Tweets are read ~100 times more than they are liked
— Elon Musk (@elonmusk) December 23, 2022
Tweet impression count should
— Elon Musk (@elonmusk) December 23, 2022
Jó ez az új megtekintés-számláló! pic.twitter.com/8V9uJRqAkW
— Gabor Micsko (@gmicsk0) December 23, 2022
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Kb. semmi haszna sincs, de mivel máshova kerültek a gombok, sokan félrenyomnak gépeléshez.
A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb. semmi haszna sincs,
Mondod ezt mint Twitter tartalomkészítő?
Én pl. össze tudom hasonlítani mostantól, hogy a HUP-on mondjuk ezt a cikket 552-en tekintették meg, a Twitteren pedig 213-an.
Eddig ez az információ hiányzott.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A saját twitter-bejegyzéseidhez eddig is volt olvasottság-számláló. Csak nem volt rá közvetlenül kijelzés és nem láttad másokét.
A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyáltalán nem tűnt fel a 10 év alatt. Most viszont feltűnt. Hogy lehet ez?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert eddig meg kellett nyitni a saját bejegyzésedet és rá kellett nyomni erre: https://i.postimg.cc/434sVLV0/Screenshot-20221223-121219.png
És akkor kaptál egy ilyesmit: https://i.postimg.cc/GhJpDs6H/Screenshot-20221223-121440.png
És ez már kb. tíz éve is így volt.
A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aha. Tehát, a véleményem továbbra is:
Jó ez az új megtekintés-számláló!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mitől jó? Hitelesebbek mások bejegyzései, ha sokan látják őket? Vagy ha nem, akkor mi érdekes abban, hogy hányan nézik mások bejegyzéseit? A sajátjaimnál meg annyit ad, hogy már a listában is látom, de annyit nem ír ki, mint a részletesebb elemzés. Cserébe mobilon még kevesebb hely lett a gombok között és el is csúsztak.
Talán nem haragszol, ha ettől az „innovációtól” azért nem esek hanyatt.
A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De jó! /s
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azon csodálkozok, hogy eddig nem volt ilyen.
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert a woke ment work helyett!
Woke vs work
— The Daily Sneed™🕗 (@Tr00peRR) November 23, 2022
pic.twitter.com/DHXsC261Qk
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
te is pont így dolgozol melóban? azt hittem it-s vagy, vagy wokeos?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én woke-os vagyok!
Found in closet at Twitter HQ fr 🤣🤣 pic.twitter.com/3xSI3KvvHk
— Elon Musk (@elonmusk) November 23, 2022
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Franciaországba is átjár a dolgozók szekrényét ellenőrzni?
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ezt küldték neki az, izé ... van ez az új dolog, mi is a neve ... megvan! Az interneten keresztül!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nincs ott a főnök személyesen, akkor a dolgozók ezen az új izén keresztül annyit küldenek, hogy "minden rendben, Főnök!" :))
(Te meg kurva gyorsan tüntesd el ezt a szart, ha megtudja, mehetsz a Lidl-be pénztárosnak!)
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az üzenet esetleg érzékeny tartalmú lehet.
Tényleg valódi wók :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kellega volt meglepodve, hogy Kaliforniaban annyira el voltak kenyelmesedve a dolgozok, mert reggel-este ment ertuk a Google busz, bent volt mosoda, ingyen kaja, ingyen pixel telefon. Akkor volt felhaborodas, ha ezen valtoztatni akartak. Asszem closed loopnak hivta ezt. Nyilvan emellett lehet woke-olni vagy goblin-modban dolgozni is. Itt k-europaban nyilvan masok a problemak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, volt... lassan vagy tíz éve kb. egy kattintásba kerül megnyitni a twitter analytics-et ezekhez az adatokhoz, ha érdekel valakit. Annyit csináltak, hogy külön részleg/menü alá szeparált infókat láthatóbbá tettek.
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez tény, és ha jól értelmezem eddig ezek nem voltak alapvetően publikus adatok, de most látod mások számlálóját is? Mert akkor azért elég nagy a különbség.
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, mert én eddig nem láttam, igaz, nagyon nem is kerestem. Tegnap meg kiütötte a szemem, tehát ilyen biztos nem volt. :)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen és ez annyival jobb (kevesebn információt ad), hogy megéri ennyire külön tapsolni neki. Igen Elon, ez valóban kemény munka volt, semmi woke!
A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát én szidtam már eleget az embert, sosem szívleltem, de most mellőzném ezt a szálat. Minden esetre az tényleg egy lényeges váltás, ha az eddig elszeparált, privált analitikai adatok publikusan láthatóak bárki számára. Alapvetően nem is tartom rossz ötletnek, viszont szerintem clusterfuck ha ezeket mind az ember arcába nyomják - jobb lenne ha opt-in feature lenne belőle. (Akár ha csak a megszokott három pontos other ... menüből lenyílásban elérhető vagy hasonló, szerintem a twitter ha valamire akkor pont a minimalizmusra volt jó, ha túlbonyolítják elveszti az egész a jelentőségét.)
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
youtubeon is rögtön az arcodban van, hogy hányan nézték meg a videót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es az is, hogy hanyan dislikeoltak?
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát akkor a cikk címe nem jó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez esetben Musk tweetje sem. Több szempontból se.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagyis nem győzödtél meg a forrás hitelességéről.
A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel én eddig nem láttam ilyen feature-t, nekem új volt. Nem volt okom nyomozni. Sajnos az oknyomozás már többé nem fér bele, ugyanis az egy idő-intenzív taszk.
De, majd lehet, hogy arra is indítok egyszer egy Patreon-t.
Addig is marad az, hogy ha hibát találsz, jelzed a visszajelzésben.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérhetnél az uniótól 140 milliót, amiből egy 4 fős csapat heti 2 fact check-et megírna. Nem kell informatikához érteniük, elég nèhány művészettörténész.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én Musk tweetjét nem olvasom, nem érdekel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Musk az UX-eseket is kirugta, hogy az userekkel szavaztatja meg, hogy jobb vagy bal oldalon legyen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már valaha részt vettél UX-es brainstormingon, akkor sejtheted, hogy ez a szavazás legalább 1 hétnyi meeting sorozatot spórolt meg, viszont így pár órán belül egyértelmű választ kap arra, hogy mit szeretne a user. Ennél gyorsabb feedback nem igazán létezik.
Nyilvánvalóan ez egy eltúlzott állítás a részemről, de szvsz ezek a szavazások elég hatékonyak tudnak lenni. E.M. közéleti tevékenységét nem kommentálnám, de számomra lenyűgöző, hogy milyen hatékonysággal tud káoszt és változást indukálni a szervezetben. Ahogy én látom, nagy átlagban a tech cégek élén, ahogy telnek az évek, CEO-k jönnek/mennek, de kézzelfogható változásokat szerintem csak egy kis részük képes végig vinni. Andrej Karpathy beszélt a Lex Fridman által készített podcastban arról, hogy milyen Muskkal dolgozni. Ő egy olyan vezető, akinek a kezében van egy hatalmas kalapács, és azonnal odacsap ha úgy látja valami akadályba ütközött. Én nem mondom, hogy ez egy minden esetben jól működő módszer, de azt állítom, hogy évente sokkal több ember ég ki a munkájában a túlzottan bürokratikus vagy a túlzottan demokratikus cégműködések miatt - az állandó falakba ütközés -, mint ahány embert Musk kirúgott valaha.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
káoszt és változást indukálni a szervezetben
Aki szereti a káoszt, annak ez biztos jó.
Én is szoktam olyat mondani, hogy a DRP-ből én vállalom a D-t :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha minden jól működik, akkor nyilván nem szerencsés. Viszont van, amikor muszáj változtatni. Ilyenkor szoktak jönni a kevésbé sikeres átszervezések, amitől azt várják, hogy önmagában megoldja a szervezet problémáit, és/vagy megtalálnak valami enterprise agilisnek hazudott keretrendszert, ami elhozza majd a produktivitás Kánaánját papíron. Amikor Musk átvette a Twitter irányítását, akkor maga írta egy tweetben, hogy sok hülyeséget fognak csinálni a következő időszakban. Igaza is lett, de nem az a lényeg, hogy sikerült valami jót vagy rosszat csinálni, hanem a változtatás képességének megteremtése az érték.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen szerencse, hogy épp részben UX designer vagyok, így volt benne részem és rálátásom is van az UX-re. Ez épp tipikusan egy olyan döntés, amit nem egy ilyen szavazáson kellene eldönteni: értsd, kinek mi tetszik jobban, hanem a adathierarchia kellene megadja, hogy egy adott gomb hová kerül. Magyarán: mivel a twitter számára fontosabb, hogy interakció jöjjön létre a felhasználók között, ezért a komment, kedvelés gomb fontosabb szerepet kell kapjon, míg a megtekintés statisztika egy nem mindenki számára releváns infó, így balról jobbra haladva a counter a jobb szélére kellene kerüljön, ha az UX-es szemmel közelítjük meg a problémát.
"Ha már valaha részt vettél UX-es brainstormingon, akkor sejtheted, hogy ez a szavazás legalább 1 hétnyi meeting sorozatot spórolt meg, viszont így pár órán belül egyértelmű választ kap arra, hogy mit szeretne a user."
Nem kell ide egy hetes meeting session, egy UX-es erre szemrebbenés nélkül tud választ adni a twitter funkcióinak, prioritásainak ismeretében. Ezek olyan horderejű döntések, amelyeket az UX research teamnek napi szinten meg kell válaszolnia termékfejlesztés során.
Persze ha a népnek kell a cirkusz, akkor azt meg lehet szavaztatni Elon Musk követőivel (milyen kár, hogy rajtuk kívül is vannak twitter felhasználók. Az ők véleményük már nem számít?), aztán az UX research mehet a levesbe.
"(...) pár órán belül egyértelmű választ kap arra, hogy mit szeretne a user"
Van egy "lehetletnyi" különbség az között, hogy mit szeret az user és mi az között, hogy mi jó neki/a twitternek. Igazából én csak itt Elon csapongását látom és azt, hogy konkrétan olyan döntéseket ír felül ("leszar"), amiben nem lehetne kompetens döntéshozó. Érdekes módon az ilyen mindenhez IS értek mentalitást más körökben inkább megvetik, itt meg félistenként kezelik, mint valami vizionárius.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de kar,hogy ilyen korrekt,szakmai hozzaszolasbol mar alig talalni a hupon. koszi erte. en meg az A/B tesztek temajat kevertem volna ide,de ezutan felesleges :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mocsadék lipsi!!!44négy!!4!négy
Ugh, végre, visszahoztam a színvonalat, picit magasra ment fent...
(/s, bár bízom benne, neked leesne nélküle is 😉)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A/B tesztet is szoktak ilyen esetben használni, de ebben az esetben annyira egyértelmű, hogy mi tesz jót a platformnak, hogy szerintem felesleges teszteni. Ettől függetlenül biztosan mérik a kattintásokat, szükség esetén meg módosítják a felületet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mivel a twitter számára fontosabb, hogy interakció jöjjön létre a felhasználók között, ezért a komment, kedvelés gomb fontosabb szerepet kell kapjon, míg a megtekintés statisztika egy nem mindenki számára releváns infó
Ezt miből gondolod, hogy így van mindenkinél? Magamat tudom felhozni ellenpéldának az elmúlt pár óra tapasztalata alapján, hogy hamarabb nézek rá erre a számlálóra, mint hogy elolvassam a tweet tartalmát. Én nagyon ritkán követek el interakciót twitteren, de ez a számláló ad számomra egy vélt vagy valós extra információt. Ha látok egy kiemelkedően magas számot, akkor foglalkoztat, hogy miért jelent meg az adott tweet ilyen sok ember feedjében, vagy esetleg sokan osztották meg a tweet linkjét.
Továbbá miért gondolod, hogy interakciók száma a fontos? Az miért jó a hirdetői oldalról, hogy te hosszas perceket töltesz a gondolataid kifejtésével ahelyett, hogy pörgetnéd a feedet és láthatnál minél több promoted tweetet?
Érdekes módon az ilyen mindenhez IS értek mentalitást más körökben inkább megvetik, itt meg félistenként kezelik, mint valami vizionárius.
Én nem állítottam olyat, hogy mindenhez is értene, és ezzel a szavazással sem arra akartam célozni, hogy ő ért a UX-hez. Szerintem baromi jól tud célok köré embereket szervezni és ehhez nem fél radikális vagy szokatlan eszközöket bevetni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A UX nem minden ember számára egy globálisan tökéletes megoldást nyújt, hanem a nagy átlag igényeit elégíti ki. Az hogy te másképpen működsz (akár többmillió társaddal együtt) nem írja felül azt, hogy a többség (többszázmillió) felhasználó számára készült a felület. Ilyenkor szoktak A/B teszteket csinálni, hogy az majd megmondja a mintavételezés mértkéből adódoan, hogy mi a jobb megoldás a nagy átlag számára. Akinek meg nem tetszik az írhatja tucatszám a peticiókat a change.org-ra, telesírhatja Elon twitterfiókját (úgy-e erre láttunk millió példát).
