Távmunkában történő munkavégzés alatt elvárt reakcióidőm ...

Címkék

Távmunkában keres a főnök telefonon, Teams-en, azonnali üzenetküldőben. Nyilván fontos, hiszen nem ezek azonnali interakcióra teremtett kommunikációs módok. Mennyi az elvárt reakcióidőd? Visszahívás telefonon vagy videóhívásban, Team chat-re vagy IM-ben történő visszaírás stb.

Választások

Hozzászólások

Szerkesztve: 2024. 10. 13., v – 15:27

Nincs meghatározva:

- DE. (9:00 - 12:00) munkaidőben illik 5 percen belül.

- DU. (13:00 - 16:00) már lazább kb. 30-60perc.

Ritkán, de DE. fogorvos vagy bármit intéznél, akkor előtte nap szólsz, hogy pl. 10-11-ig nem vagy a HO-ban lesz-e meeting vagy valami ?

12:00 - 13:00 ebéd, séta, bolt - nem vagyok elérhető.

 

kieg:

Fontos számomra, hogy a HO olyan legyen, mint ha ott ülnék az irodában reakció idő tekintetében DE.

Nem szeretem a 30-60 perces reakciókat kollégától és én se teszem. Ez olyan, hogy bárki asztalához oda tudnék menni kérdésemmel - biztos fontos és nem a tegnapi meccset akarom vele megbeszélni.

A HO - nem olyan, hogy akkor dolgozom, amikor nekem tetszik - ezért írtam a DE.-i törzsidőt - délutánra szoktam hagyni az önálló, nagyobb feladatokat.

Nyilván nem volt definiálva, de gyakorlatilag hasonló volt, mint a munkahelyen. Mivel a főnököm akkor is távol volt, amikor a munkahelyen töltöttem a napot, ilyen szempontból nem volt különbség.

Feladat és munkakör függő.

Fejlesztői melók esetén a naptárba előző nap betett meeting legyen meg, illetve ne tűnjön el senki el órákra, de teljesen elfogadott a kontext switch okozta kiesések minimalizálása miatt a több órás némítás is.

Üzemeltetői feladatok esetén meg az adott feladat és rendszer SLA határozza meg.

Nincs elvárás de ha gépnél vagyok (esetek 95%-a) azonnal válaszolok, ha épp nem vagyok gépnél akkor meg amikor visszaérek a dolgomról. Telefonon mindig elérhető vagyok, ha sietős akkor felhív de nem jellemző, az elmúlt 4 évben talán 2 ilyen alkalom volt, mindkét esetben annyit kért hogy majd ha visszaértem akkor xyz-t intézzem prióban.

Szerkesztve: 2024. 10. 13., v – 17:40

Visszahívás telefonon vagy videóhívásban

Ezt nem értem. Nagyon ritkán volt videóhívásunk. Teljesen felesleges sávszélesség és erőforrás zabáló.

Alapvetően nincs meghatározva. Mindemellett illik mihamarabb reagálni ~10-30 perc. Emellett elvárt, hogy a naptár naprakészen legyen tartva. Így a másik fél lássa az elfoglaltsági állapotom. Ebédidőm is szerepel a naptáramban. Ebédidő nálam szent, olyankor senki se keressen.
A túloldaltól is elvárás, hogy ne erőszakoskodjon, ha épp elfoglalt vagyok / callban vagyok. Nézze meg az állapotom IM-ben (Teams, Slack), nézze meg a céges naptáram. Tisztán józan paraszti ész.

Ha hosszabb időre nem vagyok gép előtt / HO-ban vagyok, akkor azt is be szoktam írni a naptáramba. Nem minden kolléga tesz így sajnos.

Nálam még soha nem volt probléma, ha normálisan módon kerestek. Nem fogadom el, hogy a telefon / IM egy meghosszabbított ostor / rablánc (értsd jól - pl: "Kerestelek telefonon, de nem vetted fel. Miért nem vetted fel azonnal, amikor hívtalak?"). Az ilyen helyekről, főnököktől menekülök.

Megjegyzem, hogy munkaidőben 95%-ban nem a főnököm szokott keresni, hanem a kollégák.

Nincs meghatározva, de azért nincs, mert értelmes időn belül mindenki reagál. Ha nem reagálna, szabályozva lenne.

Egyébként attól, hogy IM-en jön valami, még nem sürgős/fontos. Minden IM-en jön. A prod outage-től a csapatépítő időpontján át addig, hogy elfogadták-e a költségekről a számláimat.

nincs elvárt. azonnal cselekszem ha csak mást nem kér. 

óóó azok a régi szép COVID-os idők amikor hívásban techsupport-oltam a klienseket (néha TeamViewer is) és közben GTA Online-oztam 🥲

Szerkesztve: 2024. 10. 14., h – 09:02

Nincs ilyen

hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]

hup.hu##article[data-comment-user-id="4199"]

Szerkesztve: 2024. 10. 14., h – 14:49

Ceges szinten ezek kozzul egyik sincs hivatalosan meghatarozva. Szemely szerint:

telefonhivas - azonnal (amint hallom, stb.) reagalok vagy visszahivom ha nem hallottam veletlen

chat uzenetek - amikor latom/raerek

Egyebkent gelei jol megfogalmazta: "Nincs meghatározva, de azért nincs, mert értelmes időn belül mindenki reagál. Ha nem reagálna, szabályozva lenne."

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Batch üzemmódban szoktam, tudok és szeretek dolgozni. Az instant megkereséseket skippelem, kivéve éles incidens esetén. Szerintem így normális. Nem tudok titkárnő lenni, evvan :)

echo crash > /dev/kmem

Ezt egy kis gyakorlattal jól fel lehet ismerni. Ha mondjuk jön egy üzenet a Teamsen, amelyik úgy nyit, hogy 'Hi, George', aztán várja a választ, arra többnyire nem válaszoltam, főleg, ha valamelyik noname indiai nyitott így. Nem csevegni akartam, megvolt a feladat, amit csináltam, a fene se fogja ilyenek miatt félbeszakítani. Ez olyan, mint amikor valaki anno az IRC-n 'kérdezhetek?' felütéssel nyitott.

Élőszóban a kollégák már megtanulták, amikor jöttek, hogy 'lehet egy kérdésem?' akkor megkapták a választ, hogy 'igen, és már meg is volt' :)

Átfutom. Ha éles incidens, vagy okozhat olyat, akkor rákattanok. Ha nem az, akkor skip.
Baj mindig lesz, meg überfontos dolgok pusholása (amik jellemzően régóta ráértek, de most azonnal kellenek mert csak). Ha nagyon kell, arra van eszkalációs lánc.
Amúgy meg SLA, mehet a csőbe. Úgy nem lehet dolgozni, hogy állandóan zaklatnak.

echo crash > /dev/kmem

Átfutom

Azzal hogy elolvasod, mar lenyegeben processzalod a kerest. Vagy visszaallitod olvasatlanra? Ha nem, akkor vhogy meg kell jelolnod, hogy foglalkozni kell vele a kesobbiekben, vmi todo flag kell ra, vagy bevinni Jiraba. De akkor mar lenyegeben kizokkentel a munkabol.

Nekem inkabb az valt be, hogy nem folyamatosan nezem az IM-et, hanem negyed-/felorankent nezek ra. Viszont akkor probalok megoldani gyors munkakat vagy megvalaszolni konnyen megvalaszolhato dolgokat. Ha folyamatokan kovetem, akkor lenyegeben nem tudok haladni a betervezett munkaimmal.

Nem állítom vissza olvasatlanra. Ha olyan chat akkor rákattanok, akkor úgyis lesz mozgás. Ha nem olyan chat (a döntő többsége skippelhető), akkor szimplán ott hagyom.
Én is csak időnként nézem a chatet. Ha überfontos (aka éles incidens), és nem reagálok a chaten, akkor van az a pár telefonszám ami a whitelist-ben benne van.
 

echo crash > /dev/kmem

Alapvetően fontos outage kapcsán két helyről várok infót, vagy a megfelelő csatornán (PagerDuty, megfelelő Teams channel, akármi, megbeszélés kérdése), vagy telefonon. Ha nem annyira fontos, hogy felhívjanak vagy ticketet nyissanak, akkor az nem fontos. :)

Valamennyire kisarkítottam, persze, de alapvetően a sürgős segítség kérésének nem az a módja, hogy IM-en böfögnek valamit, én meg minden "Hi gelei!" tartalmú IM-re dobjam el, amivel éppen dolgozom.

Nincs meghatározva, de ha a státuszom Elérhető, lényegében azonnal. Ha callozok, vagy busy vagoyk egy feladattal, akkor meg akkor, maikor ismét elérhetővé váltott a Teams.

Ez így korrekt. 

mivan? 30 másodpercen belül.

I have your source code, should I open it?