- uid_952 blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 747 megtekintés
Hozzászólások
1 javaslat: ha nem vagy 60 kg alatt, akkor csináld meg a korlátlan jogosítványt. (Igaz 5 éve csináltam, de akkor nem tanítottak semmi olyat ami különbözött volna)
Ezzel NEM azt javaslom, hogy vegyél egy nagy motort. Én is 250-essel kezdtem a korlátlan jogsi után (lehet még az is sok volt). De én úgy voltam vele, hogy a bürokráciát 1x is sok végigjárni......
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ezt lehet hogy eltoltam, de ha a kresz-t a2-re tetted le akkor már úgy kell folytatni. Ez a szabály. Annyi előnye van, hogy kevesebb a kötelező óraszám.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megmondták itt a díványhuszárok, hogy NE MOTOROZZÁ!!!!1111
Mit nem értesz rajta?!?? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert a bicikli vagy pedelec nem menő, csak ha durrogtathat az emberfia/lánya.
Színes vászon, színes vászon, fúj!
Kérem a Fiátot..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt konkrétan én sem nagyon értem, hogy a gyári csendes kipufogót (euró kompatibilis) miért kell lecserélni, csupán azért hogy jobb legyen a motor hangja (aka hangosabb legyen, tehát nem a plusz teljesítményért). Erre valaki rászán 300 kilót akár, de min 80 ezret. Mondjuk valaki szerint rondák is a gyáriak, de annyira azért nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajna itt a környéken gyakran durrogtatnak városon belül és már sportkocsikkal is járnak, pedig erősen vidék vagyunk. Az ilyenek miért nem a pályán száguldoznak, azt sosem értettem.
Színes vászon, színes vászon, fúj!
Kérem a Fiátot..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzám az Október huszonharmadika utca hallatszik be. Motorokat nem nagyon szoktam hallani, de majd figyelni fogom. Lehet, hogy csak az a zaj nem zavar annyira. Mondjuk pont nem egy olyan szakasz, ahol nem lehet nagyon felkapcsolni, úgyhogy lehet hogy amiatt. Ha jön a forgalmi vizsga, akkor minden ilyen átalakítást vissza kell alakítani az eredetire, meg elvileg közúti ellenőrzéskor is mérhetnek zajszintet, de nem tudom látott e már valaki olyan embert aki hallott már ilyenről.
Amúgy én elfogadnék egy elektromos motort is, de a motornak az a definiciója, hogy egy tankolással el tudsz menni párszáz kilométert. Ezt meg még nagyon nem tudják az elektromos motorok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> motornak az a definiciója, hogy egy tankolással el tudsz menni párszáz kilométert.
Szerintem nem ez az ultimate definicioja, hanem hogy ket kereken motor hajtassal (emberi ero nelkul) gordulo szemelyszallito jarmu. Es azt mar megugorjak az elektromos motorok is.
Egyebkent szard le a szabvanyokat, azt nezd meg, hogy te mennel-e egyaltalan kezdokent annyi kilometerrt egyhuzamban, hogy ne legyen eleg a mostani elektromos motorok hatotavja. Mert ha 80-100 kilometerenkent megallsz enni/aludni, akkor szerintem eleg lehet, ha meg varosban maszkalasra es/vagy ingazasra kell, akkor foleg eleg lehet egy elektromos kiindulaskepp. Ha mar meglesz a rutinod rovidebb tavokon, esetleg elgondolkodhatsz, hogy beruhazol a nagyobb tavokhoz egy benzines szornyetegre, de elobb legyen meg a forgalmi rutin meg az evek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már megvan a motor :) Egy 2019-es Honda CB500F. És elgondolkoztam azon is amit mondtál, mielőtt megvettem. Meg amúgy városi rohangáláshoz tényleg jobb egy robogó vagy akár egy bicikli is talán. Hát ez egy érzelmi döntés volt. Nagyrészben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelentkezem. Volt rendszamos palya autom. Silencer-el pont a decibel hataron volt es tobbszor is mertek forgalombol kiszedve. Egyszer mennem is kellett szigoritott vizsgara emiatt hiaba volt meg a papir meg meres az kovacstizenkettonek nem volt jo. Vizsgan meg ugyanugy atment azokkal a papirokkal es kaptam hozza egy plusz plecsnit utana mar nem volt gond.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért, mert sok bamba autós nem figyel-zenét hallgat-telefonozik vezetés közben és nem vesz észre. Nem túl jó érzés észrevétlen résztvevőként közlekedni.
"Everything fails, all the time."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én pontosan a sok bamba f@sz miatt adtam el a mocit. Egyszerűen elvette az országúti motorozás örömét. A vevő kérdezte, hogy miért adom el a pár hónapos, 800 km-t futott motort? Azt válaszoltam, hogy még nem akarok meghalni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem vagy egyedül; egy volt kollegám megszerezte a jogsit, vette valami 650cc-s gépet, ment vele egy _órát_ a belvárosban, valamitől megijedt és úgy döntött, hogy a motorozás veszélyes. El is adta a bringáját.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem veszelyes. Az esett le neki, hogy inkabb meg megtartana a vesejet. :D
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem tegnap utott el egy autos (eloztem, es mikor mellette voltam, o is nekiallt elozni es ramhuzta a kormanyt).
De eszembe sem jutott hogy ezek utan ne motorozzak :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sikerült beindítani, és hazamenni a motorral, vagy el kellett szállítani? Remélem jól vagy!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
koszi, nem volt nagy gond, csak a labtarto tort le az utkozestol (az auto viszont eleg csunyan nezett ki :D)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs ertelme A2-t csinalni ha korlatlanra is mehetnel, csak feleslegesen bekorlatozod magad.
Korlatlanra tudsz 600-as motoron vizsgazni, ami kenyelmes, jol kezelheto. Kesobb olyan motort veszel amilyet akarsz, lehet nyugdtan 20 loeros is, de amikor valtanal kesobb, nem kell ujra oktato, vizsga, stb utan szaladgalni. Arrol nem beszelve hogy ha megtetszik egy motor, es azert kell otthagynod mert 1 loerovel erosebb mint ami meg beleferne A2-be...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez jó tanács, de én már nem tudok váltani. De legalább talán már ebben a szezonban fogok tudni motorozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha még nem késő, szerintem már jogsi előtt is kezdhetsz itt:
Először is jó buli :) Másodszor rájössz, hogy a motorosok >90%-a nem tud motorozni ;)
Én is későn kezdtem a motorozást és nem volt egyszerű, mivel a jogsi tanfolyamon a legalapvetőbb dolgokra sem tanítanak meg. Itt viszont megtanítanak a motor helyes használatára és persze a technika tiszteletére.
Az A2-őt én is feleslegesnek tartom, CBR-rel is lehet normálisan közlekedni, nekem sem kellett sem reflektort, sem üvöltő kipufogót, sem felhajtott rendszámtáblát használnom, pedig nem ritkán került 1-es a Hungária-Róbert Károly vonalon a 70-es tábla elé... Erre persze nem vagyok büszke :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en is nagyon ajanlom oket. Van tanfolyamuk kulon amolyan "bringas-tovabbkepzo" jelleggel, 125-osokkel.
A sima alaptanfolyamra elvileg kotelezo az A-s jogsi, de en is voltam mar olyannal egy csoportban naluk trainingen aki meg csak akkor jart a motorostanfolyamra :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vidéken sikerült találnom egy helyet, ahova hétvégenként is tudok menni órákra és ma hajnalban volt az első órám. Abban a városban ahol a családom is lakik, a motorom is náluk van most. Elég vegyesek az érzéseim, mert egyrészt örülök, hogy már tanulhatok, de hát annyian voltak, hogy nekem egy Simson jutott, amin egy 15 évessel kellett osztoznom. Ráadásul még el is rontottam a váltókarját. Egyedül én voltam ilyen kissé megalázó helyzetben, mert az oktatók első kérdése, hogy "mentél e már váltós motorral", és hát én még nem mentem, ezért mondta, hogy akkor itt van a Simson, és egyesbe menjek vele a pálya szélén.
Aztán óra után kitoltam a garázsból a motoromat és gyakorolgattam az utcában fel-le (gondolom a szomszédok örültek), nyilván nagyon nem olyan mint egy Simson, szerintem többet ért mint az első hivatalos órám. 50cc vs 500cc. Most egy hétig nem ülhetek fel rá, mert itt vagyok BP-en de következő alkalommal szerintem menni fog a váltás felfelé kettesig (nem, nem Simsonon). A rutinhoz asszem nem is kell több. Például lefelé váltani nem kell tudni a rutinvizsgához (ok utánanéztem, kell tudni).
Szóval egy új tanulság, hogy úgy menjünk motorozni tanulni, hogy legalább már egy 125cc-s MZ-t el tudunk vezetni, és akkor gyorsabban lesz jogsink (nincs valakinek kölcsönbe egy MZ-je :D ).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En anno mentem az elso vezetesorara, kerdezte az oktato hogy vezettem-e mar motort. mondom meg soha. erre o: akkor ulj fel es menj :D
Elotte megneztem a konyvben hogy hogyan mukodik a valto, kiprobaltam, mukodott, problema letudva :) A valtastol nem kell felni, ha vezettel mar kezivaltos autot akkor ez sem lesz mas (csak masik vegtagokat kell hasznalni :D).
A Simson/MZ/egyeb szocimotor baromi jo, de en nem azzal kezdenek. Epp eleg a motorozas ujdonsaga, sokkal jobb ha egy konnyen kezelheto, megbocsato, modern motorral probalkozol eloszor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni