nD - olcsó, linuxos iNDie game konzol a láthatáron

 ( trey | 2011. július 3., vasárnap - 10:25 )

Az ND Inc. Robert Pelloni vezetésével azon munkálkodik, hogy egy olcsó, nyílt, Linux-alapú játékkonzolt hozzon létre elsősorban a 6-12 éves korosztály számára. A konzol árát jelenleg valahova 10 és 20 amerikai dollár közé lövik be a fejlesztők. Az ötlet jelenleg prototípus fázisban jár, a készülék 2011 végre, de valószínűbb, hogy inkább 2012-ben kerülhet kereskedelmi forgalomba. A cél, hogy a Wii U előtt piacon legyen.

Azt tervezik, hogy nem csak helyileg, hanem wordwide értékesítik a terméket. A játékkonzolra bárki fejleszthet majd játékot. A tervek szerint nemsokára elérhető lesz az SDK. Az SDK az SDL. A játékokat egy Game Store-on keresztül lehet majd beszerezni. A fejlesztők az értékesített játékaik után realizálódó profit 90%-át megkapnák.

A gép prototípusa 2,4 inches 320x240-as LCD kijelzővel, 400MHz-es ARM processzorral rendelkezik. A végleges verzió minimum 16M-nyi, de valószínűbb, hogy 32 MB-nyi memóriával rendelkezik majd. A hálózati kapcsolatról WiFi chip gondoskodik majd. SD kártyát nem fogad a készülék, de belső tárterülete várhatóan 2GB lesz.

A készülék firmware-e Linux-alapú és teljesen nyílt forrású.

Részletek a projekt weboldalán és a FAQ-ban.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Ez érdekes lesz, nekem tetszik az ötlet, csak azt vitatom, hogy a nagyokkal egy pályán labdába rúghat. Ez csak akkor lehetséges szerintem ha fel tud majd mutatni néhány egyedi játékot, vagy a konzol fog tudni valami egyedit, mert szerintem (főleg amerikában) nem azért veszik meg a konzolokat mert olcsó, hanem mert megy rajta valami nagyon ismert játék. Legalább egy-két ilyet be kellene újítania.

10-20 dollar? ez is olyan lesz, mint a 100 dollaros laptop, ha egyszer elkeszul valaha, lesz legalabb 60-80 dollar, akkor meg mar inkabb egy WIZ vagy egy Caanoo, ami ugyanugy teljesen nyilt, es van ra SDL. sot, tulajdonkeppen a cikkben emlitett osszes jellemzo igaz ra, plusz meg van benne SD olvaso, a Caanoo-ban meg USB host is, touchscreen, stb...
-
Slackware current / OSX Snow Leopard

A különbség szerintem eközött és a 100 dolláros laptop közt, hogy itt egy "game store"-ból várják az igazi bevételt. Vagyis nyugodtan lehet 0 haszonnal adni a stuffot, ha a store-ból várják a hasznot. Ennek az ereje abban lehet, ha össze tudnak valóban állítani egy ütős store-t. Én kételkedek benne, de láttunk már csodát.

--
trey @ gépház

Ha sikerül meglovagolniuk az aktuális pixeles game divatot, az Indie látható fellendülését (humble bundle és minecraft, sok más kisebb siker), akkor sikerülhet.

Kindle sikerét is nagyban a hardware adta szerintem, konkrétan folyamatosan a konkurencia gépeinek felébe került, és minőségibb volt. De a telefonszolgáltatók is használják ezt a modellt évek óta, én látok benne rációt.

Én vennék magamnak, pedig nem vagyok gamer. Ha lenne rá pár jó rpg játék, vagy akár csak logikai, már megérné nyomatni. Nem kell G sensor, és wxga kijelző a sikerhez, játékok voltak ezek előtt is. Minden héten látok olyan szülőt, aki olcsó, "nem kár érte" játékgépet keres a gyereknek, jelenleg ezen a piacon a használt PSP, vagy a hauser és társai által behordott 96-játékos-8bites vackok vannak.

Volt hasonló GP2X kezdeményezés is, de az szerintem from-top indult specifikálásban, ahogy a Pandora is, nagy gépet akart, hű de olcsón. Semmi fejlesztői háttérrel persze, ami szerintem hatalmas hiba, a tartalom adja el az eszközök egy jelentős részét.

Hardver tekintetében egyedül az a bajom, hogy az akkumulátor nem tűnik "opensource"-nak, nekem az AAA vagy AA elemes megoldás tetszene, de nagyon. Azzal még a bolti ára is barátibb lenne. Tok se kell, még talán fólia se elsőre, de később persze jöhet, ...

(Anno akartam hasonló project-et indítani Dingoo-kra építve, de ez kb. 2 éve volt, és akkor még nem láttam egy indie gaming platform összeszervezhetőségét olyan közelinek, mint most.)

"es van ra SDL"

Azert az meg edeskeves a boldogulashoz.

----------------
Lvl86 Troll

tehat szerinted sokkal jobb, ha nincs, ugye?
vagy szerinted azt irtam hogy 'csakis es kizarolag SDL van ra'?? tanulj mar meg olvasni es ertelmezni...
-
Slackware current / OSX Snow Leopard

"tanulj mar meg olvasni es ertelmezni..."

Khm. Hol irtam, hogy ne legyen? Azt irtam, hogy azert eleg keves az.

----------------
Lvl86 Troll

...és nagyon igazad is van. Manapság egy hardvert bedobni azzal, hogy itt van SDK-nak az SDL, hát finoman fogalmazva is röhej. :)

azt irtad hogy az SDL az keves, amivel egyet is ertek, de a postban amire valaszoltal, a GPH konzoljairol beszeltem, es pusztan osszehasonlitaskent emlitettem meg, hogy az aktualis cikkben bemutatott konzolnal ez a 'hivatalos' SDK, es ezt a GPH is tudja (amellett meg van ra sok mas is)
a subject konzolra teljesen igaz, hogy ha csak SDL lesz, az nagyon keves :(
-
Slackware current / OSX Snow Leopard

a gianna's sisters és a Doom már elég. Én tuti veszek egy ilyen gépet.
egy tetris ára :)
--------------
Sok ember hord Superman-pizsamát. Superman Chuck Norris-pizsamát hord.

Ezek szerint még prototípus sincs, hiszen hiányzik a videóból egy real life felvétel, amin valami demo game futna.

--
http://neurogadget.com/

A FAQ-ban írják, hogy van prototípus, tesztelik, és hamarosan publikálnak róla.

Na jó, akkor teszteljék még egy hétig, és írjanak rá egy _akármilyen_ demo programot. Ez így nem érdekesebb jelen állapotban mint egy Blender -es animációs szösszenet.

--
http://neurogadget.com/

Kicsit utánaolvasva a srácnak, voltak már híressé váló hisztériái a játékvilágban, amikről nem kevés írás született, híre az biztos van.

Egyébként kérdezem az ittenieket: Kickstarter.com-os project-ként el tudtok képzelni egy ilyen gépet? Nem pontosan tudom, milyen költsége lenne egy prototípus összeállításának, gyártásnak, csak tudom, hogy megvalósítható mostmár töredékekből is.

Egyetlen amit hiányolok a cuccból a háttérvilágítás és az AA elemek helye. Elemre a helytakarékossággal hivatkoznak, a memóriakártya szerintem nem feltétlen kell ilyen játékokhoz, a gombok elegek, a kijelző szintén, ...

Az OpenPandora sokkal életképesebbnek tűnik, még úgy is, hogy a termelés akadozik és lassú, de ha lassan is, meg lehet vásárolni. Jó, nem ez a 10-20 dolláros kategória, hanem egy nagyságrenddel több.

Az OpenPandora szerintem túl nagyot markol, olyan, mint a linux desktop úgy általában. Fel kéne fogni, hogy a kutatási költségeket, a marketinget, és még sok mást a cégek a többletbevételből fizetik, ezt opensource módon utólérni csak úgy lehet, ha valaki megfizeti, vagy valaki lemond róla.

Esetünkben ez az nD már tömegterméknek számító, olcsó alkatrészekből pakol be csak annyit, amennyi szükséges, és egy jól bejáratott rétegre épít. Hamarabb lesz még 100+ rpg játék összerakva 16bitre, mint 4-5 új, játszható állapotú 3D-s FPS.

kell
------------------------------------
Az 1337-es számú linuxfanboy

Epp a napokban gondolkodtam, hogy honnan lehetne vmi olcso hw-t szerezni, amiben van wifi es szabadon programozhato (akar altalam is), es persze ami nem draga. Na ez pont ilyennek tunik ... Max akkor nem jatekra vennem, mert jatszani nemigen szoktam ...

Ha Arm platformos lesz szerintem célszerű volna elérni a mai alsó, illetve mivel csak az év végére tervezik a megjelenést, mai középkategóriás Android mobil szintjét. A Nintendo azért tudott mai szemmel miminál hardvert rakni a DS-be mert hatalmas fejlesztői háttere van, akik fejlesztenek neki és bőven van rá játék. Itt a lelkesedés ellenére nem biztos, hogy hónapok alatt több ezer játék lesz nD-re. Nem ez az első indie konzol és bár sikeresek a korábbiak elsősorban keleten, azok általában Mame konzolként működnek. Szoftver oldalon Androiddal lehetne sikeres, mert akkor már megjelenésekor több tízeres játék lenne rá, a fejlesztői pedig mobilon is eladhatnák a játékokat minimális módosítással az eltérő kontroller miatt.

10-20 dollár között lesz... lol. A hirdetésben 19.95 dollár van. Végül is benne maradtak az intervallumban. :D

A profit(!) 90%-át kapnák meg a fejlesztők. Az nem sok. SDL viszont kafa.

--
GPLv3-as hozzászólás.

Az Openpandora a nagyobb kijelzo miatt jobban tetszik, ez a 2,4"-os nD egy kicsit kevesnek tunik jatszashoz.

Ez mekkora bukta lesz! :)
Meg kellene már érteni végre, hogy egy konzolt nem az ad el, hogy olcsó, hanem az, hogy mit tud a user felpakolni rá.
SDL meg SDK-ként nulla. A store-ból nem fognak tudni komoly bevételt kivenni. Ez még az Apple-nek sem megy a 30% mellett (arányaiban a hardver bevételeihez képest).
Szóval ez szerintem bukni fog, akármennyire is szimpatikus a $20 ár felhasználói oldalon.

+1 a mai okostelefonok mellett egyre kisebb az igény kézi konzolokra. Instant gémereknek a mobil az esetek többségében elegendő, mert nem akarnak még egy cuccot pakolni a zsebbe. A hardcore réteg pedig szerintem nem erre fog bukni.
Van egy gp2x-em (illetve egy éve tesóm gyerekei nyúzzák) amire rengeteg játék van emulátorokon keresztül, korrekt a gui, jók a szolgáltatások, vannak native játékok (nem is rosszak) de átütő sikert nem tudtak elérni. Ezeket csak egy szűk réteg használja...

Nekem is rögtön a gp2x jutott eszembe. Ott az alapkoncepció sokkal jobb volt és valamennyire népszerű is lett. Ez szerintem azt nem fogja elérni, amit a gp2x elért. Ez egy iPhone-gp2x hibrid akar lenni, már ami a nyílt platform-app store kombót illeti. Ez pedig szerintem halott ügy.

sot meg csak nem is hibrid, hanem sima koppintas, egyfajta 'store' a GPH-nak (a GP2X es tsai gyartoja) is van: fungp.com
-
Slackware current / OSX Snow Leopard

Hat ez nagyon olcso, gyengebb cuccokbol 5000db -os rendelesnel min. 40$ -ra saccolnam az eloallitasi koltegeket.

Lehet min. 500k peldanyra szamolnak, ahol meg egy nagysagrendet lehetne alkudni az aran a beszallitokkal.

Van valakinek tipje honan lehet szerezni 320x240 -es kijelzot 20$ alatt ?


Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

"Az SDK az SDL."

lemaradtam valamirol? :D

--
NetBSD - Simplicity is prerequisite for reliability

Ha az SDL-ről is, akkor nagyon. :)

XD
-
Slackware current / OSX Snow Leopard

Egyébként azért kicsit megvédem: nem mindenre olyan rossz az, csak néhány dologban borzasztóan fapados és ha úgy effektíve használni is akarja az ember, egy valag dolgot hozzá kell fejleszteni :)

----------------
Lvl86 Troll

egyaltalan nem rossz, de azert SDK-nak nevezni tulzas, plane egy mai, modern kornyezettel osszehasonlitva
en special szeretem, mert meg a kenyerpiriton is elfut (meg jobban mint a Qt, pedig az sem semmi :D), foleg hogy mar megcsinaltam hozza azt a valag dolgot, amitol hasznalhato(bb) lett :)
-
Slackware current / OSX Snow Leopard

nagyon jó!!!

ezt a suggestion-t más is nézte?

nagyon ütős, és még félelmetes is lehetne, de nem az!

szeretem!

that really made my day.

Mondjuk a marketingben a problémát én abban látom, hogy a megcélzott közönség a 6-12 éves korosztály, ellenben ez a mű8biteskedésre meg inkább a régi 8 bites konzolon nevelkedettek a vevők.

Persze, ettől még lehet, hogy az a cél, hogy "majd ők megveszik a gyerekeknek" csak nekem nem tűnik annyira erősnek.

----------------
Lvl86 Troll

csak kreativitás kérdése olyan játékokat készíteni, hogy idősebbek is játsszanak vele...

amúgy meg nem biztos, hogy nem játszanék megin' az ősöreg farkassal tojástkapkodós kvarcjátékkal pl... :)