Az NVIDIA PhysX forráskódja elérhető a GitHub-on

Címkék

Az NVIDIA bejelentette, hogy több mint 10 évnyi játékfizikába ölt kutatás, fejlesztés eredményét adja át a játékfejlesztőknek azzal, hogy elérhetővé tette az NVIDIA PhysX forráskódját a GitHub-on. A több mint 500 játékban felhasznált NVIDIA PhysX az egyik legnépszerűbb játékfejlesztéshez szánt fizikamotor. Noha a forráskód elérhető, de nem szabad, nyílt forráskódú licenc alatt. Az érdeklődő fejlesztőknek el kell fogadniuk az NVIDIA EULA-t.

Részletek a bejelentésben.

Hozzászólások

Nem, epp ezert nem hir ez valojaban.
Ilyen erovel azt is mondhatta volna az NVidia, hogy regisztralt fejlesztok szamara odaadja az SDK forrasat is. Persze a GitHub most hip, minden meno dolog oda koltozik, ezert marketing erteke van.

Arrol miert nincs hir, hogy megfelelo szerzodessel a Windows forraskodja is elerheto a fejlesztok szamara? :)

Igen, van ilyen, feltetelezve hogy Open Source alatt az alabbi definiciot ertjuk: http://opensource.org/docs/osd

Igy peldaul egy egy ilyen licensz public, de nem open source: https://github.com/landondyer/kasm/blob/master/LICENSE

De kevesbe extrem peldat nezve, a Creative Commons -NC es -ND licenszei szinten nem open source licenszek, amde attol meg lehet nyilvanos a cucc amit lefed.

--
|8]

Az OSI definícióba a free software "lobbi" belecsempészte saját kritériumait. Szerintem a fogalom pontosan le van írva ezzel a két szóval belemagyarázás nélkül is. Open source az aminek a forrása nyitott. Legfeljebb annyi lábjegyzetnek látom értelmét, hogy az open source software letölthető ÉS lefordítható legyen. Tehát a Microsoft shared source nem fér bele a fogalomba mert csak beletekinthetsz a kódba de nem fordíthatsz belőle saját Windowst. De pont ezért hívja shared source-nak a Microsoft.
Ez az Nvidia PhysX EULA elfogadás után letölthető és le is fordítható, így szerintem open source.
Ennél szigorúbb Free és open source fogalmára, ott van a free software fogalom.

Eredetileg hardvernek indult, most mennyire hardverfüggetlen?

Azok számára akik Radeon pártiak de le szeretnék venni a PhysX számítást CPU-ról ma is egy PhysX kártya a megoldás. Ez egyébként egy olyan hardver részegység aminek lecserélésére sok év után sem lenne ok, ha az Nvidia nem tett volna dafke keresztbe. Bőven elég ma is egy sok éves PhysX kártya.

Ez egy percig sem volt kérdés. Maga az Nvidia szüntette meg a PhysX kártya működését ha nem érzékelt Nvidia grafikus kártyát. Később minden driver támogatást megszüntetett.
De ha most van forráskód Nvidiatól függetlenül újra lehet készíteni friss és PhysX kártyával működő drivert. Erre írtam: "Most akkor csinálhat valaki újra friss drivert a PhysX kártyákhoz"...

Ma minden Nvidia kártyás a PhysX "felhasználói táborba" tartozik. Szoftveres PhysX is működik csak akkor a CPU-t terheli. Igazából játékfejlesztők döntik a "felhasználói táborról" az új játékok között is sok támogatja Az AMD a Havoc mellett tette le a garast
Egy játék vagy ezt vagy azt támogatja, illetve vannak még kevésbé elterjedt megoldások. Sok pedig egyiket sem támogatja.

Az összes játékos GeForceba bele lett integrálva a miután az Nvidia felvásárolta az Ageiat és megszüntette a különálló PhysX kártyákat.

Ezt ki lehet kerulni mokolt physx dll-ekkel, azt hiszem a physx 3.2 verzioig.
Utana levot meg senki nem mokolta, lehet nem is fogja.
A legtobb jatek eseteben siman lehet torolni a physx dll-eket a jatek mappajabol, es akkor a rendszer szintu, telepitett, mokolt library-ket hasznalja.

Nehany jatekban ez ellen is van mar vedelem (Pl. Arkham Origins SP nem megy igy, viszont a multi mar igen), de masokban nincs (pl. Borderlands 2)

Szoval nem egyszeru dolog mukodesre birni, de lehetseges a legtobb esetben.
Eleg egy mai also kategorias NV, vagy legalabb egy 260GTX koruli teljesitmeny. Mukodni mukodik 8000-es szeriatol felfele, de azok azert szepen visszafognak a teljesitmenyt mai jatekoknal. Amugy nagyjabol eleg egy PCIE3 1x foglalat sebessege is kiemelovel.

Olvasnivalo a temaban: http://www.ngohq.com/graphic-cards/22136-how-to-fix-hybrid-physx-with-latest-physx-and-geforce-285-solved.html

------------------
My Open-Source Android "Projects"