"Továbbá miért gondolod, hogy interakciók száma a fontos?"
Úgy-e most viccelsz? Mi fogja adni a twitterre a visszatérő látogatókat, ha nem az interakció? Posztolsz és várod a reakciókat, ez adja a megerősítést, hogy amit twitteren csinálsz az jó: érdekli a tömegeket, mások meg visszajönnek olvasni a tartalmaid. Ez az ami az egészet interktívvá teszi, közben a twitter adja a platformot, hogy a tömegek számára érdekes és releváns tartalmak generálódjanak, ami újabb interkaciót vált ki. A statisztika maximum egy megerősítésként tud szolgálni, de semmilyen más hatása nincs.
"Az miért jó a hirdetői oldalról, hogy te hosszas perceket töltesz a gondolataid kifejtésével ahelyett, hogy pörgetnéd a feedet és láthatnál minél több promoted tweetet?"
Az, hogy te másképpen viselkedsz és olvasni szeretsz (read-only módban tartalmat fogyasztasz) a platformnak nem tesz jót. Ha eluralkodik ez a gondolkodásmód a teljes twitteren ez számára üzletileg nem éri meg. Nem tud olyan közösséget kialakítani, aki folyamatosan visszatér (nem alakul ki a "függőség"), nem tudja olyan pontosan célzott hírdetésekkel bombázni az usereket, mint az aktív tagokat (nem tud részletes social profileokat létrehozni). Kisarkítva ha nincs gondolatkifejtés, nincs látogató, ha nincs látogató nincs kinek hírdetéseket mutatni, elfordulnak a hírdetők, befektetők, meghal a platform.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az hogy te másképpen működsz (akár többmillió társaddal együtt) nem írja felül azt, hogy a többség (többszázmillió) felhasználó számára készült a felület.
Írod. Majd a "Továbbá miért gondolod, hogy interakciók száma a fontos?" kérdésre leírod a saját működésedet(akár többmillió társaddal együtt).
Nyilván amit mondasz az az amit tanítanak, meg amit lehet a többség csinál. Hogy a twitternek mi a fontos, azt itt a hupon nem hiszem, hogy bárki is tudja. Hacsak nincs itt valaki titokban a twitter felsővezetéséből, s rendelkezik a megfelelő adatokkal.
Azt azért már megtanultam, hogy aki valóban sikeres, az a globális mantrát modifikálja (és ettől lesz sikeresebb mint a nagy átlag), és ezt új mantrát nyilván nem köti mások orrára. Csak akkor mikor már alig ér valamit (Ő már tovább fejlesztette), s akkor elmegy oktatni a számra már lejárt lemezt.
Persze nem azt mondom, hogy ebben az esetben nem lehet igazad. Csak azt mondom, fogalmunk nincs igazad van-e. De azért gyanús lehet, hogy itt a hupon mindenki okosabb, mint a piacvezető cégek vezető szakijai (szándékosan nem CEO-t írtam), de még mindig a hupon irogat a helyett, hogy (tiktok, insta stb, stb)ilyen irányú főnöke lenne.
Tudom.. tudom, nyomják krahácsot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Hacsak nincs itt valaki titokban a twitter felsővezetéséből...
Most esett le! Elon Musk megvette a hupot, ezért a rengeteg tweet. Emellett azon dolgozik, hogy lejárassa a microsoftot meg az apple-t. Eddig jól halad! :))
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi a helyzet az ergonómiával? Az emberek többsége jobbkezes, jobb kézben tartja a széles és hosszú telefont. Ha a fontos ikonok balra vannak, akkor lerövidíti a nép a napi twitterezést, ha már fáj a hüvelykujja. Én mondjuk balkezes vagyok és bármi, ami a képernyő bal 2/3-ában megnyomható, nem kényelmetlen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jobb kezes vagyok, de a telefont a bal kézben tartom, bal kézzel használom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kellene egy szamlalo arrol, hogy hanyan olvassak a szamlalot
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni