— Vinícius Medeiros (@VinciusMedeiro6) June 30, 2023
Leaked
— Vinícius Medeiros (@VinciusMedeiro6) June 30, 2023
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1914 megtekintés
Hozzászólások
Nagy kedvenc volt. Akinek volt elég gépe hozzá akkoriban, hogy kimaxolva futtassa, az nagykirály volt :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hivatalosan nyílt forráskócú O3DE őse volt ez. Bár sokat átírt benne az Amazon Lumberyard korában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem az, amit a Linux Foundation "flagship project"-ként reklámozott, annek ellenére, hogy nem is ment Linuxon? Volt egy ilyen elvben Linuxos engine, ami évekig csakis kizárólag Microsoft Windows®© alatt volt hajlandó futni...
Ja de, az O3DE volt az, meg is van a ticket: https://github.com/o3de/o3de/issues/1900 Látom rendes Linux "támogatás" azóta sincs benne, és gcc-vel sem fordul le... https://docs.o3de.org/docs/welcome-guide/requirements/ (jó sokat kell lefele görgetni, mire átérsz a Windows rengetegen és végre valahára a "Linux" címszó felbukkan, na ott, az alatt látszik hogy csak Ubuntu és csak CLang, bármi más distro vagy fordító továbbra sem támogatott).
(Gúnyos Dr. Evil szerű kacaj kisujjal a szájban)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> hogy csak Ubuntu és csak CLang, bármi más distro vagy fordító továbbra sem támogatott
azert jonehany FOSS projekt van ami csak adott distron/compilerrel fordul/mukodik. "kedvencem" pl. a BigBlueButton, abbol a stable verzio mindig az epp EOL-kozeli ubuntun megy...
vagy probalj meg pl. leforditani egy onlyoffice-t. ubuntu 14(!!!) alatt fordul csak es valami patchelt gcc-vel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na igen. OnlyOffice még Gentoo-ra is bináris deb csomagból települ.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A későbbi részek más műfajúak lettek? Mintha az első rész normál történet végigjátszós lett volna. Később pedig farmolós, karakter építős, rts-fps.
Vagy rosszul gondolom?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hm, úgy látom ez a kettő van meg nekem is steamen
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs tulzasba veve (F4) a farmolas. Erdekes mellekszalakon kell par kuldetest teljesiteni, hogy elorebb juss vagy, hogy csinalhass nagyobb fegyvertaskat etc (pl le kell vadaszni xy fajta allatot ami csak par helyen el)
A hatos reszt nemreg kezdtem el (2 kuldetesen vagyok tul es nem is izgat tulzottan, hogy tovabbmenjek) valoszinuleg nalam most lett unalmas a szeria :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1-el játszogattam de nyilván megette vacsorára az akkori gépemet, 2-t utólag játszogattam, nagyon tetszett de valamiért nem éreztem hogy visszahúzna, ellenben a harmadik résszel. Mechanika, sztori, történet mesélési stílusa, valahogy mindig az volt bennem hogy vissza kéne menni és még játszani picit. Le is takarítottam az egész térképet, felszedtem az összes bizbaszt és végig jól szórakoztam, sose volt chore érzés. A 4-el az volt a bajom hogy egy az egyben copy a 3-at csak feltettük a Himalájára, viszont valahogy nem kapott el.
Ötödiknek a sztorija tetszene de valahogy a játékmechanika nem kapott el, 4-5x már belekezdtem de sose jutottam tovább az első 2-3 óránál.
Utána jött azt hiszem a new dawn meg most a breaking bad-es drogoscsávós sztori, azokra már rá se néztem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkább csak egy kicsit eltolták openworld/sandbox irányába, szerintem jót tett neki. A sztori alapú játék maradt, de szabadabban mozoghatsz, használhatsz járműveket (repkedhetsz is), ha akarsz farmolhatsz, de nem erőlteti rád. A karakter fejleszthető, de egy rpg-hez képest minimálisan, az akció/fps jellegből ez nem vett el, inkább csak hozzáadott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, pontosan. Az 1-es rész még csak simán mész előre, és lősz mindenre, ami mozog típusú hagyományos játék volt, semmi llyen openworld, rts-körítés. Ezt csak a Far Cry 2 hozta be, és tartja magát a mai napig. Engem is idegesít.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindketten rts-t írtatok, a FarCry játékoknak semmi közük az rts-hez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, nem rts, de ez a gyűjtögetés, adás-vevés az olyan elem benne.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az sem, szerintem te rpg-re gondolsz. Az rts az a real time startegy, tudod, térkép nézet, város/seregépítés, Warcraft/Starcraft, Dune, stb..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Far Cry - amiről a nyitóban szó van - egy kőkemény FPS volt.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Állított bárki mást? Arról van szó, hogy 3-tól is FPS, de tartalmaz rpg elemeket nyomokban, de rts-t, na azt semmiképpen sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
még én írtam, hogy emlékeim szerint azért nem játszottam az újabbakkal, mert rts-fps jellegű lett, ahol fejleszteni kell a karaktert hogy tovább lehessen lépni.
