Heroes of Might and Magic III - jatszik meg rajtunk kivul valaki? (+1 map)

20 eve jatszok a Heroes of Might and Magic III-mal. Illetve van, hogy majdnem egy evig nem, sokszor. De elobb utobb ujra es ujra elokerul, foleg, mikor tobben jovunk ossze nosztalgiazni. Neha egy S-es random mapon dobunk egy villamhaborut, de amikor tobb idonk akad, van igenyunk arra, hogy legyen alkalmunk az izgalmak elott kiepiteni valamit magunknak.

Mint sok mas gyerek, en is baromi kreativnak ereztem magam kiskoromban. De kb 20 borzalmasan rossz, vagy eppen jatszhato, de csunya palyat csinaltam. Raadasul azt hittem, hogy XL-es mapot csinalni meno. Hatalmasat tevedtem.

Ellenben 5 eve osszeraktam egy olyat, amit nem tudunk megnni, kb. mintha sakkozni jarnank egymashoz, ami szinten sokaknal kitart nyugdijas korukig is, pedig ennel kevesbe osszetett jatek.

Szoval ugy dontottem, hogy tobbek biztatasara publikalom azt az M-es meretu mapot, amit 5 eve osszeraktam:

https://github.com/dszakal/heroes_3_maps/tree/master/midlands_and_drago…

Sok gyari palyaval es random mappal ellentetben jatszhato legnehezebb fokozaton (kiraly). Balanced, 8 playeres free for all. Az elejen hagy fejlodni, bar dontesi dilemma van boven. De ha beindul, nem maradnak el az izgalmak es nincs menekves.

Hozzászólások

En neha eloveszem a megfelelo mappabol, szoval majd kiprobalom. Koszi!

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

"kb. mintha sakkozni jarnank egymashoz, ami szinten sokaknal kitart nyugdijas korukig is, pedig ennel kevesbe osszetett jatek."
-1, több nagyságrenddel összetettebb a sakk!

Csak tipp: a lehetséges kombinációk számát szokták felhozni, és azok "kiegyensúlyozottságát", lehet rosszul fogalmazok, de hogy van hatékony ellentámadás a legtöbb lépésre, lépés sorozatra, és hogy nagy a különbség a lehetséges lépések között. Pl. egy Heroes csatában ezek alapján kevesebb jelentősége van annak, hogy ki kit támad elsőként, a vége úgyis kb. ugyan az, bár szerintem sincs ez így.

Heroesban a csata csak egy nagyon kis resze a jateknak donteseket tekintve, hosoket hatekonyan es jol mozgatni a terkepen sem trivialis. Ezt hiba figyelmen kivul hagyni.
Annak valoban keves a jelentosege, hogy melyik jatekos kezdemenyezi a csatat, azonban hogy csata kozben melyik jatekose az elso lepes (egysegek sebessegetol, a hostol es a tereptol is fugg), illetve melyik egyseg tamadja a masikat eloszor az nagyon nem mindegy. A profik meglepoen sokat szoktak tenni azert, hogy elsonek tamadhassanak :)
Maga a sebzesszamitas sem sima kockadobas illetve nem is binaris (ki lesz-e utve a masik babu vagy nem): http://heroes.thelazy.net/wiki/Damage_calculation

Köszönöm! Ez még egy ok arra, hogy hamarosan újra játsszak a játékkal és kipróbáljam a pályát, amit feltöltöttél!

Gyakorlatilag mára az egyetlen game, ami előkerül nálam évente a céges CS-s meg CoD-os lanokon kívül.