Elsődleges gépedben az operációs rendszer .... bootol.

 ( trey | 2015. július 10., péntek - 8:27 )
HDD-ről
32% (239 szavazat)
SSD-ről
66% (501 szavazat)
SSHD-ről
1% (10 szavazat)
Egyéb, e szavazás szempontjából teljesen lényegetelen (floppy, A-drive|LS-120, pendrive, SD-kártya, LAN stb.) dologról
0% (0 szavazat)
Fogalmam sincs.
1% (6 szavazat)
Összes szavazat: 756

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Hajrá hdd! :D

vesztésre áll :/

Fog az még javulni, csak a többségnek kell még egy kis idő, amíg bootol a gép és elindul a böngésző is. Az SSD-sek már szavaztak. :)

:-D

+1

... majdnem beleköptem a teámat a billentyűzetembe :D

+1

--

"You can hide a semi truck in 300 lines of code"

+1 :D

touché :D

:D
Lassan frissíthetné Nyosi az "Így irtok ti" topicot...
- - - - - - - - - - - -
A buszállomás az a hely, ahol a buszok állnak, a taxiállomás az a hely ahol a taxik állnak, az íróasztalomon viszont van egy munkaállomás....
300hsz feletti topicot nem olvasok.

http://www.reactiongifs.com/r/but-why.gif

--
arch,debian,openelec,android

Nem kell mindenben az értelmet keresni... ;D

Még létezik HDD? Minek? :)
--
PtY - www.onlinedemo.hu, www.westeros.hu

Asztali gépemben nincs SSD: HDD-ről bootol.
Laptopomban nincs HDD: SSD-ről bootol.

Akkor mit jelöljek? :)

--
-- GKPortál Blog
Tégy Jót!
Legyen neked is Dropbox tárhelyed! :)

elsodleges = tobbet hasznalod (hacsak nem 50-50%) :)

---
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Legtöbbet használt "gépem" nem az enyém, hanem a céges laptop. A második legtöbbet használt gép már az otthoni asztali gépem. Igaz, egyikben sincs SSD, így irreleváns, melyikről szavaszok... :-D

Na ez az, hogy 50-50%... Ilyenkor mi van? :)

--
-- GKPortál Blog
Tégy Jót!
Legyen neked is Dropbox tárhelyed! :)

Szerencsére a világnak vége még nincs, szóval válaszd, amelyik szimpatikusabb.

akkor amelyiket jobban szereted :) hacsak nem egyformán :)

Az én kutyáim a fákat, meg a kerítésoszlopokat, meg a villanyoszlopokat szokták jelölni. Próbál azt te is :))

HDD-ről és valószínűleg így is fog maradni, mert marhára nem érdekel hogy milyen gyorsan bootol a gép (vagy elég gyors hogy ne zavarjon). Viszont fotófeldolgozáskor már nagyon-nagyon lassú a disk (vagy túl gyors a CPU :D), oda SSD fog kerülni majd egyszer.

Nem igazán az a lényeg, hogy miről bootol, hanem, hogy utána miről megy a nagyja.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Ez így eléggé pontatlan és félrevezető. Az a lényeg, hogy az érdemi feladat IO intenzív-e. Pl. a játék alig lesz gyorsabb SSD-n, csak talán gyorsabban tölti a pályát, de a fotófeldolgozás (pláne amikor mondjuk 1000 kép adatait egyszerre változtatom) igen, mert a négy magból jó ha a 2-3 dübörög.

Játéknál is számíthat azért, attól függ, mennyit tölt. De amúgy feladatfüggő. Melóhelyi szervereken pl. az adatbázis van SSD alatt, mert azon van a legnagyobb IO. Otthon nálam meg a rendszer + programok + azok a forráskódok, amin dologzok.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

SSD-ről nemrég kapott új firmwaret (release notes had a must have feature)

- Resolved no detect issue after reboot (no response to COMRESET from host)

Az elsődleges gépem HDD-ről, de az otthoni egyik NAS a NAS4free-t pedrájvról tölti.
Most gondolkodom azon, hogy veszek két IDE-s CF-Card adaptert és CF kártyákon lesz a rendszer és a SWAP. :-)
Így a 4 db SATA port megmarad a tároló diszkeknek.
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Mondjuk erdekelne annak a ket halmaznak a metszete, aki HUP-ot olvas, de fogalma sincs rola mirol bootol a gepe :)

--

"You can hide a semi truck in 300 lines of code"

+1

-------
It is our choices that define us.

