"Egy álom vált valóra: az Android végül DRM/KMS-t használ"

Címkék

In the beginning, Android did not really have a graphics stack. It was just pushing frames directly to framebuffers and hoping for the best, the approach worked for quite some time. [...] About 6 years ago the Android team conducted a lot of research and quickly realized that the mainline kernel was far from being up to the job [...] The mainline graphics stack had a number of problems and the API was outdated and not keeping pace with the industry. The mainline graphics community knew it was time for an upgrade! [...] The dream finally came true in 2018 with the release of the Google Pixel 3, the first Android phone running with the mainline graphics stack. A feat that was deemed impossible 10 years ago is now a reality thanks to a lot of hard work from the entire community.

A teljes blogbejegyzés itt olvasható.

Hozzászólások

Mezei felhasználó mit érezhetne ebbôl?

+1

A hup elvileg egy szakmai fórum, úgyhogy bőven van létjogosultsága itt a hírnek (több, mint a blogbejegyzések jelentős részének), ha a Blikk-ben olvasnánk, akkor tényleg furcsa lenne olvasni.
Mondjuk valóban jó lenne hozzá egy kicsit bővebb magyarázat annak, aki nem tudja mi ez (mint ahogy én se).

Nem a létjogosultságot vitattam és nem is kötekedésből írtam, hanem kíváncsiságból, mert szép és jó, ha valamit elvileg gyorsabban és elegánsabban vagy csak simán szabványosan oldanak meg, csak szerettem volna tudni, hogy ennek mik a hatásai, ami szerintem szintén jogos és szakmai kérdés.

A fentebb írt dolgokon kívül - azaz hogy nem csak a kritikusabb felhasználók szemét szúrta az okádék grafika Linuxon régóta, de ez egyre inkább úgy tűnik, a múlté - a cikkben írják még, hogy ez nagyban megkönnyíti androidos alkalmazások futtatását "hagyományos" Linuxon (ChromeOS).

Emellett minél kevésbé mászik el a droidos kernel a mainlinetól, annál kevésbé lesz szívás visszaportolni régi eszközökre a változásokat, javulhat a botrányos támogatása a droidos telóknak.

De ami a leges-legfontosabb: 'Linux desktop éve' flamewarokban egyre kevésbé állja meg a helyét az az érvelés, hogy az Android valójából csak nyomokban tartalmaz Linuxot. ;)

Másik cikk a témában, nem a grafikus stackre kihegyezve:
https://lwn.net/Articles/771974/

Miután megcsinálták, hogy az X is tud ezekkel a driverekkel indulni, illetve a Wayland és TSAi is ezen API-k felett működnek, ez azt jelenti, hogy ha egy eszközhöz van Linux driver, akkor az X, a Wayland és az Android is indíthatóak rajta. (Azért én ezt hiszem ha látom, de elvileg ezt jelenti.)

Sőt, ezt az API-t bármilyen program használhatja, ami fullscreen akar működni, beágyazott eszközökben kiválóan használható lesz.

Illetve emulátort is elegendő lesz egyet csinálni, azon elketyeghet mindhárom játékos.

Hát, ez marha jó.

Első olvasatra nem igazán tudtam összerakni, hogy miért olyan büszkék a DRM (Digital Rights Management) androidba gyömöszölésére, és hogy miért kellett ehhez Windowsos KMS (Key Management System) és hogy hogyan drótózták mindezt össze?!

Aztán elkezdett sejleni, hogy itt biza ütközés van a HBR -ek terén, és a DRM talán nem DRM, és a KMS lehet, hogy nem KMS?
És (-el nem kezdünk mondatot, de kit érdekel) szóval tényleg, ezek a rövidítések nem azok a rövidítések.

Szóval, a re-rövidítőknek LFS, természetesen mint "Látjátok Feleim Szümtükkel" értelemben, ami a tisztelet kifejezésére szolgál a kezdetek dicsőítése álltal, és még véletlenül sincs köze a lovakhoz és hogy azok mit hova tegyenek.

Lehetett volna annyi eszük, hogy nem egy már létező, ráadásul közismert és széles körben használt rövidítést választanak maguknak. Uram bocsá', lehetett volna akár 4 betűs is. Ehh, marhák.