Android GoogleMap alapú App fejlesztés

Fórumok

Keresek valakit aki képes lenne az alábbit megoldani Androidon:

- Google map-en kellene megjeleníteni polygon alapú boxokat (2D felülnézet)
- GPS -ből figyelni az aktuális pozíció adatokat 3D
- Ha közelít a polygonhoz egy konfigolható távra, akkor jelez
- Ha belemegy a polygonba, akkor sípol visít villog jajveszékel
- Vannak kvázi állandó polygonok és vannak dinamikusak
- Mindkettőt netről kell frissíteni (xml, txt valami), különbség, hogy dinamikusból ha nincs friss (24h) az előzőt nem használjuk, az állandót igen

Extra: a GPS adatokat (kapcsolható opció) elküldi egy szervernek (ott egy webapp kiteszi gmap-ra).
Extra2: Ha megadunk két koordinátát, megmondja a kettő között milyen polygonokat metszünk.

Első kérdésem ez mekkora fa és mekkora fejsze kell? Én azt gondolnám, ehez minden adott csak össze kell szépen rakni (ami vagy idő vagy tapasztalat).
A második, hogy akad-e itt olyan aki szereti és tudja használni a fejszét?

Hozzászólások

OFF
Lehet, hogy tul sok filmet nezek, de nekem valamifele zsaruelkerulo alkalmazas jutott eszembe :D
ON
Up

ezt egy weboldallal meg tudod oldani, amit mondjuk webview-ban beraksz egy alkalmazasba. Foleg hogy ha az android programozasaban gyenge vagy. Es rugalmasabb, mert browserben is hasznalhato.

a fejszet tudom hasznalni, igaz idohiany miatt csak apritani tudok:\

X - Google Maps-re 2D elemek rajzolása - api-ja tud ilyent
? - 3D-s GPS adatok figyelése?
X - proximity figyelés - közelítés és bentlét - Android alkalmazásban elég egyszerű, bár nem tudom, hogy az api ezt milyen módon jelzi vissza
X - dinamikus polygonok - alap szerveroldal, ha csak ez kell, hogy 24h elévülés, és feltöltő-form legyen

X - extra-1 - tehát a játékosokat meg kéne publikusan jeleníteni a web-en is
? - extra-2 - ezt nem tudom, hogy az api meg tudja-e oldani google oldalán, vagy saját megoldás kell rá

méretek kérdésére:

A szerveroldal gyakorlatilag egy adatbázis, és egy google maps megjelenítés, egy nagyon egyszerű interface-el. Nem tudom milyen regisztrációs rendszert akarsz, milyen weboldalt rá, azt nem számolom. Csak ez, kb. x<10h.

Android alkalmazás gyakorlatilag egy jelenlegi pozíciót post-olgat, letöltögeti a környező koordinátákat, játékosokat, polygon-okat egy xml-ben, és megjelenít egy google maps-et, rajta az xml-ből az adatokat. Ez ebben a formában elég gyorsan megoldható.

(Webcontrol mögött tudtommal nem lehet post-olgatni, de a natív google maps for android api mögött ez teljesen jól megy.)

Amit nem tudok hirtelen, az a kettes extra, a poligonok az adott vonalon, hogy ilyen lekérdezést kezel-e a google maps api-ja, és szerveroldalon a jobb, vagy sem. Tippre kezeli, ha más nem valami 3rd party plugin van is rá, és szerver oldalon jobb az ilyen. Az android egyre vékonyabb kliens akar lenni :D.

FEJSZE:
Akad. Konkrétan egy ezekhez a funkciókhoz nagyon hasonló cuccunk "mókából, csak úgy" van a polcon. Ha érdekel, keress meg privátban, megbeszéljük mi a célod, és mi mit tudunk ehhez hozzárakni.

igazandibol akkor csak szummazom amit mondani akartam:
sajnos a gmaps apinak megvannak a maga hianyossagai es gyermekbetegsegei (van tapasztalatom benne, egy majd egy evig elhuzodo commercial project ezen reszet reszeltem). Magara a gmaps apira hagyatkozni nagy hiba, illetve a leheto legtobb dolgot ki kell szervezni magara a kliensre a szerverrol. Illetve ha mar kliensre ki van szervezve, akkor a JS-t hanyagolni annyira, amennyire csak lehet.

Akkor leinformálom az android-os felét a csapatnak, eddig úgy tudtam, hogy az appjai map-es részét majdnem teljesen a google cucca adta ki. Hasonlót már megoldott, mint a fentebb leírt, ezért írtam a polcos utalást, csak úgy látszik rosszul tudtam, mit használt.

Kliens-szerver viszonyban eddig én azt láttam, hogy mindent szép lassan át kell raknunk a backend-re, mert a legjobban a kliens csak már feldolgozott adatokkal bánik...ránézek erre a részre is akkor.

Ha van még pár megosztásra kész tapasztalatod, nyugodtan dobd át, érdekelne.

Gyorsan ránéztem a dologra, mostmár van az androidhoz MapView nevezetü csoda, igaz, api szinten az eredeti böngészős verzió töredékét tudja csak (bővebb infó: http://code.google.com/intl/hu/android/add-ons/google-apis/reference/co…).
Amivel én foglalkoztam, az egész pontosan egy túraszervező rendszer volt (infók/képek megosztása, magasságtérkép, automatikus tervezés, GPS log alapján való újra rajzolás (illetve ennek finomítása hogy pontosan az úton haladjon) és sok más egyéb dolog, amit egy túraszervező programtól elvár az ember:))
Itt a lehető legtöbb dolog kliens oldalra lett kiszervezve, hogy szerver oldalról a lehető legkevesebb erőforrást kelljen rááldozni. Ebből készült egy c++ -os project is, ott egy webkit engine-be toltott js google maps lett a megvalositas alapja, majd amit lehetett, js-bol atszerveztem magaba a c++-ba.

Mindenkepp erdemes lenne megnezni, nem lenne -e egyszerubb OSM terkeppel ezt megvalositani.