SGI Altix-szal tervezi a Speedo a jövőben a profi úszóruhákat

Címkék

A Silicon Graphics (SGI) bejelentette, hogy a világhírű úszóruha brand Speedo a jövőben SGI szuperszámítógépet használ fel ahhoz, hogy minél profibb felszerelést kínálhasson az élsportolóknak.

A cég a nagyteljesítményű számítógépet arra fogja használni, hogy jobban optimizálhassa a víz áramlását az úszó teste körül. A bonyolult hidrodinamikai számításokat a Speedo Aqualab kutató- és fejlesztőközpontjában végzik. Az tesztek során olimpiai úszók mozgását vizsgálják és elemzik a nyolc darab Intel Itanium 2 processzort tartalmazó, megosztott-memória architektúrás Linux környezetet használó SGI(R) Altix(R) rendszeren.

A bejelentés itt.

Hozzászólások

Szegeny parak. Mindeki probal kieevezni SGI bol ezek meg beusznak :)

A döntésük egyéretelmű, csak nem tudni hogy miért pont az SGI-t választották ...
1)mer az annyira jó (ahogy írtátok)
2)mer marketingje olyan jó
3)vagy kaptak rá valami nagy kedvezményt
Az biztos hogy az SGI(is) már csinált nagyon ütős termékeket ... van nállunk egy Silicongraphics Indigo 2-es 3D grafikai munkaállomás 92-94 körüli idöből ... igazábol nehéz meghatározni :) és ezt a "szörnyet" ami akkora mint egy PC már akkor 64Mb rammal adták és 2X colos hatalmas sík monitorral ... sajna nics senki aki tudna vele dolgozni .. csak legendák vannak hogy miket terveztek rajta :) ... az elmúlt kb 10 évet kikapcsolva a szerverteremben töltötte :( ... tavaj egyszer az egyik kolléga beindította és nézegettük egy picit a rajta lévő IRIX-et :) az X et win-es munkaállomás is át tudta venni, mutatván hogy időtálló dolgok vannak benne :) ...

a kíváncsiság furdalt is ... utánanéztem pár dolognak ... 150Mhz-s 64 bites proci, 64 bites busszal, 1Mbyte L2-cashel!...NetBSD támogatja, de azt az IRIXet tuti hogy nem irtjuk le róla :)

En ilyenen irtam a szakdogamat. Nagyon korrekt kis gep, persze a korahoz kepest. 24bpp 1280x1024 grafika ('92-ben!) teljesen hardveres (!!!) opengl tamogatassal (tehat nem ugy mint a mai 3d-s kartyak, hogy az os implementalja az opengl/d3d-t es leforditja lowlevel utasitasokra, hanem a kartyan levo 9 db asic processzor dolgozta fel az opengl utasitasait, szamolja ki a max 8 fenyforras megvilagitast stb).

Volt rajta Alias Wavefront is (a Maya elodje), abban is lehetett szep dolgokat renderelni. Voltak szep sample kepek, viz, fenytoro uvegpoharak stb...

Amugy szerintem csak 32 bites a procija, legalabbis az utasitasok (a cimbusz lehet h 64 volt), de valojaban 4 procit lattal, 2 cpu, 1 fpu es egy io controller. A cpunak mintha 64 regisztere lett volna, vagy csak 32, nem emlexem mar de sokkal tobb mint az akkori intel procike.

A'rpi

Istencsászár platform. Anno ez győzött meg végleg, hogy a pécé egy gané :) Pláne mikor a sok éves SGI billentyűzetet bedugtam egy pécébe és simán működött. Történt ez akkor, mikor az okosok azt mondták hogy a PS/2 milyen atom jó hiperszuper fejlesztés és ez kell minden pécébe, és friss fícsörnek számított. A másik meg a videokártya. Már akkor full hw accel OpenGL-t adott az ember kezébe, mikor a "modern" 3d gyorsítók max. polifillernek voltak alkalmasak. Annak is alig.

(Fakszom a helyesírásba így pár pohár pezsgő után.)

---
pontscho / fresh!mindworkz