Játékainak Linuxra portolását jelentette be a magyar Nemesys Games

Címkék

A Nemesys szereti a Linux-ot

A Nemesys egy budapesti székhelyű független játékfejlesztő stúdió. Jelenleg három játékot kínál a műhely: az Fortix 2-t, az A.C.S-t és az autós Ignite-ot. A cég a napokban bejelentette, hogy eleget téve a kéréseknek, portolja játékait Linux-ra. A bejelentés elolvasható itt.

Hozzászólások

Dícséretes kezdeményezés. Kíváncsian várom az eladási statisztikákat is az első fél-egy év után! ;) Remélem sikeresek lesznek...

Feltehetően a cégnél tisztában vannak a Linux helyzetével és mégis így döntöttek. Úgy fest, hogy ilyen is van. Egy cégnél nem feltétlen nyereséges minden üzletág. Egyik viszi a másikat. Van úgy, hogy valamit csak presztízsből vagy az ügyfelek iránti figyelmességből csinálnak meg, még akkor is, ha már a kezdetek kezdetén ismert az, hogy ebből mínusz is lehet.

--
trey @ gépház

Miért ne lenne? Gyanítom, hogy nem olyan menedzser vagy menedzserek irányítják a céget, akik nem értenek a szakmájukhoz és nem is olyanok, akik "jó programozó vagyok tehát a cégmenedzselés a mellényzsebben van" gondolkodással bírnak!

Ha a felmérések azt mutatják, hogy a linux jön felfelé - bubuntunak nagyon nagy szerepe van a desktop térnyerésben - mint a talajvíz, akkor már most megéri beszállni az emelkedő trendbe, hogy később kényelmesebben lehessen kaszálni.

Tökéletes példa erre az Android. Jött az szályfón majd kiderült, hogy ez a kurva nagy biznisz. Páran összefostak egy helyre valamit. Alátolták a taknyolt linux kernelt és erekciójuk volt már arra is, ha bebutult a jószág. A kugli meg megtámogatta, mert ott sem kiváló programozók vezetik a céget, hanem kőkemény és vérprofi menedzserek.

-- "Bízzál Istenben és tartsd szárazon a puskaport!" - Cromwell --
-- Sayusi Ando - http://sayusi.hu --

Ez így van! :D Csak akkor van baj, amikor 3-4 kérdéssel romba tudod dönteni az ő világképét is. Főleg akkor ha "jah, azt én szabadidőmben végzem el az atomfizika, rakétatudomány és progmat meg progterv és reggeltől estig esszemblibe hekkelek mellett" bölcsész vagy. ;)

-- "Bízzál Istenben és tartsd szárazon a puskaport!" - Cromwell --
-- Sayusi Ando - http://sayusi.hu --

"Lebubuzza" a "lekicsinyli/hülyézi" a -jelenleg ubuntu- rendszert, mert nem nem tartja érdemesnek a megnevezését sem. Beleszólhat még, hogy a keresők ne is találják meg, ő leírta valaha ezt a nevet. Lásd még Iphone -> hypephone vagy microsoft -> mikrofo$ stb..
--
AGA@
Clyde Radcliffe Exterminates All the Unfriendly Repulsive Earth-Ridden Slime

Szerintem meg igen. Eleve a fejlesztés nyíltforrású szoftverekre támaszkodott a csapat számára nem ismeretlen a linux és a nyílt szoftverek világa. A játék nagyrészét is Blenderrel csinálták köszönhetően Endinek aki nagy Blender fan.

http://etyekfilm.hu/makingofignite/
http://blenderartists.org/forum/showthread.php?160940-Article-Making-of…

Nagyon ritkán játszom, de volt már, hogy magyar fejlesztő játékát azért vettem meg, mert igényes munkának tartottam (más kérdés, hogy nem volt időm begyakorolni a játék alapvető kezelését sem (az Imperium Galactica II volt az illető játék).
Meglátjuk, mennyiért adják, de lehet, hogy azt az autós játékot megveszem Linuxra, már csak a statisztika javításának a kedvéért :)

http://haxel.hu/wodehouse-konyvek.html

Én azt hiszem ismerem ezeket a srácokat. C++ és OpenGL-es enginük van, tehát jó eséllyel csak újra kell fordítaniuk a kódot.

Ha valaki ügyes programozó és lehetőleg cross-platformos megoldásokat választ akkor a portolás nem vészes. (A support biztosítása viszont egy más kérdés.)

--
GPLv3-as hozzászólás.

- threading lib?
- network kod? (ha pici is, de van elteres? (mar, ha van halozatos modja)
- egyeb opcionalis Windows/Linux fuggo dolgok?
- headerek, amik picit mashol vannak?
- forditospecifikus dolgok?
- esetleges WinAPI hivasok? :)

Van azert itten bananhej egy szoftver fejlesztesenel, meg ha nem is akartak belerakni, csak modnjuk haladni is kellett a programmal.

----------------
Lvl86 Troll

Bár nem vagyok jártas a témában, úgy gondolom, hogy ha odafigyelnek már a fejlesztés elején arra, hogy legyenek wrapper libek az os függő dolgok köré, akkor nem túl nagy megerőltetés multiplatform fejleszteni egy játékot. Végülis egy játék mit használ, ami annyira rendszerfüggő lenne? Opengl adott mindenhol, van egy raklap lib, engine amik multiplatformok, ablakos ui-val nem kell foglalkozni, de ha mégis akkor valamelyik gui toolkit megoldja amennyire egy játéknak szüksége van

Az odafigyelesen van a hangsuly.
Ha nem figyelnek oda, akkor hiaba van OGL + C++ -ban van a jatek, nem csak annyi lesz a portolas hogy ujraforditjak...

Nem ismerem a ceget es a jatekokat, de a fenti cikkben portolas van irva, szoval szerintem munka volt rajta es nem csak annyi hogy MSVC++ helyett gcc-vel forditottak le.

Grafikus programba a Win specifikus ifdefeket be teszem, meg ha soha ki sem lesz probalva.
sdl eleg jo csada szer, cross platfromolni.

Networknel kell egy init winen, ami linen nem kell.

Windowson sokaig nem volt normalis poll alternativa, talan Server 2008-ota lehet pollozni, egyebkent meg http://libevent.org/.

"forditospecifikus dolgok?"
Mindenki tudja, hogy az interface nem kulcs szo C++ -ban.

Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

Örvendetes. Jobban örülnék egy Unity webplayer vagy onlive kliens megjelenésének, de ne legyünk telhetetlenek..

"A steam is készül már egy jóideje.."

Az nem csak pletyka volt, amikor bejelentettek az OSX-s portot, hogy majd biztos lesz Linuxra is, amit vegul Gabibacsi rovidre zart azzal, hogyha megegyszer valaki nyit linuxos port temat a steam forumon, akkor nem csak a temat torlik, de a steam accot is bannoljak? :))

----------------
Lvl86 Troll

A Fortix 2 nekem ígéretesnek tűnik. Ha nem lesz túl magas az ára, szívesen beruházok egyre.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

Toljuk nekik a reklámot minél több helyen. Elvégre ha nyereségre tesz szert kűlfőldi vásárlók révén a Magyar GDP-n javít . Steve J. is az Aple kőrűli hype-t használta és ahol lehetet tolt is rajta.

A srácok a Nemesys-nél szívesen válaszolnak a kérdéseinkre, így ha vannak, ide írhatjátok őket. Levélfordultával a válaszok olvashatók lesznek egy cikk formájában.

--
trey @ gépház

Engem tökre érdekelne, hogy mi áll a döntés hátterében. Könnyen portolható az engine, és a srácok szakmai-karitatív mókaként egy hétvége keretében lefordítják, és pár hibát befoltoznak, vagy valami komolyabb terv is van?

Amúgy egyáltalán nem játszom autós játékokkal, és nem is ismerem a mostani ilyen játékokat, de a videó alapján szép a cucc.

Azért ez nem így van. Egy OpenGL alapú játékot portolni nem abból áll, hogy átírják Java alapúra. Kb. annyi munka a kódot átírni Androidra C/C++ alapon, mint mondjuk a Windowsról Linuxra portolni. Viszont a grafikai contentet jelentősen át kell alakítani, így ez a nagyobb munka. Viszont a várható bevétel is jóval magasabb egy Android verzió esetén, mint a Linux-nál. Arról nem beszélve, hogy ha elkészítik az Android verziót, akkor onnan már csak egy kis lépés az iOS port, ami még magasabb bevétellel kecsegtet, mondjuk egy Ignite szintű játéknál.

Kipróbáltam és meglepően jó. 640x480ban jött be, nem tudom minek köszönhető, de debreceni digis nettel egész kellemes volt a dirt trial. Ha unatkozom lehet veszek egy 3 napos mókát. Kíváncsi vagyok a wine mikor fogja tartalmazni a patch-et alapból.

Hehe. Épp tegnap mondtam egy ismerősömnek, hogy C64-re az egyik kedvenc játékom a Kennedy Approach volt. (Most, hogy megnéztem az A.C.S-t.)

Hát úgy néz ki, hogy ebből nem lesz semmi. Azóta nem jött ki a Linux-os verzió, nem hiszem, hogy másfél év múlva lenne rá esély.
---------------------------
Oszt jónapot!