Szakmai jártasság szerintem kell / szükséges a szakmámban

 ( Nickname | 2017. szeptember 12., kedd - 13:14 )
Mindenhez érteni kell valamennyire
50% (161 szavazat)
Kevés dologhoz kell érteni, de magabiztosan
22% (69 szavazat)
1-2 dologhoz, expert szinten
12% (38 szavazat)
Csak vélemény szinten, de óvatosan
0% (1 szavazat)
Egyéb, nem érdekel, nem értem a kérdést stb.
16% (50 szavazat)
Összes szavazat: 319

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

szerintem kombináció:
érdemes egy (két) dologhoz expert szinten érteni, pár másikhoz magabiztosan.
Emellett nem árt még párhoz egy kicsit, de nem kell mindenhez érteni.

+1

+10
-----------------
-activer
document.write(new Date().getFullYear()+1) will be the year of Linux on the desktop!

+1

+1

Attól is függ hol...

KKV környezetben az elvárás az, hogy mindenhez IS expert szinten.
Az ideális az lenne, hogy mindenhez magabiztosan.
A valóság meg az, hogy elég sok mindenhez valamennyire és jó néhány dologhoz meg magabiztosan.

--
Rózsár Gábor (muszashi)

+1 a "mindenhez IS"-re :-)

+jackpot

Az én szakmámban mindenhez is kell érteni.

De nagyban függ attól, hogy milyen szakmáról van szó. Informatikai területen például mind a generalisták, mind a specialisták számára kiváló lehetőségek vannak.

kéne-kéne, de ma már annak is örülnek ha hallott arról hogy a java nem ugyanaz mint a javascript.

mér nem az? :)

Nem egészen. A Java szkriptekben (is) használható verziója a JavaScript. Még a neve is mutatja :D

Ja. Olvasni tudok.
Bár nem mindig azt ami oda van írva! :)
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

fel vagy véve! ;)

Huhhh... remélem viccelsz :D

Miért? Te nem így tudod? :)

Tanárként a "Kevés dologhoz kell érteni, de magabiztosan" opciót jelöltem. Nyilván a szaktárgyaidban (legalább a tanítandó részében) magabiztosnak kell lenni. Viszont nagy előny, ha esetleg más tudományokban (akár humán, akár reál) is van némi tudásod, legalább annyiban, hogy megmutasd, hogy a saját tárgyad nem csak "önmagáért" van, hanem máshol is megjelenik.

Attól függ. Multiknál el lehet lenni azzal, hogy nem értesz semmihez, de magabiztosan :)
Normálisabb helyeken nem árt mindenhez érteni. Értsd: ha valamit el is akarsz érni, jobb ha nem vagy másokra utalva.

Minél széleskörűbb és minél mélyebb valakinek a tudása, annál nehezebb azt frissen is tartani.

Mostanában láttam jópár olyan "devops engineer"-es kiírást, amiben mindenhez IS érteni kell lehetőleg teljes mélységében, és a tervezéstől a user support-ig mindent csinálni kellett volna. Nem is értem miért nem kérték a bizonyos B jogsit, mert kb ennyi választotta el a klasszikus KKV-s mindenestől a feladatkört.

Amennyire látom, igazi expertből kevés kell. Kell pár ember aki automatizál, meg pár másik aki figyel arra, hogy az automatizmus és a monitoring működjön, és ha mégse, akkor megnyom egy gombot, amire egy egész DC újraépíti magát. (némi túlzással, de nem sokkal)

--
Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_

Ja akkor a devops=KKV rendszergizda-jogsi? :D Mindjárt kettévágom ollóval :D

Melyik szakmámban?

uzlet es pocizio fuggo

(X) tudni kell gyorsan váltani

Aki mindenhez ért, az nem ért semmihez.
--
ne terelj

A "szekrto" egyik definicioja szerint a szakerto a specializalodas soran egyre kevesebb dologrol tud egyre tobbet, egesz addig amig vegul mindent tud a semmirol.

Meg IT-n belul is nagyon valtozo. Kis KKV-nal uzemeltetokent, sokmindenhez kell erteni, aztan minnel magasabb szinten szeparaltak a poziciok annal kevesebb dologhoz kell erteni. A mennyire meg egy ettol fuggetlen kerdes. Az mindig igaz, hogy a jobb szakember tobbet tud, sot a jo szakember mindig tobbet tud mint amit szigoruan a sajat munkaja/beosztasa kovetel meg.

amennyi agyhalott emberrel dolgozom, en mar orulnek, ha nem talalna meg a gep bekapcsologombjat... osszefujja a szemetet a szel a nagy cegek kore :(

Én a magabiztos emberekkel szoktam óvatos lenni. Ott vannak azok akik meg vannak győződve a saját tévedhetetlenségükről. Sajnos műszaki problémáknál sok aspektust kell figyelembe venni, nem mindig a leghangosabbé az igazság, de sokszor övé az akarat.. :/

Én nem tartom expertnek magam semmiben, és a hideg futkorászik a hátamon ha annak titulálnak.

Software is like sex, it's better with a penguin. :D (r)(tm)(c) آكوش

A managerek itthon azt szeretik hallani, hogy gyorsan és olcsón és jól bármit is meg lehet oldani. A magabiztosságot és a saját elképeléseik visszahallását honoráljék. A hozzáértő meg folyton csak akadékoskodni akar és bomlasztja az önbizalmat, meg miatta csúszik a csoda :D

egyéb/leírom

értek mindenhez is!

Ha valamihez "magabiztosan" ertesz, az ket dolgot jelenthet:
- abszolut profi vagy benne;
- igazabol lovesed sincs hozza.

ez a szavazas igy ertelmezhetetlen.

Vannak dolgok, amikhez mindenkinek kéne (pl. kommunikáció, etika, és kb. senki se ért), és ezen kívül kéne két terület, amihez expert szinten ért (lehetőleg összeköthető, de még nem igazán összeolvadt terület, pl. pár éve az orvosi és informatikai tudás együtt elég érdekes lehetőségeket adott amennyire tudom). De elég egy is, csak akkor meg tudjon hatékonyan kommunikálni.

Tapasztalatom szerint ha sötét hülye vagy de expert szinten tolod a kommunikációt és a magabiztosságot tiéd a világ! Lásd Orbán, Gyurcsány vagy Trump, cégeknél kisebben ugyanez.

--
honlapom http://dyra.eu/

Ez szerintem csak bizonyos szint folott mukodik igy. Takaritokent vagy akar IT supporterkent a duma egy ideig kitarthat de eleg hamar keves lesz.

A hierarchiában betöltött pozi fordítottan arányos a szakmaisággal és egyenesen a retorikai képességekkel / kapcsolati tőkéddel? Mégegy szavazás? :)

És mi van a szerencsével, vastag arcbőrrel, gerinchiány faktorral?

Durva vote lesz. :)

Ez most a t-systemes kirúgások miatt lett kérdés? :)