Skully P1 - bukósisak androidos HUD-dal

 ( trey | 2013. október 23., szerda - 12:38 )

A Skully Helmets elindította bétateszt programját, amelyben egy Android-alapú Heads-Up Display-jel (HUD) rendelkező bukósisak, a Skully P1 szerepel. A Skully P1 hangvezérléssel, Bluetooth-os okostelefon szinkronizációval, GPS navigációval, illetve 180 fokos hátsónézeti, visszapillantó kamerával rendelkezik.

[ FAQ | szolgáltatások ]

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Ha motoroznék biztos vennék egy ilyet :)

Én motorozok és jelentkeztem a béta programba. Kicsi az esélye, hogy sikerül, de ha igen, akkor majd beszámolok róla :D

--
trey @ gépház

És menet közben kibírod, hogy ne mondjuk a hátsó kamera képét bámuld?
A videót nézve az járt a pici fejemben, hogy autóban is elvonja az ember figyelmét a GPS, mobil, egyebek, de ha miattuk leveszi a sofőr a tekintetét az útról, akkor kisebb a veszélye annak, hogy csak arra koncentrál.
Itt meg eleve a látóterében van, így hajlamosabb lehet a HUD képére koncentrálni és megfeledkezni az útról. (jó, tudom, aki hülye...)
Mit gondolsz/-tok?


Aki tudja, csinálja, aki nem tudja, tanítja... Hm... igazgatónak talán még jó lennék. :)

Szerintem parancsra ki-be kapcsolható hátsó kamera képe, erre biztos gondoltak.

Persze, az azt hiszem, látszik is a videóban. De feltételezem, a hátsó kamera a visszapillantót hivatott kiváltani.
Nem beszélve olyasmiről, hogy bejövő mobilhívások is megjelennek ezen a kijelzőn, amitől már csak egy lépés, hogy videóhívás. :)


Aki tudja, csinálja, aki nem tudja, tanítja... Hm... igazgatónak talán még jó lennék. :)

Ki kéne hozzá próbálni, de nem hiszem, hogy többet bámulnám, mint az autó belső visszapillantó tükrét. Az újdonság varázsa 5 perc. Aki meg motorozik, az tudja, hogy az élete függ attól, hogy az utat nézze.

Viszont aki próbált már bukósisakkal a fején egy 200-250 kg-os motoron ülve "tolatni", közben a fejét jobbra-balra forgatva tájékozódni, hogy éppen ki van mögötte, miközben akár a plexi be van párásodva, az szerintem tudná értékelni a hátrafelé néző "szemet".

--
trey @ gépház

Ezen csak az látszik, hogy a legnagyobb motor, amin ültem, a Romet Pony volt. :)
Lehet, hogy csak azért, mert nem volt "tétje", de a videót full screenben nézve, többet lestem a hátsó képet, mint ami a motor előtt volt.


Aki tudja, csinálja, aki nem tudja, tanítja... Hm... igazgatónak talán még jó lennék. :)

Kérdés, hogy hol a "szem". Ha a sisakon, akkor szerintem baromi zavaró lesz, hogy ahogyan mozog a fejed, úgy mozog ellentétesen a hátsó kép. Persze ki kellene próbálni. Meg rázkódások esetén mennyire lesz zavaró, hogy ugrál a kép? (Igaz, valami képstabilizáló biztos van benne, mert egy HD Sporin tesztelik, ami nem a "rezonanciamentességről" híres, még akkor sem, ha nem itthoni utakon megy az ember :) )
Rossz időben egyébként szerintem a kamera is használhatatlan lesz (sár, víz, pára stb)

Egyébként felpiszkálta a fantáziámat, kár hogy (gondolom) csak full szkafander kivitelben lesz, mert az nekem már sok.


Ne kattints ide!

A kormányra szerelt visszapillantóval ugyanez a helyzet. Rázkódik, és ellentétesen mozog (bár nem a fej, hanem a kormány mozgatásával).

Azért szerintem a kettő nem ugyanaz. Tükör esetében nem a szemed előtt közvetlenül van a rázkódó kép, és nem mindig, csak ha odanézel. De tényleg ki kellene próbálni.


Ne kattints ide!

Azt írják, hogy 5 méterrel előtted van kivetítve a kép, a perifériás látótérben...

Épp itt az ideje, hogy elkezdjek olvasni is, ne csak nézni :)

Ezt amúgy hogyan oldják meg? 3D meg ilyesmi területen nulla vagyok... két vetitőegység?


Ne kattints ide!

valószínűleg úgy fókuszálják a fényt, hogy ha a szemed 5 méteres távolságra fókuszál. gondolom ezt valahogy kipróbálták, hogy mennyi is motorvezetés közben, különben nem látnád az utat olvasás közben mert nem arra fókuszál a szemed

Nem hinném, hogy 3D, mert annak még nyoma sem volt, amikor vadászgépekre HUD-ot készítettek. És már azok is így működnek, ha jól tudom. Bár a fizikai/optikai hátterét én sem igazán értem.


Aki tudja, csinálja, aki nem tudja, tanítja... Hm... igazgatónak talán még jó lennék. :)

Azok a HUD-ok megint mások (ha jól tévedek), mert nem "sisakon belüliek", nem pár centire a szemed előtt van "vetítővászon" (nem ültem sajnos egyben sem), hanem távolabb, azaz hasonló a helyzet, mintha az autó szélvédőjére vetitenének képet, így nem kell trükközni sem - főleg, hogy nem konkrét képet vetítenek, hanem szimbólikus jeleket stb.
Aztán, hogy a mai high-tech gépeken milyen HUD van, ki tudja - már lehet, hogy csak pár tűt nyomnak a fejbe, és az agyban hozzáadódik az érzékelt képhez a szükséges információ :D - na jó, leálltam...


Ne kattints ide!

Nézd meg újra. Szoftveresen tükrözve van a kép. A látvány alapján a sisakon van a kamera.

És közben az orra is csöpög :)
Ha lecsukod a plexit, párásodik. Ha kicsit is kinyitod, bever az eső. :)
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

Na, ez így már teljesen használhatónak tűnik...

[szarkazmus on]Scully benne a Murdoc, a halálesetek 200 felett meg az X-Akták. Milyen érdekes lesz, amikor már nem a bukósisakot hanem a komplett cloudot húzod a fejedre, és szó szerint transzformers androiddá válsz. Esetleg célzórendszer, szkenner, szenzorrendszer, és automatikus italadagoló, sminkkészlet, beépített borotva is jár hozzá. Meg a kocsmás terminátor jelenet amikor kabátot keres.

Boldog évek, mikor még az volt a fontos hogy ne törje össze magát annyira az ember... és hogy ne csapjuk el egymást... de helyette még a bukósisakban is videózik, skype-ol, és irodát vezet, és persze bevásárol - mert a 3D reklámokkal teletolt kijelző olyan cool. [szarkazmus off]

Idiotan hasznalva... az ellen nem ved. Viszont a navigaciot nagyban meg tudja konnyiteni, es ez a haszna. Elozesnel meg kikerulesnel kulon jo a visszapillanto kamera.

Most már csak azt kellene megoldani , hogy satelit nézze előttem az utat és a forgalmat is visszajelezze.

Keves muhold van ahhoz, hogy real-time az egesz uthalozatot meg tudjak figyelni (egy csomo UAV-vel talan menne, ld. Argus-rendszer).
Vannak hagyomanyos (pl. betelefonalos) utinform rendszerek. Vannak mobilhalot is hasznalo kozossegi navigacios kutyuk, amik real-time adatot kuldenek a kozpontnak, es onnan a tobbi felhasznalonak.
A holland autopalyakon van egy rendszer, ami az autokban levo bluetooth-kepes kutyuket hasznalja fel sebessegmeresre. Pl. ket helyen figyelik az azonositokat, es ha ugyanazt latja egy ido elteltevel a kovetkezo allomas, akkor a ketto tavolsagabol es az eltelt idobol kiszamolja a forgalom atlagsebesseget (nyivan esszel, hogy ne lehessen nagyon konnyen atverni).
Szoval eleg sok helyetoseg van a forgalom meresere.

Az adat meg TMC-n keresztul eljuthat a navikra. A legegyszerubb a mobilnet (pl. http-n idonkent letolti a kozpontbol a forgalmi adatokat - vagy a valtozast). A masik lehetoseg a radiok RDS csatornaja.

Ha megsincs info, az uttervezeshez meg mindig felhasznalhato a historycal speed. A terkepszolgaltatok adjak a terkep melle, es ebbol megallapithato, hogy a het/nap bizonyos szakaszaban hol szokott bedugulni az adott ut.

--
Why did the chicken cross the road?
It was trying to get a signal on its iPhone 4.

Talán a waze tud olyat, hogy a kliensek adataiból kalkulálni tudja a forgalmat. Nem kell ehhez műhold.

Nem ilyen primitívet gondoltam , hanem olyat ami az autó versenyes játékokban van.:)

A primitív nézőpont kérdése. A modern harcászati repülőgépek taktikai datalink rendszere is így működik NATO-n belül. A repgépek adnak pozíció(magasság,sebesség,irányvektor,stb.) adatokat, fegyveradatokat, üzemanyagadatokat és a controller ez alapján tud döntést hozni. Primitíven, műholdas felülnézet nélkül. :)
A lényeg végülis a célszerű, hatékony működés.

Ezt műhold vagy pásztázó radar nélkül csak akkor tudod megcsinálni , ha az összes forgalomba lévő járműn van valami jeladó.
Ezt veszi a te vevőd , majd kivetíti neked a HUD-ra , így tudod eldönteni , hogy megelőzheted e , a nem beláthat kanyarban előtted haladó kamiont.
Baj csak akkor van , ha szemből jövő jeladója nem működik.

Ok, félreértettem az igényt. Viszont ez az igény már-már megvalósíthatatlan. Mit csinál a műhold, ha a kanyar után egy parkoló autó éppen akkor indul el a szembe sávban?

"Mit csinál a műhold, ha a kanyar után egy parkoló autó éppen akkor indul el a szembe sávban?"

Természetesen stratégia függő , indulás előtt kell az őrangyal fokozatot választani.:)
1 biztonsági , már a parkoló jármű miatt sem enged előzni.
2 adrenalin függő , vissza kapcsol és teljes gázt ad , majd vészfékez.
3 vesedonor , kettőt kapcsol vissza , rányomja a nitrót , majd feladja az utolsó kenetet.:)

Sub

Volt egy ilyen is. http://youtu.be/wCfjX-KEWmA
Mondjuk mindkettő vetítési módja csak "felülős" motorhoz jó.
A hátsó kamera is az eget mutatná "hasalós" motoron.

szeretnem megnyitni az "en ugy olvastam a cikk cimet, hogy ..." contestet egy "androidos HUGY-gyal"

--
zsebHUP-ot használok!

Ezentúl a laptop, mobil, és tablet mellett majd fel kell töltened a bukósisakodat is :))))

off: Egyébként megfigyeltük, hogy kötelező egységes töltőket gyártani, igy most nem 4-5 különbözőt, hanem 4-5 tök ugyanolyat veszel, hogy a 4-5 eszközödet egyszerre tudd tölteni,hogy mihamarabb munkakész legyen? :DDD
--

Van egy olyan érzésem, hogy ez kocsiban is simán versenyképes lenne. Egy android, meg egy hud, amit úgy szabsz testre ahogy jólesik.

Hátsó kameráról jutott eszembe:
Vajon videót is lehet rajta nézni? :)

Bocs a "felmelegítésért", csak jelezném (most úgy gondoltam, hogy ez jó ötlet lesz :D ) hogy anno én is beregisztráltam, majd januárban azonban kaptam egy emailt tőlük (nem siették el :) ), hogy köszönik, hogy "applying to beta test", stb. Leginkább az érdekelne, hogy aki regisztált, ő is hasonló késéssel kapta meg az emailt? Vagy jött-e azóta újabb? Nem igazán reménykedem, mert a januári levél is meglepetés volt :) , csak gondoltam rákérdezek.


Ne kattints ide!