fals adatok egy céges honlapon

Sziasztok.

Adott egy cég, amelyik hülyének nézett engem valamiért, jól át is vertek anyagilag. Honlapjukon se levélküldési lehetőség, se működő telefonszám nincs feltüntetve, csak minimális cégadatok a telephelyről.
Űrlapküldési formjuk beszart, üzemképtelen, 404-re visz. Egyértelmű, hogy a rendszergazdájukat nem fizették ki, olyan látszata van az ilyennek.

Mivel nem webáruházként üzemelnek, az adószámukat se rakták ki.

Kérdés:

egy ilyen honlappal szemben lehet-e az embernek fogyasztóvédelmi panasza?
(nem, neeem személyes bosszú lenne, amiért átvertek, a honlapjukat nem én készítettem.)

Hozzászólások

Fogyasztóként bármilyen panaszod lehet a fogyasztóvédelem felé. Akár olyan is, hogy nem volt elég nagy melle az eladónak.
Maximum kiröhögnek.
Egy ilyen esettel szemben biztosan érdemben eljárnak!!!

Nem sok konkrétumot árultál el az érdemi segítséghez.

Kormányablak, GVH, NAIH hatásköreit nézd át, szerintem köztük lesz akihez furdulhatsz majd.

Engem úgy "vert át" egy webshop, hogy a neten megrendelt, futár által kiszállított termék bekapcsolásának pillanatától egyértelműen üzemképtelen cucc volt, amit visszaküldtünk nekik, majd vártam a pénzt. És vártam. És még mindig vártam. 1-2 barátságosabb email után (amikre adtak különböző magyarázatokat, hogy miért nem utaltak még) írtam egy utolsót, hogy kérnék egy valóban teljesülő határidőt a vételár visszautalására, mert a következő megkeresés a hatósághoz kerül. Azonnal fizettek.*

*mondjuk én legalább fel tudtam venni a kapcsolatot velük

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Fals (falsch, hamis, téves németül), tehát szándékos megtévesztés? Szerintem akkor se a honlappal hadakozz, hanem az üzemeltetőjével.

Honlap üzemeltetőjét nem érdekli, ki fizet neki a tárhelyért. Egyszer régebben volt gondom egy fantomvállalkozóval, aki vidéki embereket vert át ablakbeépítéssel. Nőklapjamagazinban és egyéb fórumokon hirdette magát a gyanútlanoknak, persze ezen hirdetési portálokat ő üzemeltette. Tükröztem a tartalmakat, screenshot stb, majd felvettem a kapcsolatot a szerverüzemeltetővel. Hápogtak -- majd leszarták.

Azóta a legkisebb baromságra is ugrok, ha valaki a véremet szívja

Némi naivitást eloszlatva... miből gondolod, hogy
- céges
- üzlet

Bárki képes pár perc alatt valami kamu oldalt kitenni. Nemzetközi szinten is van rá gyakran példa. Valami cégnév vagy valami volt egyáltalán vagy csak egy ismeretlen oldal nagy ígéretekkel?
Ha bankkártyával fizettél, akkor gondold át, hogy milyen adatokat kértek be - esetleg lehúzhatják a kártyádat is, kamu volt az is.

50 ezer forintnál több? Volt itt nemrég egy topic az 50 ezres laptopos átverésről is, ha egy forinttal több, már más büntetőjogi kategória. Összegtől függően lehet ez rendőrségi ügy is lehetne... más kérdés, hogy valaha viszont látod-e, mégha esetleg a körülmények úgy hozzák, hogy elkapják / foglalkoznak érdemben vele.

A weblap, ha saját domain alatt fut, akkor esélyes, hogy valamilyen információ arról is kideríthető publikus nyilvántartásból. Bár a gdpr jegyében lehet most leszedték azt is.

Nem csak egy szimpla csalásról / átverésről van szó?
Rendőrség, ha nagyobb összeg.
De az adóhatóságot is érdekelheti, hogy milyen tevékenységet is folytat, főleg ha nem is vállalkozó.

Esetleg itt is lehet szűrni, akár hasonló esetekre és abból nézki ki járt el
http://www.jogsertowebaruhazak.kormany.hu/
Attól hogy nem webáruház, ha fizettél nekik és csak a weblapot láttad, akkor akár a világ legszabálytalanabb webáruháza is lehet, attól még hogy ők nem tartják magukat webáruháznak.

Kicsit bővebben is írok most már.

Címben említett cég (mellyel 22 éve van kapcsolatom) meg lett bízva egy kültéri reklámdoboz átalakításával. LEszerelték, elszállították. A beígért határidőre nem szerelték vissza, a főmegrendelő azóta tombol. A cég 3 hét alatt jutott el oda, hogy le akarják szerelni a táblatest befoglsaló keretét is -- miközben egy ugyanolyan táblát 4 nap alatt már átépített egy másik alvállalkozó cég. A megrendelő nem buta, látja, hogy valami elakadt, de brutálisan.
A kriminális céggel közöltem, hogy akármilyen állapotban van a tábla, haladéktalanul vigyék vissza. Azóta eltelt két munkanap.
E-mailekre nem válaszolnak, honlapjukon lévő telefonszám nem működik. nav szerint aktív a cég, információk nem szólnak sötét dolgokról, ami nem jelenti azt, hogy nincs is.

Sejtés:
Egyes cégek arra mennek ki a reklámtábla-, led-, valamint fénycsövek terén, hogy tönkrevágják saját megrendelőjük hitelét, majd azt megkerülve megváltóként lépnek fel, őt kikerülve. Ez elég durván hangzik, már láttam ilyet, mégsem vagyok képes felfogni, hogy igaz. Pedig az.

-----------------
10-féle lény van:
-- aki ismeri a bináris számrendszert,
-- és amelyik nem.

ezesetben a válasz a kérdésedre, hogy
"egy ilyen honlappal szemben lehet-e az embernek fogyasztóvédelmi panasza?"

Nem. Cégek közt nincsen fogasztóvédelem. Csak cég és magánszemély közti kapcsolatban van.
Ettől persze jogi út még van károkra, szerződésszegésekre.

Mondjuk az fura, ha 22 éve kapcsolatban vagy velük és mégsincsen semmilyen kontaktod hozzájuk egy webes formon kívül.
Számlán szereplő adatok közt nicns telefonszám? Online céges nyilvántartásokban nincsen telefonszám?
Székhely viszont biztosan van, oda tudsz olyan hivatalos levelet küldeni, aminek az átvételéről kaphatsz visszajelzést.

Csak az a kapcsolatom, hogy elmegyek személyesen kőbányai műhelyükbe.
Amúgy volt egy tízéves kihagyás, mert az ún. Művészetek Palotáján is volt egy közös projektünk, ott is átvertek.
Most kényszerből mentem vissza hozzájuk, mert mindenütt várólista van, nekem meg nincs időm

Nem értem. Hát milyen szerződést írtatok alá?

Nincsenek benne cégadatok?

Mindenesetre ha valaki leszerel valamit, aztán eltűnik vele és se elérni nem lehet őket, se kérésre nem teszik vissza, akkor elmennék a rendőrségre és feljelentést tennék lopás miatt ismeretlen tettes ellen. Elmondanám, hogy mi történt, aztán hagynám, hogy azok nyomozzák ki, hogy ki a tulajdonos, akiknek ez a szakmája.

"A fővállalkozó csak akkor felel az alvállalkozójáért, ha ez utóbbi a fővállalkozóval szerződött megrendelőnek okozott kárt. Amennyiben másnak - harmadik személynek - okozta a kárt az alvállalkozó, akkor magának kell a kárt megtérítenie. "

Szóval jogilag én felelek azért is, mert az alvállalkozóm alvállalkozóval dolgoztat.
Avagy ha a megrendelő hasára üt és kevesebbet fizet (én is azt tenném), azt tovább göngyölítem lefelé -- de bevethetem azt is, hogy közben elvárom, hogy a létrafok legalja is megkapja a pénzét.

Ha a legalsóbb létrafok egy harmadik félnek okoz kárt (pl. a társasház felé), ahhoz semmi közöm, mert a társasház már nem az én megrendelőm.

ha a megrendelő hasára üt és kevesebbet fizet (én is azt tenném)

Ha hasadra ütsz és kevesebbet fizetsz, mint ami a szerződésben szerepel, akkor szerződést szegtél.

A szerződésbe kell belevenni azt, hogy mi a határidő, és mi történik, ha valaki a határidőre nem teljesít. Pl. kötbér.
És így a szerződés szerint fogsz kevesebbet fizetni, nem hasraütéses alapon.

Nincs ebben semmi bonyolult.

Ha a te megrendelődnél okoz kár az alvállalkozód vagy annak alvállalkozója, akkor persze, hogy te vagy feléjük a felelős, hiszen téged képviselnek, a te embereid. A te felelősséged, hogy nem te végzed a munkát, hanem mással végezteted el. Aztán te majd leverheted az alvállalkozódon, ha tudod. Van ahol kikötik azt szerződésben, hogy nem lehet további alvállalkozót bevonnia - más kérdés, hogy betartják-e és lebuknak-e vele.

Az, hogy valaki alsóbb szereplő valaki másnak okoz kárt, ahhoz meg azért nincs közöd, mert nem a te megbízásod részeként csinálta. Mármint nem az a dolguk, hogy tönkretegyék idegenek értékeit, hanem az, hogy a te megbízódét tegyék..őő végezzék el :)