+1

+1

Melós, igásló noti: ssd boot, más nincs
24-7ben futó mindenes desktop: ssd boot, hdd tár a nagyobb fájloknak

--
arch,debian,openelec,android

Fuzios drive, ugyhogy az SSHD-t valasztottam.

---
Apple iMac 27"
áéíóöőúüű

Ceges gep: HDD, bar eleg ritkan bootol, mert szinte sose allitom le.
Privat noti: SSD.

50-50%-ban hasznalom oket, szoval mindketto elsodleges.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Az SSHD a vilag legnagyobb baromsaga. Esetleg meg ahogy az Apple-nel megcsinaltak Fusion drive-kent, ugy meg eppen lehetne ertelme, de ugy se biznek meg benne.

Eleve a legtobb ilyen atveres hogy 8 giga az SSD resz.
Aztan tipik jon az a feelingje az embernek hogy kivarod hogy a HDD-re is meg az SSD-re is mentsen, minel inkabb atgondolod, annal inkabb baromsagnak tunik.

Inkabb legyen az embernek egy SSD-je rendszernek, programoknak, home foldernek, egy HDD meg zeneknek, filmeknek, installereknek (amiket tenyleg csak szekvencialisan ovasgatsz ritkan, nem "hasznalsz non-stop"). Nem tudom elkepzelni hogy ezt helyetted majd egy gep/firmware hatekonyan eldonti ugy, hogy kozben egy fajlrendszerrol beszelunk. Vagy ha a download mappad 180 gigas, fele az SSD-n, fele a HDD-n van, akkor azt ket read muvelet kilistazni? Hany program is nezegetheti ezt akar masodpercenkent tobbszor egyszerre? ;)

(Igen, retina iMac-et is inkabb sima SSD-vel vettem, de sajnos nem PCI Express-es, Thunderbolt diskekre meg meg gyujtok melle, egyelore beerem USB3 HDD-vel)

Pedig láttam saját kezüleg készült teszteredményeket, jól teljesített. Az SSD rész jó volt gyorsítótárnak és az oprendszer szépen kezelte (legalábbis Windows alatt). Egy asztali gépbe szerintem teljesen jó választás. Laptopba már nem szívesen tennék olyant, amibe mozgó alkatrész van.

-----
„Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben.”
rand() a lelke mindennek! :)
Szerinted…

Tesztek - na ne nevettess. 8 gigas SSD reszu SSHD-t teszteltek 2 giga adattal meg max 4 gigas folderrel? ;)

Ja meg a kedvenc ervem az SSHD mellett: aramszunet? ;) Eleve nem szeretik az SSD-k onmagukban sem, mit tehet vajon egy SSHD firmware-evel?

:OFF

Nem kell ahhoz aramszunet eleg ha megprobalod frissiteni az FW-t :D

--

"You can hide a semi truck in 300 lines of code"

Nem. Több száz giga irodai adattal tesztelték élesben. Az SSD-t pedig gyorsítótárnak használta, szóval ha elveszik a tartalma, akkor sincs nagy baj. Amúgy a mai vállalatai SSD-t mit kezdenek az áraszünettel? Azon túl, hogy azokat is telepakolják kondival.

-----
„Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben.”
rand() a lelke mindennek! :)
Szerinted…

A céges laptopomban (HP EliteBook 840 G1) egy 30GB-os SSD és egy 500 GB-os HDD alkot el logical volume-t. Ebben az összeállításban az SSD nyilván gyorsítótár, csak nincs fizikailag egybeépítve a merevlemezzel. Tökéletesen működik, áramszünet vagy lefagyás után a vezérlő szépen rendbeteszi a kötetet, nincs vele semmilyen gond.

Ave, Saabi.

Igen, notebookon gyakori az áramszünet :P

[quot] Laptopba már nem szívesen
tennék olyant, amibe mozgó
alkatrész van. [/quot]

Hajrá, ventillátortalanított laptopok!

Így is van. A core m-el egy kicsit közelebb kerültünk ehhez.

Venti nélküli laptop sose lesz hardcore gamer...

Pontosan.

Aki gamerkedni akar, annak tényleg nem jó, de az ne is laptopot vegyen.

en hasznalok ventilator nelkuli laptopot. Teljesen vallalhato.

Gamer laptop is lehetne, ha lenne ilyen dokkolhato "hutoallomas" hozza.
Es akkor tudna szabalyozni az oprendszer a hutest maganak, es nem fujna allandoan mint egy porszivo.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Hajrá, ventillátortalanított laptopok!

Nekem a „kedvencem” az Apple MacBook Air. Bár lehet, hogy kicsit off.
Sokáig azt hittem, hogy nincs benne ventilátor, full passzív az egész, ha már SSD van benne. Aztán egyszer videót rendereltem és zúgást hallottam. Egyértelműen a gépből jött, kerestem, hol nyomja ki a levegőt, de konkrétan sehol: a gépben nincs szellőzőnyílás! :D

Azt gondolom, hogy a ventilátor problémát nem lesz gyártó gép, ami meg tudná oldani. Egész egyszerűen azért, mert egy i5-ös gép is úgy fel tud melegedni egy gagyinak mondható játéktól, hogy tojást süthetnék az alján...

--
-- GKPortál Blog
Tégy Jót!
Legyen neked is Dropbox tárhelyed! :)

A macbook 2015-ben nincs ventilator.
https://www.youtube.com/watch?v=qImdF7WqIdw

2:10-3:00 -ig nezd meg. En nem latok semmilyen ventilatort.

Mivel ez az elso ventilator nelkuli laptopjuk, igy a Macbook Air 2014-ben meg volt.
Itt egy video:
https://www.youtube.com/watch?v=qImdF7WqIdw
0:40-nel latszik a ventilator a jobb felso sarokban. (ami a bal felso sarok, hoygha elotte ulnel).

Most a szellozoracsban nem vagyok biztos. Vagy hogy valami res van-e.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Időközben leesett. Az enyém 2013-as kiadás. Szóval ebben venti ziher, hogy van, de szellőzőrács nincs. Már n+1-szer végig forgattam a laptopot lyuk után kutakodva. :)

--
-- GKPortál Blog
Tégy Jót!
Legyen neked is Dropbox tárhelyed! :)

A kijelző zsanérja mögött kerested? :-)

Pontosan.

"Laptopba már nem szívesen tennék olyant, amibe mozgó alkatrész van."

A mai SSD arakat es mereteket figyelembe veve en a rendszert SSD-n tartom, de a DVD helyere bepattintottam egy 500G-s winyot. Betelt az SSD ugyanis.

--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Igen, nálam is így van. Annyi különbséggel, hogy az eredeti vinyó ment a DVD helyére és hdparm-mal alapból el van el van altatva. Amikor szükség van rá, akkor aktiválom csak.

-----
„Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben.”
rand() a lelke mindennek! :)
Szerinted…

Nekem folyamat porog mindketto, mert intenziven hasznalom is az adataimat.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

+1
Csak az eredeti 320-as pattant át a caddy-be.
- - - - - - - - - - - -
A buszállomás az a hely, ahol a buszok állnak, a taxiállomás az a hely ahol a taxik állnak, az íróasztalomon viszont van egy munkaállomás....
300hsz feletti topicot nem olvasok.

Dejszen a laptop is egy mozgó alkatrész! ;)

:D
Tulajdonképpen... :)
- - - - - - - - - - - -
A buszállomás az a hely, ahol a buszok állnak, a taxiállomás az a hely ahol a taxik állnak, az íróasztalomon viszont van egy munkaállomás....
300hsz feletti topicot nem olvasok.

Az SSHD-nek is megvan a maga helye. Ne felejtsd el, az SSD itt nem adattárolóként, hanem cache-ként szolgál. (A vállalati storage rendszereknél is van ilyen, mármint, hogy a tömegtároló „hagyományos” HDD-k elé gyorsító SSD-ket szerveznek. Az SSHD az operációs rendszer felé tulajdonképp ugyanazt a képet mutatja, mint ezek nagy rendszerek.)

Az asztali gépemben régebben volt egy 32GB-os cache SSD a HDD mellé, most a 8GB-os SSD-s SSHD egy eszközzel nyújtja majdnem azt a boot és használati sebességet, mint a régi: az oprendszer gyorsan indul, és a gyakran használt alkalmazások sem várnak idegesítően a HDD-re, olcsó(bb) és nem függök semmilyen szinten az SSD méretétől.

Természetesen összességében lassúbb, mint egy SSD-s rendszer, de abszolult vállalható sebessége van és nekem megéri, hogy nem kell tekintettel lennem arra, hogy mennyi és mekkora partícióm van, azok hogyan vannak szervezve stb.

+1. Szerintem akik itt leszólták az SSHD-t sohasem próbálták ki.

Én azért vettem egy régebbi Thinkpadbe, mert a Windows már elviselhetetlenül lassú volt - azóta megtáltosodott. (Főleg Ubuntuval használom, az is gyorsult, de azzal természetesen nem volt ilyen gond.)

raid 0-as tombben levo ssd(k)-rol

Nekem is igy van, nem eleg hogy SSD meg RAID0 is, hiaba na, szeretunk veszelyesen elni :D

--

"You can hide a semi truck in 300 lines of code"

:D :D

Van amugy olyan laptop amit rendelhetsz 2 RAID1-es SSD-vel es meg egy HDD is elfer benne es meg customize-olhatod is mekkorak legyenek ezek? ;)

Az enyemben 2db M.2 SSD van meg egy HDD. Vasarlaskor meg el lehetett donteni hogy 1 v 2 SSD-t kersz bele, es mekkora HDD-t.

Amugy BIOS-ban allithato hogy RAID0-1 legyen.

--

"You can hide a semi truck in 300 lines of code"

Milyen laptop ez? :O

http://www.msi.com/product/notebook/GS60-2PC-Ghost.html#hero-specification

Up to 256GB Super RAID + 1TB HDD 7200rpm
Ezt ugy kell ertelmezni, hogy a boltba ilyen konfigok kerultek ki eladasra, de siman kezel 2X512Gb-ot RAID0-ban.
--

"You can hide a semi truck in 300 lines of code"

Király laptop. Amikor meghajtod rendesen és mondjuk nyári meleg is van - mint múlt héten - akkor is ki lehet használni a teljesítményét 100%-ban vagy hamar visszaveszi az órajelet túlmelegedés miatt?

-------
It is our choices that define us.

Core i7 van benne, Core i sorozat eseten nem szokott tul sok baj lenni a melegedessel

Ebben nem lennék olyan biztos. Nekem 3. generációs, négymagos i7-esem van (i7-3630QM) a laptopban, műanyag házzal, Geforce GT 640M és Samsung 840 EVO 250Gib dolgozik mellette... szal nem sokat lehet nyúzni sajna, legalábbis hűtőpad nélkül. :)

Amire én használom: webfejlesztés, phpstorm, Photoshop meg ilyenek, tökéletes. Viszont játékra, videoszerkesztésre, nagyon számításigényes feladatra alkalmatlan lenne hosszútávon. Arra marad egy core 2 duo-s asztali gép.

Ezeket tervezem majd összevonni, de nem igazán láttam a megfizethető kategóriában olyan gépet amire azt mondanám, hogy f.sza. Vagy mocskos nehezek, mint az ASUS ROG termékeinek nagy része, vagy iszonyat drágák és jobban kijövök, ha veszek egy laptopot munkára és egy asztalit játékra és hasonlók.

-------
It is our choices that define us.

vagy amazon EC2-bol tolod a jatekot igy:
http://lg.io/2015/07/05/revised-and-much-faster-run-your-own-highend-cloud-gaming-service-on-ec2.html

Es akkor eleg egy "gagyi" laptop:)

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Repulne is ki az ablakon ha tulmelegedne, femhazas + jo a hutese, igy nem melegszik at se a bill se a touchpad. Konkretan hideg mindketto meg egy a CPU stress test alatt is.
Proci 100%-on hajtva is tartja a stabil 65-75 fokot (i7 4710HQ), VGA ugyszinten.

