BKK e-jegy

2019!!! Mark the date!!

Nem hiszem el, hogy az en eletem soran ez megvalosult!
- Egyszeru regisztracio!
- Hasznalhato/nem hanyingerkelto UI!!
- Pin code es Face ID feloldas!!
- Push notification!

Ez nem is Magyaroszag!
Valaki csipjen meg, mert almodom!

(Matol veheto havi berlet is)

Akit erdekel, erre tessek: https://bkk.hu/mobiljegy/

Hozzászólások

A régi papíralapú jegyet átrakták a mobilkijelzőre, lófasz habbal.

Majd ha lesz offline kártya, estetleg megy bankkártyával (bár adnám, ha lenne offline anonym kártya) kapunál percalapon csippantva (mint kb minden kulturált tömegközlekedésben), esetleg egész országra kiterjedve (bp közepén csippantok, majd a MÁVról leppattanva vidéken), na majd akkor megemelem a kalapom.

Addig meg nyalják meg.

90%-a ironia. Sajnos itt mar az is oromunnep ami mashol egy sima hetkoznap...
Itt lenne az alap szint kb ha kiadnak vmit a kezukbol, en se estem hasra tole, csak hat ugye marhara nem megszokottak ezek a dolgok minalunk..
Mint mikor a 18(? FIXME) eves diak jobb alkalmazast ir hobbybol a Kretahoz mint a hivatalos, milliardokbol gazdalkodok...

Semmi kotekedes nem volt benne, igazan nem ertem miert lattad bele, leirtam azt is, hogy mit lattam volna jo megoldasnak. Lasd nfc-s fizetes: felveszem az alkalmas kartyamat pl. az Apple Pay-be, aztan azt hasznalom, ha akarom, a fizetes vonatkozasaban _semmi_ egyebnek nem kell nalam lennie, kizarolag a telefonnak, ha akarom, a tarcam otthon hagyom (mint ahogy sokszor ezt meg is teszem). Ennyit szerettem volna mondjuk a berletnel is, ott az alkalmazas, megveszem benne a berletet, innentol kezdve az lenne az optimalis, ha _semmi_ egyeb nem kellene az utazashoz, mint jelen esetben meg egy plusz igazolvany. Az elejetol kezdve ezt mondtam, az elso kerdesem is erre vonatkozott.

Tudomasom szerint (de fixme, lehetoleg hivatkozassal) a jelenleg hatalyos jogszabalyok szerint nem kell, hogy nalad legyen az igazolvany, amennyiben hitelt erdemloen tudod igazolni a szemelyazonossagod mashogy. Nekem pl. az osszes igazolvanyom masolata rajta van a telefonomon, es a szemelyimrol keszult fenykep boven eleg volt a rendornek igazoltataskor.

Ha jol ertem ez kb a "bemondasra is" esete, szal azt sejtem valoban eleg lehet a fenykep is, de hat en se vagyok jogasz (gondolom korulmenyek is belejatszanak, ha gyorshajtasert lekapcsolnak nem biztos h jopofat vagnak a telefonrol mutatott jogsidhoz..)

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=99400034.TV#lbj183ide7e7
29. §
(2) Az igazoltatott köteles a személyazonosító adatait hitelt érdemlően igazolni. A személyazonosságot - a személyazonosító igazolványon túl - minden olyan hatósági igazolvány igazolja, amely tartalmazza a személyazonosításhoz szükséges adatokat. Az igazoltatott kizárólag ezen okmányok egyikének bemutatására kötelezhető. A rendőr más jelen lévő, ismert személyazonosságú személy közlését is elfogadhatja igazolásként.

Amúgy nem kizárt, hogy a papír alapú bérletet lefényképezve ugyanúgy elfogadná egy jófej ellenőr.

A rendőrök általában jófejek szoktak lenni, de mondjuk ha adott területen kőrözött személyt keresnek (fokozott ellenőrzéskor), akkor a telefonról bemutatott igazolványképpel jó eséllyel a személyazonosság megállapítása céljából elő fognak állítani, ha csak egy hangyányit is illik rád a leírása.

röviden: yep

hosszan:

alapvetően tökjó, ha lehetne mobillal _is_ utazni.
de ezzel a megoldással csak konzerválták a mostani papír alapú jegyrendszert, csak nem a papírfecnit kell magaddal cipelni, hanem a mobilod.
ezzel egyrészt a jegyrendszer-konzerválás a bajom (hiába mondja el a nemzetimobilfizetésizrtcsóka, hogy dehát innen bármit bevezethetnek, amíg nincs _nem-mobil_ alapú megoldás rá, addig nem lehet bevezetni!).

a másik, hogy nekem igényem van egy olyan tűrőképességű cuccra, mint egy bankkártya. ha elmegyek egy hétig fesztiválozni fesztiváltelefonnal, töltő meg minden szar nélkül, ott elázom, elesem, leöntöm magam sörrel, akkor oda is, vissza is tudjak Kelenföld-otthon, meg Újpest-központ-otthon között BKKzni. És ne a hónap elején (szemeszter, félév, év!) kelljen törni ezen a fejem, hogy akarok-e ilyen helyre menni az adott időszakban, hanem aznap reggel.

Hát igazolvány nélkül elmenni szórakozni kb. olyan, mint otthon hagyott bérlettel utazgatni. Lehet rá alapozni, hogy nem fognak igazoltatni, mint ahogy arra is, hogy nem találkozol ellenőrrel. Havi 20 napot szoktam BKV-zni átlagban, idén még nem láttam ellenőrt, de azért csak hordom a bérletet magammal.

Amúgy sokaknál láttam olyan telefontokot, aminek a hátulján van egy bérlet tartó, és a telefon hátlapját felmutatva lehetett tömegközlekedni. (lemerült telefonnal is)

Én mondjuk leginkább azt hiányolom, hogy offline nem működik a bérlet-bemutatás, csak ha van internet. Tehát ha mondjuk elfogy az adatkereted, vagy bármi gond van a mobilhálózattal, akkor egy első ajtós buszra már fel sem engednek. A Google Pay mobil-fizetésnél 5 alkalomra előre letölt valami tokent, amivel tudsz fizetni telefonnal akkor is, ha épp nem vagy online, ez igazán mehetne itt is.

> A Google Pay mobil-fizetésnél 5 alkalomra előre letölt valami tokent, amivel tudsz fizetni telefonnal akkor is, ha épp nem vagy online, ez igazán mehetne itt is.

mondjuk a bérletnél ezt bátran odaadom másnak, ezt az öt tokent, meg meghajtom az APIt, szerzek milliót, és szétszórom mindenkinek, és mindenki utazhat ingyen.

a mobilfizetésnél motivált vagyok arra, hogy ezeket ne osszam szét, mert minden elosztott token nekem pénzbe kerül majd. a bérletes utazásnál nem.

a két évvel ezelőtti mobiljegynél (haha) követelmény volt a full offlineság, bele is bukott volna abba is magában, mert gifként hamisították az appot,,,

> Hát igazolvány nélkül elmenni szórakozni kb. olyan, mint otthon hagyott bérlettel utazgatni. Lehet rá alapozni, hogy nem fognak igazoltatni

Nezd, engem mar igazoltattak pialas utan, es eleg volt a fotozott igazolvany. Sot, akkor is eleg volt, amikor a rendorok megszalltak a kocsmat, amiben voltunk, mert epp (szo szerint) meghalt benne valaki, pedig ott meg ki is kerdeztek minket, sot, az asvanyvizunket is begyujtottek az asztalrol, hogy nem volt-e mergezett.

Akkor eleg volt a foto — biztos van ennel is ritkabb edge case, de arra tenyleg csak azt tudom mondani, hogy allitsanak elo, aztan ellenorizzuk le. (Es hat ott az EDR, majd ha nagyon akarjak, megkerdeznek valakit, tenyleg van-e ilyen okmany, esetleg korozik-e.)

Nem hangzik rosszul, koszi, letoltottem es regisztraltam. Ami kerdes kapasbol felmerult a berlet kapcsan: keri ugye a catd id-t berletvasarlaskor, ez gondolom az, ami a mostani kepes igazolvanyon van a berlet mellett - ezek szerint azt ezutan is magamnal kene tartanom ezzel is? Mert igy kicsit azert ertelmetlennek tunik a dolog, azt gondolnam, hogy ez teljesen kivaltja az eddigi papiralapu megoldast. Vagy valamit felreertek?

Nekem mar az is vmi h nem kell a bena automatakkal szenvedni:
- 3bol 2 mindig szar
- a 3. zsiros es nem “erzi” h tapizom
- megy a bohockodas a taktikazassal h mikor vedd meg h ne legyen sor
- a C-tipusuak eldugitjak az apro kiadot h legyen jovedelem.. (ha veletlen keszpenzezel)
- es a kellemes meleg hugy mikor elonti a bokadat miutan bepisalsz ugy uvolti az instrukciokat

Az egyetlen hatranya talan ha lemerul a telom. Nem tudom mi van az utolagos bemutatassal de szigoruan elmeletben, egy normalis helyen csak lekerdeznek az igazolvanyszamod es latszana a rendszerbol h van-e aktualis subscriptionod... persze hol elek en..

Napi használattal a farzsebben tartott szelvény a hó végére már könnyen lesz olvashatatlan. Lehetne pénztárcában tartani, de így gyorsabb elővenni a metróbejáratnál meg az első ajtós felszállásnál. Nekem már a negyedéves is katasztrófa lenne. Évest nem veszek, mert nyáron szinte mindenhová kerékpárral megyek, nem használnám ki.

Egy ideális világban évekkel ezelőtt megcsinálták volna, hogy a bármilyen arcképes igazolványomra tudok bérletet venni, akár az interneten, akár az automatánál.

Se a papír alapú szar nem kéne, se a mobilapp.

Abból nehéz lenne a normális, percalapú árazás felé elmozdulni, de ez sem sokkal jobb.

"Az egyetlen hatranya talan ha lemerul a telom. Nem tudom mi van az utolagos bemutatassal de szigoruan elmeletben, egy normalis helyen csak lekerdeznek az igazolvanyszamod es latszana a rendszerbol h van-e aktualis subscriptionod... persze hol elek en.."

Ha lemerül a telefon, vagy az ellenőrzés pillanatában valamiért nincs adatkapcsolatod, akkor személyesen kell utólag bemutatni.

GYIK-ban írják:

Volt érvényes közlekedési mobiljegyem, de sajnos nem tudtam felmutatni. Utólag bemutathatom-e a pótdíjazáskor érvényes mobiljegyemet?

Csak a bérleteket, amelyek a pótdíjazástól számított 5 munkanapon belül bemutathatók a BKK pótdíjfizetésre kijelölt ügyfélközpontjaiban. Utólagos bemutatáskor szükséges a pótdíjcsekk, továbbá fel kell mutatni a pótdíjazás időpontjában érvényes mobiljegyet és a hozzárendelt arcképes igazolványt.

Ezen felül 2 000 Ft eljárási díjat is kell fizetni.

Csak mondom, hogy ha Angliában mondjuk felrakok egy heti vagy havi bérletet egy oysterre, akkor utána nyugodtan odaadhatom az asszonynak vagy az apámnak és utazhatnak vele. Senkit nem zavar. Viszont persze egy időben nem tudunk utazni, szóval hiába tudnám akár odaadni neki, ha mindketten a reggeli csúcsban tömegközlekedünk, hogy bemenjünk a munkahelyünkre, akkor kétszer kell fizetni (bérlettel vagy egyesével, mindegy).

Nem ilyen egyszerű.

Használat alapján fizetsz, mintha Pesten jeggyel mászkálnál.
De van egy napi limit, vagyis ha annyit költöttél már egy nap "jegyekre", mint amennyibe egy napijegy kerül, akkor a további utazásokért nem von le több pénzt a rendszer.
És van egy heti limit is, vagyis egy hétfőtől vasárnap éjszakáig terjedő időszakban a költésed nem lesz több, mint egy hetijegy ára (ami egy kicsit több, mint 5 napijegy egyébként).

Oysterrel lehet venni 30 napos "bérletet" is, az egy hangyányival olcsóbb volt akkor, amikor még ilyesmit használtam, mint 4 hetijegy. Hitelkártyás fizetésnél csak a napi és a heti limit működik. Oysteres pay as you go esetén meg csak a napi limit.

Szóval Londonban is lehet általánydíjasan utazni, és valamivel olcsóbb is, mint a "jeggyel" utazás, viszont a jegyes dolog rugalmassága miatt, ha nem utazol minden egyes nap sokat, hanem mondjuk van 1-2 nap, amikor semennyit, 1-2 nap meg mondjuk csak egy oda-visszát, akkor ki tudsz jönni jobban a használat alapján + napi/heti limitet fizetve.

Én nem tudom mi ez a catd id, de úgy rémlik az automatás vásárlásnál 30 napos bérletnél meg kellett adni személyi igazolvány számát is és az rá is lett nyomtatva, azzal együtt volt érvényes. Bár soha senki nem kérte, h mutassam be az igazolványt. Lehet ezt értik "hozzárendelt igazolvány" alatt. Úgy látom 30 napos bérlet nem vásárolható valamiért mobillal! :-(

"Ami kerdes kapasbol felmerult a berlet kapcsan: keri ugye a catd id-t berletvasarlaskor,"

Bérlet eddig is csak valamilyen igazolvány meglétekor volt érvényes. Ez lehet: bérlet igazolvány, személyi, jogositvány, diákigazolvány, útlevél. Én személyivel szoktam venni, az úgyis mindig nálam van (miért ne lenne?).

Örülök hogy végre eljutottak idáig, nem kell baszakodni az automatákkal.
-------------------------
Hivatásos pitiáner
neut @ présház

mar hasznaltam par hete a berletet, mukodott, de azert van benne idegesito resz

Engem akkor csípjetek meg ha a BKV felhagy a bliccelés "ösztönzésével". (Értsd: a metró kivételével nevetségesen egyszerű végigbliccelni a várost).

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

Nem, de jobb lenne ha az utazók nagyobb terhet vállalnának a BKV működtetéséből, mert az a gyakorlat, hogy minden alkalommal amikor a BKV besír hogy hány milliárdja hiányzik, megkapja az adófizetőktől.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

Kezdjük el kiszámlázni az autók füstje (plusz akár a korszerűtlen fűtés füstje) által okozott egészségügyi kezelés költségét, meg a közlekedés által elfoglalt hely (utak plusz parkolók) árát piaci alapon - egyből nyereséges lesz a nagyvárosi tömegközlekedés ;-)

(persze ezeket a díjakat építsük be a BKK utazás árába is)

Én csak azt mondom hogy a nem metrósok ~40%-a bliccel, és mással fizettetik meg amit neki kéne :) Az autósokat nem akarom védeni, én be se megyek a városba az autómmal, mert vonatozok, de van azon már bőszen végtelen sokféle adó.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

> a nem metrósok ~40%-a bliccel

Munkába jövet a liftben volt szerencsém végighallgatni ahogy két arc azt tárgyalta hogy bliccelnek és nem kell fizetniük a BKV-ért, és látszólag mindkettő nagyon büszke volt magára.

Pedig nem azok az arcok voltak, akik ne engedhetnének meg maguknak havi 10e forintot. De az elvek, meg a berögződések...

Korfüggő a dolog szerintem. Én közel 10 évig nem bérleteztem, max jegyeztem amikor a helyzet úgy kivánta. Aztán egyszer pár hónapja megbasztak a villamoson (10 év alatt először!), kifizettem helyben a 8k-t, utána meg beelhasított a felismerés, hogy mi a faszé' nem veszek bérletet.

Aztán meg vettem bérletet és nem kell többé sasolni, hogy száll-e fel ellenőr.
-------------------------
Hivatásos pitiáner
neut @ présház

Többféle motiváció van

a) leszarom
b) nem érdemlik meg, mert ez egy szar
c) úgyis fizetek adót, oldják meg abból
d) nincs rá pénzem
e) dögöljön meg a bkv

(ezek tetszőleges kombinációja)

Azért kellene hatékonyan ellenőrizni mert nagyon sokan csinálják ezt, és ha ennyire könnyű megtenni, csinálni is fogják. És most itt nem arra gondolok hogy karszalagos kommandók kergessenek mindenkit, hanem valami modern, gyors, hatékony eszköz (kártya, kapu, lecsippantós, bármi).

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

> Azért kellene hatékonyan ellenőrizni mert nagyon sokan csinálják ezt

True, csak azt mondom, hogy elég rossz kifogás akárkitől akármi hasonlóra, hogy azért nem fizetek, mert tudok csalni.

> b) nem érdemlik meg, mert ez egy szar

Erre meg azt szokták mondani, hogy ha nem tetszik nem kell hasznáni. Sose úgy van, hogy te döntöd el az árat, azt döntöd el, hogy használod-e az ajánlott feltételek mellett.

Nekem csak Isztambulban van tapasztalatom a londonihoz hasonló megoldással. Ott a kártya minden tömegközlekedésre érvényes(siklóra és hajóra is, sőt még a nyilvános WC-be ezzel lehet bemenni), villamosnál pedig a peronokon van a kapu, nem a járművön kell csippantani a kártyát. Faék egyszerű és működik, bliccelőt és ellenőrt nem láttam(persze ez nem jelenti, hogy nincs).

ugyan már, én is metrózom napi szinten,
kicsit több mint 1 éve volt az az eset hogy megvettem ugyan az új havi bérletet de elfelejtettem kicserélni a régivel,

majdnem egész hónapban úgy közlekedtem hogy a lejárt volt felül látható helyen és alatta volt az új teljes takarásban,
durván 3 hétig napi 2 alkalommal a város 2 különböző metró-bejáratnálál, alkalmanként 2-3 embernek mutattam fel nap mint nap,

az Minimum 30 alkalom és 60 szempár, (plusz pár alkalommal első ajtós buszon is)
egy sem szólt hogy előző havi bérletet mutogatom,
majd végül buszon egy ellenőr hívta fel rá a figyelmem hogy nem érvényes, meg is lepődtem és azonnal ki is cseréltem,

de igazat megvallva a jelenlegi jogszabályok szerint ha épp Közterület-felügyelő vagy rendőr nincs mellette,
azzal a lendülettel nem foglalkozva vele el is sétálhattam volna, nincs joga visszafogni, nem egy ilyet láttam már.

Már most is drágább a város közepén a kenyér, mint a város szeli Auchanban, szóval sok újat nem mondtál.

Nyilván a városban lakásnak is vannak hátrányai, meg előnyei - mindenki elődönti, neki hol van az optimuma.

Azt viszont annyira nem adom ,hogy a belvárosi autózás agyon van támogatva, miközben a város nagyrésze nem autózik. Nagyon kedves dologban értek egyet Puzsérral, de ebben speciel igaza van.

Annyiban baj, hogy konkretan alig van mar jardafelulet, ahol a gyalogosok elfernek - peldanak sokat lehetett a kozelmultban latni, hogy mondjuk babakocsival nem fer el az anyuka, vagy ket ember egymas mellett mar nem fer el, olyan szuk a hely a parokolo autok miatt. Ez szerintem iszonyu gaz es tipikus pledaja az autosoknak valo alarendeltsegnek a kozlekedesben.

belvarosban a blaha mellett vagy 6 éve jópofán megszűntették az egyiranyu utcak bal oldalán a parkolást egyik naprol a masikra, ezzel szépen lefelezték pár útca kapacitását. Gondolom az ott lakó utcán parkolók örültek igazán, főleg mivel kb. egyidőben nyílt meg pár parkolóház a környéken. Hely azota se lett tobb, 2-3 háztömbbel arréb ha lehet találni 1-1 helyet. Vagy másfél éve van a környéken 2 nagyobb építkezés, így azok a zsákútcák 1 része is kiesett vagy 2 évre. Akaszd fel magad, ha ott akarsz lakni és van 1 fostosch kocsid is. Ugyan kaphatsz jutányosan parkolóengedélyt, csak a szomszéd kerületben már nem érvényes ahol talán még helyet is találnál.
--

Nem teljesen ertelek, sajnalni kene oket (az autosokat)? Sokkal-sokkal tobb auto van Bp-en az indokoltnal, messze szigorubb intezkedesek kellenenek a kiszoritasukra pont a belvarosbol, oldjak meg, ahogy akarjak. Az autotartas, illetve a parkolas nem alkotmanyos alapjog, mar elnezest, hadd ne legyen a jarokelo lakossag rajuk tekintettel, pont forditva kellene, hogy legyen. Az nem allapot, hogy minden teruletet az autosoknak adunk at parkolasra, mikozben emiatt sok helyen szo szerint lassan jarni, setalni sem lehet. Tobb europai kisebb-nagyobb varosban pl. este 6-tol explicit ki vannak tiltva (kapukkal es utakadalyokkal, nem csak szoban!) az autok a belvarosbol - ha benragadtal, szivas, mert ki sem engednek, setalhatsz haza, csereben kapsz egy parsz euros birsagot (az egyik varosban kapasbol 500 EUR), legkozelebb figyelmes leszel. Ilyen es ehhez hasonlo megoldasokra lenne szukseg Bp-en is.

És miért azokat szivatnád, akik nem tehetik meg, hogy a városon kívül hagyják az autójukat, mert itt élnek? Hidd el nem azzal van baj, hogy az itt lakóknak van autójuk és néha használják, hanem azzal a városon átfolyó forgalommal, és a városba dolgozni bejárókkal. Előbb ott kellene rendet tenni, és akkor talán nem kéne cseszegetni azokat, akiknek nincs jobb opciójuk.

> És miért azokat szivatnád, akik nem tehetik meg, hogy a városon kívül hagyják az autójukat, mert itt élnek?

Aki varoson belul el, annak indokolatlan auto tartania, hiszen baromi jo a tomegkozlekedes Bp-en belul. Aki agglomeraciobol jar, annak viszont kell a parkolohely, mert se a tomegkozlekes, se a P+R helyzet nem az igazi.

Tehat parkolohelyek lennenek, ha azok a varosiak, akik csak a kenyelem miatt hasznaljak, eladnak a francba a _luxus_ jarganyukat amivel elfoglaljak a parkolohelyeket azok elol, akiknek tenyleg szukseguk van ra...

> baromi jo a tomegkozlekedes Bp-en belul

Azon gondolkodom vajon ugyanarról a városról beszélünk-e. Trolival járok munkába, két átszállás minimum. Az út 30-50 perc attól függően mennyit kell várnom. Tömegnyomor szinte garantált, ülőhely esélytelen, de még az is kérdéses, hogy felférek-e az első trolira amivel mennék. Szóval értem én, te biztos jó helyen laksz, jó helyen vannak a jellemző célpontjaid, de ne tegyél már ilyen meggondolatlan általános kijelentéseket.

> ha azok a varosiak, akik csak a kenyelem miatt hasznaljak, eladnak a francba a _luxus_ jarganyukat

Ezzel akár egyet is érthetek. Csak a kényelem miatt nem érdekes. De tudod sokaknak praktikus okokból van autója, és még ha nem is használja napi szinten (én sem, amit látod munkába trolival járok) nagyon jól tud jönni.

> Aki agglomeraciobol jar, annak viszont kell a parkolohely, mert se a tomegkozlekes, se a P+R helyzet nem az igazi.

Aha, és akkor miért tőlem tagadod meg az autót, és miért nem a normális P+R kiépítését szorgalmazod?

"Azon gondolkodom vajon ugyanarról a városról beszélünk-e. Trolival járok munkába, két átszállás minimum. Az út 30-50 perc attól függően mennyit kell várnom. Tömegnyomor szinte garantált, ülőhely esélytelen, de még az is kérdéses, hogy felférek-e az első trolira amivel mennék. Szóval értem én, te biztos jó helyen laksz, jó helyen vannak a jellemző célpontjaid, de ne tegyél már ilyen meggondolatlan általános kijelentéseket."

Az Orstol nem messze lakom, eloszor elmegyek az Orsre eggy trolival, utana onnan metroval vagy a KOssuth terig, onnan villamossal tovabb a 9. keruletbe, vagy csak a Keletiig, onnan tovabb a Fovamra, majd ott szallok villamosra, valtozo, utobbi tobb atszallas, de valamivel gyorsabb, atlagosan igy 50 perc alatt teszem meg az utat iranyonkent (ulohely nem erdekel, tomegkozlekedes soran sosem ulok le). AZ Orsnel (es a metron) rettenetes a tomeg minden egyes nap, minden oraban, erthetetlen, a 4-es metro sem egy alom. Ezzel egyutt is azt mondom, atlagosan Bp-en kiemelkedoen jo a tomegkozlekedes. Eletemben soha nem kellett egy oranbal kevesebbet utaznom, barhol is laktam, igy nyilvan ez a resze sem zavar. Csak, hogy nagyjabol azonos korulmenykre ellenpolust is kapj.

Ezzel sem ertek egyet, auto nelkul nottem fel, 10 eves koromban kezdtem el egyedul jarni iskolaba. Soha nem vittek autoval sehova, sem iskolaba, sem mas helyre, amikor nem egyedul jartam, akkor anyammal felultunk a villamosra/buszra es elmentunk, delutan ugyanez. Nem erzem megugorhatatlannak, sem azt, hogy emiatt szornyu gyerekkorom lett volna (es anyam sem erezte soha annak). Ne allitsuk be ugy a kerdest, mintha nem lehetne auto nelkul letezni, plane Bp-en, ahol gyakorlatilag nem gyorsabb autoval kozlekedni, mint normalis esetben tomegkozlekedessel.

> Persze hogy nem. És még rosszabb a helyzet családosoknak. A gyerekeket valahogy el kell vinni iskolába, és el kell menni értük (a kisiskolást azért ne rakjuk fel a trolira, hogy oldja meg maga). Két gyerekkel az olyan keringő minden nap, hogy lényegében utazással elmegy a napod.

A 'pesti közlekedők ~65 százaléka nem autóval jár.

Most vagy azt mondod, hogy ennek a hatvanöt százaléknak nincs gyereke se, vagy az autó egy kényelmi dolog.

Amivel nincs baj, én is kényelmes ember vagyok, de akkor kérem a kerületi lakosoknak járó olcsó kajaházhozszállítást, a légkondibeszerelést, meg az ingyen termálbérletet. Vagy autóval is tessék kifizetni a rendes árát annak, ami területet használnak.

Nyilván. De tessék mindenkinek kifizetni az igényeit.

Én hajlandó vagyok általánydíjban kifizetni a biciklim által elfoglalt parkolóhelyet, a BKVn elfoglalt négyzetmétereimet, és a biciklisávomat.
Akinek igénye van arra, hogy nyáron, esőben, hóban a klimatizált védett autóban közlekedjen, fizesse ki ugyanezt.
Nem akarom felakasztani az autósokat. Csak azt várom el, hogy mindenki ugyanolyan elbírálás alá essen.

Szerintem az autosok fizetnek eleget mar igy is es mar 10 evvel ezelott is kb luxus volt kocsit tartani annyi mindenfele terhet rapakoltak...

Te mint biciklis mit fizetsz jelenleg azert mert reszt veszel a kozlekedesben? Hasznalod az utakat helyet foglalsz lassitod a kozlekedest es lefogadom ,hogy biztositasod sincs. Ha megis akkor kb ufo vagy 99%-nak nincs aztan megy a vakvilagba...

> ellenpolust

Na de pont ezt mondom, se az általam, se az általad tapasztalak nem lehetnek egy általános kijelentés alapjai. Én nem mondom hogy mindnekinek kell autó, de te se mondd, hogy felesleges luxus, mert nem az.

Hozzátenném még, hogy én az autómat kell hogy valahol parkoljam. Nincs mélygarázs, ha lenne használnám, hidd el én se vagyok hülye, hogy a szabad ég alatt őrizetlenül tartsam az értékemet, ha van jobb opció. Addig is viszont nekem nem opció az, hogy nem hozom be a városba az autót, mert már itt van, és nem opció, hogy ne legyen, mert kell.

Aki dönthet az a városba érkező, hogy ne autóval jöjjön, hogy ne a városon át haladjon (külön vicces amikor nem is ide jön, csak kényelmesebb átjönni mint kerlőutakon menni). És értem, hogy a P+R lehetőségek ehhez nem elegek, de talán akkor ezen kellene javítani, nem? Ne azzal legyünk már ellenszenvesek, akinek kábé az az opciója, hogy lemond az autóról, ha kell neki, ha nem.

> baromi jo a tomegkozlekedes Bp-en belul

Azon gondolkodom vajon ugyanarról a városról beszélünk-e.

Az a helyzet, hogy 1) a jót könnyű megszokni, 2) az ember mindig mindennél többet, jobbat akar.

Olyan ez, mint amikor a topmodell férje a haverokkal a kocsmában húzza a száját, hogy hát bakker, estére a nylon harisnyában úgy bebüdösödik a lába! Meg bakker, nyitott szájjal rágja a rágót. Meg a múltkor is mondtam egy viccet, és nem értékelte.

A többiek, akiknek meg átlagos nő a felesége azt látják, hogy egy bombázóval él.

Budapesten élve nem látod, hogy a budapesti tömegközlekedés mennyire jó.

Nagyon sok nagyváros van, ahol lényegesen rosszabb a tömegközlekedés. Meg vannak más városok, ahol meg jobb. De jellemzően az összes külföldi ismerősöm Budapesten járva kiemelte többek között azt is, hogy milyen jó a tömegközlekedés.

> Aki agglomeraciobol jar, annak viszont kell a parkolohely, mert se a tomegkozlekes, se a P+R helyzet nem az igazi.

Aha, és akkor miért tőlem tagadod meg az autót, és miért nem a normális P+R kiépítését szorgalmazod?

Vagy a normális agglomerációs tömegközlekedést.

Pl. Én London agglomerációjában lakom. Kb. senki nem ül reggel autóba, hogy aztán Londonban valahol leparkolja. Senki nem ül autóba, hogy aztán valami P+R parkolóban hagyja* Mindenki vonatra száll és vonattal megy be a városba.

*: azt viszont csinálják az emberek, hogy autóval elmennek a saját falu/város vasútállomásához, és az ottani parkolóban teszik le az autót. De ezeket nem P+R parkolónak hívják. Pedig a fogalmat ismerik, Oxford közelében láttam P+R parkolókhoz vezető táblákat.

Nézd, az nem tesz valamit jobbá, hogy máshol rosszabb a helyzet.

Azt pedig ne mondd, hogy nem látom hogy milyen a tömegközlekedés, mert napi szinten szenvedem el. Pont hogy budapestiként látom. A külföldi barátaid akik ide jönnek egy nagyon vékony szeletét látják az egésznek, persze hogy más a véleményük. Ráadásul az igényük is más, az utazási célpontjaik is mások.

Szerinted a konstans tömegnyomor, vagy az, hogy esetenként el kell engedned 1-2 járatot, mert nem férsz fel jó?
Az utóbbi két hónapból három esetet tudok mondani, amikor a trolivezető idegbeteg módon fékezéséből baleset lett, egyik esetben az én térdem bánta ahogy belenyomódtam az előttem lévő ülésbe. Nem tudom megszámolni hányszor panaszkodott a párom idén, mert a munkába menő villamos (ami 15 percenként jár) kimaradt, idő előtt elment, és lekéste, vagy mert lerobbant, és fél órákig vesztegel a helyén.

Szóval lehet vannak jó oldalai, turistaként jól hangzik a szolgáltatás, meg lehet van szarabb is, de ne nevezzük már a helyi tömegközlekedést jónak.

Tudod mikor lesz jó? (és itt jó alatt az elfogadható autózás alternatíváról beszélünk)
Ha az optimális telítettség nem a tömegnyomort jelenti, hanem azt, hogy minden ülés foglalt, esetleg néhányan állnak. Ha a kiesések, késések és a balesetek, lezárások nem hétköznapos események lesznek, hanem hírértékű ritkaságok. Ha nem kell ellenőrizned hogy lehúgyozták-e az ülést vagy sem, mielőtt leülsz. Ha le tudsz ülni. ÉS ne beszéljünk a frissen felújított hármas metróról, ahol nyáron meg lehet dögleni, mert a légkondi luxus volt.

Nézd, az nem tesz valamit jobbá, hogy máshol rosszabb a helyzet.

Ez egy érdekes gondolat.

Szerintem az, hogy valami jó vagy rossz, az relatív, szóval de, ha valami jobb, mint a többi, akkor az jó.

De ugyanakkor értem azt, amit mondasz, hogy lehet valami elméleti tökéleteshez is hasonlítani, és akkor egész egyszerűen minden rossz.

Elfogadom mindkét nézőpontot.

> Szerintem az, hogy valami jó vagy rossz, az relatív, szóval de, ha valami jobb, mint a többi, akkor az jó.

A valasz inkabb valahol ott van imho, hogy Budapest rohadt nagy, es a tomegkozlekedes minosege nem homogen. A turista, aki imadja, a budos eletbe nem megy a koruton kivulre, ugy konnyu szeretni. Aki metrovonal mellett lakik es dolgozik, az megint jo helyzetben van. Masok meg kevesbe, ennyi.

> baromi jo a tomegkozlekedes Bp-en belul

Azon gondolkodom vajon ugyanarról a városról beszélünk-e.

Az a helyzet, hogy 1) a jót könnyű megszokni, 2) az ember mindig mindennél többet, jobbat akar.

Olyan ez, mint amikor a topmodell férje a haverokkal a kocsmában húzza a száját, hogy hát bakker, estére a nylon harisnyában úgy bebüdösödik a lába! Meg bakker, nyitott szájjal rágja a rágót. Meg a múltkor is mondtam egy viccet, és nem értékelte.

A többiek, akiknek meg átlagos nő a felesége azt látják, hogy egy bombázóval él.

Budapesten élve nem látod, hogy a budapesti tömegközlekedés mennyire jó.

Nagyon sok nagyváros van, ahol lényegesen rosszabb a tömegközlekedés. Meg vannak más városok, ahol meg jobb. De jellemzően az összes külföldi ismerősöm Budapesten járva kiemelte többek között azt is, hogy milyen jó a tömegközlekedés.

> Aki agglomeraciobol jar, annak viszont kell a parkolohely, mert se a tomegkozlekes, se a P+R helyzet nem az igazi.

Aha, és akkor miért tőlem tagadod meg az autót, és miért nem a normális P+R kiépítését szorgalmazod?

Vagy a normális agglomerációs tömegközlekedést.

Pl. én London agglomerációjában lakom. Kb. senki nem ül reggel autóba, hogy aztán Londonban valahol leparkolja. Senki nem ül autóba, hogy aztán valami P+R parkolóban hagyja* Mindenki vonatra száll és vonattal megy be a városba.

*: azt viszont csinálják az emberek, hogy autóval elmennek a saját falu/város vasútállomásához, és az ottani parkolóban teszik le az autót. De ezeket nem P+R parkolónak hívják. Pedig a fogalmat ismerik, Oxford közelében láttam P+R parkolókhoz vezető táblákat.

baromi jo a tomegkozlekedes Bp-en belul
Ez igaz és általában nem is Bp-n belüli közlekedésre tartanak autót az emberek.

Aki agglomeraciobol jar, annak viszont kell a parkolohely

Aki agglomerációból jár az így járt, nem kéne kiköltözni a francba és szennyezni a levegőt a belvárosban, plusz ha már kiköltözöl, akkor annyi ész elvárható, hogy valamilyen jó vasúti kapcsolattal rendelkező települést válasz. Elvileg azért van a városnak önkormányzata, hogy az itt lakók érdekeit képviselje.

> Ez igaz és általában nem is Bp-n belüli közlekedésre tartanak autót az emberek.

Vagyis vagy a varosban laknak es kijarnak a varosbol melozni, vagy a heti 1 nagybevasarlasra tartja az autot es heti 7 napbol 6-on feleslegesen foglal el 10 m2-t a kozteruletbol.

> Aki agglomerációból jár az így járt, nem kéne kiköltözni a francba és szennyezni a levegőt a belvárosban...

Ha az elozo pontban emlitett varosban lako, de kulteruleten dolgozo kikoltozne a francba a varoshatarba, akkor az agglomeracioban lako be tudna koltozni a varosba, hogy ne kelljen annyit ingaznia.

De az nem megoldas, hogy a varosi elvezi a varos minden elonyet, plusz o nyugodtan pofekelhet meg generalhatja a dugot es a parkolohelyeket a sajat tulajdonanak tekintheti, mig az, akinek tenyleg szuksege van ra, az meg le van szarva...?!

Na neeem. A varosinak tessek szepen eladni az autojat es BKV-zni, taxizni, kozelebb koltozni a munkahelyhez es setalni, igy a felszabadult varosi lakasokat meg meg tudjak venni olyanok, akik eddig kintrol ingaztak befele.

De amig a varosi ugy gondolkozik, hogy "nekem az auto, a belvarosi kenyelem, az olcso parkolohely, a dugomentes kozlekedes, meg minden (is) jar, meg ha bele doglok is", addig nem lesz itt valtozas.

> A varosinak tessek szepen eladni az autojat es BKV-zni, taxizni, kozelebb koltozni a munkahelyhez es setalni

Aha. A városinak azért ne legyen autója, hogy a vidéki tudjon autókázni. Miért is nem adja el a vidéki az autóját, jár vonattal, BKV-val, taxival, vagy költözik közelebb a munkahelyéhez, és sétál?

Nagyon gáz hozzáállás, hogy a saját érdekedet más érdekének a rombolásával próbálod elérni

Milyen érdekes, hogy nem arra a következtetésre ugrottál inkább, hogy épüljenek föld alatti parkolók, legyen jobb P+R rendszer. Nem, valamiért egyszerűbb úgy megoldani egy csoport problémáját, hogy a másiknak csinálsz vele egy nagyot.

Szoval akinek lenne lehetosege nem autozni, az autozzon nyugodtan, akinek viszont nincs mas ertelmes lehetosege az autozason kivul, az igy jart?

Hat ez nagyon szolidaris es eloremutato gondolkodasmod.

Ha autokazni akarsz, akkor nem kellene a belvarosban lakni, nem arra valo!

Koltozzon a Hungarian kivulre, ott nem zavarja a veszett kutyat se.

> Barki lakhat a belvarosban.

Ilyen ingatlanarak mellett? Es azt se az agglomeraciosok verik fel, hanem azok, akik ott laknak, majd a kozteruleten tartott autojukkal (merazjar!) furikaznak, szennyezest pofogve a sajat orruk ala.

Ha minden varoslako, akinek nem a kenyelem miatt kell az auto ("jajj, hat 40 perc lenne BKVzni a 15 perc helyett" tipusuak - egyem meg a majukat, hogy ekkora szornyuseges problemakkal kell szembesulniuk!!4) eladna a fenebe, akkor maris felszabadulna eleg parkolohely amit az agglomeraciosok / gyalogosok visszakaphatnanak.

> azt se az agglomeraciosok verik fel, hanem azok, akik ott laknak, majd a kozteruleten tartott autojukkal (merazjar!) furikaznak

Ezt meg mar vegkepp nem ertem, mi koze a lakhatasi koltsegeknek ahhoz, hany embernek van autoja.

> Ha minden varoslako, [...] eladna a fenebe, akkor maris felszabadulna eleg parkolohely amit az agglomeraciosok [...] visszakaphatnanak.

Miert, nekik miert "jar" a parkolohely? Ott a P+R, amit btw tobbek kozott a "varosi" autos kocsogok adojabol epitenek, es amibe az "agglomeracios" egy fillert nem fizetett be. Most mondtatok, remek a tomegkozlekedes Budapesten, tessek buszozni, nem kell autoval bejonni a belvarosba! Kelenfold mellett meg lehetne egy oriasi kavezo a parkolo helyett. :)

Ideális esetben az embernek nem csak egy célpontja van egy városban, hanem több, és jellemzően ezeket nem építik egy csokorba a kedvedért :) Nagybevásárolni, kikapcsolódni, munkába, rokonokhoz mind máshova vagy kénytelen menni. Hacsak nem az lesz a következő elvárás, hogy cuccoljak össze a rokonaimmal, és ne járjak kikapcsolódni, mert az luxus :)

A munkád meg ott van, ahol adnak. Nem mindenki olyan szerencsés, hogy válogathat, nem mindenki teheti meg, hogy elutasít egy kicsit távolabbi lehetőséget.

De ezek annyira alap dolgok...

Akkor miert lettek kipecezve az agglosok, mint minden baj forrasa? Ahogy latom a varosi is ugyanugy szarik az egesz problemara, igenyeibol nem adna lejjebb, de azt megmondana, hogy mas hogy is eljen, hogy neki az ne okozzon kellemetlenseget.

Na neeeem.

Ha a varosi is autokazhat orakat a varoshataron belul, mer az neki jar, akkor az agglos is autokazhat a varoson belul, mert az neki is jar; es meg nagyobb szuksege is van ra.

Ha neked az ideális, hogy csak dolgozol és otthon lébecolsz, ám legyen. Szerintem az ideális ha az embernek van lehetősége elmenni kikapcsolódni, utazni, találkozni rokonokkal vagy barátokkal, és az élet része ha el kell menni bevásárolni vagy ügyeket intézni, gyereket vinni iskolába, szakkörre, stb stb.

Gondolom jellemzően ezek végigkísérik egy ember életét, ezért mondom azt, hogy autó vagy tömegközlekedés használat szempontjából felesleges ennyire csak a munkába járásra koncentrálni.

> Ilyet hol irtunk? :)

"Hidd el nem azzal van baj, hogy az itt lakóknak van autójuk és néha használják, hanem azzal a városon átfolyó forgalommal, és a városba dolgozni bejárókkal."

> Es az agglomeracios "miert lakik oras idotavra a celpontjatol"?

Latod, megint az agglosra valo mutogatas megy, ahelyett, hogy a varosiak elobb a sajat udvarukon sepregetnenek, es csak azutan kezdenek ez az agglosokat szapulni, ha ok mar minden lehetot megtettek a helyzet kezelese erdekeben.

Én úgy látom hogy mindenkire mutogatás megy. Mi lenne ha nem egymásra, hanem a megoldásra mutogatnánk? Én tettem javaslatokat, gelei is, te tudsz konstruktívat hozzátenni, vagy csak mutogatsz a városiakra elvárva hogy dobják ki az autót, költözzenek el, gyalogoljanak az esőben?

> az agglomeracios kozlekedes tenyleg eleg nagy lemondasokkal jar.

Akkor nem ezt kellene megoldani?

> Aki varoson belul autozik, azoknak a 90%-a luxusbol, kenyelembol teszi, nem muszajbol.

Aki tényleg azért teszi, az csökkenthetne a használaton. De hidd el kevesebb parkoló nem lesz, mert az autó sok esetben meg kell, ha nem használod akkor is csak parkol valahol.

Viszont ezeket a légből kapott számaidat vagy támaszd alá valamivel, vagy ne dobálózz velük.

Legbolkapott szam? Hany ember el a varosban es dolgozik a varosban, mikozben a ket varosi pont kozt kenyelmesen autokazik?

Mert ha a varosban el es a varoson kivul dolgozik, akkor koltozzon oda, es akkor nem kell autokaznia: a tobbi varoslako meg meg fogja nekik koszonni a tisztabb levegot es/vagy a felszabadult parkolohelyeket.

Ezt ugy sem fogod elhinni, de a legelso pin, amit ledobtam Mancherterben: https://goo.gl/maps/3eg5bjt4yr3gphx76

Ez szabalytalannak tunik, az viszont nyilvanvalo, hogy Manchester _sokkal_ kevesbe surun van beepitve, mint Budapest, ahol 100+ eves hozott anyagbol kell dolgozni. Ugy eleg konnyu nem a jardara logni, ha egy random utcacska is olyan szeles, mint nalunk ketto masik.

Az ott tenyleg szabalytalan. Dupla sarga == megallni tilos.

Amugy azert tunik Manchester szellosebbnek, mert nem foglalja el az utca felet a parkolo autok latvanya. Es ez jo! Ha Budapest belvarosaban nem lehet megoldani a parkolast normalisan, akkor Budapest belvarosaban meg kell szuntetni a parkolohelyeket.

A belvaros nem autok tarolasara valo.

> Amugy azert tunik Manchester szellosebbnek, mert nem foglalja el az utca felet a parkolo autok latvanya.

Nem, nem azert "tunik" annak. Pest belvarosa tele van egysavos egyiranyu utcakkal, mig Manchesterben alig-alig talaltam ilyeneket a terkepen. A ket sav + mindket oldalt parhuzamos parkolo nagyon-nagyon messze van az atlag pest-belvarosi utcaktol.

> A belvaros nem autok tarolasara valo.

Barmilyen hihetetlen, arra _is_ valo. Teraszos kavezoba jarni pont ugyanannyira nem emberi alapjog, mint autot tartani.

> Pest belvarosa tele van egysavos egyiranyu utcakkal

Lehetne az is ket iranyu, ha nem foglalnak el a masik savhoz szukseges teruletet a parkolo autok.

> Teraszos kavezoba jarni pont ugyanannyira nem emberi alapjog, mint autot tartani.

Autot tartson az ember ott, ahol van arra hely. A belvaros, foleg, ha tortenelmi, az nem olyan hely. Ha nagyon kell neki az auto, akkor tegye le egy parkolohazban, vagy koltozzon kijjebb, ahol nem zavarja az ott lakokat, mert van hely eleg.

> Barmilyen hihetetlen, arra _is_ valo. Teraszos kavezoba jarni pont ugyanannyira nem emberi alapjog, mint autot tartani.

Amint mutatsz olyan kerületet, ahol a helyi kávézó éves parkolóbérlet áráért kapja a terasz négyzetméter-árát, valid az összehasonlítás.

Én nem akarok mást, csak hogy az autót használók ugyanazon a piaci árazás mellett fizessenek a helyhasználatért, mint bárki más.
És innen indult a thread, hogy mégis mivel van támogatva a belvárosi autózás: ezzel, hogy kb. semmilyen helyhasználatért nem a piaci árat fizetik ki.

Oke, ez eddig is nyilvanvalo volt, a reszletek maradtak ki mindig, pl. hogy csinalunk a 19. szazadban kialakitott belvarosban uj teruleteket a semmibol.

Olyan helyeken baromi egyszeru a megoldas, ahol szempont volt, hogy a lovaskocsi egy iven meg tudjon fordulni minden nevesitett utcaban. :) (igaz tortenet alapjan)

Alberlet.

Nem akarasnak nyoges a vege. Ti eddig csak kifogasokat kerestek, hogy nektek miert _letszukseglet_ az auto. Masoknak ugyanugy meg vannak az indokaik, ezt kene eszrevenni.

Ha te nem vagy hajlando lemondasokra, akkor masoktol se vard el, hogy majd a te ket szep szemedert majd ugy tesz, hogy neked jobb, neki meg szar legyen.

Hat akkor az agglomeracios is koltozzon alberletbe, es problem solved.

> Ti eddig csak kifogasokat kerestek, hogy nektek miert _letszukseglet_ az auto.

En pl. nem mondtam, szerintem egy kenyelmi feature, mint ahogy a kertvarosi haz is az agglomeracioban.

> Masoknak ugyanugy meg vannak az indokaik, ezt kene eszrevenni.

Igen, valoszinuleg mindkettonknek. Engem pl. kicsit zavar az a brutalis kettos merce, ami ebben a threadben van.

> Ha te nem vagy hajlando lemondasokra, akkor masoktol se vard el, hogy majd a te ket szep szemedert majd ugy tesz, hogy neked jobb, neki meg szar legyen.

Ha te nem vagy hajlando lemondasokra, akkor masoktol se vard el, hogy majd a te ket szep szemedert majd ugy tesz, hogy neked jobb, neki meg szar legyen..

A problema ott kezdodik ,hogy a sajat helyzetedet veszed alapul es totalis csolatasod van emiatt.

Nem mindenki olyan szerencses ,hogy nincs szuksege autora. Neked jelenleg olyan az eleted ,hogy nincs. De ez megvaltozhat majd ha gyermeked lesz es mondjuk arra a kornyekre kell koltoznod ahol a jo besorolasu iskolak vannak. Konnyen elofordulhat plane angliaban ,hogy a munkahelyed nem pont ugyanazon a kornyeken lesz illetve a reggeli school run is befigyelhet (viszlat 20 perces relax seta reggelente a melohelyre). Persze tudom erre is van megoldas majd nem lesz gyereked? De masnak meg lesz vagy mar van (insert your solution here)

Kulonben is ha ilyen szigoruak vagyunk akkor az agglomeraciobol minek jar be dolgozni valaki a varosba? Koltozzon oda ahol a melohely van vagy inkabb dolgozzon az agglomeracioban. Nem igaz ,hogy nem tudja megoldani... (ugye milyen illogikusnak hangzik?)

Mar megint a "jajjhat en nem engedhetem meg magamnak, hogy ne legyen autom, de a masik, DE a masik, a masiknak biztos nincs ra szuksege, szoval o ne kozlekedjen autoval, hogy nekem, NEKEM ne kelljen aldozatot hoznom"!

Es meg en vagyok a csolatasu :)

Hint: mindenki nagyon jol meg tudja magyarazni, hogy szemely szerint neki miert is _nem_ kellene tenni barmit is. Majd a tobbiek, ugyis azok miatt a rohadekok miatt van az egesz, en bizisten nem tehetek rola!!!11

Szoval mivel neked szemely szerint ugy van kialakitva az eleted ,hogy nincs szukseged autora ugy gondolod ,hogy masnak sincs ezert mindenki adja el mert biztos mindenki egy kenyelmes kis kocsog?

De ha te ilyen szuperul megoldottad az osszes kenyelmes kocsog agglomeracios miert nem 20 perc setara lakik a munkahelyetol vagy rolleren kuldi a csemetejet az iskolaba/oviba? Fasznak jarnak be kocsival? :D

Miert, szerinted a budapesti dugokat nem azok generaljak es a parkolohelyeket nem azok veszik el, akiknek baromi nagy szukseguk van az autora?

En nem autozom a belvarosban, mert nekem nincs szuksegem ra. Viszont azoknak akik a belvarosban autoznak, baromi nagy szukseguk van az autora, hiszen azert valasztottak azt BKV es alternativ kozlekedesi megoldasok helyett.

Tehat mindenki aki autozik, annak elengedhetetlen az auto; milyen alapon tiltogatnad ki oket a varosbol?

A tiltogatas onmagaban nem megoldas. Erre tok jo pelda London belvarosa is. Volt idoszak mikor naponta jartam be kocsival mert muszaj volt. Ha nem lett volna az akkor nyilvan felulok a 11 metrovonal valamelyiken futo relative gyors szerelvenyre es orulok magamnak. Csak olyan feladatom volt ,hogy egy adott pontig mindig el kellett jutnom autoval onnan meg az osszehajthato kis elektromos motorral a celig.

Talan nem stadiont (le vagyok maradva mi az aktualis faszsag amire elszorjak biztos nem nehez megtalalni) kellene epiteni hanem meg metrot illetve P+R helyeket.

A problema meg mindig az ,hogy nem tudod elkepzelni ,hogy rengeteg embernek nincs tul sok alternativaja a kocsira.

Nyilvan van sok aki csak kenyelmes de ezert megszivatni mindenkit akinek meg kell az nem tul elegans megoldas.

Mire leteszed a kocsit, elmaszol az allomasig, megvarod a csatlakozast, aztan minden allomason es megallohelyen megallsz, majd atszallsz, stb, stb. az pont annyi idotobblet, hogy az ember nem fogja letenni az autojat a P+R-ben, hanem inkabb arra szavaz, hogy 20-40 perccel hamarabb erjen oda, ahova szeretne. Megteheti, hiszen a varosban lako is azert nem a BKV-t valasztja, mert lassu, nem arra megy, koszos, es kocsival ugyis gyorsabb, meghat nyilvan nincs is mas lehetosege, mera gyerek meg a nagybevasarlas, meg a holyag a talpan, meg mert esik, meg mert tul meleg van, meg mert az asszonyt is fel kell venni hazafele...

Nomostan akkor mégegyszer... A P+R arról szól(na), hogy a helyi tömegközlekedésig elmész autóval, és ott átszállsz jelen esetben a BKV járműveire. Amit én csinálok nyáron, hogy autóval a telekről Kismaros vagy épp Vác, és onnan vonattal Bp. az is egyfajta P+R-ezés, és igencsak jól működik, mivel a vonat még a "szokásos" problémákkal együtt is gyorsabb/megbízhatóbb, mint akár a régi, akár az új kettes út.

A mondatod második részének semmi köze a felfestésekhez. Aki nem tud parkolni, vagy leszarom üzemmódban tolja, az más parkolóhelyeken is csak rááll a vonalra, úgy parkol, hogy ne férj be mellé, stb.

A felfestésről meg le lehet szokni azután, hogy vagy azt oldjuk meg, hogy akinek nem kell autó ne akarjon tartani, vagy azt, hogy akinek kell tudja hol tartani. Ne mindig az legyen a megoldás, hogy elveszünk valamit és korlátozunk valamit, adjunk jó alternatívákat.

> Főleg, hogy meglehetősen gyakori, hogy nem a felfestésig áll a járdán az autó.

Es erre megintcsak nem a szabalyosan parkolo autosok zaklatasa (add el, tiltsak be, stb.) a megoldas, hanem ra kell baszni a kerekbilincset meg az eurotax ertek 2.5%-at mondjuk sarga csekk formajaban, aztan legkozelebb nem fog odaparkolni.

Egy szóval sem írtam, hogy zaklatni kéne az autósokat, valakivel keversz. Viszont a járdán parkolást tényleg vissza kéne szorítani, mert abban remélem, egyetértünk, hogy a járda elsősorban a gyalogosoké, és csak ott lenne szabad másokat odaengedni, ahol a gyalogosnak még marad megfelelő helye. Az viszont, hogy a két méter szélességű járdából hivatalosan elveszünk egy métert, nem hivatalosan meg további 30 centit, az minden, csak nem megfelelő.

Legyen az parkoló, járdára festett kerékpárút vagy bármi egyéb. Bár ez nem csak helyi sajátosság, Belgiumban - Mechelen - van olyan járdaszakasz, hogy a járdán vezetett bringaút mellett két ember már nem igazán fér el, és ott ráadásul van annyira sűrű kerékpárforgalom, hogy be is tartják, hogy nem mennek rá a kerékpáros sávra. Szerencsére ez extrém példa, nem ez a jellemző.

Miert ne lenne lehetoseged? Hat koltozz be te is a varosba. Azert mert kikoltoztel a varos szelere/falura akarhova ,hogy elvezd a friss levegot meg a csendet akkor nem kellene neked is vallalni valamit a problemakbol? Miert a bentlakokat szivassuk?

Mibol gondolod ,hogy minden bentlakonak van lehetosege nem autozni? Mondok egy peldat ez mondjuk nem budapesti hanem a "fejlett nyugat" Basel.

Elvileg utazhatnek tomegkozlekedessel es nem kellene kocsit tartanunk (tekintsunk el attol ,hogy hetvegente kirandulunk es mivel van gyerekunk nem tul idealis a mindenfele cuccot amire szuksegunk lehet a kis kezemmel cipelni)

Szoval ugye a gyermek oviba jar(egy faluval arrebb egy nemzetvedelmi terulet mellett kozvetlenul jo levego allatok etc) ami utba esik ha kocsival megyunk es kb 7 perc. Nyilvan mint a legtobb ember en is idore jarok dolgozni illetve a csemetet is idore kell bevinni az oviba. Ha mindezt tomegkozlekedessel teszem akkor a 7 percbol 20 lesz marha elerem pontosan a 15 percenkent jaro buszt (csak az ut az ovodaig) aztan tovabbi 40 perc lenne meg beerni (plusz nyilvan vehetnenk az asszonnyal 2*80 CHF-ert berletet) Szoval itt vesztettem egy egesz orat plusz stresszelhetnem a gyermeket a reggeli rohanassal.

Hazafele a varos masik vegebol a falu fele viszont mar csak 30 percenkent megy a busz ha lekesem akkor azon kivul ,hogy kellemetlenseget csinalok az ovinak megint egy stresszfaktor a gyermeknek is (mert ugye apu meg anyu nem jott ertem) plusz 40 CHF mert elkestem. Ez megint csak egy plussz koltseg. Azert egy honapban siman elofordulhat ,hogy 1-2x elkesel ez mar a havi berlet ara (hiaba svajc a buszok nem tul pontosak ha nincs felszallo suhannak es korabban ernek a megalloba) Szoval ha biztosra akarnek menni akkor fel oraval korabban el kene indulnom amit nyilvan a munkaidombol vesztek el. Erjek be elobb? Es ,hogyan adom le elobb a gyermeket? Arra is van megoldas de az megint 20 CHF naponta.

Szoval hjam kocsog luxusmajom vagyok es megyek inkabb kocsival 8-9 kozott kb majdnem mindegy mikor indulok utamra mert 20 perc alatt megvan az ovi+munkahely bejaras.

Gondolom hasonlo helyzetek budapesten is elkepzelhetoek ahol egy atlag munkahelyen mondjuk clockolni kell es ha ketszer elkesel akkor mondjak ,hogy ejjnye harmadszorra meg azt tanacsoljak ,hogy keljel fel elobb vagy keress masik munkahelyet (tudjuk minden hupu a forumrol zseni fejleszto atyagatya fomufti akiert imadkoznak ,hogy dolgozhassanak veluk de nem csak belolunk all a vilag)

> Miert ne lenne lehetoseged? Hat koltozz be te is a varosba. Azert mert kikoltoztel a varos szelere/falura akarhova ,hogy elvezd a friss levegot meg a csendet akkor nem kellene neked is vallalni valamit a problemakbol? Miert a bentlakokat szivassuk?

Ha a varosi eladna az autojat es BKV-zna, akkor nem lenne akkora legszennyezes, az emberek nem koltoznenek ki a varosbol, az egesz problema megoldodna magatol.

Viszont a varosinak a varosi kenyelem es a tiszta levego is JAR, de a sajat autojarol le nem mondana, hiszen aldozatot hozni a masik kotelessege, nem az ove, ugyhogy semmi se valtozik, csak megy a mutogatas a masikra, hogy a masik miatt elhetetlen a varos, o maga nem resze a problemanak! Persze, legyen ez is meg az is, de ugy, hogy nekem a kisujjamat se kelljen megmozditani; majd a verebek osszehordjak...!

Hidd el jó lenne ha lemondana az az autójáról akinek nem járna ez kényelmetlenséggel. Lenne elég. Az is jó lenne, ha nem csak a városban lakókra próbálnád tolni a felelősséget, mert az agglomeráció ugyanúgy pöfögteti az autóját a külvárosi dugókban oda vissza, és ugyanúgy felelős azért, hogy nincs parkolóhely.

Tehát miért is igazságos, hogy a városi adja át a parkolóhelyét az agglomerációnak? Nekik miért járna? Ők nem részei a problémának?

Oké, majd taxiztatom a gyerekeket iskolába. Kapok rá támogatást is, mert megfizetni nem megy. Mondom, akinek van lehetősége élni az alternatív közlekedéssel az éljen. Én se rajongok a dugókért meg a füstért. De basszus, a többségnek nem tud kizárólagos alternatíva lenni amit te felsorolsz.

Mondd a megoldást rá úgy, hogy közben nem okozol sokaknak kellemetlenséget vele. Mert biztos lehetne, de nem egy tollvonással, hanem fokozatos átállással. A car sharing jó irány, a bicikli/roller/stb bérlés szintén. De ez egy folyamat. A car sharing például akkor tud jól működni, ha a közelben mindig találsz autót amit elköthetsz, és nem vagy a belvárosra korlátozva. A biciklizés évszak és időjárásfüggő erősen. A tömegközlekedés nem megbízható, járatfüggő, de tömegnyomor garantált, és

Ezeket lehetne és kellene fejleszteni, és akkor eljutnánk oda, hogy egyre kevesebb embernek lesz autóra szüksége. De ezt ne tiltás árán basszus, hanem fejlesztések árán.

A kellemetlenseg nem erdekel kulonosebben, az emberek a legtobb esetben az “eroszakbol” ertenek, kulonosen, ha azonnali valtozasokra lenne szukseg. Ismerek nem is egy olyan embert, akinek barmilyen es barmilyen jol mukodo alternativat mutathatnal, semmillyen korulnenyek kozott nem mondana le az autojarol, holott jellemzoen pl. ket szomszedos kerulet kozott hasznalja. Na ezert is.

Akkor sem érdekelne, ha te járnál rosszul? Nagyon faszán igazságos az, ha a városban élőket (vagy akár az aglosokat) szivatnád meg azért, hogy legyen valami változás, amikor más út is volna.

Abban igazad van, hogy vannak akik nehezen mondanak le a kocsiról, de ezen is lehet segíteni, mondjuk adók és költségek bevezetésével. Ésszerűen, hogy arra legyen érvényes, akinek volna jobb alternatíva.

Te mégis mi a francról beszélsz? :) Az alábbiak egyikét se mondtam:

> Szoval akinek lenne lehetosege nem autozni, az autozzon nyugodtan, akinek viszont nincs mas ertelmes lehetosege az autozason kivul, az igy jart?

> Ha autokazni akarsz

Úgyhogy légyszi próbálj meg nem kioktatni valami miatt, amit te próbálsz a számba adni.

> De az nem megoldas, hogy a varosi elvezi a varos minden elonyet, plusz o nyugodtan pofekelhet meg generalhatja a dugot es a parkolohelyeket a sajat tulajdonanak tekintheti

A P+R parkolokat pl. melyik onkormanyzat finanszirozza? A "varosi", vagy az agglomeracios kistelepulesek osszedobjak ra a suskat?

Vagyis vagy a varosban laknak es kijarnak a varosbol melozni

A kocsit nem csak munkába járásra lehet használni, pl. telekre menni is kell valamivel, rokonokhoz, elugrani valahova túrázni a hétvégén, nyaralni etc. Arról nem is beszélve, ha valamit szállítani kell.

akinek tenyleg szuksege van ra, az meg le van szarva...?!

Itt szavaz?

varosi elvezi a varos minden elonyet

Meg jó, hogy a város lakói élvezik a város előnyeit.

"Ez igaz és általában nem is Bp-n belüli közlekedésre tartanak autót az emberek."

Legalábbis azt mondják, hogy nem amiatt van autójuk, 'de ha már úgyis van, használják munkábajárásra is'. Hány ilyet hallottam/olvastam már. Ha tényleg arra (is) használják, akkor ez önbecsapás.

Valóban van olyan kollégám, aki szinte tényleg csak vidéki útra használja az autóját, de ez a ritkább.

> Ha tényleg arra (is) használják, akkor ez önbecsapás.

Szerintem nem, nalam pl. az a default, hogy BKV-va megyek dolgozni, kiveve ha mondjuk zuhog az eso, vagy utana meg be kell mennem (nagyobb tetelben) vasarolni, stb. Ez mondjuk heti 1 alkalom. Ha agglomeraciobol jarok be (ez mondjuk az esetek 50%-a, long story) akkor leteszem a kocsit P+R-ben.

Budapesten belul valoban luxus az auto es teljesen felesleges, olyan jo a tomegkozlekedes minden hibaja ellenere. Mondom mindezeket ugy, hogy volt autom, annal feleslegesebb dolgom talan meg soha nem volt, megszabadultam tole. Egyaltalan nem gyorsabb vele a kozlekedes a folyamatos, mindenhol jelen levo dugok miatt es az allando parkolohely-vadaszat miatt, semmi nem indokolja. Neha szoktam olyan boduletes marhasagot olvasni, hogy mert a hetvegi nagybevasarlas miatt..aha, persze, kosz, inkabb ne.

Nem mondom, hogy nincs igazatok, de az ember nem csak Budapesten tömegközlekedik.

Nekem se volt autóm és boldog voltam a tömegközlekedéssel, kb. addig, amíg családot nem alapítottam.

Amikor nagybevásárlás után kell 20 kilónyi kaját 10 szatyorban hazavinni a Tescoból, vagy az IKEA-ból valami bútort, esetleg hajnal 3-kor a kisbaba elkezd krupposan köhögni, és alig kap levegőt, akkor egy idő után az emberben felmerül, hogy venne valami autót.

Én (Londonban) pl. a Tesco meg IKEA dolgot bérelt autóval oldottam meg, de Pesten is és Londonban is akkor vettem végül autót, amikor kicsi gyerek lett.

Magyarorszag mindig is elenjaro volt a restrikciok, kulonadok es buntetesek importalasaban a vilag mas nagyvarosaira mutogatva ,hogy bezzegeknel ez milyen jol mukodik. Viszont az ujitasokban jo megoldasok megvalositasaban nem nagyon serenykedunk sosem mert az ugye penzbe kerul. Szerintem inkabb ezekkel kellene foglalkozni aztan ha kifogytak az otletekbol amivel jobba tettek az adott valamit akkor lehet "buntetni". Tudom almodom de valahogy mintha forditva ulnenek odahaza a lovon...

az egyik, legnyilvánvalóbb talán a belvárosi parkolás, ahol tele van olyan parkolóhelyekkel a belváros, amire fillérekért, jóval a piaci ár alatt adnak éves parkolóbérletet az ottlakóknak (és a mostani főpolgi/polgi kampányban is beígért az egyik oldal 20 perc ingyenes parkolást mindenkinek, a másik meg, hogy az egyes kerületekben csak a helyiek parkolhassanak a parkolóhelyek x százalékán... agyrém.)

bővebben, ezt az előadást érdemes végignézni, de néhánn jó példa 27:00-tól. 35 percnél konkrét, 2014-es számok, majd utána azok a fejlesztések, amiket megbuktatott a főváros.

Az elmúlt évekből:
- a nagykörúton még mindig nem lehet rendesen biciklizni
- a rákóczi út/blaha még mindig autókra van optimalizálva, pedig „a téren áthaladó napi 200 000 ember döntő többsége a közösségi közlekedést” via
- épp újul meg az árpád-hídnál a volán pályaudvar, a metró is, de a felszíni rendezés továbbra is autókra van optimalizálva, pedig a fenti valószínűleg ott is megáll
- stbstbstb

szóval jah, szerintem minden, ahol:
- a helyhasználatot nem piaci alapon fizetik (parkolás)
- vagy a közlekedésben az egyes közlekedési módok nem a hatékonyságuk (közlekedő fő/idő) mértékében kapnak ifrastruktúrát (utat, felújítást, etc.)
az támogatás, még ha nem is konkrét pénzben kapja meg minden budapesti autós.

> tele van olyan parkolóhelyekkel a belváros, amire fillérekért, jóval a piaci ár alatt adnak éves parkolóbérletet az ottlakóknak.

És ezzel nincs semmi baj. Hol parkolj kedvezményesen, ha nem ott, ahol laksz? Ráadásul mit nyersz vele? A belváros parkolói nem azért állnak rogyásig tele, mert az ott lakók leparkolnak, hanem mert a közeli színházak, szórakozóhelyek vendégei a környéken parkolnak este és hétvégén ingyen.

> Hol parkolj kedvezményesen, ha nem ott, ahol laksz?
Parkolóházban?

Ezen az alapon én vehetek medencét, meg kerti-grillt az utcára, mert hol tároljam a vízzel feltöltött medencémet, és hol kerti partizzak, ha nem ott, ahol lakom?

> Ráadásul mit nyersz vele?
Helyet biciklisávnak, buszsávnak, szélesebb járdát, zebrát, kiülős teraszokat, stb.
Nézz bele a fenti előadásba, vannak nagyon jó összehasonlító képek, hogy néztek ki egyes utáck 2006-ban, meg 2014-ben (parkolás felszámolása előtt, után).

> A belváros parkolói nem azért állnak rogyásig tele, mert az ott lakók leparkolnak, hanem mert a közeli színházak, szórakozóhelyek vendégei a környéken parkolnak este és hétvégén ingyen.

Doubt.
A színházba járó közönségnek van 3 sarokra parkolóház, most is csak ott fér el.

Cserébe a Király utca sétálóutca részén a mai napig vannak 2-3 egyke parkolóhelyek, mert az ott lakóknak kell.
(Oda tipik alkohollal szórakozni mész, nem autóval)

De nézd meg a politikai kampányokat:
- 20 perc ingyen parkolást annak, aki a kerületben lakik, Tarlós
- a parkolóhelyek harmadát lefoglaljuk a helyieknek este hat utánra, Soproni Tamás
- stbstbstb, ha eleget túrsz, valszeg minden kerületvezető-aspiránstól találsz hasonló ígéretet, hogy még több parkolást a helyieknek, nehogy sétálni/fizetni kelljen érte.

> Parkolóházban?

Az a kevés ami van drágábban adja a parkolást, mint amennyit rendes óradíjban fizetnék az utcán.

> Doubt

Kételkedhetsz nyugodtan, de a tényeken nem változtat. Itt élek, látom, tapasztalom. Egész nyáron nem volt gond a parkolással, most, hogy elindult a színházi évad szinte egyik este se találunk parkolót hosszas tekergés nélkül.

> A színházba járó közönségnek van 3 sarokra parkolóház, most is csak ott fér el.

És miért gondolod, hogy a színházba járó kifizeti a drága parkolóházat, amikor az utcán tud ingyen parkolni? Hol élsz te?

> hogy még több parkolást a helyieknek, nehogy sétálni/fizetni kelljen érte.

És mi is a probléma azzal, hogy a helyiek parkoljanak kedvezményesen, és tudjanak a lakásukhöz közel, SZEMBEN azokkal, akik nem helyiek???

> Az megvan, hogy a kerület vezetőt kik választják? Arra van, hogy a helyiek érdekét képviselje, akik megválasztották.

mondjuk ilyen szempontból az egész kétszintű önkormányzatiság budapesten egy teljes fasság, be kellene szántani az egészet...

legalábbis szerintem a budapesti lakosság jelentős része legalább 2-3 kerületben él napi szinten, és még azon kívül 1-2-ben jár alkalmanként. A kerületi felosztással faszán kizárod magad abból, hogy az élettered bő felébe beleszólj.

> A kerületi felosztással faszán kizárod magad abból, hogy az élettered bő felébe beleszólj.

Es talan igy van ez jol, imho csak az szoljon bele, akinek ott van az otthona. En pl. baromira nem orulnek neki, ha a fopolgi kitalalna, hogy Zuglobol iparnegyedet csinalunk, csak mert valaki Budan ugy szavazott.

Mondjuk metron is ha/ahol vannak ellenorok, jobban el vannak foglalva a dumalassal, mint a berlet nezegetesevel. Nem egyszer volt mar, hogy megvettem, de elfelejtettem betenni a tokba az uj havi berletet, es meg jo ideig a mar ervenytelent mutogattam tudtomon kivul, semmit nem vettek eszre (es igy en sem)...

Na tessék.., Magyarország jobban teljesít!

"rootolt eszköz nem támogatott" , de az app nem lép ki. :)

> Ez nem is Magyaroszag!

Szerencsere de, mert eddig 25+ orszag kozul nagyon kevesben lattam ertelmes megoldast erre a problemara. :)

1.) Az API "hibás" kérésekre JBOSS tracet hány (nem hiszem, hogy prodban kellene :))
2.) A gyors Google azt mondja, hogy a NISZ annó közbeszerezte a cuccot i-Cell Zrt.-től (295 milkáért). Az APP azt mondja a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. fejlesztette. :)

Ez bizony Magyarország ;)

Na, akkor nezzunk egy-ket peldat, hogy fejlett orszagok fovarosaban ez hogy mukodik. :)

Washingtonban elfogyott a kartyarol a penz, ilyenkor nem enged kifele a forgovilla. Az allomason belul csak keszpenzes automatak vannak (kint, ahol a berletet is megveszed, van bankkartya, de oda nem tudsz kimenni), ott kellett szo szerint koldulni az aproert, mikozben volt nalam bankkartya, hitelkartya, sot egy ceges hitelkartya is vegtelen hitelkerettel.

Seattle-ben (agglomeracioval ugy 4M ember) par evvel ezelott osszenen ugy 5-6 berletautomata letezett, ahol be lehetett szerezni a chipkartyat, illetve feltolteni a meglevot. A feltoltesre volt online bankkartyas fizetes, aminek a feldolgozasa es jovairasa 2 nap.

Dublinban a haromnapos berletkent hasznalt NFC-s akarmi a harmadik napra elromlott, nem lehetett vele csippantani a buszon.

Biztos vagyok benne, hogy az itteni rendszer sem tokeletes, sot, de ez messze nem ugy van, hogy mindenhol szuper, csak nalunk rossz.

Londonban egész rendben van.

Mondjuk már évek óta nem az oystert használom, hanem eleinte a hitelkártyámat, aztán pár éve a telefonomat érintem csak.

De az oyster is le tudott menni mínuszba, szóval akárhova mentél, kiengedett, de ha többet költöttél, mint amennyit rátöltöttél korábban, akkor vissza már nem engedett, amíg újra nem volt pozitív az egyenleged.

A hibás kérésekre majd jól feljelentenek aztán nézhetsz.

Ja, és mivel trey szabin, beírom helyette:

#worksforme99 #mindenszipiszuper

--

"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."

Mondjuk simán kinézem belőlük :)
(ahelyett , hogy megcsinálnák)

Az is fura, hogy a két mobilappjuk egy adatbázist használ. Ha regisztrálsz az ejegy pütypürütybe akkor be tudsz lépni a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer pütypürütybe is vele. (az is kérdés, hogy minek kettő mert az utóbbival is lehet jegyet venni (csak nem BKK-st :)) :D)

Lehet bár a Nemzeti Mobilfizetési Pütypürüty kezdőképernyőjén szép hexagon mozaikban vannak a szolgáltatások (és van egy rakás üres :)), szerintem egyszerűbb és logikusabb (gondolom olcsóbb is és ez lehetett a főszempont) lett volna ott hozzáadni és egy kattintással ugyanott vagy csak egy helyen kezelsz mindent. ;)

Neki nem mukodhet. Gyori. Vagyis de. De minek. Elesteszter ? :D

Amit meg elfelejtetek, hogy a dolog elerte celjat. Megfelelo helyre elkuldtek a dellat.
Minek eroltetned meg magad, ha php pisti java tudasaval leefejlesztve is kifizetik, foleg ha floppy kompatibilis...
Ja, van ahol meg ddokumentaciot kerik FLOPPY n mellekelni, legalabbis 2018 meg volt.
Ps: Az "ingye" ha CD n kuldod az bonusz dijas. LOL ?

En vagyok az egyetlen akit baszottul nem erdekel, hogy "ki mennyit lopott rajta"? A lenyeg, hogy elkeszult es jol mukodik. Gyurcsany idejen se erdekelt, hogy mennyibe kerult az autopalya: kurva fontos volt, hogy letezzen, azota is jo rajta kozlekedni. Ami mukodik, azt nem erdekel mennyibol csinaltak meg. Ertem en, hogy a "penzunkbol", de na, bar csak ez lenne az egyetlen baj a legtobb dologgal.

Igaz, olyan sok pénze van az országnak és a városnak szórni, egyáltalán nem volna jobb helye annak a pénznek, mint a haverok zsebének tömködése :)

Fura hogy nem érdekel, hiszen ha közvetetten is, de a te zsebedből emelik el azt a pénzt, és máshol te nem kapsz meg valamit, amit abból a pénzből lehetett volna finanszírozni.

Tarlós "Alkalmas" István

--
God bless you, Captain Hindsight..

Azért ez a QR-es bohóckodás érdekes koncepció...

<3 openSUSE, Ubuntu, KDE <3

Erre azert nem feltetlen fogadnek...

"AM peak arrivals is the number of passengers arriving into the city centre by National Rail on a typical autumn weekday during the 3-hour morning peak (7- 10am)"

London Bridge: 133.000
London Waterloo: 113.600
London Liverpool Street: 71.800

link

M2 metro:
Legnagyobb forgalmú állomás csúcsórai utasforgalma: 11 297 felszálló (3 oras idoablakra max ~36.000 fo)
link

Naivan feltételezem, ott nem egy mozgólépcsőnél állnak sorba állomásonként.
San Francisco-ban pl qr nélkül is tudtak olyan animációit tenni a bérlet mögé, hogy lássák valid-e.
Ebben a felállásban kényelmesebb felvillantani a régi papír bérletet, pedig az egyszerűbb fele lenne értelme fejlődni.

<3 openSUSE, Ubuntu, KDE <3

Allomasfuggo de pl Waterloo-n a peronoknal ilyen kapuk vannak (jegyet vagy oystert kell dugdosni/erinteni):

https://i2-prod.mylondon.news/news/zone-1-news/article16130546.ece/ALTE…

A metro reszen meg olyan kapuk vannak mint regen voltak pesten amikbe a ketforintost kellett dobni es imadkozni nehogy megoljon ha lassan mesz at :D (nyilvan itt is modern vagy jegyet vagy oystert kezel)

Az ingázók jegyét az állomáson kifelé is és befelé is.

Ha hosszabb távra mész, akkor Londonban az állomáson van ellenőrzés. Vannak vidéki állomások, ahol szintén van kapu, de nem mindenhol. Hosszú távú vonatokon általában van kaller, aki végigsétál időnként, hogy összefirkálja a jegyeket.

Még ezt tenném hozzá:

An Aztec code barcode is widely used for transport ticketing.

...

Aztec codes are also used in rail, including by Tehran Metro, Eurostar, Deutsche Bahn, DSB, Czech Railways, Slovak Railways, Slovenian Railways, Croatian Railways, Trenitalia, Nederlandse Spoorwegen, PKP Intercity, VR Group, Virgin Trains, Via Rail, Swiss Federal Railways, SNCB and SNCF for tickets sold online and printed out by customers or displayed on mobile phone screens. The Aztec code is scanned by a handheld scanner by on-train staff or at the turnstile to validate the ticket.

Forrás: https://en.wikipedia.org/wiki/Aztec_Code#Transport

Megnéztem, üdvözlendő, de nincs benne vonaljegy. Márpedig aki alkalomszerűen BKV-zik (átlag heti 1-2) annak pont az kéne.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

Pár hete kipróbáltam napijeggyel, nem győzött meg. Elsőre majdnem lekéstem a metrót, mert a bejárati biodroid az oktatáson nem bírta felfogni, hogy neki az ugrándozó ábrát kell néznie, és a szerencsétlen azt akarta beolvasni qr-kódként. Persze társulva ehhez a ne ugassak majd ő tudja stílussal. Eleve, az ugrándozó ábra, meg hogy nekem kell adatkapcsolat, nem a leolvasó eszköznek egy kibaszott nagy vicc. Nem EU-s külföldiek különösen fognak neki örülni.

De ha már ez az ugrándozó faszság van, akkor legalább ne kellene a telefonnal a metróból ki-be áramló tömeg közepén a lyukasztóknál balfaszkodni a sosem változó qr kód beolvasásával. Nincs annyi metrómegállónk, hogy lokáció használatával sorba rendezett listából ne lenne milliószor egyszerűbb rábökni, hogy most itt fogom mutogatni. Első ajtós buszon is majdnem felökleltek felfelé menet, hogy mit fotózgatom a buszt. Ha már a futár képes rendszám szerint gps-el mutatni, hogy mi fog jönni, akkor dobja már fel ezt a pár opciót az app is, hogy ajtónál szerencsétlekedés helyett előre legenerálja, mivel fogom a sofőr bácsit szórakoztatni.

Az app irgalmatlanul zabálta az aksit, hazafelé majdnem lemerültem. Én maradok a papír alapú jegynél, amire jó lesz, hogy ha sikerül lejárt bérlettel elindulnom, vagy másnapra nyúlik a hazamenetel, akkor egyszerű lesz jegyet venni. De persze még pont ez nincs bevezetve.

Sokan biztos levonják a tanulságot, hogy hiba csak elektronikus rendszerekre támaszkodni, és hogy bizony ilyen nem fordulhatott volna elő, mert a papír nem merül le.

Pedig a probléma nem azzal van, hogy használjuk a technológiát, hanem hogy rosszul. És nem azt mondom, hogy a cikk írójának nem ártott volna figyelni arra, hogy a mobilja ne merüljön le, de ha belegondolunk nem lehet őt hibáztatni.

Ugyanis a probléma onnan ered, hogy még mindig ott tartunk, hogy nem azért vagy jogosult az utazásra, mert megvetted a jegyet, hanem mert képes vagy azt bemutatni egy ellenőrnek. Ez a papíros rendszernél még érthető is volt, egy online jegyrendszernél viszont szégyen, hogy csak a telefonod az egyetlen eszköz, amivel tudod igazolni a vásárlást.

Ideális esetben egy ilyen rendszerre személyed igazolásával regisztrálsz, és ha a telefonod lemerül, a személyed igazolásával az ellenőr tudja a saját kis telefonján is meggyőződhet arról, hogy te bizony megfizetted az utazás árát. De hogy ez miért nem alap?

Nem mondasz hülyeséget, de az illető fatálisabb hibát is elkövetett, mert a kalandos utazás után még jól bankot is váltott, pedig egy banki statement -el bizonyíthatta volna a vásárlást. Nagyjából itt zártam be, a tanulság, hogy a trivialitásokra ugyanúgy ügyelni kell, mint papírnál.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

Igazából szerintem a csaj nem hibázott (persze lehetett volna körültekintőbb és feltölthette volna a telefont), viszont a közlekedési vállalat túlságosan bürokratikus.

Először azt mondták, kérik a folyószámla kivonatot, aztán amikor azt megküldte, kiderült, hogy az mégsem jó, hanem az ő oldalukon tárolt utazási történetet szerette volna látni az ügyintéző.

Én pl. az oyster kártyáimat regisztráltam (mert pl. hibás fizetéskor csak így lehetett visszatérítést kérni, meg elvesztés vagy tönkremenés esetén a rajta levő pénzt máshová áttetetni), de amióta bankkártyás fizetés van (évek óta), a bankkártyákat nem regisztráltam. Mert nem kötelező, és nem sok előnye van.

Viszont persze a TFL-nél megvan (egy darabig) minden kártyának az utazási története, hiszen minden csippantáskor az online rendszer eltárolja, hogy mi történt, és a nap végén ez alapján az info alapján kiszámolja, hogy mennyivel terhelje meg a kártyát.

De a lényeg az, hogy olyasmit kértek a csajtól, ami opcionális és sok embernek nincs.

Emellett persze emailekre nem válaszoltak, elvesztek levelek, tárgyalás volt, amire őt nem hívták el, stb.

Szerintem ő megtette a telefon feltöltésén kívül azt, ami elvárható (illetve amit a legtöbb ember megtesz).
A társaságnak kellett volna kb. akkor, amikor beküldte a folyószámla kivonatot, leállítani az egész pótdíjazási folyamatot. De legalább is jegelni, ha még meg akartak vizsgálni valamit.

Ez különösen azért szomorú, mert mondjuk egy a regisztrációnál megadott e-mail cím és a személyi igazolvány számának megadásával simán tudná ellenőrizni az ellenőr, hogy van-e amúgy érvényes bérlete.
Egy telefonnal számtalan dolog történhet (lemerül, elromlik, eltörik a kijelzője, stb...). Nálunk már az is megakadályozása az ellenőrzést, hogy elfogyott az adatkereted, vagy nincs éppen térerő.
Bár mondjuk ha egy telefon fel volt töltve, és valamiért mégis üzemképtelenné válik, az vis-major szerintem, így büntetni sem nagyon lehet.

Annyit azért hozzátennék, hogy vannak sokan, akik pl. nem szeretnék a személyes adataikat megadni.

Ha egy automatához odamegyek és papír jegyet veszek, az se fogja elkérni az útlevelem számát. A jeggyel az utazhat, akinek a kezében van.

A legtöbb mobilos jegy is hasonló, van egy QR kód (vagy valami hasonló dolog), és ha be tudja olvasni a kalaúz, akkor beenged és utazhatsz.

(És igen, vannak arcképes igazolványok is, pl. a kedvezményekkel nem utazhat bárki csak úgy).

Szerintem működhet persze a te megoldásod, de ha azt választottam, hogy nem adom meg a személyes adataimat, és utána nem tudtam bemutatni a QR kódot, mert a telefon lemerült, akkor adjon a kaller egy csekket, vegye fel az adataimat, és hazaérve legyen rá lehetőségem, hogy elküldöm emailben a bizonyítékot, hogy volt érvényes jegyem vagy bérletem abban az időpontban.