Persze rossz rövidítést használtam, ja tényleg. RPG, pedig a diablóról puskáztam, hogy hívják az olyat, de rosszul írtam.
Btw, viszont Command & Conquer: Renegade fps-sel meg játszottam :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor tényleg igazad van, én a role play-re gondolok, ez a vegyél fel ezt-azt, add el, cseréld el, varázsolj, stb. elem. Nyilván ez sem túlnyomó bennük, de egyfajta FPS-től különböző elem. Én kicsit unom, szerintem nyújtják vele a modern Far Cry-ok játékmenetét, hogy tökölni kell ezekkel, meg sokat utazgatni, és kevesebb idő marad a valódi akcióra. A modern részek közül nekem a Far Cry 3 a kedvencem, de nem rossz a többi sem, viszont az 1-es az ver nálam mindent. Ahhoz képest, hogy 2003-ban fejlesztett, és 2004 Q1-ben kihozott játék, az AI is meglepően jó benne, a pályák is elég nagyok, jól megelőzték a korukat. Egyedül, ami nem öregedett annyira jól, az a technológiai rész, sok helyen fix árnyékok, nuku bump mapping, kicsit túl egyszerű fizika, sok minden törhetetlen, szétlőhetetlen benne, meg 1-2 dolog low polygon ma már, de nyilván ezt el kell nézni egy majdnem 20 éves játéknak.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kedvenc open source fajtám a fizetős open source höhö
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hallom a jogtulajdonos messzi sírását.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehogy sírnak azok. Ez a játék már 19 éves, már kb. 3 éve a szervereket is bezárták hozzá, online már alig pár dollárért meg lehetett venni. Nem nagy anyagi kár nekik. Amúgy is kint volt már évek óta a CryEngine 1 kódja hivatalos git tárolóban, de az nem az egész játék kódja.
Egyébként nekem ez a kedvenc játékom a mai napig, a legjobb taktikai FPS, főleg a legfelső Veteran nehézségi szinten. Már majdnem két évtizede várok arra a pillanatra, hogy megnyissák a kódját. Igaz Wine és Proton alatt jól fut, de jobb lenne natívan.
Akinek kell a kód, az most töltse, mert gyorsan törölni fogják. A twitteres link már nem is él.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Le is szedtem gyorsan! A múltkor a Mortal Kombat forrásáról lemaradtam sajna :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viccvót...
Far cry - messzi sírás
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, értem. Bocs, nem esett le. Egyébként aki nem tudná, a játék címe nem messzi sírásra utal, bár lehet erre is van áthallás, hanem nagy távolság (valami helytől, minősítéstől, tapasztalattól) vagy hosszú út.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Belekezdtem újra, utoljára kb. 5 éve játszottam ki, akkor Easy-n. Most a legfelső nehézségi szinten játszok, rosszul emlékeztem a nevére, nem Veteran, hanem Realistic fokozat. Nem könnyű, de pont jó kihívás. Az AI talán a Crysis-ban lévőnél is jobb. Ami még mai szemmel nagyon jó benne, az a zene és a karakterek hangjai, azt nagyon eltalálták. Mondom ezt úgy, hogy pont a hangokat benne anno sokat kritizálták, hogy kaka. Grafikája is hangulatos, de két dolog nem tetszik benne. Az egyik hogy túltolták benne a HDR-t, és minden csillog tőle, a másik meg a bump mapping hiánya, hogy a textúráknak nincs mélysége, minden olyan, mintha csak sima felület lenne és ki lenne rá tapétázva textúrával, sok felület csillog is, mint a műarany. Plusz néhány textúra elég lowres-nek tűnik benne, nyilván ez a játék korából adódik.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és tényleg számolja az óceánt a pálya alatt, vagy az kamu volt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tényleg számolja. Ezt már forráskód nélkül is lehetett tudni. Muszáj számolnia, mivel a víz átlátszó, és néha hullámzik is, látszódik a terep alatta. Nekem egyébként a single playerben a Fort pálya a kedvencem, multiban a beépített pályák közül a Monkeybay, bár sok jó van még benne, meg egy csomó jó közösségi pálya.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem a víz alatti terepre, hanem a terep alatti vízre gondolt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt nem tudom, ahhoz meg kell nézni a kódját. Bár azt nem értem, hogy azt minek számolná, ha egyszer nem látszik, nincs szerepe.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelenleg akciós a GOG-on. Bár ennél is szokott sokkal olcsóbb lenni, nagy téli-karácsonyi és iskolakezdési akciókban szokott lenni 0,6-0,9 fontnak, 1 dollárnak megfelelő pénzért. Steamen is sokszor akciózzák, vagy nem egyszer ingyen elhozható, ha az ember valami nagyobb pakkot vesz meg, amiben az Far Cry összes vagy néhány főbb része benne van. Az archive.org-on vagy nagyobb torrentoldalakon is tuti található hozzá lemezkép, vagy GOG telepítős változat, szóval aki élelmes, és van türelme keresőzni, meg töltikézni, ingyen is beszerezheti.
Ahogy nézem, a közösség nem sokat kezdett még a forráskóddal.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már a vége felé vagyok a végigjátszásnak, de belefutottam egy bug-ba. Nem tölt be az utolsó előtti-előtti pálya, a Factory, a betöltés elején elkezd menni egy kicsit a csík, de aztán megáll, és látszólag tölt, de végtelen ideig, sose fejezi be. A Lightning Quality-t Very High-ról vissza kellett venni High-ra. Ez a bug a játék indulásakor, és a legelső pálya betöltésekor is előjöhet, induláskor hosszú fekete képernyő, amikor shader cache-t fordít, meg az első pálya betöltése hosszú, mai gépeken is. Ez mind elkerülhető, ha a Lightning Quality-t visszavesszük, ilyenkor nem alkalmaz HDR-t. Itt írnak róla.
A régi játékoknak megvannak ezek a bosszantó bugjai, reméljük, hogy a kódszivárgás segít abban, hogy ezeket kijavítsák. Egyelőre még nem találtam új buildet a játékból, de tuti lesz.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos ennyi hónap után is úgy tűnik, hogy semmit nem kezdenek a forráskóddal. Nem jött ki a játékból új build, Linuxra sem lehet lefordítani, mivel tele van nyomorék Visual Studio szutyokkal, vsproj fájllal. Azok átültetésére van egy make-it-so nevű alkalmazás, de az is Windows only, Windows alól kell Visual Studio-val futtatni, ahhoz hogy átfordítsa a vsproj fájlokat makefile-ra.
Azzal is tisztában vagyok, hogy nem népszerű játék, 20 éves, a maga korában sem volt valami népszerű, a legtöbb embernél vagy az akkori hardverigénye, vagy a nehézségi szintje, vagy a túl sok szörny a vége felé kivágta a biztosítékot, és mérgükben törölték. Valaki azért kezdhetne valamit a kódjával. Linuxon simán fordíthatónak kéne lennie egy kis munkával, mivel támogat OpenGL-t is, egyedül a DirectSound-ot kéne SDL-re cserélni, a hálózati kódot meg pl. enet-re, és menne az egész. Van még benne Blink, a .bik átvezető videók lejátszására, de azok átkonvertálhatók modern kódekre. Nem igényelne annyira sok munkát, hogy tényleg multiplatformos legyen.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Nem igényelne annyira sok munkát
hat akkor rajta, mi tart vissza? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy én nem értek egyáltalán a windowsos fejlesztéshez, Visual Studio és társai.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hat itt a remek lehetoseg megtanulni :) senki se ugy szuletik, hogy ert hozza...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a forráskóddal kapcsolatos, de már egy ideje használom ezt a hátteret.
Mikor megláttam, azonnal felismertem, hogy az az eredeti, 2004-es Far Cry-ból van. Szinte ugyanaz a szigetcsoport, ami az eredeti Far Cry 14. pályája, The boat, abban is a 3. szigetcsoport, a 2. rádiótoronnyal, ezen a videón látni 10:00-10:07 között
Kiderült, hogy lopták. The Legend of Zelda: The Wind Waker nevű, 2003-as játék első pályáról mintázták, és ezt eddig senki nem vette észre, nem perelték őket érte. 1 tornyot meg 2 kunyhót hagytak csak le belőle a FC készítői, és azt se azért, hogy ne legyen ugyanaz, hanem, hogy a játékosnak ne nyújtson magaslati pontot meg extra fedezéket, úgy nehezebb.
Hihetetlen, hogy ennyire senki nem ismerte fel, pedig vannak rajongói kiegészítések, amelyek a Far Cry 2-ben és Far Cry 5-ben újraimplementálták ezt a Zelda pályát.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért perelni? Szerintem ez inkább egy jópofa tisztelgés/easter egg. Másrészt ez nem egy funkcionális valami, amit annyira érdemes ellopni. Gondolom aki az FC pályákat designolta, csuklóból tudott volna készíteni bármilyen szigetet e helyett, ha akar. Egyszerűen csak arról lehetett szó, hogy az illető Zelda fan volt, és poénból belecsempészte. Rengeteg ilyen kis apró kitekintés van egy csomó játékban. Nekem ez nem lopás kategória, persze majd a Nintendo eldönti, ők nagyon agilisek, ha a tartalmaik/jogaik megvédésről van szó :) Viszont nem hinném, hogy nagyon érdekelné őket, ez nem az a szint.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól függ. Ha csinálsz egy mobil játékot, ami poszt-apokaliptikus világban játszódik és a protagonistája egy futurisztikus páncélos lovag, aki modern technológia jegyeit hordozó lovagi páncélt visel, akkor nagy eséllyel kapni fogsz egy nem túl barátságos tartalmú levelet a Bethesda-tól. Pedig a Bethesda játékára is mondhatnám, hogy ők (illetve az Interplay) meg a Star Wars filmek rohamosztagosait gondolták újra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól függ.
Ahogy mondod, pont attól függ, hogy egy vicces kikacsintásról van e szó, vagy egy koncepció nagyobb léptékű lemásolásáról.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vagyok benne biztos, hogy a Zeldatol loptak, lehet, hogy ugyanonnan vettek az otletet mindketten. Amikor eloszor voltam baratokkal DK-Azsiaban, eleg sok latvanyossag volt ismeros, valoszinuleg a Far Cry keszitoi is ellatogattak parszor a regioba.
Lombok eszaknyugati csucskenel van 3 pici sziget: Gigi Air, Gili Meno es Gili Trawangan. Az utobbin egeszen veletlenul van egy bazinagy antenna. Elkepzelheto, hogy a hajos palyat ez inspiralta (ezek mondjuk laposabb szigetek).
A kovetkezo ket palyan nagyon sok faragott kobol allo epulet van, ez olyan stilusu, mint a korai khmer epiteszet (pl. Angkor Wat, Ta Prohm - egyebkent a Tomb Raider film par jelenetet az utobbiban forgattak, de a jatek elemeinel is van hasonlosag). Peldaul a "negy iranyba nezo fej" (ha jol emlekszem a jotekonysagot jelkepezi) tobb helyen megjelenik a jatekban is, ami nem lehet veletlen.
Egy korabbi palyan (ahol kiszabadultak a szornyikek) lombkoronat is tartalmazo (!) lombkorona-setany van. A malaj Taman Negara (nemzeti park) peldaul errol is ismert. A turistakat tobb helyen is viszik hajokazni arrafele, ebben a nemzeti parkban, de pl. Vietnamban is, a folyos palyahoz hasonlo kornyezetben.
A jatek tele van II. vilaghaborus eroditmenyekkel, az is van a regioban. A legismertebb talan ez, de biztos talalni tobbet (erodot pont nem lattam). Ja, es van par hiresebb vulkan is arrafele (ld. utolso 2 palya).
Egyebkent a belinkelt vegigjatszasban miert lehet, hogy egyszerre tart maganal M4-est, AG36-ot (G36) meg OCIW-et? Mindegyik ugyanazt a loszert hasznalja, csak a jatekban utobbi kettonek van rendes optikaja. Meg ezeknek talan van egyutt ertelme, mert masfajta rajtuk a granatveto, de az M4-nek a jateknak ebben a szakaszaban szerintem semmi ertelme nincs. Ehhez kepest meg az utolso palyan is hasznalja. Mit latok rosszul?
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni