Uj hardver - T-50

A Sukhoi uj, 5. generacios gepe 47 percet repult elso (publikus) tesztjen. A bejelentes szerint a repules soran minden optimalisan es tervezett modon tortent. A leszallas utan Sergey Bogdan pilota azt mondta, hogy a gepet "konnyu es kenyelmes vezetni.".

A T-50 nevu "Raptor killer" prototipusa egyszemelyes,
fesztav : 14,2 m
szarnyak felulete : 78,8 m2
tomege uresen : 18500 Kg
magaval vihet : 7500 Kg municiot
maximalis tomege : 37000 Kg
maximalis sebesseg: 2600 Km/h.

A "hardver" a levegoben toltheto 3:20 percenkent lehetove teve a hosszabb ideju repulest. A gepet orosz mernokok es kulfoldi tamogatok fejlesztettek. India szamara ketpilotas verzio fog keszulni a jovoben. NATO katalogusneve alighanem a "Firefox".

A bejelentes es kepek itt. Video az elso repulesrol pl. itt. A Su T-50 wikipedia oldala itt.
Osszehasonlitaskent a Lockheed F-22 Raptorjanak wikipedia oldala itt.

Hozzászólások

Az baj, amikor nem gondolkozunk el azon, hogy vajon mik lehetnek még...
Mert amit most tudunk, az csak a jéghegy csúcsa.
Az orosz hadieszközöket általában azért nézi le mindenki, mert élesben csak huszadosztályú dzsihád pilótákkal találkoztak, akik valóban nem alkalmasak a hadviselésre, max allahakbar flelkiáltással felrobbantják maguk alatt a vasat.

"-Pedig vegetariánus vagyok; csak növényevő állatokat fogyasztok!"
azenoldalamponthu

A vesti.ru valamilyen F22-re hivatkozik a cimben... a hivatalos oldal meg nem mukodik valamiert (link jo?)
--


()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.

A Raptorral és a F-35-el való összehasonlítás, nagyjából állja csak meg a helyét. Az oroszok elég sokat molyoltak ezzel a géppel és ez látszik is rajta.
A T-50 felülete kétszerese a Lightningnak, ami azt jelenti, hogy igen masszív szerkezetről van szó. Ugyanakkor ez azt is jelenti, hogy igen moderáltak a kis sebességű repülési paraméterei, ami rövid fel és leszállási úthoszt, jó kissebességű manőverezőképességet takar. A kis sebességű repülési paraméterek kritikusak a manőverező légiharcnál a CAS és kis magasságú bombázó bevetéseknél.
A Lighningnek 10 (6 külső 4 belső) fegyverzet felfüggesztési pontja van. A T-50-nek 16 (8 kint 8 bent). A fenti szám kritikus, mert a belső felfüggesztési pontok határozzák meg, hogy mennyi fegyverzettel képes a lopakodó tulajdonságát megőrizni a gép, és járőrözésnél mennyi fegyverzettel tud a maximális ideig a levegőben maradni.
A két gép közötti másik éleg különbség, hogy a Lightningnál a kompozit anyagokka és a un. faceted törzs kialakítással, a T-50 nél a frontális keresztmetszet csökkentésével próbálják a lopakodóképességet elérni.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "