NLINUX - saját, játékorientált disztribúción dolgozik az NVIDIA?

Címkék

A Phoronix oldalán pletykaként bukkant fel a minap, hogy az NVIDIA esetlegesen saját, a Valve-os SteamOS-hez hasonló, játékorientált Linux disztribúción dolgozhat titokban. A titokzatos NVIDIA disztribúcióról egyelőre semmi kézzelfogható sincs, egyetlen képernyőkép kering, amin az állítólagos NLINUX telepítőjének egy részlete látható.

Bővebben itt.

Hozzászólások

Ha szabványos Gnu Linux lesz akkor valószínűleg megoldható lesz rá a Steam kliens. Különben sem valószínű, hogy ezt akadályozni akarná az Nvidia. Ők elsősorban Geforce kártyáiknak akarnak piacot.

Szerintem érdemes lenne megállapodniuk a játékipar nagy szereplőinek egymással egy gamer base Linux rendszerben. Ez lehetne a Debian alapú SteamOS amibe már sok munkát fektetett a Valve. És erre építeni a különböző neveken márkázott rendszereket, természetesen megtartva az egymás közötti átjárhatóságot.
Az Nvidia Geforce optimalizációi a SteamOS-ben is hasznosak, és tovább növeli a Geforce kártyák vonzerejét, ha SteamOS is kihozza a maximumot az Nvidia kártyáiból.

most meg már mindenki linux disztrót fabrikál..
ki/mi lesz a következő? m$office-GNU/Linux? v. IE-LinuxOS?
:))

Igen, egyes kommentek szerint a SteamOS is az volt. Amíg a Valve be nem jelentette...

Nem állítom, hogy nem lehet az, de manapság már óvatosabban illik az ilyesmit megközelíteni. Főleg, hogy nekem van egy olyan érzésem, hogy a cégeknél ülő ötletelő emberek sokszor a felröppent pletykákból merítenek és a céges meetingeken azokkal állnak elő mint saját ötlet :D

--
trey @ gépház

Már van saját linux alapú játékorientált platformja az Nvidiának. Shield TV, Shield Portable, Shield Tablet. Igaz, hogy ezek androidosak. :)
Ezek mellé csinálnak még több gépet más platformon?

Nagyon utópisztikus lenne, ha végre pár értelmes összefogna és közösen csinálnának használhatót! :(

Így olyan érzésem van, hogy lapátolják vissza a lóba a sz@rt, csak a sok lapáttól egyre nehezebben férnek ahhoz a bizonyos hátsóhoz.

Ha már a te hasonlatodnál vagyunk, elsőként a 3000db. Ha 100 lenne, ami magában is nagyon sok, akkor is 30x annyi erőforrás jutna egy disztróra, ha közösen tolnák a szekeret.

Én nem nyilatkoztam szándékosan, de vagy arch-ot használok kde-vel, vagy kubuntu-t. A unity nálam a third-party szoftverekkel úgy elhalt, mint a pinty. Eltűnt az ablak dekoráció, ugrált a keret képe,... Gnome pedig a nagy átírás óta számomra használhatatlan lett és nem is tetszik.

Játékok teljesítménye, játszhatósága terén pedig hatalmas szórás van benne, mert nem csak a videokártya, hanem az X verzója/állapota, kerneled, drivered és a window managered is nagyon befolyásolja a dolgot. Ha szerencséd van, gyors, ha nem nem. Ha szerencséd van, elindul. :) Mondjuk az utóbbin a Steam változtatott valamennyit a kliensével.

Nálam az egyik kedvenc játékom telepítője az egyik laptopomon folyamatosan segfault-olt - arch -, míg egy másikon elindult - ubuntu. Aztán ha játszani kellett, fordult a helyzet: arch alatt ment,...

Még mielőtt megkérdezed: nagyjából az összes "vezető" linux disztribúciót ismerem és használom arra, amire való, de az én szubjektív véleményem, érzésem, hogy egy Windows szintű játszhatóságtól még nagyjából 5-10 évre vannak, pont a szétszabdalt erőforrások és a mindenki tudja a tutit hozzáállás miatt.

Ha belegondolsz, logikus döntés, ha a Microsoftból elegük lesz. A játék telepítése úgy menne, hogy csinál neked egy partíciót a merevlemezen, felrakja a játékot és valami minimális operációsrendszert, amire szüksége van.

A Linux ideális választás és megkímélnének téged a disztribúciók minőségétől (hol megy egy eszköz, hol nem megy,...).

Az Android is forkolással kezdődött, hogy függetlenedjenek a disztribúciók minőségétől.