Ingyen játszhatnak az Ubuntu fejlesztők is a Valve játékokkal

Címkék

Nemrég a Valve elérhetővé tette saját játékkínálatát a Debian fejlesztők részére. A kapcsolattartó Neil McGovern ma bejelentette az ubuntu-devel-announce levlistán, hogy a játékfejlesztő és -kiadó vállalat kiterjesztette ajánlatát az Ubuntu fejlesztőkre is.

A bejelentés itt olvasható.

Hozzászólások

2 lehetoseg van:
1. ingyen teszteloket kerestek
2. szabotalni akarjak a debian/ubuntu mukodeset :)

--
Live free, or I f'ing kill you.

Úgy gondolod, hogy 75 millió felhasználójuk közt nem találnának ingyentesztelőket? Szerintem egyetlen füttyentésre többet kapnának, mint ami bőven elég lenne. Nem akarom bántani a Debian/Ubuntu fejlesztőket, de kötve hiszem, hogy jobb tesztelői lennének a Valve-nak, mint bármelyik Steam játékos.

--
trey @ gépház

Most akkor Ubuntu-ra/Debian-ra fejlesztő játékfejlesztők játszhatnak ingyen, vagy azok az emberkék, akik magukat az operációs rendszereket fejlesztik? Csak mert utóbbiaknak csak van beleszólása a fejlesztésbe, nem?

Az, hogy a Windows-nál ilyen akcióra nincs szükség, azt nem hiszem, hogy érdemes idehozni. Mindenkinek meglehet a sejtése, hogy ez miért van.

Nyilván rendkívül bonyolultan fogalmazok, ezért röviden tömören: ha valami sz*r a Debian/Ubuntu kódjában, ami miatt nem futnak a játékok a kívántnak megfelelően, akkor így hamarabb észreveszik a dolgot a fejlesztők, ha mindegyik játékhoz ingyen hozzáférnek és próbálgathatják.

Így már valamivel érthetőbb, mire gondolok?

Csak hülyeségnek tartom.

Ahogy nagyjából a Valve is.

Minimális dolgokat leszámítva (kb. hogy milyen libek kellenek a gépen ahhoz, hogy elinduljon rajta a Steam kliens, onnantól ugye már Valve hatáskör a dolog) a problémás részek a driverek környékén kereshetők*, ahhoz meg (ismerjük a nouveau vs. nvidia és ati zárt vs. ati nyílt közti sebesség és feature-különbségeket) nagyjából a GPU gyártó cégeknek van köze: a blog postban, amiben hencegtek, hogy nagyobb FPS-t értek el Linux alatt, mint Win alatt, is szerepel, hogy ez leginkább két csapaton múlott (meg a menedzsmenten, aki egy szobába zárta őket): az engine portolásáért felelős csapaton és az on-site levő Nvidia/ATI mérnökökön, akik együtt nézegették, hogy hol mi a bottleneck és javították a drivert.

*: egy kivételt tudnék mondani ez alól: az Xorg verzió váltások, lehetőleg azok ne legyenek túl gyakoriak, mert könnyen megtörheti a Steam-et/Steam játékokat vagy ronthat a teljesítményükön (persze javíthat is).

BlackY

--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)

A Valve a segítséget a Debian fejlesztőktől már korábban megkapta. A segítségért _cserébe_ adta _viszonzásul_ a lehetőséget. Nem fordítva történnek az események.

Az Ubuntu esetében a Valve ha valami nyomósat akarna elérni, nem a fejlesztőkkel (ráadásul egy disztribúciónál a fejlesztő sokszor nem is fejlesztő a kóder értelemben, hanem a disztribúció fejlesztője, azaz karbantartó) kellene tárgyalnia és azoknak hízelegnie, hanem a Canonical-nak.

A harmadik, hogy a Valve nincs rászorulva erre. Sokkal nagyobb cégek (ATI és NVIDIA) is besegített mindenféle ingyenjáték nélkül, amikor a Valve úgy döntött, hogy a Linuxot alkalmazni fogja.

Számomra ez a "tesztelőket kerestek" sok sebből vérzik.

--
trey @ gépház

Most már igazán küldhetnének kulcsokat a csóró microsoft dolgozóknak is, mert ez így elég hátrányosan érinti őket :)

"Breking nyuz: az Ubuntu fejlesztok szama exponencialis aranyban nott az utobbi 2 napban, es kozel tizszeresere duzzadt a korabbihoz kepest."

Azért a Phoronix is tud: volt 22 user, aki bepróbálkozott (a Linuxos Steam felhasználók [ami tényleg egy kisebbség kisebbsége és még így is] számához képest ez hibahatár alatti) és emiatt a teljes Linux kommuna mindent azonnal és ingyen akar. És megértem, hogy valahol el akarták sírni a fájdalmukat, hogy nincs elég bevételük a reklámokból, de azért...

BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)