Ezert eri meg gamer szeriabol valogatni, azok konkretan arra vannak tervezve, hogy ki legyenek hajtva.
Kulon hutese van a CPU-nak es a GPU-nak kulon ventilatorral. A levegot sem alulrol szivja, hanem felulrol, igy nem gond neki az sem ha agyban hasznalom.

Egy hatranya pedig az, hogy beleferjenek a 2cm/2kg-ba, bealdoztak az akkumulatort emiatt csak kb 3-3.5 orat bir az akku.
De mas rosszat nem tudok rola mondani igy 1 ev utan. Nem is tervezem lecserelni meg 1-2 evig.

--

"You can hide a semi truck in 300 lines of code"

Ezzel a sok aktív hűtéssel biztos nem a zaj az, ami miatt HDD helyett SSD-t használsz/használnál... :-)

Ha TENYLEG ki van hajtva akkor egy Pratt & Whitney hajtomu eleterzes az teny :D

De a Witcher 3 is kb 40% CPU 80% GPU load kornyeken megall. Ott meg boven a tureshataron belul van.
De ha netezesre hasznalom, vagy mas nem annyira eroforras igenyes dologra, akkor teljesen leallnak a ventik.
Lekapcsolja a dedikalt VGA-t es atvalt az IGP-re, onnantol csak a proci termel hot, annak meg kb 15-20% terhelesig eleg a passziv hutes is a ventilator nelkul.
Jol kitalalt gep ez.

--

"You can hide a semi truck in 300 lines of code"

ja, nem rosz, csak az a 860M gpu sovanyka elegge sajnos :(

Igen tudom :(, de kishazanknak sak a 860M-es verzio jutott :/

Viszont meg eddig sehol nem ereztem, hogy keves.
Mondjuk munkara hasznalom leginkabb nem jatekra, de majd ha a WOW beesik 60fps ala, akkor lecserelem a pro verziora :D
970M + 4k display, ugyanabban a hazban :D

--

"You can hide a semi truck in 300 lines of code"

az mar jobb mostanaban :)
bar wow-al tesztelni egyszerre vicces es sajnos a relaitas is, mivel a blizzard soha nem volt kepes egy normalis enginet osszerakni ami nem 15 evel ezelotti grafikahoz is mai hardverigennyel rendelkezik :(

ssd.
Nagymennyisegu adattarolason kivul mindenre ssd-t hasznalok, meg a hobbi serverem-en is azon vannak a vm-ek oprendszer reszei, es kulon hdd-s storage-en az adatok.

Multkor odaultem egy hasonlo kaliberu gep ele, mint az enyem, csak hdd volt benne, eleg szomoru voltam a tempotol.

Kicsit naív kérdés (nem igazán követtem az elmúlt időszakban az SSD-k fejlődését): már nem ellenjavallt naplózó filerendszert használni SSD-n, mint a technológia hajnalán?

Nem ;)

Swapet nagy swappiness-szel viszont nem erdemes ratenni az teny.

SSHD? 8 giga ssd gyorsítótárnak? ...lol... Ramból van csak 16 giga a gépemben, abból 10 giga dinamikus helyfoglalással ramdisk.
A 60 gigás ssd mellett. Meg még ott a 750 gigás vinyó, amin meg a fájlok vannak, amiken dolgozom.

Ha meg menteni akarok, vagy valamiről filmezni plexszel vagy kodival akkor meg ott a microserverem 4tb diskkel.

Kb. másfél éve 2 db wd velociraptor, raid0-ban. Messze nem ssd sebességű persze, de itthonra elég.
Backup persze van, bár még soha nem hullott szét raid0 tömböm.

Céges gép: SSD
Céges laptop: SSD
Otthoni PC: SSD
Könnyű volt szavazni :)

hdd... ráadásul IDE... van egy 500G SATA is mellette, azon vannak a munkafájlok, mivel a SATA-t könnyeb ki-be dugdosni, így azt hordozhatom is.

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
/usr/lib/libasound.so --gágágágá --lilaliba

Wow. Csak felig trollkodasbol, de az ugynevezett "usb"-rol hallottal mar?

Hallottam róla, sőt, próbáltam is USB-SATA konvertert, de
1. lassabb mint a közvetlen SATA
2. macerásabb: tápot a konnektorba, tápot a konverterbe, drótot a konverterbe, drótot az usb-be, vinyót a konverterbe... míg közzvetlen SATA-ra dugni a vinyót: 2 csavar ki, géphát le, 2 drót bedug.
Viszont: a konverter vitathatatlan előnye, hogy futó rendszerre is rádugható. Ha az USB lesz olyan gyors mint a SATA, akkor el fogom felejteni a SATA-ra dugdosást. (sőt, szerintem ebben az esetben magának a SATA-nak a létjogosultsága is megkérdőjeleződik)

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
/usr/lib/libasound.so --gágágágá --lilaliba

Hallottál már az USB3-ról?

Hallani hallottam... de még csak hallottam. Mire kontaktusba is kerülök olyannal, lesz majd USB4 :D

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
/usr/lib/libasound.so --gágágágá --lilaliba

" a konverter vitathatatlan előnye, hogy futó rendszerre is rádugható. "

Tbh elmeletileg a SATA is tamogatja a hotplugot, csak epp azzal a ket kabellel, ami alapbol jar a SATA diszkek melle, nem szerencses ezt eljatszani. Kell egy SATA-s keret, de csak azert, hogy a tap- es adatvezetekek csatlakozasa fizikailag egyszerre tortenjen meg.

Szoval a konverter nem ad es nem vesz el semmit.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Múltkor vettem faternak egy ssdt a laptopba, bennhagyva a hddt is. Ugyan leformáztam a vinyót az ssd win-re telepítésekor, az mbr mégis azon maradt, így a hddről bootolt az ssdn lévő oprendszer. Ilyenkor mire szavazzak? :D na jó, megoldottam, apám meg csak néz h mi a szart gépelek azon a fekete képernyőn...

Ha a /boot a grubbal, kernellel hdd-n van, a / az ssd-n , az vajon hova tartozik? :)

Mivel a boot a kérdés, szerintem:
ha egy vagy több OS van egy vagy több ssd-n és/vagy hdd-n, de ha a boot manager pl. floppyn/usb/cd/dvd-n van, akkor a boot-olás floppyn/usb/cd/dvd-ről történik.

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
/usr/lib/libasound.so --gágágágá --lilaliba

Olvastad a kérdést és a válaszlehetőségeket?

:)

igen, az említett példa az "Egyéb ... "

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
/usr/lib/libasound.so --gágágágá --lilaliba

Én a "fogalmam sincs" válaszra szavaztam mert annyira tetszett hogy félrenyeltem a kávémat, de egyébként hdd.

---
--- A gond akkor van, ha látszólag minden működik. ---
---

A kernel HDD-n van, az /usr partíció ssd-n :)

A vicc egyébként az, hogy a boot során max néhány száz megabájt adatot kell betölteni, ami egy mai HDD-n is pillanatok kérdése lenne, ha ez sorfolytonosan lenne rajta, és nem kellene folyton ugrálnia a fejnek. Már épp elkezdtek rajta dolgozni a Linuxok, hogy gyors legyen a boot, amikor bejöttek az SSD-k, és azóta nincs miért optimalizálni bármit is.

Erre a readahead megoldást találták ki, teljesen jól is működik.
Egy időben a systemd is tartalmazta, de ha jól emlékszem a "vezető fejlesztő" szerint feleslegessé vált, mert mindenki SSD-t használ már.

"mindenki" xD
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Jah, hát itt pl. 33%-kal senkik vagyunk :)
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Ez itt kérem a pc világ!
Ha egy szerver elindul 20 perc alatt, majd utána megy 5 évig, akkor ugye érted...

Elsődleges gépemben az operációs rendszer ... ... ... ... bootol.