Lecserélném a régi verdámat. 13 éves a lelkem, és már a bele is kilóg. Most épp a futóművet kell felújítani...
Új autót nem vennék. Nincs rá keret.
Használtból meg valami olyan lenne jó ami:
- lehetőleg magyarországi forgalomba helyezésű (állítólag az olasz import mind törött, a németek meg rohadnak szét)
- max 1 előző tulajdonosa volt
- viszonylag keveset futott (évi 20000-nél nem többet)
- évente párszor, egy négy tagú család felcuccolva kényelmesen le tud vele gurulni a Balatonra vagy az Adriára
- jellemzően városban lenne használva, max egy héten egyszer-kétszer mennék vele egy hosszabbat (~200 km)
- az erőforrása nem valami turbóval felhúzott szir-szar kis motor
- inkább dízel, mint benzines (most dízeles van)
- max 5-6 éves
Felszereltség igény: elektromos ablak, klíma, a többi parasztvakítás
A keret 6 millió Ft (kp, nem veszek fel hitelt)
Ilyeneket néztem eddig:
- Toyota Prius 1.8 hibrid: ezekből kb a 10 évesek férnek bele a keretbe, és ki tudja milyen már az akksijuk
- Nissan Qashqai 1.3 benzin: 6.5-ért lehet már kapni 2-3 évest, de ekkora autóba ilyen motor
- Volkswagen Tiguan 2.0: ez tök jó lenne, de ami belefér a keretbe, az 10 éves
- Kia Ceed vagy Sportage: ezekből bőven lenne ami teljesíti a kritériumokat, de valahogy nem bízom bennük
Ötlet javaslat, tapasztalat?
A svájci, nyugdíjas, orvos házaspártól típusú ajánlatokat kérem mellőzni! 😷
- 720 megtekintés
Hozzászólások
Ha város, akkor semmiképp sem akarsz új dízelt. A legegyszerűbb technikával megáldott benzines fele menj. Ha hibrid, akkor plugin inkább.
A Kia-kra 7 év vagy 150k km gari van, ha 3-4 éveset találsz, és rendesen szervizelt, akkor még garis lesz az autó. Kolléga hajtott Ceedet, és jó kis verda volt, bár nyilván a kopóalkatrészek ott is kopnak.
Inkább a 4-5-6 éves vonalba fogsz kényelmesen beférni a 6 gurigával, úgy, hogy rögtön vond le az autóra költendőből, hogy az első évben simán jöhet valami izmosabb történet ezeknél. A 4-5-6 éves autónál akár ugyanúgy nyerhetsz futóműves akciós, mint a 13 évesnél, bármivel, ami kopóalkatrész.
A svájci pap felesége szombatonként bevásárlós, erős izgalmi állapotban 40km/h-val gurulós autókat felejtsd el, bár biztos létezik 1-2. :)
A Speedzone-osoknak vannak használt autó tesztes (érdemi, nem a ladásra gondolok) videói, azok egész jó kiindulási alapok, illetve nézd meg hogy egy normál kerékabroncs szett, és a főgg alkatérszek mibe fájnak.
A Totalcaron ott van a kerülendő motoros íráscsomag.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, én is inkább benzinre hajlanék ilyen használat mellett. Szívó benzinre, ha létezik még.
És ezekből a lehetőségekből a Kia-kat választanám. De én nem szűrnék típusra, hanem az elvárásaimra szűkített keresésből indulnék ki a nagy használtautó keresőn, és az összes kocsit mérlegelném ami megfelel és közel van. Meg kell nézni, nem szabad leírás és fénykép alapján beleszeretni egy kocsiba. Ezért fontos, hogy közel legyen, ha messzire mész egy kocsiért, akkor már eleve vesztes pozícióban vagy.
Ismerősi körben: Egy Tiguan van, de az a kiírtnál újabb, tehát nem hiszem hogy releváns, de a tulajdonosa elégedett vele, ha ez számít.
Több Priuszos ismerősöm is van, mind elégedett a kocsijával. Ez gondolom nem meglepő, mindenki mindenhol azt írja jó kocsi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azok véleményére nem szabad alapozni, akik jelenleg is használják az adott típust. Az ember nem szereti beismerni, hogy rossz lóra tett, vagy hogy vannak hibái, nyűgjei a kocsinak, mindig dicséri amilye éppen van. Önigazolas, hogy jól döntött.
Olyan véleménye a jó, aki korábban használta a típust, az inkább el fogja mondani mi volt vele a baj. Vagy aki sokadik ugyanazt veszi, az nyilván elégedett a márkával, típussal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azok véleményére nem szabad alapozni, akik jelenleg is használják az adott típust
Akkor én nem ajánlom a KIA-t, mert olyanom van.
Olyan véleménye a jó, aki korábban használta a típust, az inkább el fogja mondani mi volt vele a baj. Vagy aki sokadik ugyanazt veszi, az nyilván elégedett a márkával, típussal.
A 100m-es körzetemben lakik két olyan barátom is, akiknek szintén KIA van. Az egyik már a 4. modellt nyúzza (pedig van céges kocsija is), a másik is KIA-t cserélt KIA-ra, és kettőt is használnak egyszerre. Az egyik kollégámnak is KIA van, illetve egy ismerősnek diesel Hyundai. Eddig csak az egyedüli dieseles panaszkodott, neki talán a a részecske szűrő romlott el.
Szóval, mégis ajánlom a KIA-kat, remek ár/érték arányú kocsikat gyártanak, és a 7 év garancia sem rossz. Persze nem állítom, hogy tökéletes, ugyanúgy nem tukmálom senkire, mint a Linuxokat :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Második Kia-mat használom ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Huuh, vajon ez a topic megáll 1000+ hozzászólás alatt? Popcornt már bekészítettem. :)
Személyes véleményem:
- "állítólag az olasz import mind törött, a németek meg rohadnak szét": Tévhit. Ugyanúgy, ahogy a garázsban tartott autó rozsdamentes, a csillaggarázsban tartott pedig rozsdahalom. Alá kell nézni, át kell vizsgálni.
- "max 1 előző tulajdonosa volt": Én itt megengedőbb lennék, 2 tulajdonos még nem a világ vége. Inkább a "hány évet volt egy tulajdonosnál" jobb mérőszám.
- "viszonylag keveset futott (évi 20000-nél nem többet)": Részben tévhit. A futásteljesítmény nem garancia a tökéletes állapotra, csak 1 paraméter.
- "jellemzően városban lenne használva": Melyik város vagy környéke, ha nem titok? Bp (nagyváros) nem ugyanaz, mint Debrecen, Várpalota vagy épp Balatonlelle (kisváros).
Pöcsköszörűs, 5-6 éves dízel ritka. Oké, van 1,3 JTD és társai, de egy dízel inkább 1,6-2,0. Továbbá max. 5-6 éves dízel (Euro 6+) ritka, sokan megijedtek tőle.
Mindenképp vizsgáltasd át az autót. Nem 100 %-os garancia, de a semminél jobb.
A nézettekről a véleményem:
+ Prius: Legendás. Én nem feltétlen az akksijuk miatt aggódnék. 10+ évesen már a rozsdától kezdve a porzó-törő műanyag biszbaszokig bármi lehet. Nem olyan sok benne a hely.
+ Qashqai: Mintha valahol olvastam volna elég komoly problémákról ezzel a modellel kapcsolatban. Lehet, hogy keverem másik autóval, modellel.
Pár fórum:
- https://forum.index.hu/Article/showArticle?la=163320177&t=9159735
- https://www.facebook.com/groups/qashqaiclub/?locale=hu_HU
- https://www.qashqaiforums.co.uk/
+ Volkswagen Tiguan: Hadd ne kelljen véleményt mondanom arról az ipari hulladékról, mint márkáról.
Pár link:
- https://www.facebook.com/groups/155975755775028
- https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9192198
+ Ceed, Sportage: Az 1. generációs Ceed magasra tette a mércét. Van is típushibája, utána kell olvasni.
Pár link:
- https://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=0&na_step=500&t=915…
- https://ceedvadasz.hu/kia-ceed-2012-2018-modell-osszefoglalo-azaz-jd-jo…
- Egy rémtörténet: https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2019/10/03/kia_c_eed_motorhiba_104_…
6 millió esetén én max. 5 millióért vennék autót. 1 milliót félretennék átírásra, későbbi javításokra. Gyorsan el tud menni... Csak egy apróság: Nem mindegy, hogy mekkora kereket kell rá venni (200eFt vagy 400eFt egy szett - gumi + felni + szenzorok).
És állapotot vegyél, ne szerelmet... Olyan típust válassz, amihez van szerelőd. Ha az autónak nem volt korábban gazdája, csak tulajdonosa, akkor egy Prius is lehet pocsék és Tiguan is lehet tökéletes.
Szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tisztában vagyok vele, hogy vétel után még egy csomó rá kell költeni akármilyet is veszek. Ezért húztam meg 6 millánál a vonalat, tartalék is van a projekthez.
Az autókkal meg általában úgy vagyok, hogy nekem csak egy eszköz ami eljuttat A-ból, B-be és vissza. Nem vagyok autóbuzi, különös vonzalmat egyik típus iránt sem érzek.
A város Pécs. Itt van minden: hegy, völgy, sík, jó út, szar út. Sokat járok Siófok felé, na ezen az úton Nagykónyi és Iregszemcse között botrányosan rossz az út, szerintem ennél rosszabbon nem is szoktam közlekedni.
I hate those Smurfs!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd meg a Suzuki Vitara és S-Cross-okat, az 1.6-os szívóbenzines kivitelben. Egy másik kollégám teljesen bele van szerelmesedve technikailag, bár ő mindenbe, ami van neki, hiszen akkor nagyon jó vételt csinált. :) Ezek a szívó motorosok már csak használtban érhetőek el, ha épp eladják. Hegy ügyben azt hiszem épp az alpok körül csináltak 1k+ km-es túrát nemrég, bírta a verda.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon jó ez a kép Google Mapsből. Igazi toldozott-foldozott út.
Dízel vs benzin vs hibrid témához:
Ha tényleg mész hetente egyhuztomban 200 km-t, akkor a dízel oké. Mivel hígul az olaj (a DPF miatt még pluszban is), megfelelő olajhőmérséklet is kell a regenerációhoz. A mai modern dízeleknek hűvös időben / télen simán kell 15-20 km és kb. 15-20 perc terheléstől függően, amíg a motorolaj is eléri a megfelelő hőmérsékletet. Szerencsére az enyémben motorolaj hőfokmérő is van, ezért is merem ezt állítani.
A hibrid egy észszerű megoldás a fogyasztás - motorkímélés - karbantartási igény - hatótáv koordináta rendszerben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem tudsz választani, akkor azt választottad, hogy nem választasz. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
PH! Milyen autot vegyek topicot ajanlom. Rengeteg user rengeteg tapasztalattal…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vegyel elektromost.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
13 éves a lelkem, és már a bele is kilóg. Most épp a futóművet kell felújítani...
Én lélekben sokszor már a bontóból fordultam vissza, mert úgy adta ki a matek, hogy nem éri meg másikat venni. Ehhez mondjuk kell egy jó autószerelő
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 Az, hogy fel kell újítani a futóművet nem biztos, hogy azt jelenti, hogy cserélni kell. Mije van a poszt tolónak most? Lehet, hogy megéri az a javítás.
Egyébként érdemes abból a szempontból is nézni a vásárlást, hogy mibe fog kerülni egy ilyen művelet, amikor szükség lesz rá? Például a Suzukikra régen mondták, hogy olcsó az alkatrész hozzá. A futóműre vagyonokat lehet költeni, van bennük kerekekenként 8-10 kopó szilent meg gömbcsukló meg mittudoménmi, és egy csomó kocsihoz ezeknek darabja ötvenezer vagy még több. És ha egyik megadja magát, akkor hamarosan jön a többi is. Tisztességesen úgy kellene javítani, hogy egyszerre cseréljük az összeset.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Különös tekintettel arra, hogy ha azon az országúton megy, akkor ugyanúgy eljön majd az újabb autón is ez az állapot. Mondjuk amúgy is, hiszen kopóalkatrész, csak hamarabb.
Igen, nekem 2 éve volt egy futóműves köröm, csodálatos volt. :)
Én úgy tekintem, hogy a mobilitási, kényelmi faktornak amit az autó ad van egy minimum (egyszerű, normális autótól indulunk felfelé) TCO-ja. Ezt nem fogod megúszni. Ha új/újszerű autó akkor relatív drága lesz, és oké, hogy nem nyúlsz hozzá 1-2-3 évig, de ezt kifizetted bőven a vételárban, ha használt, akkor esélyes, hogy hozzányúlsz, és megúsztad a nagy értékvesztést. Pont a 4-5-6 éves autók, futástől valamelyest függően azok, ahol jó esély van az első komolyabb alkatrészek cseréjére. Nem feltétlenül azért mert rossz az autó, hanem azok a 100-150-200-250k km-es nagyszervízek amiknek jönnie kell, azokat már nem akarta vállalni az eladó. (Valójában ha új autóba ül át, akkor vállalja, csak ő neki azaz igénye, hogy új legyen, nem akar belemenni, arra költi a pénzét, amire szeretné.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És meg is érkeztünk. Nincs olyan, hogy nem nyúlsz hozzá 1-2-3 évig.
Én arra jutottam, hogy a legjobb, ha ugyanazt az autót veszed ugyanazzal a motorral, mint ami a szerelődnek van.
Alaptézis, hogy a szerelődnek veszel autót, nem magadnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ÚJ autót veszel, akkor nem kell hozzányúlnod, ez az új autó ígérete. Ha mégis, akkor gariban intézik. Az olajcsere és kötelező szervizek nem tartoznak bele a "hozzányúlásba" nálam. A legjobb, amikor az hangzik el, hogy "el kellett adni, mert költeni kellene rá", és közben vesz valamit, pláne új autót, sokmilliót ráfizetve. Namost akkor mitörtént valójában? Ha azt mondja, hogy eladtam, mert nekem az újszerű autó az igényem, és erre márpedig kiadom a pénzt, akkor oké, az tiszta ügy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, hogy van-e igazságtartalma azoknak a sztoriknak, amikor az új autónál egy esetleges motorcsere nem tartozik a garanciális ügyintézésbe, jobb esetben "csak" a felét kell kifizetned. Viszont, hogy ne ugorjon a garancia, szakszervizben kell cseréltetned, magasabb óradíjjal.
Amit Te írsz, az az opció, amikor a "szomszédnak" veszed az autót.
Én egyszer tök véletlenül csöppentem egy ilyen családi perpatvarba, hogy x másik autót vett automata váltóval, ezért y, hogy nehogy lemaradjon, vett egy szintén automatát, z pedig, hogy ne maradjon szégyenben, szintén vett egy automatát. 3 autóból 1 nagyon, 1 közepesen, 1 pedig csak kicsit volt szar autó (yzx felállásban). Én meg vettem egy kézi váltós családi kombit, mert jött a 2. gyerek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki a szomszédok/haverok miatt vesz bármit is, az hülye :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is spúr vagyok, de azért nekem 1 sör néha még belefér a haverok kedvéért :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha új autót veszel, az garis. Hiába próbálkoznak, hogy dehát a motorra nincs gari, az egy vicc, akkor mire van? Az ajtótartó csavarra? Ne viccelj. Igen, a garanciát úgy adja a gyár, hogy márkaszervízbe hordod. Hogy mennyire ügyesek, vagy sem, azzal nincs dolgod, mert kapod a pecsétet, és ha gáz van, akkor az ő problémájuk. Ez nem az elméleti okoskodás, hanem a fogyasztóvédelmileg bevasalható valóság. Azt esetleg el tudom képzelni, hogy valamit kiolvasnak a komputerből, hogy te 1-esben nyélgázon toltad a Nyíregyháza - Nagykanizsát minden nap, hát arra lehet télleg nincs gari, de ez sem kósza gondolatok alapján jön, ha egyáltalán van ilyen.
Egyébként van ismerős, aki rácsúszott az új autó dolgokra, és egyrészt tényleg nincs problémája, másrészt betartja a szervízelést. Prémium autóval (azt még használtan vette jópár éve) csúszott rá a DSG váltó felújításra, nem örült neki, és rájött, hogy az nem egy városi 3-4-5km-es rohangálásra való történet azzal a motorkombóval (3.0 V6 TDI).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha tényleg közlekedőedényre van szükséged akkor én prius irányba mennék a helyedben, de két nagyon fontos dolgot mindenképpen észben tartanék:
1. Nézesd át. Ha az eladó nem engedi akkor köszönj el tőle. Az átnézésnek lesz költsége de kerekítési hiba a vásárlás és a később ráköltéshez képest.
2. Nézd meg hol tudod szervízeltetni ha gond van, minél közelebb, annál jobb.
Ezen felül a már itt is sokszor elhangzott mantra: állapotot veszel, nem futott km-t. Láttam én már roncsot is 100k km alatt és tökéletesen működő járgányt 400k felett. Minden azon múlik mennyire volt gazdája.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amugy ilyen "utakra" vennek egy Toyota Hilux/ Nissan pickup vmit oszt jonapot...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remek ötlet, ezek olcsók és gazdaságosak. 20km döcögés miatt terepjárót, komolyan?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Évente párezer km-re (tudom, ezért nem veszünk autót) el tudnék képzelni egy kicsi szívó benzines automatát.
Lomha, de gurul, megy, kényelmes.
"évente párszor ...Balaton ...Adria" - tetőcsomagtartó.
"inkább dízel" - ennél a futásteljesítménynél nem számít.
Mitsubishi Space Star? Hat mihályka. Automata. Nem rossz, imho.
echo crash > /dev/kmem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyszeru: tartsd meg a mostanit. Ha elfertek benne, a kora nem akadaly, a kocsikat siman 25-30 ev korukig teljesen jol lehet szervizelni.
Ennek ismered minden nyuget, az elotortenetet, szervizhatteret, mindent.
Teny, hogy sokkal olcsobb megjavitani a regi, kicserelni ujra az elhasznalodott (alkat)reszeket, mint beleugrani egy ismeretlen autoba. Honnan tudod, hogy ott nem lesz futomucsere fel ev mulva? :D
Az en autom 2006-os, es akkor lesz cserelve, ha emberi aron lehet kapni elektromos autot v2x tamogatassal es normalis hatotavval.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azzal egészíteném ki, hogy néha nem árt külön szólni a szervíznek, hogy jobban nézzék át, ha már futómű akkor szilent stb, ha elő van írva a gépkönyvben adott csere (nekem pl. szelepfedél tömítés volt épp most 200k-nál, meg gyertyák), akkor erre felhívni a figyelmet. Speciel ez utóbbinál még mondta a szervízes, hogy jó volt, hogy mondtam, mert tényleg látszódott, hogy már érdemes cserélni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
engem eddig minden szerelo hipochondernek tartott.
gyakran kaptam a "csapasson vele meg kicsit" szoveget, amikor a kezdodo nyugokbol nem volt vilagos, hol lehet a baj. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ilyen nem volt (még), de olyan már igen, hogy olyan hibát találtak, ami kezdődő hengerfejes történetre utal, és mondták, hogy nagyon figyeljek, és hozzam vissza mindenképp megnézésre 1000-1500km után. Szerencsére nem volt probléma, és a húzós ügyeket megúsztam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni