3dfx a geforce 3-ban???

Fórumok

Sziasztok!

Találtam egy oldalt (http://www.smokeypoint.com/flash.htm), ahol valaki azt állítja, hogy idézem:
"3DFX {voodoo1 api} is contained in the GF3 NVIDIA graphics chipset !!"
Ezután leírja, hogyan lehet életre kelteni a 3d gyorsítást tomb raider 1-el geforce 3-mal.

Ez tényleg igaz? Hallott már valaki erről?

Hozzászólások

inkabb probalkozz glide wrapperrel :).

megy wine alatt is :)

hm. Bar nem neztem pontosan utana hogy melyik idoszakban vasarolta fel az NVidia a 3DFX-et, tehat hogy a gef3 -as idokben mar megvette a ceget vagy sem.

De mivel felvasarolta a 3dfx-et az nvidia, igy nagyon konnyen elkepzelheto hogy a Geforce kartyakba kerult at 3dfx technologia.

De aki pontosabban ismeri a timeline-t a 3dfx / nvidia vonalban, majd kijavit :)

Udv
-krix-

Na, kicsit wikipediaztam :)

3dfx wikipedia:
----
"It was headquartered in San Jose, California until, on the verge of bankruptcy, many of its intellectual assets (and many employees) were acquired by its rival, Nvidia Corporation. 3dfx Interactive filed for bankruptcy on October 15, 2002"

NVidia wikipedia:
----
"With 3dfx on the verge of bankruptcy near the end of 2000, NVIDIA purchased most of 3dfx's intellectual property, (in dispute at the time)[6], but also acquired anti-aliasing expertise, and about 100 engineers (but not the company itself, which filed for bankruptcy in 2002).
NVIDIA developed the GeForce 3 which pioneered DirectX 8 vertex...."

Geforce3 wikipedia:
----
"The first GeForce3 chips were released in March 2001, three months after Nvidia bought out the near-defunct 3dfx."

Tehat, ha jol ertelmezem, 2000-ben felvasarolta a 3dfx technologiakat az NVidia, de nem magat a ceget, ezaltal a Geforce3 -ba mar kerulhetett 3dfx technologia, mivel az elso gef3 az 2001-ben jelent meg.

Allitolag :)

Nem kukacoskodasnak szantam, csak informacionak :)

udv
-krix-

Igazából az a furcsa, hogy semmilyen hivatalos információt nem találtam ezzel kapcsolatban. Lehet hogy a geforce 3-ba teljes glide api támogatást szerettek volna, de nem készült el időben, később meg már nem foglalkoztak vele, mert elavult és az új játékok nem használták.

Mai napig van olyan érzésem, hogy a HT&L-t a glide-ból nyúlták már a 99-ben kiadott Geforce 256 kártyára is:) (és DX-be) Aki 4 megás Voodoo I-el játszott Drivert, Quake-et vagy Carmageddon-t, szerintem egyetért abban, hogy az a kártya és az a Glide messze megelőzte a korát, még a TNT2 mellett is tudta tartani magát. Amikor kijött az MS DX 7.0 és a Geforce 256, ami használta is, az ölte meg ezeket igazán. Persze lehet, hogy ez csak egy képzelgés :)

--
Keep it simple, stupid.

vagy inkabb a fejlesztok, akik 1 apira fejlesztenek ami absztraktcios reteggel sokfajta hw-en megy, mint egy regi hwkozeli glidera, ami mar a voodoo4tol deprecated lett 3dfxnel is, mert kototte az ebet a karohoz, es a regi dolgokhoz. (lasd 256x256 texturameret, es 16bit rendering, mivel ezeket tudta a voodoo 1 hw-bol, glide meg azert volt nagyszeru api, mert csak az volt benne amit a vas hardverbol megcsinalt)

---
Apple iMac 20"
áéíóöőúüű

ugy lett deprecated, hogy a glide maradt ott amit a voodoo1 tudott, apiilag. tehat fejlesztonek vagy a regi glideot (akkor ment voodoo1, voodoo2, voodoo3 kartyakon), vagy az ujat kellett hasznalnia ( akkor a vsa100asokon), es emellett meg kellet ugye konkurenciara (d3d, opengl) is fejleszteni. ez kvazi 4 platform, ami sok.

---
Apple iMac 20"
áéíóöőúüű

Nem tudom, hogy van-e jelentősége (valószínűleg nincs), de nekem Geforce 3-am van (Geforce 3 Ti 200) és OpenArena-ban a beállításoknál a driverek közül 'Default'-ot és 'Voodoo'-t engedi kiválasztani, ránézésre mindkettő ugyanazt tudja, legalábbis a kimenet alapján nincs különbség, ugyanúgy használja az OpenGL-t, meg a GL Extension-öket mindkét esetben, a Voodoo-nál viszont nem enged teljes képernyőt és 32 bit-es színmélységű textúrákat.

Hát, igazából szerintem az csak arra vonatkozik, hogy ha a 'Voodoo'-t választod, akkor az úgy használja az opengl-t, hogy Voodoo kártyákon gyorsabban fusson, de mint írtad is, az is csak sima opengl.
Ami érdekes kérdés az az, hogy a régi dos-os játékok, amikhez volt 3dfx támogatás, tényleg felismerik-e a geforce3-at voodoo-ként.