A Microsoft megveszi a Minecraft fejlesztőjét, a Mojang-ot

Címkék

Minden pletyka igaz volt. Az is, hogy a Microsoft megveszi a Mojang-ot. Az is, hogy a Microsoft 2,5 milliárd dollárt fizet a cégért. És az is, hogy az alapítók - Markus "Notch" Persson, Carl Manneh és Jakob Porsér - távoznak. A bejelentés itt olvasható.

Notch saját blogjában írt a távozásáról.

Hozzászólások

Annyi a multiplatformnak?
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

o, en kb valamikor augusztusban dobtam ki vegleg a skype-ot mert elegem volt hogy 10 probalkozasbol kb egyszer sikerul is felhivni a masikat. androidon. linuxon nem volt kedvem felrakni az 58millio 32bites libet, mert nekik luxus nem 29 eves architecturara fejleszteni.
ekiga hozza kepest egy fenseges es problemamentesen mukodo valami.

I hate myself, because I'm not open-source.

Miota a MS megvette a skype-ot, azota tobbszor mindenfele hiba nelkul egyszeruen nem mukodott a skype.

Frissites utan ment.

A legzavarobb, hogy az egyiknel nem engedett belepni a helyes jelszoval. Ugy nezett ki 2 napig, hogy akkor ennyit a skype-rol, regisztralhatok ujat, de ott is valami gebasz van am a regisztracional. Valami windows live vagy mifene accountot kell mar regisztralni...

Jah es minden ismerosom ugy lat engem, mint aki allandoan be van jelentkezve. Hivni is tudnak, ki is csorog (bar a kicsorges a skype-nal siman zenelejatszas, ha hivsz vlaakit), es ugy nez ki, mintha en nem vennem fel.

En varom mar, hogy a Tox projekt egy kicsit hasznalhatobb legyen, es kukazom is a skype-ot.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Tudsz erre valami linket mutatni? Én azt találtam, hogy a Tox ID tulajdonképpen egy Curve25519 publikus kulcs, és mint ilyen, nyugodtan osztható, amíg a másik felét biztonságban tartod - de ez nagyjából minden nyílt kulcsos kriptóra igaz. Az erősségét tekintve (brute-force műveletigény) kb. az AES128 -al van egy szinten.

Megnyugodtam, nem a Tox protokollal van baj, hanem az angol tudásoddal. A fenti oldalon ugyanis csak azt fejtegetik, hogy ha nem használsz tor-t, akkor a Tox nem rejti el az IP-d, azaz visszakövethető, hogy adott Tox ID-val melyik IP-k között volt kommunikáció. De szó sincs róla, hogy ez lehallgatható lenne. Nyilván ez probléma, mert így Alice nem tagadhatja le, hogy beszélt Bobbal, de erre a Tox felhívja a figyelmet + ajánlja a tort.

Bár teljesen egyetértek veled, az élet minden területén van még mit tanulnom, azért nagy szavak ezek attól, aki eddig hülyeséget írogatott...

Visszatérve a linkelt anyaghoz, érdekes írás, még ha nem is teljesen releváns. Összefoglalom neked, miről szól, mert látom csak a címéig jutottál. Azt fejti ki, hogy a változó bitrátás codec-ek miatt az azonos időközönként (10-50 ms) küldött udp csomagok hosszából meg lehet tippelni az éppen használt bitrátát (a stream titkosítók miatt a hossz nem változik), a bitrátából pedig következtetni lehet a fonémákra, mert jellemző az egyes fonémák bitrátája ugyan az. Ami miatt ezt nem igazán érzem relevánsnak a jelenlegi témában:

- Kizárólag állandó mintavételezés és változó bitráta mellett működik. A tox-ban használt opus vagy változó mintavételezéssel és változó bitrátával, vagy állandó bitráta mellett működik. Az utóbbira biztosan teljesen használhatatlan az elemzés, úgy tippelem, az elsőre is.
- Kizárólag voipra működik. Tox esetén egy titkosított csatornában meg hang, videó, desktop sharing, fájl átvitel, chat, stb. megy. Ha ezek közül bármelyiket használod voip közben, az plusz UDP adatokat szúr be, ami gyakorlatilag lehetetlenné teszi az elemzést.
- Mondat szinten átlagosan 50%-ban működik... szóval vagy azt mondtad, amit a szoftver értett, vagy nem...

User Profiles

Users exchange a 76-character string containing hexadecimal representations of a public key, a nospam value, and a checksum to be used as an identifier. This is to be called the Tox ID.

Forras: Single Tox Standard Draft v.0.1.0

Szoval citation needed miert titkos a Tox ID.
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:


()=() 
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()

nem vagom minek ez a hivatalos support duma. aki linuxon hasznalja a Skype-t es mas platformon annak legyen annyi tudasa h tudja addig hergelni a sw h az mukodjon.
pl. gentoo-n is megy es nincs ra hivatalos support
--
A legértékesebb idő a pillanat amelyben élsz.
https://sites.google.com/site/jupiter2005ster/

Őőő...

Egykori N95 felhasználóként: szerintem a Lumia és a Windows Phone a legjobb dolog, ami a Nokiával történhetett. (Lumia 925-ről küldve;))
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Get dropbox account now!

Ez vajon hogy érinti a bukkit és társait? Főként hosszú távon. Eddig állítólag jó volt a kapcsolat a fejlesztők között, de én kb. azért hagytam abba az mc szerver futtatását, mert meguntam várni, hogy a bukkit utolérje a mc-t (jó, jó, tudom, lehet futtatni kb. bármilyen verziójú klienst, de amikor elkezdtem ezt a mókát, akkor az ilyesmit csak kézi mókolással lehetett megoldani).

Ahogy nézem, elkezdtek szétszéledni (bukkit.org).

craftbukkitnál eleve szopoládé van most, mert egyik fogyaték fejlesztő úgy gondolta, hogy teljesen jó buli szétbaszni a közösséget.

Jelenleg ez fogad minden bukkittal kapcsolatos reponál a githubon:

https://github.com/github/dmca/blob/master/2014-09-05-CraftBukkit.md

Persze, senki nem örül annak, hogy egy faszparaszt tönkre akar most tenni mindent. (Pl. a mojang COO-ja is azt mondta, hogy szerinte ez nem volt korrekt lépés.)

Mondjuk az is érdekelne, hogy mi a retkes búbánatos francért kellett a GPLv3 nevű rákot választani licencnek, főleg, hogy önmagában a készítők sem tudják teljesíteni azt (mivelhogy a GPLv3 az egész szoftverre vonatkozik, ahhoz meg kell az eredeti minecraft server is).

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

A bukikittal nagyon regota vannak problemak, mert nem teljesen legalis modon raktak ossze, aztan most rajuk talalt a copyright.
Ugyanettol szenved azt hiszem a Cauldron is, most ugy nez ki, hogy majd a Sponge lesz az uj platform, de a mostani bukkit pluginek nem fognak ootb menni rajta, szoval varni kell a migraciora.

A Sponge amugy igeretesnek nez ki, mert eleg sok korabbi bukkit/cauldron/forge fejleszto benne van a csapatban, szoval latszolag ertenek hozza. Es forge alapu lesz, ami az MCPC+ jellegu crasheket _elvben_ megelozi.
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:


()=() 
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()

Hát nemtom, az egyik ok ami miatt úgy éreztem hogy ez nekem nem gyere be, az a java, de kb. csak a memóriaigénye miatt. Persze fogalmam sincs, hogy ha nem java lenne, hanem mondjuk C++, akkor mennyivel lenne jobb a helyzet.

Azóta meg az van, hogy már rettentően nincs időm bányászgatni, felfedezni, stb., bár tény, hogy rettentően élveztem, de riasztóan telt vele az idő. Még úgy is, hogy gyakorlatilag bármikor tudtam magamnak vagy a többieknek pl. gyémánt csákányt adni ajiba.

Őszintén szólva rezgett az ujjam a download felett, de mivel időm úgy sincs, nem erőltetem. Aztán hogy milyen pluginek vannak, megvannak-e azok az anti-grief cuccok ami nélkül én nem futtatok szervert, illetve hogy a fellelhető redstone tutoriálok mennyire működnek a mesecons implementációjával... szóval áh, feladtam.

Mert azt nem írtam, hogy nem a kliens oldallal van a bajom, hanem a szerveren futó javával.

Szerintem elso lepeskent rendbe kellene tenni a renderinget, es DirectX-re portolni.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Eddig életem során ez volt az első szoftver amiért fizettem....
Remélem nem basszák el, mert akkor biztos AntiM$ vezér leszek....

>> Eddig életem során ez volt az első szoftver amiért fizettem....
>Menő vagy!
Eddig meg tudtam oldani, vagy free megoldással(ide M$ termék is iskolai licenc-el), vagy egyéb úton.
Játszani nem sok mindennel szoktam, free a steam-en.... lényegében sok lehetőség van.
Ez volt az első és eddigi egyetlen szoftver amire pénzt költöttem, ha elrontják..., akkor valakinek "Head Shot" lesz a vége (átvitt értelemben) :)

>> Remélem nem basszák el, mert akkor biztos AntiM$ vezér leszek....
>Itt a hupon azért ehhez fel kell kötnöd a gatyádat, mert elég sokan pályáznak e címre.
Cégnél már megvan a cím... itt max beállok a sorba :)

Már értem miért vette meg ennyiért a Microsoft!
Ez a Minecraft sokkal jobb mint a csempék. A modern ui, a'la metro csak 2 dimenziós. Ilyen lesz a következő generációs csempe desktop. A pixelek lesznek az új térbeli csempék, így lehet majd járkálni az alkalmazások között. :-)

Talan az xbox porton tudnak majd igy javitani es nem kell a 4J studi baromsagai miatt szivni.
Es meg mindig jobb, ha MS veszi meg, mintha a Disney.

Kedves Notch! Mi van azzal az alfa időkből származó ígérettel, hogy majd nyílt forrásúvá teszed a kódot?

Ez így már nem backstab, hanem facestab. Miközben sappolnak. A spawnpointon. És nem tudsz kilépni a szerverről.

Ezentúl a háttérben az NSA majd bitcoint és adatot bányász a gépedről, miközben te meg szenet.

>Jakob Porsér
>Jákob Puzsér

Szóval ezért borotválta le a szakállát. Innen is látszik, hogy arcszőrzet = bölcsesség. Avagy visszavált hétköznapi prosztó f*$$*á.

Amúgy pont az ilyen méretű pénzektől szokták összepiszkítani magukat az ilyen gyenge jellemek. Kíváncsi vagyok mikor olvasunk arról, hogy duplóval a seggében találtak rá holtan, egy átorgiázott éjszaka után.

Mik, és mikor voltak azok az első jelek, amikor ki kellett volna buknia a szögnek a zsákból?

Ez a DRM valahol pont felemás példa, mert valahogy be kell biztosítani, hogy a szoftvert valóban csak a legitim felhasználók használhassák. A nyolcas ablakok üzletében biztos van olyan csapda, ami nem feltétlenül kóser.

> biztos van olyan csapda
> nem tudom, de azért mondok valamit
> sálálálá

Nem, az a baj, hogy ha már DRM-nél tartunk, akkor mi alapján mondod, hogy a Microsoft-féle DRM szar, mert... miért is? Míg a Minecraft-féle az fasza, mert csak arra használják, hogy ne lehessen warezolni.

Lehet DRM mellett (érted, ebből élek, ne lopd már el) meg ellen (figyu, most ne má', ez csak szoftver, nem is lehet megfogni, legyen ingyen!) is érvelni, de ez részedről csak egy anti-MS rant volt szvsz, mint egy értelmesen végiggondolt gondolatmenet.

Igen, nemszeretem az M$-t.
De az M$ Appstore-nál nem feltétlenül a DRM-re gondoltam, hanem az üzleti szerződésre, mely a fejlesztő és az M$ közt köttetik. (igen, akkor ott nem voltam túl egyértelmű...)

A DRM amíg nem megy a használhatóság rovására, addig megérthető, de: pl a Command & Conquer 3 - Tiberium Wars Collectors Edition eredeti lemeze annyira szét van gányolva mindenféle mocsokkal, hogy konkrétan a lemezt sem olvasta be a gépem. Éppen ezért egy kalózmásolattal toltam a haverral, aki szintén hasonló helyzet miatt volt kénytelen warezolt játékkal játszódni. És a legszebb az egészben, hogy újfent bedőltem az EOA-nak a C&C:RA3CE kapcsán, mert azt sem olvassa a gépem.

Ilyenkor kinyílik a bicska a zsebemben, de mindig beleáll a combomba. :c

Az, hogy aki ugyanugy egy DRM-mel vedett zart szoftvert ad ki (es ezer ev alatt nem voltak kepesek egy normalis API-t megcsinalni*), az ne pofazzon mar arrol, hogy mi a nyilt es mi a zart platform.**

* ... mondjuk amilyen volt az MC kodja Notch idejeben es amilyen most, nem csodalom, hogy a felet ujra kellett hozza irni... Regen a chat pl. a fo render ciklusban volt. Teljesen.

** Attol fuggetlenul az ARM-es Windows RT esetet valoban jol elkurta az MS. Ha a sima Surfacet egy sima ARM-es W8-kent adta volna ki (+ hozzavalo dev toolok), kurvajo lett volna, mert az a tablet-noti osszehazasitas W8[.1]-el nagyon jol sikerult koncepcio lenne. De nem ugy, hogy kozben kinyirjak azt a reszt, amivel messze ra tudna verni az ipadra es az osszes androidos szirszarra. (Surface Pro meg egy teljesen mas kategoria.)

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Nem, mert a jatek maga viszont kiszol a Steamnek, hogy o tenyleg meg lett-e veve (a Steam kliens sajat ellenorzese igy igazabol a letoltesek kezelesehez kell). A DRM elsosorban elvben azt jelenti, hogy a megvasarolt jatekpeldanyodat nem futtathatod mas gepen, illetve mas sem futtathatja a te gepeden (mas accounttal). Az MC-nel ez nem all fenn, ugyanis az MC-be be tud mas (valid) user is lepni, illetve magat a teljes MC telepitvenyt odaadhatod masnak, o is fogja tudni hasznalni, akar a te accountoddal, akar mas accountjaval (ez pl. Steam eseteben nincs igy, mert egy rahedli registry kulcsot is elo kellene varazsolnod hozza, aminek a fele se dokumentalt). Mivel az MC-nel nincs olyan inditas-manager, mint a Steam, vagy az Origin, igy rettento lazan van kezelve az egesz.
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:


()=() 
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()

> DRM elsosorban elvben azt jelenti, hogy a megvasarolt jatekpeldanyodat nem futtathatod mas gepen, illetve mas sem futtathatja a te gepeden

Nope. A DRM nem ezt jelenti, nincs ilyen szabály. A DRM definíció szerint csak kikényszeríti a legális felhasználást, bármit is jelentsen ez.

Adott esetben pont ellenkezőleg, a Steam DRM-je például nagyon is engedi más gépen futtatni a saját játékaidat, ha előtte azonosítod magad. Nekem pl. több gépen is van telepített Steamem, ugyanazzal az accounttal. Az ellenkezője is igaz: ha valaki más bejelentkezik a saját accountjával a gépemre, és az adott játék neki is megvan, akkor simán tud vele játszani.

Másik példa: Xbox One. A saját játékaidat egy sima MS-accounttal való belépés után _bárhol_ játszhatod, míg a Home Xbox-on (minden account megjelölhet egy Xboxot, ami az "otthoni" - ez megváltoztatható) a _te_ összes játékoddal játszhat _mindenki_, akár belépés nélkül is.

A Steam-nél ott van a Family Share, amivel meglehet 5 userrel osztani a játékkönyvtáradat. Persze, ha te is és ő is pont a te játékaiddal játszana, akkor a kedvezményezett ki lesz pöckölve, amíg játszódsz.

http://store.steampowered.com/promotion/familysharing

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=3784-QLBM-5731

>A Családi Könyvtármegosztás jogosultságod visszavonásra kerülhet és VAC kitiltást is kaphatsz, ha könyvtáradat a kölcsönkérők csalásra vagy szabályszegésre használták.
Erre nem árt triplán odafigyelni!

" Steam DRM-je például nagyon is engedi más gépen futtatni a saját játékaidat"

Nem figyelted a peldat. A Steam-mel nem tudod azt megcsinalni, hogy a letoltott cuccokat 1:1 attolod es fut, a masik gepen ugyanugy le kell tolteni adott esetben 5-8-10 gigat.

Ha pedig ez a DRM definicioja, akkor nem tudom, mire megy a pampogas, a legtobb nemingyenes szoftver kikenyszeriti a legalis felhasznalast, barmit is jelentsen ez, akar seriallal, akar loginnal, akar hardverkulccsal, akar barmi massal.

Amugy a Minecraftnal letezik az offline gaming intezmenye, amikor is az egyszer mar beloginolt jatekot elindithatod offline modban (= kihuzod a netkabelt), ilyenkor tok uj profil jon letre, es szingliben jatszhato. Foleg azert jo ez, mert nagyobb minecraftos esemenyeknel ledoglenek a login/session szerverek, es olyankor nem lehetne maskepp jatszani szinglibe se.
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:


()=() 
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()

> Nem figyelted a peldat. A Steam-mel nem tudod azt megcsinalni, hogy a letoltott cuccokat 1:1 attolod es fut, a masik gepen ugyanugy le kell tolteni adott esetben 5-8-10 gigat.

Na ne viccelj, már évek óta így dobtuk szét a letöltött steames cuccokat a lakótársaimmal, hogy ne kelljen mindenkinek a nulláról letölteni a játékokat: http://i.imgur.com/SLIJnCc.png

Aztan ebbe vagy benne vannak azok, amiket a jatek maga toltott le, vagy nincsenek. Jobbara nincsenek. Tipikus pelda (bar Origines) a SimCity (5), az osszvissz valami 700 megat tolt le kozvetlen, aztan meg tiz gigat csak ugy otletszeruen. Egeszen messzire mehetek a launcher altal keszitett "backuppal".
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:


()=() 
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()

Na ne viccelj mar, a masodik gepemen a negyedik Windowsszal tolom ugyanazt a Steam telepítést sok-sok eve.

Amugy meg a picsogas tárgya az, hogy ritka kétszínű, hogy Notch picsog az MS Store meg a DRM miatt, mikor az MC is DRM-el védett. Oke, hogy nem olyan szofisztikált, mint mondjuk egy Steam, de attol ez meg egy zárt, DRM-el védett szoftver.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Valszinu az MS DRM-je viszont mar tullep nala egy hatart. Van, amikor muszaj korpasnak lenni a hajadnak, de azert a disznotap cimke meg kiborithat egyeseket.
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:


()=() 
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()