Pár hónapja olvastam valahol egy írást, a windows gui-jának fejlődéséről, amit azóta sem sikerült újra megtalálni.A tartalma valami ilyesmi volt:
Későbbi win változat gui-jában az ablakok kezelését hardveresen gyorsítja a gpu, de nem a 3d-s gui-ra célzok, ami az ablak tartalmát textúraként kezeli, hanem a tartalom létrehozását is gyorsítja.
Az ablakok tartalmát nem fogja két példányban tárolni, mint manapság, mivel csak a videoramban lesznek az ablakok (most ha minden igaz, akkor a videoramban csak a megjeleníteni kívánt textúraként szerepel, de a rendszermemóriában van az ablakokhoz egy-egy buffer, amelyet a programok manipulálnak)
Volt valamilyen teljesítmény összehasonlítás is, amelyen valamilyen görbék kirajzolásának sebessége sokszorosára nő az újabb megoldást használva.
Gondolom nem látok a jövőbe és nem is halucináltam, valaki találkozott ilyen témájú cikkel?
(jó eséllyel valamilyen magyar infós oldalon találkoztam vele, de van esély rá, hogy elkalandoztam és úgy botlottam bele)
Hozzászólások
A GDI+ mar xp ota hw gyorsitott.
De az igazi durvulas megiscsak a WPF lett. :)
nem erre gondolok... pár hónapos írás volt... ha jól emlékszem a gpu képességeit használta... és nem csak a 3d ablakokhoz, és az ablakok tartalmának buffereléséhez csak a videokártya ramját használta.
Talán animáció is volt a görbék megjelenítésének sebességéről.
Talán a 7 után következő generációról volt szó (nem a cloudos)
Oh, megtaláltam: a Windows 7-ben megjelenő Direct2D és DirectWrite API
Pár infó:
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct2D
A görbék, amire emlékeztem:
http://www.neowin.net/news/live/08/10/29/direct-2d-and-directwrite-demos
Előadás az APIkról:
http://channel9.msdn.com/pdc2008/PC18/
Win7 béta demo:
http://www.youtube.com/watch?v=bmVFeNHOagQ