Mennyit érnek az online értékelések?

A pandémiás befordulás idején játszottam a Days Gone-al (nem toltam végig, annyira nem tetszett), és megszületett bennem az elhatározás, hogy le kéne tenni a motoros jogsit (és persze venni egy "kezdőbarát" motort, ez már meg is valósult:)).

Azt hittem, hogy nem is lehetne egyből korlátlan jogsim, de ha elmúltál 24 (én már negyven is), akkor nekiugorhatsz egyből az nagy A-nak és lehet rögtön olyan motorod ami 200+kg-os és 200-felett van, amíg kimondanád azt a szót, hogy dynomen helyzet. Na ez tényleg veszélyes. Végül inkább az A2-őt kezdtem el (max 48 lóerő), mert annyit még én is tudok, hogy be kell tartani a fokozatosságot, és én meg még elindulni sem tudok nagyobb motorral.
Megnéztem az SOS autósiskola egy nagyon patinás intézmény a google értékelések szerint, ezért hozzájuk mentem. Rögtön közöltem, hogy nappal dolgozom, de ígérték, hogy ez nem gond megoldják, van elég oktatójuk. Befizettem az 50 000 előleget, aztán még 9000 forintot az online oktatásra, mert ezt javasolták, így gyorsabb. Négy nap alatt végigpörgettem az online tanfolyamot (etitán, ami amúgy tetszett, szuper program, csak ismétlődnek benne a tesztkérdések), majd rohantam, hogy megcsinálom a vizsgát. Ezt persze nem lehetett személyesen intézni, be kellett mennem egy VII. kerületi irodába, ahol egy kis papírosra ráírták, hogy egy hónap múlva merhetek vizsgázni, mert akkor van csak időpont. Ennyi szolgáltatás volt amit az iskolától kaptam. Jó sokat tanultam (megnéztem a kreszprofesszor óráit a youtubon :) ), mert ha megvágtak volna, akkor várhattam volna még egy hónapot.

Ezután fel kellett hívni egy telefonszámot és elérni a gyakorlati oktatót. Na itt jött a pofára esés. Egy hónap mulvára volt az első időpont, az is de 11-kor, természetesen, tehát munkaidőben, ami mint jeleztem az iskolának az elején, nekem nem lesz jó. Az oktató szinte büszkén mondta hogy neki 200 tanulója van egyszerre, úgyhogy STFU-van.

Másnap írtam az iskolának, hogy ez így nem ok, kérem vissza az előleget amit befizettem, legalább is ami visszajár, és váljunk el békében. Az iskola visszaírt, hogy pandémia van, szóval STFU, és 11 400 forint jár vissza.

Igazán kezdem úgy érezni, hogy ezek az értékelések igazából nem érnek semmit, max ha valamit nagyon lehúznak annak lehet valami alapja. De ha csillagos 5-ös, az meg nem biztos, hogy jelent bármit is.

Hozzászólások

1 javaslat: ha nem vagy 60 kg alatt, akkor csináld meg a korlátlan jogosítványt. (Igaz 5 éve csináltam, de akkor nem tanítottak semmi olyat ami különbözött volna)

Ezzel NEM azt javaslom, hogy vegyél egy nagy motort. Én is 250-essel kezdtem a korlátlan jogsi után (lehet még az is sok volt). De én úgy voltam vele, hogy a bürokráciát 1x is sok végigjárni......

Megmondták itt a díványhuszárok, hogy NE MOTOROZZÁ!!!!1111

Mit nem értesz rajta?!?? :D

trey @ gépház

Azt konkrétan én sem nagyon értem, hogy a gyári csendes kipufogót (euró kompatibilis) miért kell lecserélni, csupán azért hogy jobb legyen a motor hangja (aka hangosabb legyen, tehát nem a plusz teljesítményért). Erre valaki rászán 300 kilót akár, de min 80 ezret. Mondjuk valaki szerint rondák is a gyáriak, de annyira azért nem.

Hozzám az Október huszonharmadika utca hallatszik be. Motorokat nem nagyon szoktam hallani, de majd figyelni fogom. Lehet, hogy csak az a zaj nem zavar annyira. Mondjuk pont nem egy olyan szakasz, ahol nem lehet nagyon felkapcsolni, úgyhogy lehet hogy amiatt. Ha jön a forgalmi vizsga, akkor minden ilyen átalakítást vissza kell alakítani az eredetire, meg elvileg közúti ellenőrzéskor is mérhetnek zajszintet, de nem tudom látott e már valaki olyan embert aki hallott már ilyenről.

Amúgy én elfogadnék egy elektromos motort is, de a motornak az a definiciója, hogy egy tankolással el tudsz menni párszáz kilométert. Ezt meg még nagyon nem tudják az elektromos motorok.

> motornak az a definiciója, hogy egy tankolással el tudsz menni párszáz kilométert.

Szerintem nem ez az ultimate definicioja, hanem hogy ket kereken motor hajtassal (emberi ero nelkul) gordulo szemelyszallito jarmu. Es azt mar megugorjak az elektromos motorok is. 

Egyebkent szard le a szabvanyokat, azt nezd meg, hogy te mennel-e egyaltalan kezdokent annyi kilometerrt egyhuzamban, hogy ne legyen eleg a mostani elektromos motorok hatotavja. Mert ha 80-100 kilometerenkent megallsz enni/aludni, akkor szerintem eleg lehet, ha meg varosban maszkalasra es/vagy ingazasra kell, akkor foleg eleg lehet egy elektromos kiindulaskepp. Ha mar meglesz a rutinod rovidebb tavokon, esetleg elgondolkodhatsz, hogy beruhazol a nagyobb tavokhoz egy benzines szornyetegre, de elobb legyen meg a forgalmi rutin meg az evek. 

Blog | @hron84

valahol egy üzemeltetőmaci most mérgesen toppant a lábával 

via @snq-

Jelentkezem. Volt rendszamos palya autom. Silencer-el pont a decibel hataron volt es tobbszor is mertek forgalombol kiszedve. Egyszer mennem is kellett szigoritott vizsgara emiatt hiaba volt meg a papir meg meres az kovacstizenkettonek nem volt jo. Vizsgan meg ugyanugy atment azokkal a papirokkal es kaptam hozza egy plusz plecsnit utana mar nem volt gond.

Nincs ertelme A2-t csinalni ha korlatlanra is mehetnel, csak feleslegesen bekorlatozod magad.
Korlatlanra tudsz 600-as motoron vizsgazni, ami kenyelmes, jol kezelheto. Kesobb olyan motort veszel amilyet akarsz, lehet nyugdtan 20 loeros is, de amikor valtanal kesobb, nem kell ujra oktato, vizsga, stb utan szaladgalni. Arrol nem beszelve hogy ha megtetszik egy motor, es azert kell otthagynod mert 1 loerovel erosebb mint ami meg beleferne A2-be...

Ha még nem késő, szerintem már jogsi előtt is kezdhetsz itt:

https://safety-hungary.hu/tanfolyamok-leirasa/?gclid=Cj0KCQjw6uT4BRD5ARIsADwJQ1-5RpgkS29hMgE3o-Aio_ogX7BrR9kd7s3onvDZbTbkOp4_Hwvgya8aAsUzEALw_wcB

Először is jó buli :) Másodszor rájössz, hogy a motorosok >90%-a nem tud motorozni ;)

Én is későn kezdtem a motorozást és nem volt egyszerű, mivel a jogsi tanfolyamon a legalapvetőbb dolgokra sem tanítanak meg. Itt viszont megtanítanak a motor helyes használatára és persze a technika tiszteletére.

Az A2-őt én is feleslegesnek tartom, CBR-rel is lehet normálisan közlekedni, nekem sem kellett sem reflektort, sem üvöltő kipufogót, sem felhajtott rendszámtáblát használnom, pedig nem ritkán került 1-es a Hungária-Róbert Károly vonalon a 70-es tábla elé... Erre persze nem vagyok büszke :(

Szerkesztve: 2020. 07. 26., v – 21:30

Vidéken sikerült találnom egy helyet, ahova hétvégenként is tudok menni órákra és ma hajnalban volt az első órám. Abban a városban ahol a családom is lakik, a motorom is náluk van most. Elég vegyesek az érzéseim, mert egyrészt örülök, hogy már tanulhatok, de hát annyian voltak, hogy nekem egy Simson jutott, amin egy 15 évessel kellett osztoznom. Ráadásul még el is rontottam a váltókarját. Egyedül én voltam ilyen kissé megalázó helyzetben, mert az oktatók első kérdése, hogy "mentél e már váltós motorral", és hát én még nem mentem, ezért mondta, hogy akkor itt van a Simson, és egyesbe menjek vele a pálya szélén. 

Aztán óra után kitoltam a garázsból a motoromat és gyakorolgattam az utcában fel-le (gondolom a szomszédok örültek), nyilván nagyon nem olyan mint egy Simson, szerintem többet ért mint az első hivatalos órám. 50cc vs 500cc. Most egy hétig nem ülhetek fel rá, mert itt vagyok BP-en de következő alkalommal szerintem menni fog a váltás felfelé kettesig (nem, nem Simsonon). A rutinhoz asszem nem is kell több. Például lefelé váltani nem kell tudni a rutinvizsgához (ok utánanéztem, kell tudni).

Szóval egy új tanulság, hogy úgy menjünk motorozni tanulni, hogy legalább már egy 125cc-s MZ-t el tudunk vezetni, és akkor gyorsabban lesz jogsink (nincs valakinek kölcsönbe egy MZ-je :D ).

En anno mentem az elso vezetesorara, kerdezte az oktato hogy vezettem-e mar motort. mondom meg soha. erre o: akkor ulj fel es menj :D
Elotte megneztem a konyvben hogy hogyan mukodik a valto, kiprobaltam, mukodott, problema letudva :) A valtastol nem kell felni, ha vezettel mar kezivaltos autot akkor ez sem lesz mas (csak masik vegtagokat kell hasznalni :D).

A Simson/MZ/egyeb szocimotor baromi jo, de en nem azzal kezdenek. Epp eleg a motorozas ujdonsaga, sokkal jobb ha egy konnyen kezelheto, megbocsato, modern motorral probalkozol eloszor.