Megérkezett hazánkba a BYD

Kínai elektromos autó elérhető áron és "teslaverő" modellel a kínálatban. 

Semmi kötődésem, csak szembe jött és mivel a következő autóm mindenképp villanyos lesz (még minimum 5 év hacsak nem üt be valami nagyobb gebasz az amperával), ezért elkapta a figyelmem. A weblapon vannak további részletek, ide inkább azt szedem össze ami engem érdekel.

Jelenleg 3 modell elérhető:
-Dolphin: Kisebb kompakt, 4 felszereltségi szint 11 milliótól 13,5-ig. Két alacsonyabb felszereltség 40kwh (340/310km hatótáv), két felső 60 kwh (427km hatótáv) aksival, legolcsóbb 7kw AC, felette 11kw AC töltés, DC kicsit lassúcska, két alacsonyabb 60kw, két felső 88kw, ezek azért elég visszafogott értékek mai szemmel. Csomagtartó 345 liter. Csak elől hajt.

Dinamika szerintem teljesen hibátlan, 0-100 7mp, a vége a legkisebbnek 150, a többinek 160km/h.

-Atto 3: kompakt SUV, két modell 14-14,83M ár.

Aksi 60kwh, hatótáv 420km, AC 7-11kw modell függvényében, DC 150kw, 0-100 7mp, vége 160km/h, csomagtartó 440 liter, szintén elől hajt csak.

-Seal: Ő lenne papíron a teslaverő, sedan, 18,1-19,2 misiért.

82,5kwh aksi, 0-100 5,9 a gyengébbik első kerekes (570km hatótáv), 3,8 az erősebb összkerekes (520km hatótáv), a vége 180km/h. Csomagtartó elől 53l frunk, hátul 400l. Töltés 11kw AC, 150kw DC.

Hőszivattyús fűtés mindenhol alap felszereltség, akárcsak az android auto/apple carplay.

 

Nekem igazából a seal szedán formájába bújtatott atto 3 teljesítmény lenne az ideális (bár ahogy nézegetem egyre könnyebben tudom elképzelni magam egy kék design atto-ban), remélem később előjönnek egy ilyen modellel is. Ezen felül van mindegyikben mindenféle gadget, elforgatható tablet, hangulatvilágítás és egyéb baromság ami engem speciel teljes mértékben hidegen hagy. 

Vennétek? 

Hozzászólások

Szerkesztve: 2023. 10. 20., p – 11:52

Majd akkor, ha

  • a minőség nem lesz kompromisszum
  • ha a hatótáv nem lesz kompromisszum
  • ha a kiszolgáló infra megfelelő lesz

Pár év múlva ránézek. De, akkor sem biztos, hogy a kínai EV-kre.

(bujtatott "áttettem" post)

trey @ gépház

Köszönöm az átrakást.

Még én is kivárásra játszok csak elkapta a figyelmemet, ár/értékben egész jónak tűnik.

Minőséget majd meglesem ha akad időm tesztvezetni, hatótáv a jelenlegi szokásaim alapján bőven megfelelő, infrára meg most locsol állambácsi egy látható összeget, amikor érdekelt leszek remélhetőleg még jobb lesz a helyzet. Illetve főként itthon tölteném napelemről, infra akkor kritikus ha hosszú útra megyünk az meg évi néhány alkalom, akkor belefér egy kis matekolás.

"a kiszolgalo infrastuktura ott van a garazsodban," - szerinted az autótulajdonosok mekkora hányada rendelkezik garázzsal? És ezek közül a garázsok közül mennyi az,amiben a szükséges villamos teljesítmény rendelkezésre áll _folyamatosan_? (Milyen egyidejűséggel számoltak egy-egy garázssor villamosenergia-ellátásának a kialakítása során?)

Szerkesztve: 2023. 10. 20., p – 13:09

Hozd a (saját) eszközödet...? Vajon mire gondoltak ezzel az "áthallással"...?

Par ev mulva majd csak kinait tudsz nezegetni.

Tobb okbol is.

BYD egy eleg regi marka btw es eros kinai part hattere van, nem valoszinu eltunik holnap.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Őszinte leszek, nekem semmilyen értéket nem képvisel a márka. Amíg jó ár/érték arányban van az autó és fedi az igényeimet tőlem aztán lehet gumimaci márkájú is.

Azt értem hogy európai gazdaság szempontjából ez miért nem jó, de amíg én mint végfelhasználó jól járok addig teszek rá.

EU autóipar elkényelmesedett és fingreszelt hosszú éveken keresztül, most itt a böjtje. Tessék kimatekolni a jó megoldást és nem a minimális efforttal előkaparható legnagyobb haszonra utazni hanem megmutatni hogy nálunk is vannak jó mérnökök.

Eddig tolták rohadt drágán a luxusautókat, megölték a kisautókat, aztán jött a keleti sárkány és szépen megcsócsálta őket.

Felötlött a fejemben az alábbi kitalált beszélgetés:
2 barát találkozik. Beülnek sörözni, beszélgetni. EV-kre terelődik a téma. Béla megkérdezi Jánost:
- Neked van már EV-d? Milyen márkájú, típusú?
- Nem, csak bidém van.

Hyundai-t is sokan hívják Hunyadinak. Egyszerűbb kiejteni magyarul.

par honapja talan a Speedzone-os sracok jartak BYD villanyauto-teszten, mar ott nagyon tetszett a Seal, allat gep :)

Mondjuk ez a két tablet = műszerfal übergagyi.