- numen blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 824 megtekintés
Hozzászólások
Kemeny vicc kategoria ez a cikk.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az almalogo az a HW vagy a szellemi termek kategoria?
(amugy a hivatkozott cikkben is elirtak, vagy nem tudjak a bit es byte kozti kulonbseget)
--
I can't believe Steve Jobs's liver is replaceable but the battery in my iPhone is not. - sickipedia
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a hw árral semmi baj sincs és a haszonkulcssal sem mert a másik fél nagy részét a tervezés tette ki, hisz ki kellett fizetni az úthengert ami véletlen átment egy iphonon :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a klasszikus közgazdasági tételt vesszük, miszerint egy termék árában atlagosan 10%-ba kerül maga az előállítás, a többi a markting, szállítás, nagy-kis-kereskedők haszonkulcsa, adók, stb.stb., akkor kifejezetten sok, hogy a termék árának a fele maga a hardver.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
fura tétel, én úgy tudtam, hogy ez termékenként változó..
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze hogy változó, ez olyasmi "tétel", mint a 70-30, azaz hogy egy cég forgalmának 70%-át a vevők 30%-a adja.
Ezek a dolgok általában, és körülbelül igazak, persze nem húzhatók rá mindíg mindenre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
marmint a 80-20 -ra gondolsz:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pareto_principle
Tyrael
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én 70-30 -ként ismertem, de egyébként erre gondoltam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nehezen tudom itt értelmezni az ilyen szabályokat: gondolom eleve a fogyasztói elektronikai cikkekre vonatkozik állításod, mivel számomra evidensnek tűnik, hogy iparáganként változik ez az arány (ami még jobban elválik, amint a köztes termékek piacát is figyelembe vesszük, vagy – ahol van értelme – a jövedéki adó hatását).
Mindenképpen érdemes figyelni esetünkben a felhasznált technológia értékére: ha az iPad ötször annyiba kerül, hogy illeszkedjen a sémába, kutya se veszi meg. Ugyanakkor nem hiszem, hogy a rárakódó egyéb költségek olyan nagyon különböznének mondjuk a legtöbb Apple termékétől: mindet marketingelik, viszonteladják, szállítják, legfeljebb fajlagosan kevesebb kerül egy termékre mondjuk az utolsóból.
Árazásra ilyen termékeknél szerintem nem jó ökölszabályt alkalmazni, túl sok dologtól függ, mint pl. a termék targetálása.
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, ott vannak pl. a konzolok is, aminek a hardvereladasai rovid-kozep tavon vesztesegesek, de a jatekfejleszto cegektol a lincense-kbol dol a penz.
nemtom hogy hogy mukodik, de nem lepodnek meg ha kiderulne, hogy nem feltetlen csak az ipod/iphone/ipad gyartasban van love, hanem minden a marketen keresztul eladott termek utan jon a penz az apple-nek, ezert akar ingyen is adhatnak a hardvert, akkor sem lenne veszteseges, mert novelne a piacot, aminek a novekvo szoftvereladasai tobbet hoznanak a konyhara, mint a hardver forgalmi erteke.
Tyrael
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az apple nyilvan reszesedik az eladott szoftokbol. 30% ha nem tevedek, 70% meg megy a fejleszto(k)nek.
--
Unix is user friendly - it's just picky about it's friends.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ebben az esetben viszont szerintem siman "jo" az, hogy a gyartasi koltseg csak a fele az eladasi arnak, hiszen a konzoloknal inkabb az a jellemzo, hogy eloszor veszteseges a gyartas, es csak kesobb valik nyeresegesse, de ez nem para, mert a szoftverek eladasabol jon a nagy penz.
csak arra akartam utalni, hogy az ilyen tipusu termekeknel nyilvanvaloan maskepp kell szamolni a bekerulesi es a gyartasi koltsegeket, mint ahol csak a hardvereladasbol jon a penz (pl. autogyartasban valoszinunek tartom, hogy a gyartosoron joval olcsobb az auto gyartasi koltsege, mint amennyit a szalonban kertek erte, de szinten nagy kutatas/fejlesztes koltsege van, es ez az egyetlen bevetele az autogyarto cegnek)
Tyrael
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ma is tanultam valamit...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetértek psc-vel, szerintem ha azt nézzük, hogy csak a fele az árnak az hardware-költség, akkor az egy ideig nem fog komoly hasznot hozni, mert a többéves tervezés, és az óriási marketingköltséget is ki kell fizetni.
Pl GTA4-nél a marketing költség kitette a a négy éves fejlesztés költségét.
Szóval tényleg alacsonyy áron árulják ahhoz képest, mibe került megtervezni, lefejleszteni, és legyártani, és kiadni a piacra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végfelhasználói ár: 100 ft
20 Ft Áfa
20 Ft Marketing
5 Ft Logisztika
20 Ft Fejlesztés+Tesztelés
15 Ft Viszonteladói árrés
1 Ft Garanciára tartalék
5 Ft Apple haszon (ez amúgy lófasz és ebből nem is élne meg a cég)
-----
86 Ft
A maradék lehet maximum az előállítási ár, ami 14 Ft nettó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt mondod ebből és a címből következik hogy marketing, fejlesztés, tesztelés költség gyakorlatilag nincs? :D
marketing helyett ma már ott van a neve, fejlesztés meg nulla :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Marketingre/PR-ra folyamatosan költenek, a fejlesztés rovatból pedig lehet átcsoportosítani a profit rovatba. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni