fikció

 ( mogorva | 2019. június 26., szerda - 15:29 )

Team-1 megírja a cookbook-ot, ami telepíti program-v1 -et
Team-2 üzemszerűen futtatja a cookbook-ot
Team-3 basztatja Team-2 -t, hogy módosítsa a cookbook-ot, mert már rég program-v2.75-öt kellene telepíteni
Team-2 mondja, hogy neki nincs joga cookbook-ot módosítani, nyisson Team-3 ticket-et Team-1 -nek
Team-3 nem nyit, mert "neki nem az a dolga"
Team-2 nem nyit tiketet, mert neki nem fáj az issue
Team-1 ismeri a problémát, de leszarja
Team-3 hisztizik és minden egyes esetben kézzel levakarja a régi program verziót majd felhekkeli az újat

GOTO 2

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

éljen a "Separation of duties" :D

------------------------------------------
“Luck Is What Happens When Preparation Meets Opportunity" - Seneca

A SOD jó (bizonyos szintig).
Inkább a morállal van a baj.

Konkrétabban, hogy nincs rendesen leirva kinek mi a feladata (jogok és feladatkörök).
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Inkabb a "not my job" hozzaallas az, amivel baj van.

Nem valo a startup mindenkinek.

A "nem az en dolgom" az csak arra ervenyes valasz, amire azt mondja a gep, hogy "access denied", vagy amire fixen tudsz valakit ajanlani, aki tizedannyi ido alatt vegez vele, mert "van ra scriptje / skillje".

Par fos ceg, startup, ott tenyleg igy van. Nekik nem igazan valo a SOD.
____________________
echo crash > /dev/kmem

Már megint a pornónál kötünk ki?
https://en.wikipedia.org/wiki/Soft_On_Demand

Na ja, mondjuk ok lehet sikeresebbek, mint a separation of duties mozgalom ugy altalaban veve :)
____________________
echo crash > /dev/kmem

Te szeretsz más helyett dolgozni? Itt egyértelműen Team 3 a hibás, mert ők sirnak hogy szar, de amikor megkapják az instrukciót (nyissá' ticketet Team 1-nek) jön a not my job. Ja, hogy nem a te dolgod? De sirsz érte? Akkor tűrjed barom...
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Ahogy mondod: Team 3 turjon, ha hulye. Team 2 meg ne vegye magara es legyen rola papirja, hogy o mindent megtett.

Szigorúan véve, ha nekem (Team 2) az a feladatom, hogy a Team 1 által szállított cuccot karbantartsam, akkor nem elrugaszkodott, hogy a szoftver, vagy a dokumentációjának problémáit nekem kell jelenteni, nem rakhatok az ügyfelemre fölöslegesen melót.

De Team 1 ha például nem vállalta szerződésben, hogy új verziókra átállást is támogat, akkor akár meg is teheti, hogy sosem frissíti a szoftver függőségének verzióját. Ugye az is munka, mert elvileg tesztelni is kell, nem elég átírni a doksiban és leszarni. Bár itt a bétatesztelést már a user elvégezte ha jól értem :-).

Végső konklúzióm: az egészet irányító manager a hibás: nem jelölte ki pontosan a felelősségeket, vagy pedig nem tartatja be. Egyébként is a csapatok közötti surlódások elsimítása is az ő mindenkori feladata. A probléma még ha vihar is egy biliben, akkor is jó ha nincs belőle csapatok közötti villódzás. Kivéve ha a csapatok közötti konfliktusokkal akarjük növelni a csapatok összetartozás-érzését. Ami nem is biztos, hogy hülyeség. Még az is lehet, hogy egy zseniális menedzser 5D sakkjátszmáját látjuk!

Én itt inkább úgy veszem le hogy nem "szolgáltató-kliens" kapcsolat van, hanem egy cégen belül 3 munkacsoport.

Ebben az esetben jogos a Team2 kérése, hogy ne őket zaklassák ezzel mert kb csak közvetítő szerepet játszanának a kommunikációban az értelmes munka végzése helyett.

---
"Errors are red
My screen in blue
Someone help me
I've deleted Sys32"

Itt a hupon már több mérnökóra ment el a problémára, mint ahol dolgozni kellene rajta :-)

haha, nagyon nagy :)