90 kornyeken kicsit raz a kormany.. nem mondanam, hogy nagyon szital, de erezhetoen remeg. Szerintetek ez adodhat a centrirozas problemajabol, esetleg szalszakadas az abroncsban? (Volt olyanom, az kicsit erosebb volt.) Felni, futomu (nemreg allitottak)? Amugy csak teljesen sima uton lehet erezni es 90-nel lassabb ill. gyorsabb temponal csokken. A motor rezgesere is gondoltam mar.. (gumibak?) Tudom, el kell menni gumishoz meg futomuveshez, de ahhoz ido is kellene. Hatha mondtok olyat, amire nem gondoltam.
- 21509 megtekintés
Hozzászólások
Nekem az egész autó rezonál 80 körül autóúton :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amennyiben nem fogtal valami hatalmas katyut ugy a futomuvet kizarhatod.
Nagyon valoszinu, ellenben, hogy kapott egy utest, vidd el es nezesd, centiroztasd meg a kereket.
90-100 korul elszallo elso abroncs nagyon rock&roll, tapasztaltam, nem eri meg spuroskodni, legalabbis szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk a futomuvet be sem lehet mar allitani rendesen, oreg autorol van szo. De ez a razas nyaron meg nem volt, azota csak a felniket+gumikat csereltem le. Ha valtok nyarira es megint megjavul, eleg jol be lehet hatarolni a lehetosegeket.
--
Direp
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
centRirozás
nem kicentizik, hanem középpontosítják a kereket.
CSZ
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Koszi, javitottam.
--
Direp
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ráadásul nem középpontosítják, hanem kiegyensúlyozzák (hacsak nem valami küllős kerekű veteránautóról van szó).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem volt szálszakadásos abroncsom, de annál a "rázás" inkább alacsonyabb sebességnél jött elő. Persze ez nem jelent semmit. Ha van egy kis időd, csinálj egy gyors manuális ellenőrzést. Tapogasd végig az abroncsok oldalát kívül-belül, ahol eléred. Ha szálszakadásos, akkor érezni lehet egy kis "dudort" a helyén (nálam legalábbis lehetett). Persze a tuti megoldás a gumis/futóműves.
--------------------------------------------------------------
"Tegnap reggel addig röhögtünk a főnök viccén, míg ki nem derült, hogy az a napi feladat."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor ugy emlekszem egesz alacsony sebessegnek jobbra-balra jar a kormany. Hatul mas erzes, nekem meg csak ott volt szalszakadasos a gumi.
--
Direp
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem alapvetoen jol lefedted a palettat:-), esetleg meg szar lengescsillapito es/vagy gumi miatt 'kagylosra' kopott gumi, ami ennel a temponal rezonal be annyira, hogy erezd a kormanyon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nálam volt olyan gond, hogy 60 felet ha beletapostam a fékbe akkor rázta a kormányt az első kerék. centírózás, futómű állítás nem segített rajta. volt cserélve csapágy, féltengely csukló.
egyszer csak észrevettük, hogy a gömbcsuklók kezdenek lötyögni. és kicseréltük őket. azóta megszűnt ez a rázás.
-------------------------------------------
- Помогите пожалуста. Не работает интернет!
- Што видете на екранье?
- Ничево. Я иво не в ключала.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt tipikusan a hullámosra kopott féktárcsa okozza.
---
KORPIKLAANI-Tequila http://youtu.be/wzEahz7pa7k
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a gömbcsuklók cseréje nem javít hullámos féktárcsát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is hiszem el, hogy megszűnt a rázása. Max placebo hatás lépett fel.
---
KORPIKLAANI-Tequila http://youtu.be/wzEahz7pa7k
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én is gondoltam rá, hogy az okozza. csiszoltattam is a tárcsákat de ugyan úgy megmaradt a rázás.
-------------------------------------------
- Помогите пожалуста. Не работает интернет!
- Што видете на екранье?
- Ничево. Я иво не в ключала.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha tényleg csak az adott sebességen "erős" a rázás, akkor nyilvánvalóan valamelyik alkatrész rezonanciafrekvenciáját találja el, vagy a motor vagy az út mind rezonátor. Érdemes megfigyelni hogy fordulatszám vagy sebességfüggő a jelenség ( 3-asban is kihúzod 90-ig pl) ezzel meg tudod hogy mi a rezonátorod, aztán lehet hosszt számolni meg ilyesmi a Gyilkos Számokban tuti így csinálnák :)
Bár lehet én állok hozzá túl mérnökösen.
(http://hu.wikipedia.org/wiki/Rezonancia)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem te találtad el, a problémát a féltengelycsuklók berágódása szokta okozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Futóműves, minél előbb! Lehet, csak lerepült egy centírsúly, de lehet sokkal veszélyesebb is. Futózott gumi? Mert az ledobhatja a felületet is nagyobb tempónál! Fogtál gödröt/padkát mostanában? Ráadásul a rázkódás feszíti a kormányműved is, nem épp ajánlott így menni az egészség szempontjából sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egeszseget ugy erted, h art az izuleteknek? A kormanymu amugy szinte mindig feszul, kulonben atszaladnek a masik oldalba (biztos gorbe vmelyik golyalab, esetleg mindketto, de tobbe kerulne a cserejuk mint az auto erteke).
--
Direp
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egészség alatt az életed értem, főleg, hogy ahogy írod, még az úttartás is gondot okoz. Tényleg jóindulatból írom, de így közlekedni rohadt nagy felelőtlenség másokkal szemben is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem okoz gondot, huz egy kicsit. Az oldalkocsis motor is huz, a futomuves szerint nincs ezzel gond, nem lehet minden kis hiba miatt uj autot venni. Egy oreg deformalodott futomuvet meg szinte eselytelen eredeti allapotba hozni. Szerintem sokan autoznak ugy, hogy nem kifogastalan az auto egyenesfutasa. Az, hogy felelotlenseg-e kozlekedni vele a muszaki vizsgat vegzokre bizom.
A kormanyon erezheto vibracioval meg mint latod az eszlelese utan nem sokkal elkezdtem intenziven foglalkozni, majd megirom az eredmenyt is. :) Az, hogy nem rohanok rogton szervizbe tiz ev hasznaltauto-tartas soran szerzett vegyes tapasztalataim miatt van (hoztam mar el ugy futomujavitas utan az autot szerelotol, hogy szettartottak az elso kerekek, eleg erdekes elmeny volt ugy vezetni :)).
--
Direp
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legalább kanyarban el tudod kicsit engedni a kormányt :D
---
KORPIKLAANI-Tequila http://youtu.be/wzEahz7pa7k
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert fugg az uttol is, van mikor egyenesen megy, esetleg 50-100m utan kell rajta terelgetni kicsit. Ha nyaron felkerul a 215-os gumi akkor viszont setal rendesen.
--
Direp
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
centirozas vagy saros az alufelni (ha ez van)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem a fektarcsa es a fekbetet koze beszorult egy pici kavics. varosi temponal csak az tunt fel, hogy a fogyasztas egy kicsit magasabb, de 70-tol eleg durvan szitalt a kormany.
Egy kis fekrugdosasra szerencsere kilokte a kavicsot, a tarcsan meglatszott a nyoma eleg rendesen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyértlmű:
Futómű/kerék.
Nekem most is van, és fixen tudom h. a kerék, mert én baxtam el tök véletlenül.
(elkezdett engedni, cc: 1 hét alatt elenged egy bar -t. Ezért kapott egy gyorsjavito habot, ami megoldotta a gondot, csak belülről "centiroz" és ettől hülye lett a kerék.)
Amint jön a fizum megyek, és nyári gumi fel+futómű beállitás, és 100% h. nekem is meg fog szünni.
--
A hosszú élet titka, hogy csak F8 után nyomd meg az enter-t.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem a féltengely volt ferde (kapott annó egy ütést). Bár a sebesség növelésével nekem nem csökkent a rázás.
Mindenképpen vidd el futóműveshez. Szerintem elég szar futóművesből a felhozatal, nekem a féltengely hibára csak a harmadik szervíz jött rá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk elol nekem nincs is feltengelyem, csak ilyen tengelycsonk a golyalabakon.
--
Direp
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
viszonylag egyszerű a dolog.
1. Szálszakadást lehet ellenőrizni kézzel a fentebb leírt módokon. De ez nem biztos, illetve kisebb szálszakadást nem feltétlenül veszel észre ( amikor kevesebb szál szakad el.
2. El kell menni egy gumishoz.
3. ha nem jön be, akkor el kell menni futóműveshez.
Gumishoz mindenképpen érdemes elmenni, mert ha autópályán vagy hasonló helyen borulsz az árokba, mert épp ott enged el a gumi, akkor abba könnyen meg lehet halni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet szálszakadás. Èn tavaly jártam így. Elöször csak 130-nál rázott, egy idö után már 110-nél is, majd 90-nél, utána jött a bal hátsó defekt az M3-ason Eger magasságában.
A gumisnál derült ki, hogy a jobb hátsóm is szálszakadt volt.
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni