A játékfejlesztő szerint a projekt 3 éve áll fejlesztés alatt és várhatóan még idén megjelenik a fejlesztés eredménye. A cég néhány képet tett közzé a játékból itt. A játék - hasonlóan a többi Unigine stuffhoz - rendelkezik majd benchmark képességekkel, ezért a kiadás dátumától függően akár már része lehet a Phoronix által karbantartott Phoronix Test Suite benchmarkprogram-csomag 2.0-s kiadásának.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 3000 megtekintés
Hozzászólások
/Troll on
Most hol vannak azok az emberek akik megmondjak, hogy az OpenGL hasznalhatatlan.
/Troll off
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem itt ilyet senki nem mondott, a directx elkötelezett fejlesztőkön kívül. Ráadsául a legtöbb engine manapság, már multiplatformos vagy az lesz, lásd az új cryengine-t.
A probléma sokkal inkább az, hogy azok a kártyák, amik szépen támogatják is az OpenGL-t, a linux alatt - a driver problémák miatt - ugyanolyan használhatatlanok, mintha nem is lennének. Szóval hiába multiplatformos az engine, ha a hardware nem muzsikálja azt le az OS felé tisztességesen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az nvidia -ra is igaz ez?
********************
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkens)
http://holo-media.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen sajnos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Quake, Unreal engine is volt linuxra, számos népszerű játék használta is őket. Linux port ezekből a játékokból mégse volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert akkor még nagyon kicsi volt a piac. Szerintem a Linux nem is igazán játékra való os.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eredetileg a mobil telefon is "csak" telefonálásra való volt. (Nem, nem, korábban! Emlékeztetnélek a 0660 -kezdetű számokra.)
Most meg elértünk oda, hogy a telefonálás szinte már csak egy mellékszolgáltatás, és a játék is az egyik alap szolgáltatás.
--
не закурить! (Ne gyújts rá!) не куриться! (Ne dohányozz! Ne füstölögj!)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na pont ezért nehéz manapság _telefont_ venni... pedig csak annyi kéne hogy hívjon, SMS-ezzen, és ezek a funkciók kézenfekvőek legyenek. Röhej, hogy sok telefonon a játék és a kamera könnyebben megtalálható, mint a telefon elvileg alap funkciói.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor még? Az unreal engine-t pár újabb játék is használja. Lista itt.
Lehet, hogy a linux nem játékra való, de akkor ne is várjuk a linux desktop évét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rajtatok kívül ki várja ezt a Linux desktop évét? Azért kérdezem csak, mert mindig látom itt felemlegetni, de nem tudom ki az a "mi".
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem várom, itt van állandóan szó róla. Vagy csak nekem jön le ez a hozzászólások tömkelegéből?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, hogy feltűnt-e, de te is része vagy a "hozzászólók tömkelegének"! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az oldal tagjaira gondoltam, és én is tag vagyok. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont azon tagok száma, akik várják (és sűrün emlegetik) a Linux desktop évét, jóval kisebb halmaz, de te beletartozol... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A néped, Méltóságos Király. :) :) :)
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezt lefelejtetted:
...és a te hű udvari bolondod! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
régen elmúltak már azok az idők, amikor a gaming képesség számított egy platform sikerében, és akkor is messze túlértékelték errefelé. ma már abszolút semmi jelentősége a játékoknak abban, hogy egy rendszer mennyire sikeres. a windowst is csak azért tartja még lélegeztetőgépen a microsoft játék téren, mert az xboxal szemben legalább egy percig sem veszteséges a gyártása. egyébként már jó ideje játék=konzol.
a Macintosh eléggé sikeres mostanában, annak ellenére, hogy Jobs álláspontja régóta ismert a játékokkal kapcsolatban, nem érdekli egyáltalán.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nos vetettem rá egy pillantást. Hogy egészen pontos legyek kipróbáltam a demóikat Windows alatt. A következőket tapasztaltam:
- DirectX alatt nem villám, de azért elfogadható sebességgel fut. A fénykezelésen bőven lenne még mit javítani, de azért így is egész impresszív.
- OpenGL alatt ellenben kb. tizedakkora teljesítményt produkált... Mondjuk a látvány többé-kevésbé megegyezik a DX9-es verzióval, ami komoly eredmény - kár hogy az FPS annyi amennyi.
- Ha a honlapon felsorolt feature set valóban ott van, akkor van esélyük komolyabb projektekre, de az orosz kóderek eddigi munkáit ismerve tartok tőle, hogy a kódminőség nem épp felemelő - ami egy licenszelt engine esetében alapvető lenne. (OK, ez előítélet, de némileg megalapozott. A CryEngine is ezen bukik...)
- Nem látom, hogy az engine hogyan muzsikál XBOX-on, ha egyáltalán... Bár ez számunkra kevésbé lényeges szempont, de a játékfejlesztőknek alapvető (ha már engine-t veszek, akkor olyat amivel konzolra is tudok fejleszteni).
Szóval attól tartok egyhamar nem nagyon fogunk ebből Linuxos játékokat látni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"DirectX alatt nem villám" az most mennyi?
mert akkor "OpenGL alatt ellenben kb. tizedakkora" ezt már kiszámolnám.
Holnap kipróbálom én is. Csak linux alatt tudom. (Win közel távol nem található errefelé)
És akkor látnánk mi a különbség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én is kipróbáltam a tropics és a sanctuary demót. az, amiből a fenti képek vannak az nem tölthető le? vagy csak én nem találom?
eredmények:
tropics @ windows xp:
dx9: error, el se indul. valami dx9wrapper...
opengl: 1920x1200 fullscreen, benchmark mód: 22.1FPS, score: 557
sanctuary @ windows xp:
dx9: error, lásd fent
opengl: 1920x1200 fullscreen, benchmark mód: 24.1FPS, score: 1023
ubuntu 8.04.2 x86-64:
el se indul egyik se. a bináris neve main_x86, valószínűleg ezért, de sehol nem említik, hogy csak 32 biten futna... mindenesetre csak annyit ír ki a sh, hogy not found.
gép: athlon64 x2 4200 (s939), 2gb ddr400, geforce 9600gt
----------------------------------
feel the beat - it's everywhere!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
XP-n valószínűleg a legújabb DirectX verziót hiányolja. Megpróbáltad leupdatelni? Nálam ugyanis ment XP-n (a munkahelyi gépemen).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt írja, augusztusi verzió kell, nekem októberi volt... most felraktam a 2009 márciusit, így már elindult:
tropics @ windows xp:
dx9: 1920x1200 fullscreen, benchmark mód: 25.8FPS, score: 650
sanctuary @ windows xp:
dx9: 1920x1200 fullscreen, benchmark mód: 23.8FPS, score: 1010
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én debian etch 386 próbáltam. Nem megy. Egy csomó dolgot leellenőriz, minden O.K.
Majd megnyit egy ablakot ami rögtön be is záródik és :Unigine fatal error
Received invalid memory reference signal
Jut eszembe nem a main_x86-ot kell indítani hanem ezek közül valamit:
fullscreen_1024x768.sh windowed_1024x768.sh
fullscreen_1280x1024.sh windowed_1280x1024.sh
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
persze, azt indítottam, de az csak meghívja a ./bin/main_x86-ot az adott felbontás paramétereivel.
próbáltam úgy is, hogy nem relatív, hanem abszolút elérési útvonallal, de "not found". pedig futtatható, olvasható, jogosultságok megvannak, stb...
----------------------------------
feel the beat - it's everywhere!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem Ubuntu 9.04-el simán indul.
---http://fullcircle.hu---
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Windows benchmarkok végén is kiírja hogy 32 bites enginnel fut. Valószínűleg még nincs 64 bites verziójuk. (Újabb rossz pont.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nos, jó hogy rákérdeztél. Úgy tűnik erősen kártyafüggő a dolog, mivel a munkahelyi gépemen és az ittonin egészen más eredményeket produkált OpenGL tekintetében.
Konfig: Core2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz, 4 GB RAM, NVIDIA GeForce GTX 260, Vista 64 bit
Benchmark setup: minden grafikai beállítás maxon, 1920x1080 felbontás mellett
Tropics eredmények:
DX9: 25.4 FPS, 640
DX10: 13.9 FPS, 350
OpenGL: 16 FPS, 403
Sanctuary eredmények:
DX9: 39 FPS, 1655
DX10: 24.1 FPS, 1021
OpenGL: 29.9 FPS, 1267
Tehát úgy tűnik jobb OpenGL támogatással rendelkező videókártyán egészen korrekt teljesítmény hoz OpenGL alatt is - már legalábbis a DirectX verziókhoz képest. Két megjegyzést fűznék hozzá:
1. OpenGL alatt az árnyéktextúrák számításánál komoly hibák voltak.
2. Ez az FPS ennyi poligonnal édeskevés, mindegy melyik render szabványt nézzük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a directx10 az ilyen rotty? :-O mintha azt hallottam volna, hogy kezdetben szar vala, de lassan felnövé és már egészen jó vala. ezek szerint nem? vagy ez a cucc ennyire optimalizálatlan?
----------------------------------
feel the beat - it's everywhere!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Röviden és tömören a DX10 jóval több számítást végez, valószínűleg azért lassabb. Más kérdés, hogy a DX9-hez képest nagy különbséget már nem látni. A nagy helyzet az hogy a DX10-es feature-ök túlnyomó részét minden további nélkül meg lehet valósítani DX9-ben is csak egyrészt több trükközést igényel, másrészt számításigényesebb. Valójában a legtöbb mai DX10-es játékban édeskevés a csak DX10-es látványelem... Max nem vesződtek az adott effekt DX9-re való leprogramozásával.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát azért én látok egy nagy különbséget: a feleakkor fps-t a benchmarkjaidban :)
----------------------------------
feel the beat - it's everywhere!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért mondom hogy a DX10 jelenlegi formájában elég felesleges. Rengeteget számol igen kevés látható különbségért. Ha meg tudod nézni a két verziót, akkor észre lehet venni a különbséget, de nem szúrja ki az ember szemét...
Maga a DX10 tud igen hasznos dolgokat, csak jóformán senki sem használja még ki. Erre a microsoft már jön is a DX11-gyel...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az engine ratyi(mar a szamokon is latni), Company of heroes dx10-ben nekem gyorsabb mint dx9-ben, pedig az sem egy direkt dx10-es jatek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt így ebben a formában azért nem jelenteném ki. Az OpenGL verzió azért hozza közel ugyanazt mint a DirectX verzió, ami már önmagában sem kevés. A jelenlegi 1.0-ás verzió még nincsen megfelelően optimalizálva, az elég nyilvánvaló, de a potenciál megvan benne.
A Company of Heroes eredetileg 2006 szeptemberben jelent meg, valószínűleg akkor már dolgoztak a DX10-es feature-ökön. A DX10-es patch majd egy évvel később, 2007 júniusában jött hozzá. Nyilván nem csak ezzel foglalkoztak, de szerinted ennyi idő alatt mennyit optimalizáltak rajta?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kerdes a kovetkezo volt:
a directx10 az ilyen rotty?
A valaszom(bar nem volt a legjobban megfogalmazva) lenyege az volt, hogy nem a dx10-el lehet baj, hiszen mashol megtudtak oldani. Es igy irrelevans az opengl-es valaszod (en nem is tettem ra semmilyen utalast) es az is, hogy a CoH es a hozzatartozo dx10 patch mikor jott ki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:s/ratyi/fejlesztésalattáll
optimalizációk bőven hátravannak még és mivel eléggé szerteágazó a felhasználási terület, az optimalizálás ügyében is eltérnek az igények
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csodalom, h meg nem kotott belejuk senki, h mekkora parasztok, h nem nyilt forrasu, hanem draga penzekert (a lifetime tipus pl. 40k USD) kerheto belole egy peldany (bar ott mar adnak erte forrast, azert ilyen draga.:) Az x86_64 balhe mar megvolt.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért az indie license-ük ára elég borsos. ;)
Mondjuk nekem inkább azzal van bajom, hogy nincs PS3/Xbox360 port belőle. Ennyiért már multiplatform engine-t lehet venni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni