Vasutas sztrájk

Hát ismét itt tartunk.

Ez a szellemileg sérült VDSZSZ elnökség ismét belerángatja a vasutas dol-
gozók egy részét a munkabeszüntetésbe. Az, hogy a követelésük eléggé
irreálisnak tűnik, az talán sokak véleménye lehet. Példának hoznám fel
azt, hogy mi közük van a MÁV-CARGO eladásából keletkezett lóvéhoz ?
Tökmindegy hogy mennyire volt szabályos / tisztességes az eladása.
Ennyi erővel én is követelhetek egy halom privatizálásból keletkezett
pénzt az államtól ? Hát nem, mert semmi közöm hozzá.
A következő lenne az én hozzáállásom ha a jogköröm meglenne:

A verzió:
sztrájkoló dolgozók felé mondanám:
-srácok, lehet sztrájkolni, de amikor annak vége van, akkor mindenki azon
a helyen legyen ahol abban az időben kell hogy legyen, továbbá az utazó-
közönség NEM érezheti a sztrájk hatását, annak fennállását.

B verzió:
sztrájkoló dolgozókhoz odamenni, gondosan előkészített és becsomagolt
papírjait (ami a munkaviszony megszűnését követően keletkezik) átadva
megköszönni eddigi munkáját, valamint az adott havi fizetését, járandó-
ságait átutalva számlájára pápát inteni, majd irány a következő ember.
Ahogy látom a dolgokat, úgy valószínű 10-15 emberrel való közös megegye-
zéssel történő "búcsúzkodás" után valamelyest helyreállna a vasúti köz-
lekedés. Ha mégsem, lehet folytatni.

Tény és való, hogy mindkét variáció esetben mehetnék munkaügyi bíróság
elé, hogy az kérdőre vonhasson hogy merek ilyet tenni, sebaj.
én megkérdezem, hogy meri a dolgozó az általam vezetett céget olyan
helyzetbe hozni, ami a cég kasszájára nézve negatív hatást gyakorol ?

Most mint magányember alkotok véleményt:
A sztrájkoló vasutasok belegázolnak jogaimba, miszerint engem és sok
más állampolgárt is más közlekedési eszközre kényszerítenek. Ehhez túl
sok joguk nincs. Mivel én dohányzom, általában olyan vasúti kocsiba
szállok fel, amiben rágyújthatok. Namost amíg ilyen buszt, metrót, trolit
s egyebet nem találnak fel, addig engem ne kényszerítsen egy barom se
másik eszközre. Ugyan nem ezzel az indokkal, de egy pert megérne...
Akkor jöhetnek a VDSZSZ elnökei meg jogászai alkudozni meg okoskodni, de
feleslegesen, az én ügyvédem jobb.

T. VDSZSZ ! el lehet gondolkodni a fent leírtakon.

Hozzászólások

Én meg ma már azt hittem, hogy előrébb hozták egy nappal a sztrájkot. Egy adott vonat 130 perc késéssel futott be Szolnokra. Ja, hogy ez a teljesen megszokott, mindenapi, normális működés? Na majd ha max 5 perc késéssel járnak a vonatok, akkor sztrájkoljanak! Addig meg gondoskodjanak róla, hogy minden vonat a menetrendben megadott időpontban a megadott helyen tartózkodjon. Amíg ez nincs így, addig nekem ne sztrájkolgassanak, hanem dolgozzanak!

Amennyiben problémád van a vasúti szolgáltatásokkal, jogorvoslattal élhetsz a fogyasztóvédelmen keresztül. Egyetlen bibi, csak az, hogy a jegyvásárlással elfogadod a MÁV szolgáltatási szabályzatát, amiben az áll, hogy a vonatok érkezés és indulási ideje csak tájékoztató jellegű, ettől a MÁV eltérhet.
Nem tetszik? Válassz más tömegközlekedési eszközt.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

A probléma tárgyát az képezi, hogy pofátlan a MÁV vezetése is, az alkalmazottak is, a szakszervezet is, meg az utasok is. Magyarországon soha nem lesz ez a probléma megoldva, mert isten adta jognak tekinti mindenki a sztrájkot, meg az anyázást, meg a követelést. A dohányzó-nem dohányzó vitáról meg csak annyit, hogy érdekes módon, a dohányzó kocsik mindig tele vannak valamilyen oknál fogva... ebből mi következik? Az, hogy megéri. Ebből mi következik? Az, hogy nem plusz szolgáltatás, hanem SZÜKSÉGES, egyébként meg mindenki autóba ülne egy Budapest - Miskolc útra. Mert olcsóbb, tisztább, jobb!
Jó lenne, ha nem elvakult hülye nemzet lennénk, és pont leszarnánk, hogy mit akar a szakszervezetük. Találjanak maguknak más munkát, mert nem arról szól a fáma, hogy embertelen körülmények között dolgoznak. Ellenben, az már embertelen, amit követelnek.

Azt a vonalat már 10 éve épitik(ezen a laptopon nem találom a haosszú i-t), és 10 éve fogják az épitkezésre a késéseket... Ezért van az, hogy csak olyan IC-k vannak, amikre nem biztositanak helyjegyet ezáltal ha többet késik 15 percnél, nem téritik vissza a pótdij árát. Felmerül a kérdés, ha képtelenek rá, hogy ezzel a menetidővel megtegyé a távot, miért nem változtatnak rajta.
Nemrég Keletiből akartam eljutni Békéscsabára, miközben vártam a vonatra a kijelzőn tizből 8 vonathoz volt késés irva. Késéseknél rendszeres megoldás, hogy tizet irnak ki, akkor nyugodtan lehet hússzal számolni (1 mávos perc 2 normál perc). De az se rossz, amikor a 120 perc késés 20 percenkét irjak ki. Először csak 20, aztán 36-7 perc múlva kiirják a 40 perc késést és igy tovább... 120 perc alatt a ember esetleg csinálhatott volna valamit, na mindegy...
----
"A hibás logikájú emberek több bűnt követtek el akaratukon kívül, mint a rossz emberek szándékosan."
Bárcsak...

A vasút, mint minden egyéb tömegközlekedési forma, egy szolgáltatás, amit te veszel igénybe, térítés ellenében, és mint olyan nem alkotmányos jog.
Jelen pillanatban a vita a vasút és a vasúti dolgozókat képviselő szakszervezet között áll fenn (ez utóbbiak igényét én is irreálisnak és jogszerűtlennek tartom), ebbe az állam csak olyan mértékben szólhat bele, hogy kötelezheti a vasutat egy minimális szolgáltatás fenntartására, mivel közszolgáltatásról van szó.
Mivel a jegyvásárlással az utas fizet a szolgáltatásért, ebből következik, hogy a vasút a sztrájk alatt kárpótlás fizet azoknak akik már rendelkeznek menetjeggyel és kénytelenek más tömegközlekedési formát igénybe venni. Emiatt szeretem elküldeni a jó édes nénikéjükbe a picsogó és aludni nem hagyó nyugdíjjasokat a sztrájk ideje alatt, ugyanis ők nem fizetnek, hogy utazhassanak.
Mivel dohányzol, külön megköszönheted a mávnak, hogy olyan szerelvényt indít ahol szabad dohányzoni, ugyanis ez utóbbi egy extra szolgáltatás amit a nemdohányzó utasok egészségvédelme érdekében kénytelen biztosítani. Ennyi erővel meg is tilthatná (ahogy meg is teszi a 100km alatti járatokon), a dohányzást.

--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

"A sztrájkoló vasutasok belegázolnak jogaimba, miszerint engem és sok
más állampolgárt is más közlekedési eszközre kényszerítenek. "

Melyik törvény fekteti le a vasúti közlekedéshez való jogunkat? És ahol sín sincs ott mi van?

"Namost amíg ilyen buszt, metrót, trolit
s egyebet nem találnak fel"

Az autó indulhat az egyéb kategóriában?

Én nem arról beszélek, hogy erről törvény van, hanem arról, hogy
személyi szabadság jogom eldönteni mikor hova kivel mivel megyek.
Na ők ezt tiporják, mikoris a saját böszmeségük miatt NEM utazhatok
vonattal. Ismétlem: NE kényszerítsenek más utazó-eszközre.

Az autó mint közlekedési eszköz, általában egyéni, én a köz számára
fenntartott utazó eszközökről beszélek.

--
Sony Vaio &

Mit nem lehet azon érteni, hogy van egy utazási lehetőség, melynek
még menetrendje is van, és néhány barom úgy gondolja, hogy ezt simán
megvonhatja tőlünk. Az ha a mucsára induló vonat épp 06:40-kor a nyuga-
tiból indul, nyilván a menetrendbe is benne van, tehát már nem a kele-
tibe mégy ki és nem toporzékolsz 06:34-kor hogy hol a pics*ba van a
vonat... A jogaid akkor sérülnek, mikor akadályozva vagy az utazásba,
mert a sztrájk egy előre betervezett terrorcselekmény mind a máv mind
pedig az utazó közönség ellen, a természeti jelenségek által okozott
olyan káresemény mint villanyvezeték leszakadása vagy a vasútpálya
ebből adódó rongálódása ugye nem. Akkor is csak dünnyögünk hogy mér'
késik a vonat vagy miért váltják ki pl buszra, de azé' csak tovább
megyünk. A sztrájk viszont feldühít sok embert, talán jogosan...

--
Sony Vaio &

Ők arra kényszerítenek, hogy munkába, pihenni, csavarogni akármiért
válassz másik utazó eszközt. Az hogy az életvitel kinek mit hozott, ki
hogyan alakítja, az egy másik dolog. Másképpen kérdezek tőled.
Szeretnél átkelni a Dunán pl a Lágymányosi hídon, de én odaállok eléd
és azt mondom, menj másik irányba. Igenám, de te azzal nemhogy kerülsz
egy hatalmasat, hanem időt is vesztesz nem keveset, ráadásul pl
lecsúszhatsz egy számodra fontos dologról, legyen az állás interview,
lottó 5ös átvétele, tökmindegy. Namos 2 eset lehetséges ebben a hely-
zetben:

-1 úgy fogsz engem pofán b*szni hogy kih*gyozom a heréimet, majd
simán átkelsz a Lágymányosin.

-2 nézel értelmesen, majd választasz egy irányt valamelyik másik híd
felé, s tovább állsz onnan, dünnyögve...

Hogy jövök én ahhoz hogy korlátozzalak a szabad mozgásban ?

Így már érted mire gondolok ?

--
Sony Vaio &

Eddig is értettem mire gondolsz, csak nincs igazad. :) A példád úgy lenne kb. helyes, ha a hidat karbantartó cég dolgozója lennél, és a vasúti dolgozókéhoz hasonló okokból zárnád el az utam. Ekkor tiszteletben tartanám a jogaidat, és mennék másfelé. Jogod van elzárni az utam, nekem meg jogom van tiszteletben tartani a döntésed. Természetesen meg is verhetnélek, mert erős vagyok, de nem szeretnék ilyet tenni, mert nem tartom helyesnek.

:)

Ennyit a tömegközlekedés népszerűsítéséről. Szerdán Vonat + bicikli kombóval akartam lemenni Balatonra, ez most autó + légkondira fog változni. Előre a légszennyezés visszaszorításáért!

Én egy dolgot nem értek. De most komolyan (nem vicc). Miért nem mondják azt a vasutasok, hogy _csak_ az ellenőrök fognak sztrájkolni? Szerintetek ki venne jegyet, ha tudja, hogy nem lesz ellenőrizve? A magyarokat ismerve senki :)
Ráadásul az ellenőröknél nem is lenne sürgős a munkábaállás, hónapokig elhúzódhatna a sztrájk, mindenki örülne neki, kivétel a MÁV-ot :)

Andi, really. Take it from me. If I tell you something, I'm usually right.

Ami engem felháborít, az a követelésük. Már így is javarészt lényegesen többet keresnek, mint némely lényegesen többet güriző és legalább ilyen fontosságú feladatot ellátó ember.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

Naponta utazom vonattal, ismerem az allapotokat. A helyzet addig nemfog valtozni amig nem lesz piacnyitas. Akkor is romlani fog egy ideig, mert a magantarsasagok nem szardiniajaratokat fognak inditani kezdetben, hanem extra aron extra szolgaltatasokat. Az alamilag tamogatott jegyeknek meg bucsut lehet inteni :)

udv Zoli

Legjobb tudomasom szerint az osztrakoknal, a nemeteknel meg a franciaknal (meg meg tobb helyen is) allami vasut tarsasag van, megis mukodnek. A piac nyitas nem vmi csodaszer ami megold minden problemat (sot talan meg tobbet is bevezet)
---
/* No comment */
Ketchup elementál megidézése a sajt síkra

Szerintem a helyzet lényege nem korlátozódik a vasutas dolgozókra. Nekem úgy tűnik, Magyarországon a legtöbb ember nem szereti a munkáját és szarik bele az egészbe. Sőt, nem csak a munkájukat nem szeretik, hanem szinte semmit nem szeretnek. Örömtelen az életük.

A vasúttal kapcsolatos dolgot úgy oldanám meg, hogy a dolgozók felét elbocsátanám, a járatokat pedig megritkítanám. Csak olyan embert alkalmaznék, aki valóban el tudja végezni a rábízott munkát. A dolgozókat nem terhelném túl, és senki nem kapna semmilyen kiváltságot. Szerény lenne, de mindenki számára értékes. Mindenki nagyon el van kapatva, meg kéne tanulnunk... szeretni (?).

:)

Hát a járatok számának megritkítása lenne az egyik legrosszabb ötlet. Mégis hogy ritkítanád? Mégtöbb vonalat zársz be (ami _nagyon_ okos ötlet, mert a viszonylag teli vonatok helyett járnának az 'állóhely alig van' buszok)? Vagy a sűrűn járó (egyébként szintén teli) járatokat ritkítod?
Nem tudom, hogy akartál-e már utazni vasutassztrájk idején, de egy rémálom. 5-6 órát vársz a buszra, felszállnál egyre, és előtted 3-mal mondja a sofőr, hogy bocs, nem férünk fel többen (és tényleg). Aztán 2-3 óra múlva megy a következő. Ha mákod van, akkor talán lesz állóhelyed :(
Ha ilyen drasztikus mértékben csökkentenék a járatokat, akkor a fent vázolt eset mindennapi lenne.

Ha N ember el akar jutni A-ból B-be, akkor el fog menni. Ha nem vonattal, akkor busszal. A busz sokkal lassabb, és lényegesen kevesebb embert tud szállítani, mint a vonat. Kisebb a hely, és kényelmetlenebb (vonaton simán ölbekapom a laptopot, buszon meg nem fér el).

Andi, really. Take it from me. If I tell you something, I'm usually right.

Gondolom az elképzelhetetlen eset, hogy ha nem férnek el a buszokon, akkor további járatokat indítsanak, mint ahogy teszik is időnként hétvégente, mikor mentesítőjáratokat indítanak. Valószínűleg a Volán se több utast szeretne ;)

Amúgy meg igen, vannak teli járatok, de láttam én már elég szerelvényt is, amin csak néhány ember volt. Biztos nem férne el az a 5-10 ember egy 42+ fős buszon.

A vonat gyorsaságáról meg annyit, hogy addig jó, ameddig nem kell átszállni. Ha megyek fel Budapestre, mehetnék úgy is, hogy Kiskőrősröl fel és mehetnék úgy is, hogy Kalocsa vagy Kecskemét felé busszal. Mégis inkább Kecskemétre megyek, mert hiába van fenn Kiskőrősről a vonat kb. két óra alatt, ha ilyen egy-másfél órát kell várni a vonatra, mert annyira nincs összehangolva a busz és a vonat. Busszal kb. 3-3,5 óra, vonattal legalább 4.

A vasutasokat nem kell szidni, ezeket a sztrájkokat "fent" találják ki (és meggyőződésem, hogy még "fentebb", mint a szakszervezet vezetése). Ők a munkájukat végzik, ha azt mondják nekik, hogy sztrájkoljanak, akkor sztrájkolnak. Ennyi.

Amíg a vasutasokkal foglalkozunk, vagy a buzikkal, vagy egyéb dolgokkal, addig sincs időnk a lényegre.

A lényegbe beletartozik, hogy a vasút _nem_ piaci szolgáltatás, szinte sehol nem az, az állam feladata biztosítani a működését (sok más dologgal együtt), ellenkező esetben az ország belefullad saját magába. A cargot nem eladni kellett volna, hanem a bevételét a személyszállításra fordítani. Első körben az egyébként is nyereséges(!) elővárosi vonalakat brutálisan felfejleszteni. Így el lehet kerülni, hogy totálisan ellehetetlenüljön a közlekedés (már nem kell sok hozzá) és a vonalak nyeresége is fenntartható (= marad cash a többire).

A lényegbe az is beletartozik, hogy a regadón és a benzinadón sokkal többet lehet fogni, mint a vasúton :)

A lényegbe az is beletartozik, hogy egész más megoldást választottak az elővárosi helyzet megoldására: emeljük durván a jegyárat, és az emberek visszaköltöznek Budapestre. Az összeesküvés-elméletek kedvelői figyelembe vehetik, hogy Budapest lakossága 1.7 millió alá csökkent, a bankoknak pedig rengeteg pénzük van üresen álló lakóparkokban.

"ha azt mondják nekik, hogy sztrájkoljanak, akkor sztrájkolnak"
sztrájkolni nem kötelető, a munkát a kedves vdszsz tag is felveheti, sőt ki is léphet abbaól a bűnszervezetből. Szal ez igy nem állja meg a helyét.
A cargot meg muszáj volt eladni, uniós szabály miatt.
----
"A hibás logikájú emberek több bűnt követtek el akaratukon kívül, mint a rossz emberek szándékosan."
Bárcsak...

Első körben nem a Vasúti Dolgozókat szidom, hanem azt a pár fogyaté-
kost, aki szakszervezet néven bangítja őket.
Bp-i viszonylatokról mint a külvárosi vonalak, nem szólok, mert nem
érint, így véleményem se lehet róla.
Ha a Cargo bevételét egyazegybe belebaszták volna a személyszállításba
még több mínusszal zár a máv, ugyanis a sztrájkok akkor is előjönnének.

--
Sony Vaio &