Előzetes a GNOME 3.0-val kapcsolatos tervekről

Címkék

A GNOME Release Team nevében Vincent Untz ma egy meglehetősen hosszú levélben számolt be arról, hogy mit tervez a GNOME fejlesztői közösség a népszerű desktop környezet harmadik nagyobb kiadásába. Az összefoglaló három fő területet jelöl meg, amelyre a fejlesztők összpontosítanának:

  • a felhasználói élményünk átalakítása, rendbehozása vagy ha úgy tetszik "kipofozása"
  • a Platform modernizálása, mai ízlésnek megfelelővé alakítása
  • a GNOME népszerűsítése

Az összefoglalót olvasva fontos szerepet kaphat a GNOME 3.0-ban a GNOME-Shell:

Gnome Shell

és a GNOME Zeitgeist:

A részletek elolvashatók itt.

Hozzászólások

Magyaran:

- karbantartas
- fejlesztes
- marketing

Ezzel most sok ujat mondtak. Kb. minden ceg/projektnek ezek a fo celjai.
Nesze semmi.

nekem a gnome shell egyáltalán nem jön be, a Zeitgeist már jópofább
No rainbow, no sugar

Már korábban is értesülhettünk a GNOME 3.0 jövőjéről, pl. itt (képernyőkép itt).

Remélem náluk nem lesz az, hogy GNOME 3.0 != GNOME 3

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."

Igazuk van. Megválrták, amíg a KDE megszabja az irányt...

-- "Bízzál Istenben és tartsd szárazon a puskaport!" - Cromwell --
-- Sayusi Ando - http://sayusi.hu --

Nekem ezekről a Gnome3-as screenshot-okról az jut eszembe, amikor Süsüt meglátva a királylány felkiált és elájul: Juj egy sárkány! Mire a dadus: jaj de raaandaa! :)

Egy kis frissülés jót tenne neki, mert kezd nagyon megkopni a nimbusza. Jó lenne, ha a GTK teljesen 3D -re épülne. Ha jól tudom, a QT4 már hasonlóan működik.
A KDE 4 ötleteiből bizonyosan át lehet venni pár ötletet, míg a kudarcaiból meg lehetne okulni.

szerintem a kde4 kezdetben éppen hogy jót tett neki.
Ami ellenben tény, hogy eléggé ráférne egy major verzióugrás, mivel máskülönben mindenki csak azt látja, hogy jéé, még mindig 2.x. Persze egy gnome 3.0-hoz gtk3 dukálna.

3d-re (opengl-re gondolsz?) ne épüljön. arról az a sztereotípiám, hogy sokat fogyaszt:D

—-—-—
int getRandomNumber() {
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd

OsX-nél láttam, hogy az Aqua felület milyen szépen kihasználja a 3D-t. Én azt mondom, hogy szinte minden gépben ott szunnyad egy megfelelő videókártya, ami a játékokon kívüli időben semmit se csinál, csak van. Akkor itt lenne az ideje, hogy tegyen valamit. Szerintem a GTK3 -nak ez jó irányvonal lenne. A Compiz ha jól veszem ki, csak az ablakkezelésben van jelen.
A Blender grafikai felülete milyen elvre épül? Mert az Q gyors ám! Nehogy majd legyen egy BTK is. :)

nem azt mondom, hogy nem képes megjeleníteni a gép. azt mondom, hogy sokat fogyaszt, ergó akksiidő, teljesítmény csökken. Arról most nem is beszélve, hogy a compizzal használva akkor szerintem jó lenne, ha lenne redirected composite, amit relatíve kevés driverben láttam még.

Én inkább azt mondom, hogy az egész gtk3-nak ez , mint irányvonal pocsék. Ellenben már a gtk2-ben is külön volt véve az engine, ami a témákat megjeleníti. Ergó gtk3-ban jó lenne csak egy olyan engine, ami kihasználja a grafikus kártyát, a többieknek emg legyen elég csak a sima bitmap vagy vektor alapú…

—-—-—
int getRandomNumber() {
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd

A GNOME elérhetőve tette a részletes fejlesztési ütemtervet a 2.27.x/2.29.x ághoz, aminek a végeredményeképpen várhatóan 2010 márc. 31-én megjelenik a GNOME 2.30 (3.0)! Benne részletes információk arról hogy milyen nagyobb lépéseknek meddig kell megtörténnie. Pl. libgnome, libgnomeui, libglade deprecated lessz. HAL helyett DeviceKit... stb.

Egyen kevesebbet.

Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

Értem. Nem voltam benne biztos, azért kérdeztem.
Amúgy megrögzött KDE-s vagyok, de az ilyeneknek csak örülni tudok. Elvégre ha valami jót kitalálnak a Gnome-osok, és nagyon népszerű, előbb-utóbb KDE alá is lesz hasonló. Persze fordítva is igaz.

--
Kum G.
www.pingvinbolt.hu