BKV alternativa

Tiszteletem!

Otleteket, tapasztalatokat, velemenyeket szeretnek kerni a kovetkezo temaban. Adott egy 14. keruleti lakhely (~Ors V.) es egy 3. keruleti vegpont (~MTVA). E kozott szeretnek lehetoleg evszakfuggetlen, de foleg utazasi idoben rovidebb modot mindezt ugy, hogy kozben tulelesi eselyeim maradjanak :)

Jelenleg BKV berletem van ~10k. Egy iranyba nagyjabol 1:15-1:30 perc kozott tart az ut (setalasokkal) igy 1-2 jaratot meguszok. Ha nem setalnek meg tovabb tartana...

Sokszor van, hogy elhuzodik a tennivalo igy 7-8 hazafele indulassal mar a jaratok is ritkulnak igy radikalisan novekszik menetido...

B jogositvanyom van. 4 lehetoseg johet szoba.

  • Auto
  • Motor/moped
  • Kerekpar
  • Roller

Auto: +(idojarasallo, kenyelmes, kis-nagy tavra jo) -(dugo, dugo, dugo, horror draga fenntartani, lesz dugodij, parkoltatas, stb)

Motor: nincs tapasztalatom, sose motoroztam

Kerekpar: +(olcso, egyszeru, "konnyu" tarolni) -(kis tavolsag, furdoszoba ajanlott a megerkezes helyszinen, nem lenne gyorsabb, eletveszelyes a hungarian, telen/esobe...)

Roller: +(legkisebb, legkonnyebb tarolni) -(legkisebb tavolsag, bkv berlet kell hozza, max 10 percet nyernek talan)

Ezek alapjan eleg valoszinu a motor/moped az egyeduli "megoldas".
Mivel nem motoroztam esetlegesen a robogosok tapasztalataira lennek kivancsi. Garazsom nincs igy az utcan valo tarolassal kapcsolatban ketsegeim vannak. Minimalis koltsegbol szeretnem megvalositani a dolgot mint befektetes, mint fenntartas ugyileg is.

Elsodleges cel az utazasi ido minel inkabb csokkentese.

Koszonom a tippeket, javaslatokat, velemenyeket.


Szerk:

Rengeteg hsz erkezett. Rengeteg a hasznos info, tanacs. Most jott el a pillanat, hogy nekiallok szamolgatni idot, penzt es remelem zaros hataridon belul megszulok valamilyen megoldast. :]

Hozzászólások

Autóra szavazok.
A dugó mérete nyilván attól függ, hogy mikor próbálkozik az ember, de korántsem olyan rossz a helyzet, a tömegközlekedésnél sokkal gyorsabb lesz, este depláne.
Rendszeresen közlekedek Kelet-Pest (Örstől keletre), Észak-Buda, Belváros és Dél-Buda között.
Tippemre Örstől MTVA reggel 40-45 perc, munkaidő végén ugyanennyi haza, este 25 perc.
BKV-nál nyilván jelentősen drágább.

Üdv,
Marci

Ha nem szeretnéd túlzottan a költséges irányba elbillenteni, akkor esetleg BKV+autó kombináció? (bár nem tudom, pl. Batthyány térnél pl. lehet-e ingyen parkolni) Én Dél-Pest - Káp.Megyer viszonylatban inkább metróval szelem át a várost (megúszva a dugókat) és csak Városkaputól autózok. Így időben egész jól kijövök, arról nem is beszélve, hogy napi 50km helyett csak ~10-et autózok, ami havi üzemanyagban nem kevés spórolás.
(szvsz: a havi BKV bérletet meg szerintem úgysem nagyon lehet megúszni, ha csak pl. hétvégente be akar ugrani az ember a városba 1-1 este)

----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Nem, csak fordítva gondolkozom :) Otthonról (Örsről) átmetrózol Batyira és onnan autózol Kunigndáig, mert azon a szakaszon gyorsabb lehet mint a HÉV+gyalog+akármi (+ házig visz).
Bár, Batyitól kb. Szépvölgyiig még lehet dugó :/

----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Egyébként ezt a rész-szakaszt könnyen, kényelmesen lehetne teljesíteni bármivel (én is gondolkozom bringán vagy motoron), viszont sajnos egyedül az autót lehet egy publikus parkolóban (viszonylag) nyugodt szívvel magára hagyni :/

----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Kb. végig van bringaút, a Hungaria simán elkerülhető. Autóval kombinálva, tehát időjárás és programfüggően választva, jó lehet a bringa.

+1, hardcore bringásoktól azt allottam, hogy a bringázás nem időárásfüggő. Másrészt:

- ha esik,
- ha hőség van,
- ha késő este van,

akkor azért HÉVvel mennek a még bringások is. Ebből egyedül a késő este szorul némi magyrázatra, miszerint: jaj hát ha megiszik egy sört, akkor már nem tud bringával menni, metr megcsardzsolják a kékek. B+, akkor ne igyál sört etc ftw.

Már jópár éve módosították a kreszt, és szabad ittasan kerékpározni.
Talán '11-ben.
Akkor még volt pár korlátozás.
Most nem olyan rég (<1év) volt még valami módosítás. Azóta már azok a korlátozások is megszűntek az ittasan kerékpározásra, amik a '11-esben még szerepeltek.
(Főútvonalon tilos volt, meg... még valami egyéb korlát)

Az ittasan szerintem kicsit erős kifejezés. A kerékpár vezetésére, forgalomban való közlekedésre alkalmas állapotban kell lenni. Ez az én olvasatomban azt jelenti, hogy ha a kerékpáros balesetet okoz és alkoholt fogyasztott, akkor az alkoholos befolyásoltság súlyosbító körülmény ahhoz képest, ha ezt alkohol nélkülözésével tette volna. Másfelől jelenti azt is, hogy a rendőr nem veheti ki a kerékpárt a kerékpáros alól, valamint nem büntethet, ha teszem azt, megivott egy korsó sört. Viszont büntethető a kerékpáros, ha matt részeg, nem tud megállni a lábán.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Idén eldöntöttem, h most megmutatom, kemény leszek, és tekerek 5 fok alatt is, de már leraktam. Izületeim többet érnek. Szigorúan elvileg van az a mondás, h nincs rosz idő, csak rosz felszerelés, azaz ha van 100e feletti összeged bicajos ruhára, akkor lehetne tekerni bármikor. Én ennyit nem szántam rá. :)

Hali,

Örstől az mtva-ig 50 perc metró+villamos vagy metró+hév kombóval, neked hogy jön össze a 1,5 óra?

Hányra jársz dolgozni? Mivel reggel általában mindenki bejön, este meg ki, te pedig keresztirányba mennél. Lehet nem lenne akkora dugó, bár ilyen táv normál forgalommal is fél óra lenne.

Biciklivel nem kell a hungárián menni, ne autós fejjel gondolkodj, teljesen jó alternatívák vannak. Az árpád hidat nem lehet egyedül kikerülni. Pl. végigmész a rónán, nagy lajos, a 10 percen túl zárva tartható sorompón, aztán szegedi út (itt már bicikli út is van ha jól emlékszem), váci út után felmegy a hídra (végig bicikliút), átmész a dunán, aztán miklós utca, raktár kunigunda. 11 km lehet kb.
fürdő pedig valóban jó, de ha ráedzel és nem gyorsasági verseny módjára hajtasz a melóba nem izzadsz meg. a lényeg az egyenletes terhelés.

Aranyaiban adtam meg az indulasi es erkezesi pontokat.
Orsre is el kell jutnom gyalog vagy troli modszerrel. Az hozzaad legalabb 10-15 percet.
Jaratoknal pedig legtobbszor az tesz ra neha sokat neha keveset ha lekesem a legkozelebb indulo jaratot. Utoljara pl a villamost forditottak vissza - amin utaztam - Etele ter fele Zuglo vasutallomasnal-nal. Igy hat ott alltam sokad magammal mire kb 5p mulva jott a kovetkezo mert keresztbe alltak alotte a villamos palyan es varhatott egy ujabb "zoldet". :)

Jelenleg seta/troli -> metro -> hev -> seta utat jarom. Volt mar metro utan 1-es villamos + 86-os, 1-es villamos + seta. HEV-tol mehetnek 118-al, de az onamgaban 10p kovetessel jar legsurubb allapotban tudomasom szerint :)

Jelenleg korbejarom ismeretsegi korom kerekpar/robogo ugyben par teszt nap erdekeben. Hatha valaki kolcson adja es megtapasztalom mi valik be legjobban.

Bicikli es robogo araba kalkulald be a ruha es egyeb felszereles arat is, ami akar megegyszer annyi (kerekparon a minimum: jo kesztyu, jo sapka (sisak fakultativ), sarvedo, lampak, lakat, pumpa, defektjavito tapasz, egy alap marokszerszam. Ha idojaras-fuggetlenited magad, akkor esocucc: kamasli, vmi esoallo nadrag. Gondolom robogohoz is hasonlo cuccok kellenek, csak ott a sisak nem opcionalis :-)).

Ha bicajt valasztasz, akkor egy alapszintu, elol-hatul merev vazas egysebesseges cuccot (NEM teszko-gazdasagos minosegben) hasznaltan osszerak(at)hatsz kb. 50eFt-bol, es ehhez meg min. 15-20eFt a kiegeszitok. Legyen mondjuk egy szazas, es akkor biztos minden benne van (teleszpok, valto teljesen felesleges uri huncutsag egy ilyen biciklin, csak plusz hibaforrast jelent).

Viszont ezzel a befektetessel egy telen-nyaron uzembiztos jarmuvet kapsz, amit neha pumpalni es lancolajozni kell, illetve kb. evente fekbetetet cserelni rajta, es ennyi. A menetidod kezdetben 1 ora korul lesz, de ez szepen lassan javulni fog, szerintem ezen a viszonylaton 30 perc koruli menetido teljesen realis gyakorlott bringasnak.

A táv kb 12km, ez simán biciklizhető, pár hét után megfelelő útvonalon bő fél óra alatt. Előnye a motorral szemben, hogy mozogsz (s így hőt termelsz) és nincs akkora menetszél (nem hűlnek ki az ízületeid), nem kell olyan drága felszerelés.

szia

én azt tudom mondani neked, hogy a motor moped jó alternatíván tűnik, DE amikor esik az út lehet olyan mint a t@kony illetve hóba sem ajánlott és nem feltétlen ízületkímélő (megfelelő felszereléssel lehet kompenzálni :) )

bicikli: nagyon jó mert mozogsz ha nem hajtod ki magad akkor nem is izzadsz meg annyira (nyáron buszon is izzadsz illetve télen a kabátban szintén) esőben is lehet menni vele az autóktól elzárva illetve télen is lényeg a megfelelő MELEG téli öltözet és a jó felszerelés (bukóra ne sajnáld a pénzt, nekem nem rég mentette meg az életemet) egy jó tanács még a bringához, hogy sose bízz senkiben! még bringásban sem! marhára kell figyelni!!!! engem kijelölt kerékpárúton ütöttek el mert nem adták meg az elsőbbséget (ajánlott láthatósági cuccot is viselni, mert talán akkor jobban látnak, sajna nálam kimaradt)

az autó jó télen, nyáron esőben szélben mindig ( elvileg) de ott a dugó a relatív drága fenntartás stb :D

én mégis a bringára szavazok :P :D gyalog is elütnek rollerrel is autóval is mindennel :P :D a lényeg a felszerelés

de a végén úgy is te döntesz :P :D

Bármi, csak ne az autó. Lehet, hogy neked kicsit jobbnak tűnik, de a világnak összességében sokkal rosszabb :). Lehet gondolni környezetszennyezésre, dugókra, lustulásra, stb.

--

Szerintem a legjobb erre persze a vonat lenne, ha lenne.
HÉV kéne a körvasút sorra! Rákosfalva-Óbuda közvetlen kapcsolat lehetne.

Üdv,
Marci

Tapasztalatok:
bringa
pro: kb 45 perc alatt ott vagy; nem vagy időponthoz kötve; mozogsz
kontra: 5 fok alatt, rossz időjárási körülmények esetén nem a legjobb (védőfelszerelés ajánlott); benzingőzben mész; megizzadsz, tehát kell váltóruha vagy zuhanyzó, ideális esetben mindkettő; ha őrizetlenül kötöd le, ellophatják; defekt esetén macerás tolni, vagy helyben foltozod vagy kell hívni a Bringangyalosokat (opció még, hogy lekötöd, de itt életbe lép az előző pont); egyszer ezt is meg kell venni és egy alap Csepel jelenleg kb 120-130e körül van (meg amit még ráköltesz, opció még a használt cucc)

kocsi
pro: időszaktól függetlenül tudod használni; kényelmes; bevásárlásra, vidéki utakra is jó; több emberes
kontra: relatív drága fenntartási költség (nálad ez egy kis fogyasztású gépnél kb 15e benzin + u.ennyi egyéb); meg kell egyszer ezt is venni (5-600e alatt csak hulladék van és így is mázli kell a jó kifogásához); korán reggel kell menned, hogy elkerüld a dugót (az esti 7-8 már nem gond, akkor nincs beállva); parkolódíj lesz a III. kerben, szóval vagy fizetsz a havi parkolásért vagy kell céges parkoló

robogó
pro: gyorsan oda tudsz érni; alacsonyabb fenntartási költség, mint a kocsinál
kontra: 10 fok alatt, rossz időjárási körülmények esetén nem használható igazán; ha nincs hol tárolnod, ellophatják; ezt is meg kell venni és a protektor sem olcsó (robogó szerintem olyan 300e+, a ruházat kb 150-200e)

Igazság szerint ezek egyvelege a jó megoldás. Jó idő esetén bringa vagy robogó, hideg és rossz idő esetén vagy korai autózás vagy marad a BKV.

Na a rossz idő esetén történő autózástól tudtam volna falra mászni, amikor még autóval jártam be (mentségemre legyen mondva, hogy carpooloztam). Leesik két szem eső, rögtön duplaakkora dugó, és garantáltan balesetek. Bocs, hogy kiragadram egy részletet, amúgy jó összegzés.

--

> 5 fok alatt, rossz időjárási körülmények esetén nem a legjobb (védőfelszerelés ajánlott)
Igazabol egy sarga/viztiszta szemuveg kell (en munkavedelmi szemuveget hasznalok) es egy par jo keztyu. -5 alatt terdmelegito, -10 alatt simaszk is.
Esoruha: Decathlon gazdasagos esokabat es nadrag siman megteszi, ra lehet venni oket a rendes ruhara.

> megizzadsz, tehát kell váltóruha vagy zuhanyzó, ideális esetben mindkettő
Fel oras uton nem gaz. Nem az izzadtsag a budos, hanem a bakteriumok, amik megelnek benne. Ha az utolso 500m -en csak gurulsz akkor megszaradsz es problema megoldva.

> defekt esetén macerás tolni, vagy helyben foltozod vagy kell hívni a Bringangyalosokat
En defektjavito sprayt hasznalok. Iden 3 vagy 4 defektem volt, de eddig mindig hazahozott (30 km-rol), egyszer meg egy hetig jartam is vele.

> meg amit még ráköltesz, opció még a használt cucc
Ha a bringa arat nem szamolod a TCO max 30-40 kHUF / ev. Ebben benne van a karbantartas es a ruhazat, egyeb felszereles koltsege is.

--
http://blog.htmm.hu/

Ez egy szep hsz lett. :) Ugy erzem egy ideig meg matekozni fogok a szamomra megfelelo megoldason viszont nagy segitseg lesz benne ez az osszesito.

szerk:
Ez a 300+ es 150-200k egy mezei robogora ertendo, vagy mint kollega lent emlitett 125cc-s motorrol van szo? Ha ezt osszevetem es a 200k-val szamolok bizony kicsivel, de a hulladek auto feletti kategoriat surolja a dolog. Az viszont 4 szemely, felszereles nincs pluszba ...

Nehez ebbol okosat kihozni. Jobb lenne ha ram szakadna egy bank es akkor lehetne mind2 :) Motor melo, auto csalad. :]

A robogó ára az sima 50 köbösre értendő, 200e-ért már vannak jók. 125-ösnél már vannak plusz költségek (súlyadó stb). A robogó nagy előnye nem az ára, hanem hogy dugóban is lehet vele közlekedni.

A bringázásnál különben az izzadás nem azért gond, mert büdös leszel, hanem azért, mert egyrészt könnyű így megfázni, másrészt kétszer annyi ruha kell.

Az ideális tényleg ezeknek az egyvelege.

Generálisan nincs releváns különbség, átlagosan úgy 1.5-4L között van mindkettő. Inkább konkrét típusok között lehet jelentős eltérés.
Pl. egy start-stop-os automatikával szerelt Honda SH125 az beéri 1.5literrel is, de a mondjuk a Honda NC750X is el van 3.5L tájékán, pedig az pontosan hatszor annyi cm3 :) Viszont a kényelemben, szélvédelemben, pakolhatóságban verhetetlen Suzuki Burgman 650 az városban 6-6.5 liter körül is fogyaszt...
--
http://eVIR.hu
Elektronikus Vállalatirányítási Információs Rendszer

"robogó
pro: gyorsan oda tudsz érni; alacsonyabb fenntartási költség, mint a kocsinál"

Na ez egy mém a fejekben. Egy robogó élettartalma kb 20e km. Alkatrészek sem olcsóbbak, mint pl egy Suzukinál. Ha megvizsgálnánk a kettőt és a robogóhoz hozzáadjuk azon napok költségeit amikor nem sikerült használni az eszközt, akkor már számolás nélkül is érezhetően a kocsi (itt Suzuki Swift) felé billen a mérleg.

Örs-MTVA ??

2-es metró + H5 hév Kaszásig + 13 perc gyalog. Szerintem nagyon jó a közlekedés oda. A kis reggeli és esti séta pedig egészségügyi szempontból sem káros.

Fentebb vagy lentebb irtam, hogy meg Ors-ig is troliznom kell vagy setalok. Mind a ketto legalabb 10p, rosszabb esetben 15p. Leggyakrabban megis az orrom elott bezarodo ajtok okozzak a + idot, ezaltal a kovetkezo jaratot vagy a kotott palyan torteno (atmeneti) forgalmi akadalyok, amik neha egy-egy zold hullamot megtornek. Igaz ez foleg a felszini palyan erdekes.

Esetleg kombinálhatod: bringa + bkv (talán az 1-es villamos) + bringa. Veszel két szakadt bringát a lehető legolcsóbban. Az egyik a lakásod és a bkv, a másik a bkv és a melóhely közt lenne használva. Keresel a bkv közelében olyna helyet ahova ki tudod kötni, és bízol benne h nem éri meg senkinek ellopni.

Ketkereku jargany eletveszelyes, hacsak nem talalsz bicikliutat.

Szerintem nezz korul a blablacar.com es oszkar.hu-n, meg kerdezoskodj forumokon, hatha akad valaki aki rendszeresen jar autoval 14-3. keruletek kozott.

----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
--> YouTube csatornám

Elektromos roller?
Egész gyors, nem izzadsz meg rajta, jól csomagolható, tárolható, olcsó az üzemben tartása.
Hátránya, hogy kissé ez is időjárásfüggő.

Autó: Autóval ha mindent beleszámolsz, 50-60ft/km közt fogsz kijönni, amortizáció nélkül. Én anno azért álltam át Bp-en belül autóra, mert 70 perc tömegközlekedés helyett 25 perc alatt tudtam le az utat. Nálam a kényelem és a nyert idő közösen döntött. Plusz már állt a garázsban autó. Az Örs-Kunigunda utca durván 12 km, vagyis munkanaponként 1200-1400 ft-ba kerül bejárni. Számold ki, hogy a kényelmi faktor meg az időmegtakarítás megéri-e a havi 15-20.000 ft plusz ráfordítást.
Motor: A csoportvezetőnk nagy lelkesen vett egy robogót. Miután kétszer majdnem ottmaradt, átállt autóra. Saját tapasztalatom nincs.
Bringa: van olyan kolléga aki napi 15km-t hajlandó tekerni és szereti. Ruházat van hozzá, emberfüggő, hogy bejön-e vagy sem. Van olyan kolléga akit elcsapott bejövetelkor egy dzsip. Na azóta ő is autóval jár.
12 km bringával nem olyan vészes, főleg ha van bringaút. Mondjuk Bp-en nem tartom egészségesnek, szomorú tény, hogy kocsiban alacsonyabb a légzésszám, úgyhogy kevesebb kipuffogógázt szívsz be.
Roller: Lásd bringánál. Plusz két keréken ha hó vagy jég van, akkor BKV-ra szorulsz. De 12 km-re szerintem a roller nem optimális. van olyan kolléga aki rollerezik és bevált neki, de ő 2 km-ről jön.

Dugó: én reggel 6-ra bementem, délután 3-kor eljöttem. Teljesen működőképes volt. Ha többet kellett bent lenni, inkább 4-5-re mentem be.

Szerintem sok minden szól az autó mellett, de el kell fogadni, hogy éves szinten 180-240.000 ft pluszkiadás. Ha egy 2 milliós kocsit veszel, akkor durván évi 150.000 ft értékvesztéssel is számolhatsz, de ez az éves futásmennyiségedtől is függ. Egy hozzád hasonló cipőben járó barátom megvette a kocsit és extraként elkezdte a szabadságain Európát meg Magyarországot bejárni. Budapesti használatra nem érte volna meg neki a kocsi, de így már igen. Olvasgasd el a nepperűző cikkeit, hogy mi érné meg neked, aztán számolj utána. Ha nem jó, akkor legfeljebb elmatekoztál egy órát. :)

Én napi 45 km.-t ingázok, Pest és Buda távlatban, kvázi városhatártól, városhatárig.
Mivel én hajnal 2-kor kelek, utálok fagyoskodni, ráadásul vannak olyan munkáim, mikor szükség van rá... tehát marad az autó.

Ha összekombinálod az autós közlekedésed a Waze szolgáltatásaival, jó esélyel elkerülöd a dugókat (na ez reklám szagú volt, pedig csak tapasztalat). Én hazafelé a budai oldalon használom a waze-t, ami kivisz a "sűrűéből", pesten meg 'még' lehet közlekedni, az én útvonalamon.

Többször gondolkoztam én is motor/robogó verzión, de télen igen nagy szívás.

Ha veszel egy igásló kategóriájú autót (pl. 1998-2000 évjáratú Suzuki), jól ki tudsz jönni a bejárásból.

"Értem én, hogy villanyos autó, de mi hajtja?"

Rákos-patak mentén van kerékpárút, a Hungáriát bőven el tudod kerülni.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Kicsit off, de mennyire játszik az, hogy közelebb költözöl a melóhelyhez?

Egyértelműen bringa. Az gyorsabb lesz BKV-nál is. Autózni pesten belül elég mazochista / ráérős dolog. Persze ha épp úgy jön ki a lépés, hogy éjjel kell menned dolgozni és szintén éjjel mész haza, akkor nagyjából üresek az utak és csak a faszláma taxisokat kell kerülgetni a belvárosban.

--
openSUSE 13.1 x86_64

Egy jódarabig én is jártam a kuniba :D Oda nincs más gyors csak a helikopter, az a telephely tényleg a halál faszán van. Vagy a környékre költözöl vagy lassan fogsz beérni, de a gyors egyedül az autó lehet, parkolni meg tudsz a parkolóban csak le kell adnod a rendszámod és parkolási engedélyt kérned.

Nekem is eszembe jutott a helikopter, gyakorlatilag csupa előnnyel. Olyan, mint az autó, csak nincs dugó, dugódíj, parkolóhelyet meg megoldod úgy, hogy a munkahely fölött a levegőben megállsz, benyomod az autopilótát, egy helyben marad, te meg egy kötélen vagy hágcsón leereszkedsz :)

Néhányan tudjátok, hogy egy ideig São Pauloban laktam. 20 milliós város, rossz tömegközlekedéssel és sok autóval, ráadásul az emberek mindenhová autóval mennének (de frankón, a brazil barátnőm 15 éves unokahúga nagyon elcsodálkozott, hogy a 2 sarokra lévő boltba gyalog mentem vele kenyeret, felvágottat és sajtot venni).

Van egy rádióadó, ami folyamatosan csak közlekedési információkat szolgáltat, és ilyeneket szoktak mondani: a megfigyelt úthálózat 140 km-es hosszán van jelenleg dugó.

Ennyi bevezető után a lényeg: Sampában az ég folyamatosan tele van helikopterekkel. Szinte bármikor felnézve lehet 3-5 darabot látni. Vannak gazdag emberek, akik nem akarnak a dugóban várakozni, ezért saját helikopterrel mennek ide-oda. (Van helikopterleszálló pl. némelyik bevásárlóközpont tetején is). Vannak cégek, amiknek van helikoptere és a cég magas beosztású embereit helikoterrel viszik mondjuk ki a reptérre vagy más cégekhez tárgyalni (feltéve, hogy a másik cégnek is ugyaúgy van helikopterleszálló a tetején, mint a helikopter tulajnak).
És a legjobb: van helikopter "taxi". Ha el akarsz valahová gyorsan jutni (és van elég pénzed), hívhatsz helikoptert. Jön, felvesz, elvisz, letesz. Kifizeted, megy a következő fuvart felvenni.

Szóval bemehetsz helikopterrel a munkába, és nem is kell ott lebegnie a gépnek egész nap, elég, ha este újra érted jön és hazavisz.

a benzin alapú cuccokat tudod monitorozni, és számolni, ha indulási érkezési időben rászánsz egy waze keresést. megmondja, hogy mennyi időben és távban, majd a megtett távolsággal tudsz fogyasztást mérni.

Benzi az annyi, amennyi. Mindig lesz egy minimalis fogyasztasa autonak igy a fogyasztassal 5-7L szamolok jelenleg. Jobban aggaszt a nem ennyire fix kiadas mint szervizeles (utak...), ilyen-olyan ado, kb evente felmerulo ujabb bor lehuzasa az autosokrol meg mindenrol, ami regisztraciohoz kotott (rendszam), utdij, leendo dugodij...

Autó esetén a havi minimum 50k-nál kezdődik, de ha nem hulladékot veszel, és az amortizáció is számít, akkor inkább közelebb lesz az a 100k-hoz. Egy modernebb, rendes autónál simán több lehet az amortizáció, mint az összes többi kiadás!
A kiadás nagyobbik része független attól, hogy mennyit mégy vele, azaz ha már megvan, nem tudsz azzal spórolni, hogy nem használod (annyit).

Igen, autót akkor érdemes fenntartani, ha sokat (de tényleg sokat, évi 15-20 ezret vagy még többet) jársz vele. Egyszerűen a kiadások nagy része fix költség, amit akkro is fizetsz ha be se indítod.

Aki meg egyenesen évi 10-15 ezer alatt jár, lehet jobban jár a taxival, meg az évi 1-2 balatoni vagy horvátországi leruccanásra autó bérléssel. Olcsóbbra jön ki.

(Mármint persze ez arra vonatkozik, hogyha számít a pénz, ha hobbiból tartod az autót, vagy annyi a gempa, hogy nem számít, akkor ugye megint más szempontok vannak. De a többségre ez nem igaz.)

Uj auto semmikepp sem jatszik. Az tenyleg csak a nagyoknak valo uri szorakozas.

Auto szinten igenytelen kis vasdarabra gondolok ami olajon es uzemanyagon kivul nem ker (nagyon) mast + ha belekaparok a foldbe ott is talalok hozza alkatreszt. Nagyjabol 1.0-s swift kategoriara gondoltam. Esetleg ha tobbet akarnek kolteni megis ra akkor hasznaltan f/g astra (opel sosem kopel :D).

Jelenleg ugy allok, hogy 1.0 szuzi es 125cc enduro (+ kulonbozeti) holtversenyben. Enduro hely, koltseg, forgalomfuggetlense miatt tetszene, auto meg kenyelem, "biztonsag", idojarasfuggetlenseg, tobbedmagammal is jo.

ja, ahogy azt képzeled, hogy az auto olyan, hogy benzinen és olajon kívül nem kér semmit...

Ha ez lesz az első autód, budapesti férfiként csak a köteleződ lesz havonta egy fél bkv bérlet ára. Plusz az átiratás költsége is tetemes, mivel nincs arányba az autó vételárával. Veszel 200-ért mondjuk egy autot, aztán lesz 100e az átiratás...
Ráadásul szomgriadó esetén csak kékmatricással lehet járni, az meg sajnos inkább a 2000-es évektől felfele van (főleg, hogy nem az számít itthon, hogy mit tud ténylegesen az auto, hanem hogy amikor forgalomba állították mi volt, mibe sorolta a gyártója).

Én nem vagyok az autó ellensége, csak nem árt ha tisztában vagy vele, hogy nincs olyan, hogy egy autoba csak benzin meg olaj kell, még ha egy (amúgy műszakilag strapabíró) 1.0-s swift is az... Totalcaron vannak jo cikkek erről a témáról.

kötelező, casco ha van, adók az önkormányzatnak, téli/nyári gumi, parkolási díj/bérlet vagy garázsbérlet ha kell, budapesten parkolási engedély esetleg, műszaki két évente, javítások (ha nem mész lehet többet kell mintha mész), klíma töltés, stb.

És ez mindegyikre igaz.

Ezt azért elég nagy ráhagyással kezeled :D
Ha régi autót veszel, akkor arra már nem kötnek cascot, téli-nyári garnitúra még használtan is elmegy 2-3 szezont, a javításokat, ha nem életbevágó, akkor érdemes műszaki előttre ütemezni, klímát 100 évente kell tölteni, ha a leírásnak megfelelően használják, de egyébként is 8000 forint, az adó kb évi 6-8000 forint, a kötelező is megvan 30-ból egy évre.

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

hát, kérdés mi a régi autó neked. Mert egy régi autoba pl. R12 kell, annak helyettesítőjével egy töltés máris nem 8 ezer, hanem 17 ezer lesz... Aztán a tisztítás még hol van, persze lehet kapni jófajta légüti fertőzéseket az évek óta tisztítatlan klímából jövő gombáktól...

Kötelező se lesz meg 30-ból, ez lesz az első autója ahogy írta, budapesti férfi lakosként inkább 50 lesz először.

Végülis lehet szakadtan is járni, kérdés mennyire lesz biztonságos... A műszaki meg szarra se jó, az az autó ami átmegy a műszaki vizsgán, nem jelenti azt, hogy tényleg fasza állapotba van műszakilag.

"hát, kérdés mi a régi autó neked."
1993-2000
"egy töltés máris nem 8 ezer, hanem 17 ezer lesz"
Hál'istennek nem kell havonta elvégezni és ebben a tisztítás is benne van. De a klímatisztító spray 1500 forint, pollenszűrő 2-3000 forint.
"Kötelező se lesz meg 30-ból, ez lesz az első autója ahogy írta, budapesti férfi lakosként inkább 50 lesz először."
Az havonta 4000 forint. De ha nem budapesti lakos, akkor sokkal olcsóbb, mellesleg évente olcsóbb lesz, ha nem okozol kárt
"Végülis lehet szakadtan is járni, kérdés mennyire lesz biztonságos"
Azért léteznek még olyan 1993-2000 között gyártott autók, amin jók a fékek, a futómű, világít, dudál és lehet tekergetni a kormányát (bár tény és való, hogy tele van az ország romhalmazokkal).

Engedj meg egy kis korrigálást egy korábbi hozzászólásoddal kapcsolatban:
"szomgriadó esetén csak kékmatricással lehet járni, az meg sajnos inkább a 2000-es évektől felfele van"
Az 1996 utáni autók mind kék matricásak.

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

Ha a többiek nem riasztottak el teljesen a motortól, akkor viszont a B kategória mellé csináld meg a 125cm3-re érvényes kiegészítőt (csak pár órás tanfolyam), mert 50cm3-es robogókkal közlekedni tényleg életveszély. Nem tudja felvenni a forgalom ritmusát, ezért az autók állandóan kerülgetik.
Amikor 5 foknál melegebb van (azaz kb. márciustól decemberig) szinte kizárólag motorral közlekedek kb. 7-8 éve. A város bármelyik része maximum 10-15 perc távolságban van, csúcsforgalomban és szabályos közlekedés mellett is. Azzal is sok időt lehet nyerni, hogy nem kell parkolóhelyet keresgélve körözgetni, mert a járdán is meg lehet vele állni pont ott, ahova megyek. Az sem elhanyagolható dolog, hogy parkolási díjat sem kell fizetni :) Tagadhatatlan, hogy egyszer be kell ruházni jó felszerelésre, de utána már nem jelent problémát sem az eső, sem a hideg :) No meg egy vezetéstechnikai tréningen való részvétel is igencsak javasolt.... :) Anyagilag biztosan nem ez a legolcsóbb megoldás, de a leggyorsabb, az tuti :)

--
http://eVIR.hu
Elektronikus Vállalatirányítási Információs Rendszer

Hozzaszolasokat osszevetve eddig barhogy nezegetem auto vagy motor a lehetseges megoldas. Mozogni jobb szeretnek tura kozben parommal a reggeli/esti Budapest helyett :)
Ez a 125cc dolog erdekes. Ezzel mar lehet egy szemelyt is magam moge tenni nem? Nem artana, ha asszony is hasznot tudna huzni a befektetesbol.
Mivel kimaradt az eletembol a motoros korszak igy csak hallasbol van nemi infom. Egy jobb 125cc + felszereles nagyjabol egy lasokategorias auto aran megy. Ez igaz? Igy azert megint csak gondolkodoba esek.
Be kell latni parkolas, dugo, fenntartas szinten motor verhetetlen. Bar az, hogy a 125cc-s milyen kotelezoket hoz magaval nem tudom, de gondolom autohoz kepest minimalis.

Ha csak annyi a lényeg, hogy elvigyen (szépség, önérzet nem számít...) és van annyi kalandvágy benned, hogy akár motoroznál is: Maruti. Használtautón van 75k-ért, de a többség is 150k körül van. Kötelezője, súlyadója alacsony, értékcsökkenése (hehe) elhanyagolható, szervizelése minimális: annyiba kerül kb., mint a benzin bele. Viszont egy ütközésnél Te húzod a rövidebbet és lehet, hogy ezt-azt szerelni kell, akárcsak motoron. Viszont nem esik rád az eső és nem fagynak szét az ízületeid...

http://www.hasznaltauto.hu/auto/maruti/800/maruti_800_0.8_dx_vonohorog…

Üdv,
Marci

:D

Hivatasos szinten soforkodtem berautos cegnel 2 evig es a Maruti, Polski, Matiz, Fiat csintocsento (nem tudom leirni, de meret, stilus ugyan olyan), Spark remalmaim egyik allando szereploje olyan hatasuk van ezeknek a forgalomra.

Ha nagyon keskeny lesz a hatar egy hasznalhato 125cc + kellekek es egy minimalis auto kozott, akkor lehet szukseg torvenyt bont.

Az mas kerdes, hogy valoszinuleg egyedul fogom hasznalni mert baratno meg reszegen se ulne be hogy hazahozzam :D

"Hivatasos szinten soforkodtem berautos cegnel 2 evig es a Maruti, Polski, Matiz, Fiat csintocsento"
Én anno egy Seat Terrát nyertem meg. A posta használta sokáig, majd selejtezés után került a céghez. A horrort addig csak filmekből ismertem, a valóságban sokkal durvább.

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

Bármit, csak Swiftet ne. Nekünk van egy 1.0, 3 ajtós. Kicsi, kényelmetlen, sokat fogyaszt és drága hozzá az alkatrész. Szintén III. kerületből indulva Ferihegyre oda-vissza megevett egy fél tank benzint. Ráadásul most javíttattam, mert februárban műszakizik. Lakatolni kellett a padlót, taposó lemezek, ülések környékén szét volt rohadva, elől a kereszttartónál, az első torony rohadásnak indult, bölcső. Az utastérben a műanyagok szörnyűek, minden ki- és beszállásnál letörik belőle egy darab, a búcsús játéktelefonokat igényesebb anyagból csinálják. Az első futómű teljesen gatya volt, cseréltünk rajta külső féltengelyeket (belsőt nem találtunk hozzá és külsőből is van hozzá legalább 5 féle), kormányösszekötőket, szilenteket, féktárcsákat és fékbetéteket. Ez mind került 45 000 forintba (nagy része Japanparts, QH vagy Febi, tehát utángyártott). Az üléspozíciót valami középkori kínzási módszerhez hasonlítanám, a háttámla keskeny 0 oldaltartással. A háromajtósnál az alsó zsanér kikopik (mert hosszú az ajtó és kénytelen vagy belekapaszkodni, ha ki szeretnéd tornázni magad az autóból) és lóg az ajtó. Ha már háromajtós, hátra maximum tornászokat ültetnék be, Ők talán ki- és be tudnak szállni. Kb 700 kg az egész autó megtankolva, az autópályáról már egy gyengébb oldalszél is lefújja. Ennek ellenére szeretem vezetni (szerintem ez valami perverzió lehet). Ja és mindezt mondom a 173 cm-es magasságommal, 180 fölött inkább szedd ki az első ülést és rögtön hátra ülj.

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

és drága hozzá az alkatrész.

Én nem értek hozzá, azt viszont biztosan tudom, hogy az unokatestvérem, aki korábban autóalkatrészkereskedő-cégnél dolgozott (tehát volt azért rálátása a dolgokra, meg nyilván kapcsolatrendszere is), amikor kiköltözött a családjával az agglomerációba, akkor pár hónap után vett az E60-as BMW-je mellé egy régi Swiftet, hogy azzal járjon be a városba melózni (a mottója az volt, hogy egyrészt azt nem sajnálja, másrészt olcsóbb fenntartani). Ja, és >190 centis srácról van szó.

Azért azt érzed, hogy Te egy E60-as BMW-hez hasonlítod a Swiftet. Annál kétségtelenül olcsóbb a fenntartása. Amiről én beszélek, az az, hogy hasonló áron lehet sokkal-sokkal jobb autókat venni, amik jobban, igényesebben össze vannak rakva. Nekem volt egy B Corsám, ami 7 évvel volt öregebb, mint a stift, na abba tényleg fillérekbe került minden. A legdrágább alkatrész a vezérműtengely volt bele (53 000 forint). Futómű alkatrészeket kavicsokért és gombokért lehetett venni hozzá. Sokkal tágasabb és kényelmesebb volt, mint a Swift. A beltere is sokkal igényesebb, barátságosabb.
A Swift olyan nem is tudom, autópótló autó.

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

Nem, nem ahhoz hasonlítottam.
Nyilván bármilyen autót vehetett volna, ha úgy gondolta volna, hogy az a tuti választás. Most akkor vagy nem volt képben (ezt azért nehezen hiszem el az adottságai alapján), vagy leszarta (akkor meg nem mondta volna, hogy ez volt az egyik szempont a vásárlásnál).

No offense, de konkrétan azt írtad, hogy azért vette a Swiftet, mert olcsóbb a fenntartása. Naná, persze. De mindig autószerelő, autószakértő ismerősökből indulunk ki, gondolom, Ő tized áron be tudja szerezni az alkatrészeket. Nekem is csak azért volt 45 000 az alkatrész, mert a nagy részét visszahozták és így olcsóbban adták. Eredeti áron 90 000 lett volna és akkor még erre jön rá a munkadíj, ami még egyszer annyi jobb esetben. Nem sok az egy Swiftért?

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

Nem tudom, hogy Te hol nézted és mit, az 1994-es B Corsához a jobb első lengőkar 6778 - 12413 forint Báridnál és valóban 3 beszállítótól hoznak. A Febi, ami az utángyártottak közül a középút, az 7471.

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

BKV, robogó és Maruti helyett a legolcsóbban fenntartható autó ma Magyarországon.
Én se vennék soha többet, nekem elég volt egy fél év is belőle. Olcsó egyszerű autó, olyan is.
De üzemeltetési költségben nem nagyon lehet alámenni itthon a 0-300 ezres autó kategóriában.
Ha nem erre hegyezzük ki az egészet, akkor érdemesebb mást venni.

Sikeresen megvettél egy elhanyagolt, lepusztult Swiftet, aminek sosem volt gazdája. Bármelyik másik autót el lehet úgy hanyagolni, hogy hasonló bajai legyenek. Nekem is volt Swiftem, 99000km-t hajtottam, és a teljes átlagfogyasztásom 6 liter volt (agglomerációs munkába járással, autópályázással, dugókkal, mindennel), és nem úgy vezetek, mint öregapó. Azt persze nem mondom, hogy nem kellett rá költeni, de messze nem kellett annyit foglalkoznom vele, mint amiket leírtál. A küszöb rohadása meg típusbetegség, ez ilyen, de általában ennyire nem rohadnak szét, mint a tiéd. A megjelenés/beltér pedig szubjektív, én pont a B Corsától kezdek el szédülni.

Az autó egész előélete ismert, folyamatosan szervizelt, törésmentes autó. Nem tudom, hogy a tiedben mekkora motor volt, de ez az ezres elég vérszegény és sokat eszik. A futómű pedig olyan, hogy azt a rossz minőségű út tönkreteszi autótól függetlenül. Egyszerűen drága hozzá az alkatrész (a 45 000 az inkább 90 000, mint utólag a szerelőm tájékoztatott). Nekem nem a küszöb rohadt szét, hanem a padló-, taposólemez (gondolom elégtelen volt az alvázvédelem gyárilag).
"A megjelenés/beltér pedig szubjektív": nem ugyanarról beszélünk. Én nem azt mondtam, hogy szép vagy csúnya, hanem hogy az anyagminőség gyalázatos, a műanyagok könnyen törnek. Én értem, hogy a Suzuki egy olcsón fenntartható kisautó, de hangyányit lehetne igényesebb. A B Corsát nem isteníteni akarom, mert az sem egy nagy durranás, de abban legalább van kárpit, hely és nem kell gyógytornászhoz járnom 130 km után.
Ugyanarról a szériáról beszélünk btw?

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

Szerintem ugyanaz a széria, 1998. novemberi volt az enyém, 1.3-as, nyolcszelepes. Volt olyan, hogy ~1000km-t mentem vele egy nap (autópályán); ha ez első két órában nem kezdett el fájni a hátam, akkor bírtam végig. Nem azt mondom persze, hogy a világ legkényelmesebb autója volt.

Jellemzően a küszöbök rohadnak rajta, nekem is s küszöbnél indult már a rozsda, illetve az anyósülés taposólemezén is volt egy lyuk. A fogyasztásod viszont soknak tartom, Régi Swift Klubban elég sok ezres van, az általános tapasztalat szerint kevesebbet eszik, mint az 1.3-as (kivétel autópályán). Egy ideig két db. 1.3-as is volt a családban, mindkettő 6 liter körül evett.

Hely? 183cm-es vagyok és jól elfértem. A Peugeot 206-ossal rendelkező kollegám meg csak nézett, hogy mekkora a hely hátul. Szerintem a 206-os még kisebb... ;)

A fogyasztást hol mérik? Mert az sem mindegy, hogy Budapesten dugózol, vagy vidéki kisvárosban közlekedsz. Autópályán 95-100-as tempónál egész jól kajált (tippre olyan 7 liter).
"183cm-es vagyok és jól elfértem.": De mögéd gondolom már nem fért be senki és semmi :)

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

Pomázról jártam Budapest 11. kerületbe dolgozni, 11-es út, Budai alsó rakpart, kora reggel indultam, így nem volt dugó. Este hazafelé volt dugó, de azért lehetett haladni. 5.5-6 liter között evett.

Autópályán 110km/h körül 6-6.2. 135km/h-ra ráállítva a mutatót 6.4-6.7 (ezek voltak a jellemzően hosszú túrák), és akkor pakolva is volt.

Az óra pontos volt, többször kimértem GPS-sel. Mindig teletankoltam. Az összes tankolást felírtam. Befértem magam mögé, mások is elfértek. Nyilván nem volt akkora a hely, mint egy Superb-ben. Mondjuk én jellemzően nem "terpeszkedős" sofőr vagyok, hanem inkább úgy állítom be az ülést, hogy mindig gyorsan tudjak reagálni (nézz utána, a ralisok hogy ülnek). Az összes szerelő, még az olyanok is, akik kisebbek nálam, folyton elállítja az ülést (távolabbra tolja).

Az autódnak ezer baja lehet, amitől túlfogyaszt (rossz termosztát, motorhőmérséklet-jeladó, lambda-szonda, rossz kipufogórendszer, szoruló kerékcsapágy, enyhén befogó üzemi/kézifék, rossz futóműgeometria, eltömődött légszűrő/üzamanyagszűrő, koszos injektor, tényleg akármi). Ja, és az sem mindegy, melyik kúton tankolsz. Simán változhat fél litereket a fogyasztás emiatt is.

Na meg persze ott van az egyik legfontosabb faktor, hogy mekkora a talpad és tudsz-e előrelátóan, takarékosan vezetni.

Szóval a 7 liter az sok, kifogtál egy szerencsétlen példányt.

Overall: Az 1.3-as az teljesen más liga, mint az 1.0.
Autópálya: Autópályán nem akartam vitézkedni, elvoltam 100-as tempóval.
Üléspozíció: Én nem terpeszkedem, de nem is vagyok rágörbülve a kormányra. Igazából a hátsó ülésre való bejutás kicsit komplikált ennél az autónál, a gyerekhordozót sem tudom bematekozni anélkül, hogy ne kelljen előretolni az ülést. A 4-5 ajtósnál nyilvánvalóan jobbak az esélyek.
Ezer baj: Most lett benne olaj és légszűrő cserélve (többek közt), lambda szondánál világítana a check engine, de nem világít. A szoruló kerékcsapággyal már rég nem közlekednék (egyébként is hallani, ha búg a csapágy), a fék szorulását pedig lehet érezni.
Vezetési stílus: Igyekszem előrelátóan vezetni és dinamikusan közlekedni (aztán vagy sikerül vagy nem), motorféket is aktívan használok. De az ezresnél elég gyakran kell visszaváltogatni.

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

> ... úgy állítom be az ülést, hogy mindig gyorsan tudjak reagálni (nézz utána, a ralisok hogy ülnek). Az összes szerelő, még az olyanok is, akik kisebbek nálam, folyton elállítja az ülést (távolabbra tolja).

Eros a gyanum, hogy balesetveszelyesen kozel ulsz a muszerfalhoz, egy utkozesnel valoszinu eltörné az orrod a berobbano legzsak/kormany (jo esetben csak azt) es a terdeid sem koszonnek meg.

A ralisok teste nem modul elore szinte semmit egy utkozesnel, sok pontos ov tartja oket, szorosan. Ezert pl. legzsakjuk sincs, minek.

"Autópályán 95-100-as tempónál egész jól kajált (tippre olyan 7 liter)"

Na várjunk. Ha "rátöltögetős" módszerrel próbálod megsaccolni a fogyasztásodat, akkor az teljesen pontatlan lesz. Úgy érdemes, hogy két (de inkább sokkal több) teletankolás alapján számítod.

Talán nem is eszik olyan sokat az autód, csak még sosem tankoltad tele, hogy pontosan tudj számolni?

tudom hogy nem a kerdesre valasz, de TAVMUNKA? komolyan nem ertem, hogy 2015-ben meg miert kell bejarni (foleg IT teruleten) egy munkahelyre napi rendszeresseggel?

A'rpi

... bkv alternatíva ...
... bármi ... :):):)
ha veszel 1 drága benzinfalót, és lassan pöfögsz vele, akkor is jobban jössz ki havonta mint 1 bkv//qrwadrága// bérlet, antibiotikum, panadol, táppénz, vagy szkafander kombóval ... :):):)
_____________________
www.pingvinpasztor.hu

Egyetlen pontban lenne hozzafuznivalom, a tobbit elegge kiveseztek: tomegkozlekedesnek kurvanagy elonye, hogy hasznosan is el tudod tolteni az idot (mar ha nincs tomegnyomor). Megnezheted a legujabb eloadasokat youtube-on, atfuthatod a dokumentaciot, de en pl. programoztam is buszon (na jo, ez nem MO-n volt).

Autoval szivas, hogy az idod + energiad egy amugy unalmas, ismetlodo cselekedetre forditod (dugoban/csucsidoben vezetni alapvetoen szopas, akarki akarmit mond), es az autoval is rengeteg nyug/aggodas van vele (jaj, nekem akarnak jonni! Jaj, meghuzzak a parkoloban! Jaj, ellopjak! Jaj, felverodott egy ko! Jaj, de koszos, mosni kell! ...), olyanok, amikre nem gondolsz, amig be nem ruhazol egy tekintelyes osszeget egybe.

Amugy jo otlet az auto, csak legyel tisztaban vele, hogy egy valag penzert kapod, es van sok arnyoldala is.

A BKV-t ki lehet bírni, de gyomor kell hozzá. Én megveszem a BKV bérletet, mert cafeteria-ban térítik, de van hogy 1-2 hetente autóba ülök, hogy kibírjam valahogy. Egyrészt a lelakott, zajos, koszos, büdös BKV-ból nagyon hamar elege tud lenni az embernek (1-es földalattival járok, úgy ahogy tűrhető, de még ilyen szövet székek vannak, amelyek hol világosak, hol sötétek, nem kell részleteznem miért + 2-es metró, az mondjuk a felújítás óta kultúrált), valamint az emberek akik utaznak, nos őket is szokni kell (főleg a puttonyos réteg). Tudom, nem kötelező leülni, de ha már kifizetem a bérletet, hadd ne ácsorogjak már 30 percet...

Én napi 20km-t megyek Zugló- Hősök tere- Andrássy - Erzsébet tér- Lánchíd- Batthyányi tér vonalon, reggel fél7-7 óra körül ez 15-20 perc, délután 30-35 perc. Péntek az halál, főleg 4-5 körül, meghal a belváros.

Ha eleged van a BKV-ból egy kis fogyasztású városi csettegő bőven elég, amit nem sajnálsz ha parkolás közben megtörik, mert sajnos sok parkolóművész van, főleg P+R parkolónál, ahol a kutya sem figyel.

Szerintem őrült jó dolog a BKV. Tök jól ellehet jutni szinte bárhova, nappal és éjszaka is. És ami nekem a legfontosabb az autóval és a kerékpárral szemben, hogy nem kell közben az útra figyelnem. Olvashatok. De valami mobil eszközzel bármi mást is lehet csinálni. Ami így tiszta időnyereség.

Lehet elsőre vadul hangzik, de ez egy nagyon erős érv a költözésre. Ez persze függ attól, hogy kikkel élsz és ők hova járnak be, és hogy mennyire hosszú távra tervezel a céggel. De szerintem ez lenne a legpraktikusabb.

Szia!

Nos, én a rollerről, bringáról és autóról tudok nyilatkozni :)

Roller:
BKV-t kiegészíteni a legjobb, pláne ha most sokat gyalogolsz. Olyat vegyél ami rendesen rugózik, különben hosszú távon kinyírja a térdedet. (A két legdrágább Decathlonos pl. már elég jó)

Bringa:
Jó, ha van lehetőség a munkahelyen tusolni + átöltözni, de a BKV-nál valszeg nem leszel gyorsabb.
Bármennyire is sport, ha bármilyen jellegű porckorongsérved van, akkor nem nagyon ajánlott. (a fejedet ki kell emelni, és olyan pozícióban tartod, ami nagyon terheli a felső csigolyákat)
Ha erre valakinek van megoldása, az érdekelne, mert engem eddig nem érintett a probléma, de nem szívesen adnám fel emiatt a bringázást.

Kocsi:
Időben ez verni fog mindent, kivéve az esős napokat, a péntek délutánokat illetve az iskola első hetét. :)

Ha nincs garázsod, és tárolód sem, akkor én maradnék a BKV+roller megoldásnál.

Parkoltatas melohelyen megoldott lenne. Itthon a hatalmas biztonsagot nyujto terfigyelok vannak max. Rakospatak masik oldalan van nehany "ipartelep" portaszolgalattal. Ha nagyon biztonsagra akarok menni egyik nap rakerdezek van e mod ocsoert berelni beallot. Van vagy egy focipalyanyi ures betonozott ter. Hatha.

A szabadban állva pl. hidegben elég nagy szívás vakargatni a jeget + melegíteni az autót, ez is plusz idő télen, én utáltam, télen inkább kerültem az autót, amikor még kültéren állt. Ha csak napi 10-20 percet hoz az autóval közlekedés, akkor nem biztos, hogy megéri autózni.
(Én pl. napi 1 órát spórolok a kocsival, de van, hogy még így is inkább a tömegközlekedést választom, mert ott lehet mást csinálni közben.)

autó: jó, kényelmes, drága: 20-25 km távolságú melóhelyhez számolj havi 30 k benzint.
Ehhez nyugodtan hozzátehetsz 20 ezret a kocsira egyéb címszó alatt.
50 körül jön ki havonta az autózás egy kisebb kaliberű és fogyasztású autóra.

Motor: Gyors, fenntartása olcsó, (bár mondjuk motorja válogatja); ha biztonságos helyen tudod tárolni melóhelyen, és beruházol a megfelelő felszerelésekre főként ruházatra gondolok, akkor ok. Jah és persze, ha tudsz motorozni, mert az alatt a 20 perc alatt míg odaérsz sokkal jobban oda kell figyelni.

Kerékpár időjárás függő -személy szerint belehalnék novemberbe kéne biciklizni- a motornál is veszélyesebb és sokkal lassabb. Költségeket tekintve nem igényel csak egy biciklit, meg az alapvető védelmet.

Roller :) hagyjuk xd

Én vidékiként elég ritkán tömegközlekedek a nagy faluban, de két dolog merült fel bennem
kiegészítendő a BKV-t (pontosabban metrót):
- Segway (v hasonló) szerszám (ha ezzel együtt fel lehet szállni a metróra)
- elektromos v robbanómotoros roller(szerű eszköz).

Mindkettő képes 20km/h sebességre. Nyilván utóbbi eszközzel egyszerűbb metrózni/villamosozni,
és az igazi az volna, ha metró/villamos használható lenne. (azok talán kevésbé szívás, mint a busz)

Ha jól látom, a Te igényed éppen ~10km. Ez kb fél óra lenne Segway-el.
(nem mondom, kb annyiba kerül megvenni, mint egy kocsit... de után jóval kevesebb fenntartani)

Most nézem! Egy öregasszony két gázpalackkal is letekeri 35-40 perc alatt. Egy outi-snak ez kevesebb, mint 20 perc.

Bicikli parti voltam meg a tema inditasa elott viszont olvasva a kommenteket es figyelve a kornyezetre lehet a mozgast sokak ajanlgatjat viszont ketsegem van, hogy ez mennyire segit osszessegebe a levego minoseget figyelembe veve. Nem tunik az Ikarus es IFA-k kozott nagyon optimalis valasztasnak ha figyelembe veszem biciklizeskor fellepo gyakori lelegzetvetelt. Ne is beszeljunk a tudozesrol :)

[off]
Errol jut eszembe mikor a nagykoruton van valami dolgom vagy csak bemegyunk belvarosba baratnommel teljesen meg tudok lepodni milyen gondolattal all neki valaki a blaha-astoria-oktogon-blaha kort lefutni csucsidoben :D Majdnem hegyi levego...
[/off]

Annyira segg vagyok a motorokhoz viszont nagyon felcsillant a szemem a kiegeszito jogsi es 125cc hallatan, hogy nezegettem hasznaltan 125cc-s enduro tipusu motorokat. Senki se hobby, szerelem motorra gondoljon ezalatt inkabb csak ilyen 1.0 swift szinture, ami elvisz es visszahoz slussz.

Ehhez viszont mindenki irt megfelelo ruhazatot ami vedi az izuletet. Na de halovany otletem sincs az milyen, honnet, mennyiert, hogyan lehet szerezni. Mire kell figyelni vele es mi az ami kell es mi az ami ajanlott, de nem letszukseg ezek kozul ilyen szinten.

Teljesen laikus embernek nehany tanacs ezzel kapcsolatban toletek? Hatha jobb ralatasom lesz a dologra.

Tudom a mozgas meg kerekpar es ennyi kell, de ezt a mozgast en inkabb a squash terembe, utana zuhanyzassal szeretnem megoldani neha felvaltva turazassal jobb levegovel rendelkezo hegysegekben, dombsagokban. :)

"Annyira segg vagyok a motorokhoz viszont nagyon felcsillant a szemem a kiegeszito jogsi es 125cc hallatan, hogy nezegettem hasznaltan 125cc-s enduro tipusu motorokat.

...

Teljesen laikus embernek nehany tanacs ezzel kapcsolatban toletek?"

Ezt az oldalt bongeszd vegig mindenkeppen, mielott motrot veszel! FIGYELEM!!! CSAK EROS IDEGZETUEKNEK! ;D

Szerk: a "More Photos" menu erdekesebb szamodra!

----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
--> YouTube csatornám

Nem biztos, hogy motorozastol valaki meghal, de sokaknak nem evidens, hogy mennyivel veszelyesebb motorral utazni, mint autoval. Egy motrot mar csak a meretei miatt is nehezebb eszrevenniuk az autosoknak. Autoban legalabb van korulotted egy kaszni, airbagek, de motoroskent teljesen vedtelen vagy. A vedoruha megakadalyozhatja, hogy a husod csontig gyalulodjon, ha 40m-t csuszol az aszfalton, de azt nem, hogy egy kamion szetdaraljon amikor athajt rajtad. A sisak vedi a fejed egy kisebb utodestol, de nem akadalyozza meg, hogy leszakadjon. Most irhatod, hogy debezzeg en profi motoros vagyok es mindig nagyon figyelek a forgalomra, de a tobbi autos korulotted nem biztos, hogy ennyire figyelmes. Itt egy erdekes grafikon, a "casualty rate per billion miles traveled" sor az erdekes.

Nem azt mondom, hogy mindenaron kerulendo a motor, de a kerdezo ne hirtelen felindulasbol akarjon motrozni es mielott elkezdi, tudja, hogy mit vallal.

----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
--> YouTube csatornám

A helyzet az, hogy autónál "belefér", hogy néha kicsit elbambulsz, rutinból nyomod, kicsit fáradtan vezetsz, meg ilyenek. Nyilván nem veszélytelen, de azért városban nehéz ezzel meghalni, de még országúton/autópályán is nagy eséllyel megúszható.

Ellenben motoron ugyanez a mutatvány könnyen halálhoz vezethet; ott folyamatosan figyelni kell, más opció nincs.

Nem az a baj hogy te felsz a motorozastol vagy hogy nem ertesz hozza hanem hogy suletlensegeket beszelesz.
Melyik szemelyauto ved meg egy kamion ellen? :D Leszakado fejek? Te mirol beszelsz? Tul sok filmet lattal szerintem. :D Az emberi fej nem szokott csak ugy leszakadozni. :D A motorost valoban nehezebb eszrevenni, ezert kell a motorosnak jobban esznel lenni es ugy motorozni hogy mindig lassak... Ezt a velemenyedet feltetelzem a bringaval kapcsolatban is fenntartod, ott sincs kaszni, es meg annyira sem latni mint a motorost. Aki senki ne is bringazzon?
Aki kozlekedesre adja a fejet az egyfajta kockazatot vallal, aki beul egy smart-ba az nagyobbat mint aki beul egy Checy suburban-ba. Aki motorra ul az is kozkazatot vallal. Azt se feledjuk el hogy motorral sokkal egyszerubb elkerulni egy kozlekedesi balesetet mint autoval, mert kisebb es agilisabb. Egyetlen dologban ertunk egyet, az pedig az hogy a motoron esznel kell lenni. Ha jobban megvizsgalod hogy _altalaban_ kik halnak meg/szenvednek sulyos serulest lathatod hogy atalaban azok akik az utviszonyoknak/motorzasi tudasuknak/a helyszinnek nem megfeleloen motoroztak. Pl amikor a 18 eves hulyegyerek raul a 150 lovas ninjara aztan huz neki egy koveret a szegedi rakparton aztan a hidfrol vakarjak le. Vagy amikor Paul Walker nyom egy kover gazt a varosban ahol nem kene aztan raeg a verda. A hulyeaeg halalos, a motorozas nem.
Motorozoni nagyon jo moka, lehet hideg fejjel es megfontoltan is csinalni, sajnos a tarsadalom fejeben el egy buta tevkepzet hogy aki motorozik az tutihotziher hogy ugyis meghal majd az elso kanyarban....

Nem ertem miert baszod fel ennyire magad, miert faj ez neked. Nem azt irtam, hogy ne motorozzon, vagy hogy aki a motrot valasztja, egy muveletlen bunko idiota, csak figyelmeztettem, hogy a motrozas temat nagyon komolyan kell venni, a motor nem hullamvasut egy vidamparkban. A suletlensegeimet (halalos motros balesetek aranya) statisztikak tamasztjak ala.

----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
--> YouTube csatornám

nagyon felcsillant a szemem a kiegeszito jogsi es 125cc hallatan

Annyira ne csillanjon fel a szemed. Az a kiegészítő jogsi egy ultraminimál, lebutított oktatást takar; ha tudsz motorozni, akkor pont jó, de ha nem, akkor kevés lesz, mint mackósajtban a brummogás. A jogsi lehet, hogy meglesz, de semmit nem fogsz tudni. Ha engem kérdezel, íratkozz be egy rendes A1 vagy inkább A2 tanfolyásra (és olyan oktatót válassz, aki meg is tanítja a lényeget).

Meg egy gondolat: azon is merengj el, hogy milyen lesz telen kesodelutan gyorsan valtozo fenyviszonyok mellett mocizni, miutan egesz nap a monitort bamultad (mar ha olyan a melod).

----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
--> YouTube csatornám

Googliztam egyet: http://www.shox.hu/motoros-ruhazat - beugrasz Kaszáson ebbe a boltba és nem vásárolás a célod, pusztán az eladóval elbeszélgetni, mit javasol a te esetedre.

Hidd el, közelebb visz a valódi megoldáshoz egy UNIX szerverekkel foglalkozó fórumon való érdeklődéshez képest.
Természetesen mindent fenntartással, mert kereskedőről van szó. De ettől bőven van esélyed kifogni olyat, amelyik nem rádsózni akar, hanem ténylegesen a neked kellő cuccot ajánlja. Főleg ha nem egy, hanem 2-3 boltban is elbeszélgetsz az eladóval.

Ha menetidő számít, akkor egyértelműen a motor a leggyorsabb.

Én, amikor még Budapesten laktam, kb. úgy alakult az idő, rendes csúcsforgalom idején, hogy a BKV a leglassabb, ha az ember nem metrózik, aztán az autó, aztán bicikli, aztán motor.

Ha metrózol, akkor az útvonalad függvényében bárhol lehet, simán lehet a leggyorsabb is, de persze ahhoz az kell, hogy metró mellől metró mellé menj.

Éjszaka még mindig a motor a leggyorsabb, az autó a következő, aztán a bicikli és végül a BKV (ritka járatok). Persze kivéve, ha metró mellett, stb.

Én jellemzően biciklivel mentem jó idő esetén, ha nem kellett nagyon messzire menni (pl. VII. kerületből M7 kivezetőhöz), vagy motorral, ha várhatóan csúcsforgalmon kívül kellett hazajönni (éjjel, hajnalban), vagy ha messzire kellett menni (pl. Budaörsre).

A VII.-M7 között pl. BKV kb. egy óra volt, autó mondjuk 45-50 perc + parkolóhely keresés (5-20 perc). Bicikli kb. 30 perc, motor kb. 20-30 perc. Bicikli és motorozás után persze mosdás és átöltözés is hozzá jön.

VII.-Budaörs között csúcsforgalomban BKV másfél óra, autó 45-60 perc (volt fix parkolóhelyem, azt nem kellett keresni), motor 30-60 perc (de ritkán volt nagyon lassú).
Éjfél körül hazajönni motorral 15 perc, autóval 20-25 perc (+10-40 perc parkolóhely keresés).

Télen a hideg és a csúszásveszély miatt nem mentem két keréken, vagy autóztam, vagy BKV-val mentem és kivártam az idejét.

Hozzáteszem, hogy rendszeresen autóval járni munkába az sokkal drágább egy hónapban, mint a BKV bérlet.

VII. Dembinszky utca - Dózsa György saroktól indultam.

Ezen az útvonalon a Dorottya udvar volt a végállomás: XI. Bocskai út 134

A Dembinszky-n végigmentem a Kiskörútig, eközben biciklivel kb. 3-4 darab 74-es troli mellett haladtam el. Autóval ugyanolyan gyorsan lehet ott végigmenni, mint a trolival, 3-4 troli az reggelenként 8 és 9 között menetrend szerint 18-24 perc.
Vagyis trolival vagy autóval kb. ennyivel több a menetidő az Astoriáig. (OK, autóval valamivel gyorsabb, a megállóknál nyer mondjuk 1-1 percet).

A dugóban az út maradék része sem volt gyors, jellemzően biciklivel ugyanolyan sebességgel vagy gyorsabban haladtam, mint a kiskörúton az autók. A Szabadság híd másik oldalán az autók kicsivel gyorsabban haladtak a biciklinél a Gellért tértől a Kosztolányiig, és aztán onnan az M7 felé nagyon változó volt. Néha autóval gyors, máskor lépésben.
Azt írtam, hogy biciklinél 15-20 perccel volt hosszabb, ez kb. stimmel, kb ekkora, vagy egy picit nagyobb előnyre tett szert a bicaj a Dembinszky utcában, aztán ezt végig lehetett tartani.

És igen, ki lehetett volna menni a Blahánál a Rákóczira vagy a Nagykörúton délnek és a Petőfi hídon át, de ezek az útvonalak is jól teli szoktak lenni reggelente.

A Kiskörút szinte bármikor szopás. A Nagykörút határeset. A céloldalon is problémás mostanság a Bocskai, bár az inkább délután gond.

Én ezt választottam volna autóval:
Rottenbiller - Fiumei - Orczy - Haller + Mester vagy Vágóhíd + Lurdy parkolója - Hungária - Lágymányosi híd - Dombóvári - Sárbogárdi - Tétényi - Karolina

Hát, akkoriban még nem volt Waze :-)

Az ember kipróbált 3-4 útvonalat, kijött, hogy melyik az, amivel általában viszonylag normálisan lehet megtenni az utat, és akkor azt használta.

De mindegy is, én azonos útvonalon mentem biciklivel és autóval (vagy motorral), ezt hasonlítottam össze.

Simán lehet, hogy a kertek alatt van gyors út, és simán lehet, hogy manapság már a Waze ennek a megtalálásában nagy segítség lenne. De én most már nem ott lakom és már nem kell oda járnom nap mint nap.

Persze, én is szeretem a rugalmasságát, kerékpározom is tavasztól őszig. Ami kellemetlen, az az eső meg a hideg. Ja, és a defektet is rühellem, pedig évente jellemzően 2-3 alkalommal előfordul az alatt a 2000 km alatt, amelyet a városban megteszek.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Nem értek a lovakhoz, de esetleg mopedautó?
(Nyilván, úgy érdemes ha van "rendes" kocsid mellé.)

BMW C1. Sajnos már régen nem gyártják. Amikor Párizsban éltem, az előző évtized elején, teli volt vele a város.

Más gyártónak is volt időjárás ellen védő tetős robogója, de a BMW biztonságosra csinálta meg a sajátját. Ütközés erő elnyelő zónákkal, merevítéssel, 4 pontos biztonsági övvel.

Ügyvéd haveromnak van egy Budapesten, azt mondja, nagyon jó, hogy öltönyben sisak nélkül mehet bárhová, nem szorul be dugóba de mégis bárhol átöltözés és zuhanyozás nélkül rögtön be tud menni egy tárgyalásra vagy találkozhat egy ügyféllel, akármi.

Ha városban munkába járáshoz vennék konkrétan járművet (általános motor/autó mellé), és ma gyártanák még, tuti ezt vennék.

Autó helyett Pedelec-S-ben gondolkozom. Robogóhoz képest kevesebb a meghibásodás esélye, olcsóbb a fenntartása és mivel kerékpárúton használod biztonságosabb is, a tárolás is egyszerűbb. Ha kedvesek az ízületeid télire veszel 3 bérletet vagy fűthető ruhát ha 2 keréken közlekedsz ;)

Napi munkába járáshoz felejtsd el az autót... (dugó).

--
arch,debian,openelec,android

Hi!

Merre jársz? Útvonal?
Lehet hogy csak másik útvonalat kellene nézned!

............
Tegnap nem csináltam semmit, ma folytatom, mert nem lettem kész vele! :)

gyalog/troli-OrsV-Stadion-Becsi ut-gyalog
gyalog/troli-OrsV-Batyi-Kaszasdulo-118/gyalog

Eddig ez a ketto. 32-essel ors-arpadhid utat meg se probaltam. Ahol tudok kotott palyat hasznalok mivel latom milyen a forgalom es a hangyafasznyi buszsav meg semmit se er. szerk: 32-es ha jol remlik egy metert se tesz meg buszsavon... aka nincs is neki :)

Telet (hideget) mindenkepp bkv-val birom ki se izuletes se ongyilkos nem akarok lenni. Ettol fuggetlen egy igenytelen 50cc-s kavedaralo futarmotor az eddigi legvaloszinubb tavasztol oszig. Jelenleg meg az ismerosok felkutatasa szinten tartok, akitol a motort elkerve legalabb a parkoloba egy ket kort tudok tenni, hogy tenyleg nekem valo e :D

Jártam motorral Örs-Stadion-Bécsi út útvonalat, elég jó volt.
A metró gyorsabb a beállt Kerepesi úton a sorok között haladó motornál, de a Hungárián gyorsabban végig lehet csapatni, mint a villamos, kivéve, ha ott is minden áll. (Én azok közé tartozom, akik nem 70-nel mennek a kocsik között, csak kettesben alapjárat körül, néha meg-megállva, ha szűkebb a hely)

"BKV alternativa"

Költözz vidékre, ahol a munkahelyed "élhető" közelségben van ;)

Most ez elsőre hülyén hangzik, de nem feltételen az. Napi 3 órát közlekedésre elbaszni az életből, az nekem túl nagy áldozat. Még több pénzért is. Remélem, hogy sosem kell ennyit (vagy többet) utaznom munkába életemben.

--
trey @ gépház

Egyáltalán nincsen. Mindenki éhbérből tengődik, csoda, hogy a hónap végét kibírjuk a kéthetes száraz kenyérrel.

Komolyra fordítva a szót: van rendesen munka vidéken is, amiből meg lehet élni. Itt is vannak tanárok, orvosok, sőt, képzeld, még informatikával foglalkozók is, rendszergazdák, programozók, stb. Az átlagfizetés valóban alacsonyabb, mint a menő fővárosban, viszont azt se feledd, hogy az árszínvonal is lényegesen lentebb van (nem az informatikai szférában dolgozok, de még a kis cégeknél is legalább bruttó 200 rémlik kezdő fizunak, ami nyilván nettó 130 körül van - ebből kényelmesen el lehet itt éldegélni, alacsonyabb az albérlet ára, nem kell másfél órákat tömegközlekedni a munkahelyre, stb.).

(Az pl. ugye megvan, hogy az NNG Szegeden van?)

Tehát összességében mi mondható? :P

Sör ügyében: még pár éve, mikor egyetemista voltam, volt osztálytársak, akik Pesten tanultak, szívesen jöttek mindig haza, meg hozták az évfolyamtársak közül néhányat: a vonatjeggyel együtt is olcsóbban jött ki egy kocsmázás, mint Pesten. Nem tudom, azóta változott-e ez. Gondolom, a Tesco itt is, ott is ugyanannyiért árulja a söröket - persze az is egy élmény, hogy a Tesco előtt megiszod az ott vásárolt sört :)

"Jó" sör sokszor nincs is - legtöbb esetben a legnagyobb sörgyárak söreit látod mindenhol. Pl. kézműves söröket vagy egyéb "kuriózumokat" nem sok helyen találsz. Ez pl. hátrány (mármint abban az esetben, ha változatosságra vágysz, mert berúgásra az Arany Ászok is teljesen jó :) ).

Egy teljesen normális, kultúrált helyen 300-350 Ft-ért lehet pl. csapolt Staroprament venni. Egy "elit" helyen (tehát nem kocsma, hanem egy elegáns étterem, helyi politikai elit is ott szokott fogyasztani) fél liter Dreher 490, barna Krusovice 690. Ha érdekel, adok honlapokat, hogy egyről beszélünk-e :)

Azért azt hozzátenném hogy nem mindenki utazik napi 3 órát Budapesten, ez inkább a ritkább, szerencsétlen kategória. Nekem a leghosszabb eddig oda-vissza 1 óra volt, de az is inkább rövidebb.
Ami eddig volt:
- busz 2x20 perc
- autó 2x20 perc
- robogó 2x5 illetve 2x15 perc
- villamos 2x20 perc
Ez 4 albérletet és 4 célt jelent a város különböző pontjain.

--
arch,debian,openelec,android

ugyanolyan szinvonalu, infrastrukturaju, stb. lakas ara videken lenyegesen olcsobb
ott is vannak persze dragabb helyek, pl. egyetemek kozeleben, de osszessegeben nagy a kulonbseg, a videk javara
konnyen meglehet hogy mondjuk a gyori Ronay Jacint utcaban annyi egy lakas mint monduk egy atlagos budapesti lakber, de ez eleg extrem eset

Szia

annó bp-en gazdagrég - kolosy tér (néha máshová is elugova) ami kb 10km, egy 125ccm-es robogóval jártam, de ezt használtam néha hogy kettesben kiránduljunk a párommal, koncertekre is könnyebb eljutni és haza, robogóra van téli gumi is a motorral ellentétben

majdnem minden szempontbol a legjobb a robogo
varosban messze a leggyorsabb, fillerekbol fenntarthato
telen kevesbe kellemes, de lehet venni nagyon jo kis takarokat (pl. Tucano Urbano) ami alatt nem fazol, es csapadektol is ved

viszont Budapesten en meg egy rozsdas, kerek nelkuli biciklit sem mernek kitenni az utcara, meg betonba ontve sem, nemhogy egy robogot...