélytársa egy Xbox-nak vagy PS-nek. Teljesen más kategória a kettő. És ilyenek miatt nem fog kivérezni egyik sem.

Amire én gondolok, abban a játék minősége minden platformon ugyanaz.
(ezért is linkeltem a videót, hogy szemléletesebb legyek)
Az eltérés maximuma képernyő méret, és az irányitás technikájában van.
Nemes egyszerűséggel a tableted/telód nem 104 centis képetálójú, és nincsen hozzá kontroller, de más eltérésnek nem kötelező lennie.
Ellenben a kedvencedet 8-16 usd áron minden kütyüdön tudod játszani, élethelyzettől/földaajzi helyszintől függetlenül. És elég csak mentened, a másikon folytathatod.
Ehhez addiktnak kell lenni, de minden játékosnak van kult játéka, és nem átall játszani vele amikor teheti.
Namost ha teljesen megvadultam XY játékért androidon, (amit ráadásul minden andordos kütyümön tudok tolni is) nem értem miért vegyek xbox 720-at, esetleg az xbox360-ra másik játékot is, 10x áron.
Nagyon könnyen járhatnak úgy, ahogyan steve ballmer, és a nokia is, akik kiröhögték az iphone-t. ÉS kiderült, hogy a zsebre rakható élmény mindent vitt.
az első millió eladott ouya után ballmer helyében elkezdenék aggódni.

--

Igen, mert ennyiért már az XBMC-s média kütyüként is elfér az xbox 720 tetején is. (http://hvg.hu/Tudomany/20120617_kiszivargott_az_xbox_720 reméljük nem fake hir)
Tehát akkor is jó vétel,ha nem akarsz az agressziv madarakkal (vagy komolyabb játékkal) nyomulni az LCD tv-n :)
--

Hááát ha belegondolsz akkor van egy egész jó kisméretű összerakott vas, amit az OS miatt számos dologra használhatod, globálisan támogatott, szuinkronizálható a tableteddel, mobiloddal (tehát az adatot erről is eléred) multimédiás center támogatás, játékok, és (ahogy olvassuk, mert ez a hir is erről szól) kezdő tartalmakkal is megtámogatva 99 USD-ért jelenleg igen jó ajánlat.
A jelenleg piacon lévő androidos media boxok is 200+ dollárért vannak, az apple TV, konzolok stb... ár/érték arányáról nem is beszélve.
Ha az életben nem lesz rá halo szintű játék média boxnak ennyiért akkor is röhögve megéri.
--

Igen, akár. Ezért is mondom ,hogy ilyen áron, simán.
És ha elég neked az ouya, a többi konzolra nem/kevesebbet fogsz költeni.
Az olcsó alternativa mindenképen rontani fogja a "nagyok" üzletét, igy vagy úgy.
És amikor a készüléket amúgy is veszteségges sózzák rád, ott ez bizony érzéknye probléma tud lenni, mert akkor a tartalomból akar megélni. Pont abból, amin elsőre nem költesz ha van olcsóbb alternativád.
--

Ha nem érted mi a különbség egy multimédiáa center és az xbox multimédiáa centerként való használata között, akkor nem hiszem, hogy meg tudom világitani neked.
Maradjunk annyiban, hogy a samu LED TV-m alap szoftvere több körrel jobb multimédiában, mint az xbox w7-el megtámogatva. Egy vicc.
Ha nem hiszed, próbáld meg az xboxot erre használni, és rögtön érteni fogod miről beszélek.

--

Az Xbox1-emen XBMC volt, ha jól rémlik (valami haxolt dashboard, az fix). Nyilván nem volt vele gondom. Xbox 360-at nem használtam, de elképzelésem sincs, milyen hatalmas problémáid adódtak vele médiatartalom fogyasztása közben. Mesélj!

Az h. nincsen haxolva, és nem is tanácsos. Alap kiszerelsében pedig elég szűk a támogatott formátumok listája. Ezt tudod orvosolni, ha w7 ultimate média centrén keresztül intézed a dolgot.
Elég körülményes, és már-már használhatatlan.
Az emberek 99%-nak nem opció a rommá haxolt xbox360, hogy le tudjon játszani egy videót.
Már megint arról van szó, hogy egy geek nem érti, hogy mi mire jó, és mire nem, mert ő is szét tudta faragni, tehát akkor biztosan nem is lehet értelme céleszközt vásárolni :)))))))
--

Nem, nem arról van szó. Kezdjük ott, hogy én nem haxoltam az Xbox-omon semmit, mivel így lett véve, hogy menjenek rajta a cseppentett játékok. Példa volt, de láthatólag neked mindent külön el kell magyarázni, különben képtelen vagy elvonatkoztatni.

De megint csak mellébeszélsz, ahelyett, hogy konkrétumokat hallhatnánk a te nagy világfájdalmadról. Én nem tudom, hogy neked mi bajod lehet vele, azért kérdeztem, nem azért, mert értelmi fogyatékos vagyok.

Ellenben megnéztem a specifikációt, amely szerint az Xbox 360 (haxolás nélkül természetesen) támogatja a WMV, H.264 és MPEG-4 tartalmakat, amivel le is fedtük úgy nagyjából a 99.99%-át a jelenlegi piacnak, szóval továbbra sem derült ki számomra, hogy mi olyan borzalmas rajta.

Bár ha mondjuk te a saját home videóidat theora-ban tömöríted (nyilván a többség is így teszi), akkor valóban lehetnek problémáid. Tipikus consumer gondok ám ezek.

Jaah értem, tehát az évek alatt összeharácsolt youtube letöltések, short-ok, gimis pártvideók és maszek filmbarkácsolások nem mennek :) Szerintem is, ez egy komoly selling point lesz egy játékkonzolnál. De sebaj, ha lesz terás vinyóm tele ilyenekkel, illetve Xbox 360-am, ígérem, megpróbálom.

Egyébként mielőtt komolyan vennéd és tényleg erre költenél: az xbox360 USB-n max 16GB-ot lát, és abból is maximum kettőt. (2db usb-s háttértárat fogad el.)
Szóval elég korlátozottak a lehetőségek. A hálózati drive, vagy hálózati médiák szintén esélytelenek.
Tehát nem nagyon tudom kihasználni vele a külső merevlemez előnyeit.
--

Te nem érted meg, hogy az pont semmiben nem befolyásolja az MS mutatóit, ha egy vevő, aki az ő termékét soha nem venné meg, megvesz mást. De ha te értelmesen képes vagy ezt levezetni, iszom szavaid. Mi történne pl. az ilyen vevővel, ha nem lenne Ouya? Venne Xbox-ot? Nem, pont most mondta. Tehát hogyan befolyásolja ez az MS-t?

Már most arról beszélnek a konzolgyártók, hogy veszteséget okoz nekik a mobil piac, ebben pedig lehet valami. Anno volt GBC, GBA. Nintendo DS, Nokia N-Gage, Tapwave Zodiac, meg a frász tudja, hogy hány handheldem. Aztán jött az iPhone és az Androidos telefonok, és eszem ágában nincs újra handheldet venni, pedig a PS Vita elég kellemes darab. Ugyanez lesz a desktop konzoloknál is. Xboxom, PS2-m volt, Xbox 360-at és PS3-at már nem vettem, mert iPaddel jól elvagyok. Szóval igenis veszítenek, nem is keveset.

a hiba a gondolatmenetedben ott van, hogy szerinted erre nem is letezhet AAA kategorias jatek. merthogy az xbox es a ps reggelire megeszi hardverböl.

de az onlive es egyeb streaming szolgaltatok megoldasaival semmi akadalyat nem latom annak, hogy ez a 100 dollaros fos tripla A-s jatekokat jatszon le.

akkor meg adodik a kerdes, hogy miert vegyek xboxot a nappaliba - hacsak nem hajat is szeretnek szaritani tevezes közben, ugy zug.

