Quake 4 - lagzik a hang

 ( sheridan | 2008. május 18., vasárnap - 13:55 )

Sziasztok!

Kitartó google keresgélés után indítom ezt a topikot. Nemrég váltottam új disztróra (Mandriva 2008.1). Eddig minden nagyon szépen ment - de gondoltam játszani is szeretnék, ezért felinstalláltam a quake 4-et. Grafika szempontjából egy szavam sem lehet, de a hang lagzik: a hang várt felhangzásának idejéhez képest (pl. képernyőn egy menüpont fölé viszem a kurzort és megszólal egy hang) ténylegesen kb. 1.5-2 mp-el később hallatszik az effektus. Ettől eltekintve a hang minősége jó. (Mondanom sem kell, egy FPS játéknál ez nagyon idegesítő.)

Végigpróbáltam gyakorlatilag minden "hagyományos" megoldást, amit a google-en találtam: lásd +set s_alsa_pcm plughw:0 +set s_driver oss +set s_numberOfSpeakers 2 +set, etc etc etc

Az eredmény az, hogy ha bármi mással indítom el a quake-et, mint az alapbeállítás, akkor egyszerűen nincs hang. Egyébként pedig lagzik.

Arra gondoltam, hogy talán a felbontás, etc túl magas: sajnos nem - még ha 640x480-ban, minimális effektekkel futtatom, akkor is ugyanannyi a lagzás és semmi javulás nincs.

Ha valakinek volt ilyen gondja, kérem segítsen. Köszönöm!