Publikusan elérhető a Doom 3 engine forrása

Címkék

Ahogy korábban John Carmack többször megígérte, publikussá vált a Doom 3 - id Tech 4 - engine forráskódja. A kiadást hátráltatta egy szabadalmi probléma, amely a Carmack's Reverse néven ismertté vált shadow volume / stencil buffer implementáció körül áll fenn. Carmack nemrég egy tweet-ben jelezte, hogy jól jellemzi a szabadalmi rendszerben levő idiotizmust az, hogy a problémát 4 sornyi kód hozzáadásával és másik 2 sor megváltoztatásával sikerült megkerülnie.

Szóval úgy fest, hogy az ügyvédek is áldásukat adták a kódkiadásra, mert tegnap az id Software alkalmazásában álló Timothee "TTimo" Besset feltolta a gihub-ra a Doom 3 forráskódját. Licence GNU GPLv3.

A Doom 3 GPL forráskódja elérhető itt.

Hozzászólások

\o/

(bár nem hiszem, hogy egyáltalán piszkálni fogom)

Már most látom, hogy lesz egy két dolog, amit el lehet majd megint tanulni.

--
GPLv3-as hozzászólás.

vajon mi lehet az a négy, és két sor, amit birizgálni kellett a szabadalmi dolgok miatt? :o

Nagy öröm ez számomra. Az ügyvèdek meg a Creative mondjon le! :) --
AGA@
Clyde Radcliffe Exterminates All the Unfriendly Repulsive Earth-Ridden Slime