(igen, van konzolom)

Szerintem te meg ott vagy eltévedve, hogy még mindig a hardcore gamerekben gondolkodsz csak. A Nintendo Wii még az előszele volt csak annak, ami manapság már a valóság. Legalább annyi, ha nem több pénz van a casual gamerekben, min a hc-ben. Azoknak meg nincs konzoljuk, de ha a mobilján letöltött kedvenc Smurfs Village-ével már otthon is játszhat 1080p-ben, akkor arra rá fog áldozni gondolkodás nélkül $99-t. Azt, hogy ezt az Ouya fogja először meglovagolni, vagy valamelyik másik Android gyártó, az tökmindegy.

Teljesen más, mint az eddig konzolok. A konzolgyártók elsősorban a programokból próbálnak megélni, a hardvert akár veszteségesen is adták (és az sem volt olcsó).
Itt a programok akár még ingyenesek is lehetnek.

Teljesen más célközönség (mintha hardcore játékosokat hasonlítanánk össze azokkal, akik mobiljukkal játszanak a metrón), sokkal szélesebb rétegeket szólít meg az Ouya - és ezért lehet óriási sikere (kb. mint az Androidnak)

Igen, mert beszükiti piacot olyan vásárlók elszipkázásával akik mondjuk ritkán játszanak, vagy média boxnak is használnák. Sok az átfedés, ami a konzol gyártóknak komoly pénz kiesést okozhat.
De ennyiért az xbox/ps2&3 mellé is megéri, ott a tartalomból származó bevételt fogja lerontani. A konzolgyártó vagy a játékon, vagy más tartalmon, de pénzt fog vesziteni. (valamennyit legalábbis)
A legrosszabbul persze akkor jár ha a készüléke helyett veszed, és nem mellé.
És ha igy alakul szerintem a microsoft veszit több vásárlót, egyszerűen azért, mert a PS közönsége sokkal hűségesebb fajta ott keleten, mint mi itt nyugaton. Az xbox sokkal rosszabbul szerepel arrafelé, nem látom okát, hogy az ouya megtöri ezt az "átkot". Bár a japók imádják az ilyen miniatürizált geek kütyüket, szóval lehet ez, és az ára ott is hoz változást, a fene tudja. (szvsz nem fog)
De fenntartom, hogy mindezt az ouya sikere fogja igazolni/cáfolni. De én mernék rájuk fogadni. De szerintem az első 1-2-3 millió eladott kütyü után látni fogjuk h. mennyire indulnak el a játék stúdiók az ouya felé. Rajtuk fog múlni a hosszú távú sikere.
--

De miért érné meg meglévő konzol mellé? Mit tud, amit a meglévő konzol nem? Te kiadnál 100$-t a semmire? Amúgy se értem, mi ez a nagy izgulás az áron, az Xbox is 200$, szóval olyan hatalmas szakadék nincs a kettő között.

Xbox-ot légyszi használd média centerként.
Ez meg helyből xbmc-vel jön. out-of-box lejátsza azt, amit xbox-on w7 streamel maximum,(egyébként hirből sem ismeri a formátumokat) plusz az androidos platform miatt azonnal "netre kész" annak minden videó megosztójával együtt (HD-ban ugye). ÉS akkor még nem beszéltem az átlagos usb-s vinyót rádug+össze letöltött filmem/sorozatom vagy az advanced jelegű otthoni file server felhasználást. És mindeközben nem érdekel, hogy melyik tartalom milyen formátumban van. Aki bohóckodott már letöltött film+xbox+w7 ultimate legózáson, annak ez megoldás. Nem is kicsi. Az ár/érték arány nem kicsit jobb.
--

Szerintem rossz oldalról közelítetek ,vagyis saját oldalatokról.
Valóság:
Oyuga médiabox+játék lehetőség
Xbox játék konzol+média lejátszó.(nagy kinszenvedés árán)
Játék oldalon az van hogy míg nem ismerjük hogy milyen nagyobb volumenü játékok jelennek meg egyik/másikra addig ez marad valóságnál.Tervbe van egy csomo minden.Nincs kész nincs itt előtted.

