- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 4896 megtekintés
Hozzászólások
"[Multiarch] in the future will even allow live migrations from 32-bit to 64-bit systems."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a virtualizáció korszakában abszolút nem látom ennek értelmét...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, én használom (Fedora 15), és néha nem árt(ana, ha rendesen megcsinálták volna, hogy a glib 32 és 64 bites csomagja ne ütközzön).
Minek indítsunk egy program kedvéért külön virtuális gépet külön OS-sel, stb.
Mondjuk egy Xilinx fejlesztői környezet (amiből persze van 64 bites, de a példa kedvéért jó lesz) egy óriási nagy dög, abszolút számít minden bytenyi szabad memória. És akkor sokkal jobb, ha nincs mellette virtuális gép, másik OS, stb.
Meg van olyan hardver, ami nem virtualizálható. De egyes programok azért használnák. Szóval nem hülyeség, ha van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, elméletben nagyon szépen hangzik, csak undorítóan sok melóval jár mindenki részéről, és baromi sok hibalehetőséget is rejt magában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, a fejlesztői részről tényleg sok a szenvedés, ezt elismerem. De ha működik, akkor már inkább ez, mint egy virtuális gép. Tudom, a hardverhozzáférés is megoldható lenne pci passthrough segítségével (xen vagy mittoménmi használatával), de azért ne bohóckodjunk már.
Tudtommal egyébként a windows tudja rendesen kezelni a 32 bites programokat. (Habár abból volt már bajom, hogy a 64 bites windows I:\ meghajtónak nevezi azt, amit a 32 bitesek C:\-nek feltételeznek alapból...).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Desktop felhasználásnál a virtualizáció sem old meg mindent, például 3D grafika. Azért fusson fele fps-el egy game mert csak 32-bites változat van belőle és az os 64-bites?
Jó lenne ha más architectúrák is mennének így. Például el lehetne indítani az androidos arm alkalmazásokat. Az x86 procik gyorsabbak annyival az arm-oknál ami pótolja az emulációs veszteséget.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez már egy kicsit meredekebb dolog mert egy egészen más OS környezetet kell megteremtened mellé. Amúgy binfmt-support ügyes beállításával elvben maga a futtatás megoldható lenne szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az os környezet nem annyira más, csak a hardver környezet más. Az android kernel patchei kellenek, és az androidos libc. Ezek is csak az ndk alkalmazásokhoz. Tisztán dalvik cuccok mehetnek x86 dalvikon is. Az osx tud ppc binárisokat futtani x86 gépen, nem lehetetlen feladat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem azt mondtam, hogy lehetetlen, csak nagyobb meló, mint egy 32 bit/64 bit együttes támogatás. Majdnem minden megvalósítható, csak idő, zsé, és lelkesedés kérdése...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lol... biztos is, hogy azért van ez az egész hajcihő, hogy arm-re írt játékokkal játszhassanak (gyorsan!) sparcon....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért ne? Hol vannak nagy mennyiségben zárt kódú linux alkalmazások? Androidon. Annak mi értelme, hogy 32-bites apache vagy mysql fusson 64-bites Debianon? Alig van zárt alkalmazás Debianra, sőt Gnu Linuxra. Ami nyílt úgyis újraforgatható.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
istenem... tudod mit? inkább hagyjuk. nem akarlak téged összezavarni ilyenekkel, mint pl. a 32bit-only wine, zárt forrású, 32 bites programok, cross-compiling, tesztelés, stb... a lényeg, hogy játszhassunk sparc-on androidos játékokkal, sebességvesztés nélkül. mert hát az androidos játékoknak erőmű kell...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
32bit-only wine, erről melyik lug mesekönyvben olvastál? :-) Ha szereted feleslegesen szopatni magad, akkor csak hajrá! :-)
Lazán működnek a win32 alkalmazások 64-bites wineon!
A cross-compiling és teszteléstől ne várj sokat, ez most csak egy fő arch-on belül tenné lehetővé 32 és 64-bites binárisok együttes használatát. 64-bites Pc-n elindíthatod a 32-bites linux alkalmazásidat. Ugyanez 32 és 64-bites Mips-en, Sparc-on. De Pc-n nem használhatsz teljesen más architecturát, mondjuk mips-et.
Az osx ennél sokkal többre képes már évek óta.
Ha nem csak játszadozol és hobbiból cross-compilingolsz valamit, akkor úgysem spórolhatod meg a normális tesztelést a célrendszeren.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Lazán működnek a win32 alkalmazások 64-bites wineon!"
jah, ia32lib-bel meg a 32-es wine-nal összegyógyítva tényleg működik, de érdekes.
egyébként itt van a lug mesekönyved, olvasgass nyugodtan, hátha most az egyszer ragad rád valami a koszon kívül is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OMFG! Húzz vissza inkább a pc műhelyre kretén bervi! Te még az egyszerű mondatokat sem vagy képes megérteni.
Egyszer majd nézd meg hogyan oldják meg ezt a problémát a nagyok osx-en.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az benned a bámulatos, hogy bármikor képes vagy alulmúlni magadat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd egyszer felnősz és megérted miről van szó.
Addig csak tologasd a csattogós lepkét a lug oviban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tehát akkor elmeséled nekem, hogyan mennek a win32-es appok wine64-gyel, ia32libs nélkül, vagy csak fröcsögésre vagy már képes?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
multiarch segitsegevel megoldhato lesz ia32-libs nelkul, amint az osszes relevans lib multiarcholodik.
Hosszabb tavu cel az ia32-libs teljes eltuntetese.
(Mondjuk a vegeredmeny hasonlo lesz: fenn lesznek a 32bites libek is, csak szebben, jobban, maskepp :P)
--
|8]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pontosan, maxim mégis itt hőbörög fogalom nélkül (mert hát neki ment a winéval amd64-en a 32 bites pogram!), meg sparcon akar androidos játékokat tolni, aztán még ő hülyéz le.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hol írtam olyat, hogy sparcon akarok androidos játékokat tolni ember????????
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
_FAIL_
(Emeld ki a linkelt hozzászólásból a "sparc" szót)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tudod mit? nem, nem tévedtem, egy pillanatig se hidd, csak semmi kedvem veled tovább reszelni a fingot, mivel retardált vagy. innentől le vagy szarva, jó magasról :)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát amikor már egyértelmű, hogy alaptalan butaságot írtál, átmész durva személyeskedésbe. Ez még bele is férne a hup szokásjogba, de érveid sem maradtak. Tomposnak igaza van, subbat érdemesebb olvasni mint téged.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szövegértés egyes, leülhet, mehet vissza általánosba. fuck off.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
^^^Ilyen az amikor a butaság határtalan arroganciával párosul.
(bervi azóta is keresi a "sparc" szót a hivatkozott hozzászólásban, de nem találja. Dühében hamarosan anyázni is fog. Bár most, hogy ezt leírtam valószínűleg csakazértsem, más módon szór majd válogatott átkokat :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem kovettem nyomon, de valoszinusitem, hogy errol lehet szo: http://www.linuxplumbersconf.org/2011/ocw/proposals/531
___
info
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az openSUSE-ban frankón meg van oldva már a neolitikus kor óta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, nem tudja. biarchot tud az openSUSE, ami nemileg mas, mint a multiarch.
--
|8]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kicsit szomcsy, hogy a szarazoesiksz ezt már 6 éve tudja, a fentivel szemben teljesen backward/forward-compatible, és nem szemetel, mint ez ;((((((
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
most amúgy miről is beszélsz, a rosettáról (aminek a támogatása épp most szűnt meg)?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Multiarch is a radical rethinking of the filesystem hierarchy with respect to library and header paths, to make programs and libraries of different hardware architectures easily installable in parallel on the very same system.
igen, természetesen a rosetta ezt a funkcionalitást valósítja meg (nem)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom most nem a működési részletekre gondolt... bár nem lényegtelen a kérdés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor mire?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...
unibin
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyiban mondjuk könnyebb dolguk volt, vagy legalábbis szerintem könnyebb dolguk volt, hogy a Mac (HW és SW is) fejlesztésnél van egy központ, ami megmondja, hogy ezt csináld, és akkor azt meg is valósítják. Ha Linuxhoz alatt kitalál valaki valamit, azt vagy átveszi a többi distro vagy nem. Általában vagy nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
fixed for you: a Linux fejlesztésnél van egy központ, ami megmondja, hogy ami jó azt ne csináld, és akkor utána 5 évvel ellopják az ötletet és megcsinálják teljesen szarul. Ezt vagy kiröhögi a többi OS, vagy nem. Általában igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az eredményt tekintve ugyanaz... :(
Sebaj, attól még használom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aha, nagyon tartalmas post volt, köszönjük a nagy semmit. vagyis a fikkantást. a lényeg, hogy az osx tudja a nemtudjukmit! zsír.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennyiből google segítségével el lehet egyébként indulni.
http://wiki.beszeljukmac.com/mediawiki/index.php/Universal_Binary
Az mondjuk igaz, hogy annak, aki nincs benne (pl. én), ez tényleg nem sokat mond.
Szerk: de azért lássuk be, ez egészen mást csinál. Nem azt, hogy 32 bites program fut 64 biten, hanem egy file tartalmazza mindkét architektúrára a lefordított binárist. Vagy ha tévedek, majd beszólnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ne aggódj, ez a rész a multiarch-nál meg fog maradni a lug-ban hangoztatott lózung szintjén
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jahogy mellette még látnok is vagy, egyre jobb.
de mindezek mellett továbbra is többnek érzem a multiarch-ot. több csomag, több arch, nagyságrendekkel többfajta rendszer. helyesbítek, akkor lesz több, ha valaha elkészül ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mindkét gondolatra +1 :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kar, hogy nem.
--
|8]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valóban kár lenne
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig tényleg igen, az universal binary-k 32 bites és 64 bites, PPC és X86 architektúrás buildeket is tartalmazhatnak, de Rosetta-val a mindössze PPC-re elérhető alkalmazások is futtatható X86-on.
Mindez transzparensen, a felhasználónak csak el kell indítania az alkalmazást.
Linuxon ez kevésbé kézenfekvő, ha 64 biten akarok egy 32 bites alkalmazást használni, akkor az ahhoz tartozó 32 bites library-ket és minden más dependency-t fel kell tennem (az Arch Linux multilib tárolójával, a lib32-es csomagokkal ez egyszerűvé tehető), és persze a compilerekkel nem lehet universal binary-ket létrehozni.
Néhány hete használok OS X-et egy MacBook Pro-n és azt kell, hogy mondjam, hogy sohasem találkoztam még ennyire nagyszerű operációs rendszerrel és notebookkal, bár most éppen Arch Linuxot futtatok rajta.
Gabucino csak egyvalamiben téved, az Apple nem 6 éve, hanem már legalább 15 éve megoldotta ezt amikor a Motorola processzorokról váltottak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem olvasd el, mirol szol a multiarch. Mert nem (csak) errol.
Egy reszet persze lefedi, amit az Apple valoban egy evtizeddel mindenki mas elott megoldott. De az csak egy resze annak, amit multiarch megold. Persze van olyan resze is az apple fele fat binary izenek, amit multiarch nem tud (konkretan, hogy egy binarisban osszegyurja az osszes tamogatott platform kodjat), de ez egyelore nem is celja.
Nagyon egyszeru lebecsulni a multiarchot, ha az ember nem olvassa at teljesen a leirast.
En pl szivesen megneznem, hogy egy inteles macen hogyan forgat az ember ppc-re ugy, hogy a cross-compile csak buildnel fut, configurenal viszont nativan, test suitenal detto. Vagy teszemazt ugyanezt arm-ra, nem pedig ppcre. Mindezt ugy, hogy a mindenfele dependencyket korrektul kezeli.
Ha letezik ilyen megoldas Macre, akkor szoljatok, mert en meg nem talalkoztam vele.
--
|8]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
namost, inteles mac -en az ember halal ugyan ugy forgato_tt_ ppc -re, mint ugy allt.
ha fent van az xcode ( ugye az kell mindenhez, ami fejlesztes ), akkor a gcc -nek, kb felsorolas szeruen:
-arch i386 -arch x86_64 -arch ppc
Es kesz a fatbinary.
Azert multido, mert a lion megjelenesevel a PPC tamogatas megszunt ( RIP )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel a valasszal az az egy gond van, hogy nem az en kerdesemre valasz.
--
|8]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
algernon ha szerinted cross-compilenal nem "nativan" fut a fordito akkor nagyon surgosen ossze kell kapnod magad
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Target-nativan.
--
|8]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az erthetoseg kedveert ujrafogalmazom a kerdest:
MacOS-en meg lehet azt csinalni, hogy kb ~3 sor megfelelo configfileba tevesevel megoldhato legyen az, hogy egy teljesen masik architektura libjeit felpakoljam, azokhoz crosscompilerrel forditani tudjak, es a keletkezo binarist (par perc setup utan) futtassam? Anelkul, hogy a host architekturara is lefordulna ez az egesz?
Es hogy a libek ne vesszenek ossze? Es en tudjam megvalasztani, hogy mely architekturak libjei legyenek fenn? Pl x86_64, mert az a host, mellette arm, ppc es sparc? Es kedvemre valogathassak, hogy epp melyik kell?
Es hogy ez az egesz ne zavarja ossze a csomagkezelot?
--
|8]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, igen, igen, igen, igen, igen, igen
de egyebkent sajnos nem vilagos mit szeretnel ezzel osszehasonlitani, tekintve hogy linuxra a valaszok:
nem, nem, nem, igen, igen, igen, nem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En pl szivesen megneznem, hogy egy inteles macen hogyan forgat az ember ppc-re ugy, hogy a cross-compile csak buildnel fut, configurenal viszont nativan, test suitenal detto. Vagy teszemazt ugyanezt arm-ra, nem pedig ppcre. Mindezt ugy, hogy a mindenfele dependencyket korrektul kezeli.
Tulajdonkeppen siman. Van komplett build frameworkunk ami ezt oldja meg opensource libek jujuj tipusu autoconfjaval es automakejevel is.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aki nem tudja eldonteni milyen archot hasznal, mehet a hivatalba. ertelmetlen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A helyzet az, hogy egyes alkalmazások az operációs rendszerével megegyező architektúrára nem érhetőek el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni