Ubuntu a Tesla Model S-ben

Címkék

Miközben a Dragtimes.com tesztelte a Tesla Model S teljesítményét negyedmérföldes távon a 2014-es Chevrolet Corvette-tel és a Dodge Viper SRT10-zel szemben, jobban belenéztek az autóba. Benne 17 hüvelykes multitouch kijelző, full digitális műszerfal stb.

Néhány műszakilag jobban képzett tulaj észrevett egy 4 tűs csatlakozót a Tesla Model S műszerfalának bal oldalán, amiről kiderült, hogy valójában egy álcázott ethernet port.

Miután hackeltek hozzá egy patchkábelt, különböző kombinációban kipróbálták az érbekötéseket. A hackelés során egyszer csak létrejött a hálózati kapcsolat a Model S és a tesztelésre használt laptop közt.

Alaposabban szétnézve kiderült, hogy az autó 100Mbps-es, full duplex hálózatán három eszköz található. Ezeknek a 192.168.90.0-s tartományból van IP címük. Az eszközökön találtak nyitott portokat - SSH, telnet, HTTP, NFS, X11 stb. Az egyik eszközről kiderült, hogy módosított Ubuntu-t futtat ext3 fájlrendszerrel.

A részletek itt olvashatók.

Hozzászólások

Most hogy a Veyron-om mellé megrendeltem a Tesla-mat is ez a hír rendesen "felvillanyozott" ;o)

Na végre valakinek volt esze. A sok saját spec protokoll helyett valami, amihez piacról 0 idő alatt lehet eszközt vagy szoftvert illeszteni.

Manapság egy autóban több számítógép van, de mindegyik valami kicserélhetetlen célhardver, mire piacra kerül, már elavult, ráadásul a szoftver hibák is egy zárt felhasználói kört szívatnak, így lassan javítódnak. Tesla-ék meg nem akarták feltalálni a spanyolviaszt, ahol szükség volt a kreativitásukra, ott mindent bevetettek, a többit meg levették a polcról. Méghozzá egy olyanról, ahol az eszközök és az alkalmazások száma több nagyságrenddel nagyobb mint az autóipar zárt piacára készülő termékeknél.

Jó tudom, épp tegnap olvastam hogy hála ennek jól fel is törték a zárrendszert, azaz ennek is megvan az árnyoldala.

És a spec csatlakozó meg... Feltűnő lett volna egy RJ45 aljzat a kocsiban, és már korábban széthekkelték volna a júzerek.

Egy elektromos/hibrid/CVT-ben tényleg az a jó, hogy egy gyengébb vezetőt/automatát akár egy erősebb autóban is legyorsulsz, csupán a gázpedál időben elkezdett taposásával. Persze autótól függően 40-60-100 fölött már otthagy, de ez pont elég városban ahhoz, hogy a kanyarodósávból előző porschés/bmw-s/audis boyracereket pislogásra kényszerítsd a kis berregődben.
Minden pénzt megér. :)
--
zsebHUP-ot használok!

Ha majd az Apple felvasarolja, megy ra IOS. :^D

----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
--> YouTube csatornám

Lassan meg is valósul, amit már az After the Sunset c. filmben Pierce Brosnan csinált folyton a kocsikkal.
---
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!

Hát kérdés honnan, hogyan és milyen gyakran update-elik a csomagokat rajta.
Én legalábbis univerzális távirányítót szeretnék, ami mindegyik példányra működik, jó sokáig. Az olyan snassz, ha folyton 0-day site-okat kell böngészgetni, meg verziószámokat figyelni. :)
---
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!

Ez ugye csak IVI? Nem lenne vicces, ha menet közben beszürkülne a képernyő, és feljönne a jól ismert "Az ubuntu hibát észlelt..." ablak

Úgy tűnik az eszközök számából illetve a rajtuk futó daemonokból, hogy ez csak az "entertainment" része az autónak.

Már csak az a kérdés, hogy vajon, hogy lehet erre ránézve rájönni, hogy az ethernet?

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64