Elég sok játék van droidra,(amik a tablet/hdmi próbálkozásaim alapján igen élvezetesek voltak a 104 centis LED TV-n) szóval itt igazán az AAA kategóriások hiányáról beszélhetünk. Ez meg reméljük változik ha sikeres lesz a kütyü.
Egyébként mekkora buli lenne egy C64 emulátort is elinditani rajta? Droidra azok vannak :D
--

Elfelejted az Onlive supportot - ezzel meg is van oldva, hogy milyen és mennyi játékot tudsz majd rajta játszani. (jó, az más kérdés, hogy jelen pillanatban itt Magyarországon még nem elérhető, de ez nem újdonság).

----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
www.xonotic.org

Az Ouya egy Androidos konzol. Ha megnézed a kisckstarteres videót, akkor ott fut a háttérben a Shadowgun, a Dead Trigger, meg még egy rakás más játék. Gyakorlatilag a teljes Google Playes felhozatal induláskor rendelkezésre áll majd. A hype-ra meg egy-két nagy fejlesztő, kiadó biztosan felfigyelt már. Gondolom nem véletlen, hogy a Namco Bandai neve is felmerült. Úgyhogy én annyira nem félek az induló címek hiányától.

Én Xbox1-en is néztem filmeket, felmásoltam, megnéztem, és kész. Nem tudom, mi volt neked ebben kínszenvedés, de valahogy én nem annak éreztem. Olyan problémának meg végképp nem, hogy vennék miatta egy újabb, 100$-os kütyüt mellé.

csak halkan jegyzem meg, hogy már a Nintendo fejesei is olyat mertek nyilatkozni, hogy a mobil játékok komolyan veszélyeztetik a konzol piacot és hatással vannak a bevételeikre. Az egyik nagy kiadó fejese pedig arra vetemedett, hogy konkrétan kimondta, hogy a mérleg nyelve rövidesen átbillen a mobil játékok oldalára.

Asszonynak én vettem psp-t mert nagyon szeret játszani ilyen kis játékokkal, ágyban fekve.
Nincsen három hete, hogy eladtam. Tavaly decemberben lett meg a tablet, azóta azt nyomja, mert könnyen tud mazsolázni a play ingyenes játékai között,felrakja, és játszik vele. Ehhez képest a PSP egy elég kötött valami.
A psp-t végül már megette már a por, azóta talán ha kétszer be volt kapcsolva, egyszer meg én töltöttem fel, hogy ne legyen koppra lemerülve.
Meglátásom szerint az emberek a minőséget szemrebbenés nélkül beáldozzák a kényelmért.
Egy 50e forintos concorde 7030 tablet simán legyőzte a sony üdvöskéjét, pusztán azzal, hogy szabadon lehet rá töltögetni ingyenes játékokat, akkor és ott, amikor neked tetszik.
--

új kifejezés kell erre: SOTYAY
(Scam of the year, all years)

Hat, egy mar most sem tul kurrens hardvert es egy BT kontrollert adnak majd el jovore. Akkor, amikor az atlag mobiltelefon mar gyorsabb lesz.

Ami ebben az egeszben utos, az az, hogy maguk moge allithatnak nehany tamogatot. A kerdes az, hogy ebben hol lesz az uzlet (ergo kikbol fognak kiszedni eleg penzt).

----------------------
while (!sleep) sheep++;

Azért a Wii már bebizonyította, hogy az emberek jó részét nem csak a vas ereje érdekli. Arról nem beszélve, hogy én pl. szívesen veszem az olyan plusz dolgokat, hogy a buszon játszom egy játékkal a telefonomon, majd a mentett játékállást otthon betöltve folytatom 1080p-ben ugyanezt.